Fórum - Téma


W208 - 230K vs. 320


Fórum CLK W208 W208 - 230K vs. 320

Informace o modelu: Mercedes Benz W208 CLK


1  2  3  4  5 ......... 8

2012-09-25 10:21:09

Me je taky 26 pane kolego

2012-09-25 12:00:36

Taky přidám svoji zkušennost. Mám 230K 145KW a trochu nerozumím lidem, kteří jsou schopni jezdit s průměrnou spotřebou mezi 8-9L. Ne že by se nedalo s takovou spotřebou jezdit, ale to se musí plyn jen tak lechtat a z jízdy nemá člověk žádný potěšení (to si potom může člověk rovnou jezdit v TDi). S takovou normální jízdou (občas tomu šlápnu na krk, občas pohoda) jezdím s průernou spotřebou 10L (rovným dílem město/okresky/dálnice). Osobně bych ale už do čtyřválce nešel potom, co jsem párkrár vyzkoušel 3.2V6, tak pokud benzín, tak jedině V6 (kultivovanost, zvuk, pocit...). Spotřeba u 3.2V6 u mého stylu jízdy tak o litr víc, což je pohoda...

2012-09-25 15:31:55

Já jsem hodně klidný řidič.. vetšinou jezdím fakt piánko a město opravdu minimálně. jestli město 10% tak je to fakt hodně. Takže taky vím že 230k by mi výkonově stačilo.. ale nadruhou stranu ten šestivál je o něčem jiným. A myslím že s mým stylem jízdy bych se do 10 litrů i vešel.

2012-09-25 17:33:16

Myslím , že kourk se na to dívá celkem rozumě.Jenom k tomu LPG je to asi dobrý.ale pořizovací náklady odhaduji kolem třiceti litrů,nebo se mýlím?

Prosím carrota,aby se neurazil,nemyslím to nijak zle,ale s 230 k za 10L a s320 za 11L!?To bych Tě chtěl vidět s těma jedenácti litry!Až si dáme spicha , tak si o tom můžem popovídat

Jinak s těma 320 cítkama se roztrhl pytel a jsou i slušný ceny,ale já to přisuzuji velké spotřebě a drahému provozu

Ještě si dovolím ,něco k těm šestiválcům.Já jsem tady již psal v čem vidím přednosti šestiválce.Ale docela by mě zajímalo,když se tady stále uvádí , že šestivál je šestivál,v čem vidíte Vy tu výhodu?

Jenom pro srovnání,dle tabulek zrychlení 200K 230 K 7,2 vt. 320 7,1vt o spotřebě nemá cenu tady laborovat,protože to je fakt velmi specifické.Na mě to totiž dělá dojem,že vlastníci šestiválců bezrozmyslu "plácnou",jó čtyřválec to je h.....

Měl jsem šestiválce BMW,Opel a jednou z výhod je krásný zvuk motoru (pouze benzín).

Chci tím vším říci,že když teda "smrdím " korunou,tak beru pro mě to nejvýhodnější a ne auto ,kde je od daně přes spotřebu všechno dražší

2012-09-25 19:03:31

No jo asi máš pravdu, že racionálně šestiválec moc výhod nemá, ale mě prostě víc baví, protože přeplňovaných maloobjemových motorů už jsem si užil dost...

viki  
viktor
2012-09-25 19:16:20

Když se v roce 1995 přestalo vyrábět kupé odvozené od třídy E – W124, očekával každý jeho nástupce na základě nově představené třídy E – W210 se čtyřokou maskou. A skutečně o dva roky později bylo představeno kupé rovněž se čtyřokou maskou s mírně dynamičtějším výrazem. A tak možná plno lidí ani nepostřehlo, že pod líbivým kabátem se skrývá technika menší třídy C - W202, vyráběné v letech 1993 až 2000. Kupé CLK první generace vydrželo ve výrobě do roku 2002, kdy byl představen jeho zaoblenější nástupce na základě nové třídy C - W203 a odvozený kabriolet CLK byl nahrazen o rok později.

Nabídka motorů vycházela rovněž z třídy C, byla ovšem o něco omezena. Zejména zde vůbec nenalezneme žádnou vznětovou jednotku. Na výběr byly tedy pouze zážehové čtyř, šesti a osmiválcové motory. Osmiválcové verze se nejen na našem trhu vyskytují velmi zřídka a nejslabší nepřeplňovaný dvoulitr (CLK 200 – 100 kW) svými dynamickými výkony výrazně zaostává, i když z hlediska spolehlivosti na tom není vůbec špatně a tak na výběr je skutečně dobré zvažovat nejhojněji zastoupené a Vámi zmíněné verze CLK 230K – 145 kW nebo CLK 320 – 160 kW. Po faceliftu v roce 1999 se pod kapotu dostala přeplňovaná verze dvoulitru se 120 kW a dnes můžete narazit i na jeho 141 kW verzi nabízenou jen pro některé trhy (Itálie, Portugalsko). Plnění přeplňovaných čtyřválců nezajišťuje obvyklé turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny, ale mechanicky poháněné Rootsovo dmychadlo značky Eaton. Výhodou je absence známého turboefektu a tyto motory zabírají slušně téměř od volnoběžných otáček, přičemž například verze 230K dosahuje maxima točivého momentu 280 Nm v širokém rozsahu 2500-4800 otáček za minutu.

Mercedes Benz CLK r.v. 1999Shrňme si tedy základní rozdíly mezi zvažovanými variantami. U obou verzí lze dosahovat slušných rychlostních průměrů a dynamických parametrů, přičemž šestiválec 320 se dostane na 100 km/h o 0,7s (7,4s) dříve a při snaze o dosažení maximální rychlosti se ručka tachometru zastaví o 5 km/h (240 km/h) dále. To vše při téměř shodné spotřebě, nebo jen o cca 0,5 l vyšší, která se u obou verzí bude v průměru pohybovat mezi 10 a 11 l/100km. Z hlediska pravidelného servisu je náročnost obou jednotek rovněž shodná. Servisní interval na výměnu oleje byl stanoven na 15 000 km a rozvody jsou u všech verzí poháněny dvouřadým řetězem. Po faceliftu jsou vozy opatřeny ukazatelem upozorňující na nutnost výměny oleje v závislosti na způsobu používání automobilu (četnost studených startů, krátké jízdy…). Šestiválec 3,2 V6 s tříventilovou technikou měl premiéru právě v tomto automobilu a později byl použit v mnoha jiných modelech nejen značky Mercedes (např. i Chrysler). Díky proměnné délce sání je maximální hodnota točivého momentu 315 Nm dostupná v rozmezí otáček 3000 až 4800 za minutu. Tento motor je v porovnání se čtyřválcem tišší a kultivovanější a přináší o něco větší prestiž. Zvláštností tohoto motoru jsou dvě platinové svíčky na každý válec, které je doporučeno měnit po ujetí 100 000 km. Je nutno vyměnit tedy dvanáct svíček. Jejich cena se pohybuje v rozumných mezích v řádech stokorun.

Mluvit o rozdílu v povinném ručení u tohoto druhu automobilu je většinou zbytečné, ale možná pro Vás, jako mladého řidiče bez bonusů, by to mohlo rovněž sehrát jistou roli. Nicméně v součtu všech vlastností a servisní náročnosti není mezi oběma agregáty výrazný rozdíl, takže při výběru vozu by měl sehrát mnohem větší roli stav konkrétního automobilu. Snad jedině pokud byste hledal pouze manuální převodovku, tak musíte hledat mezi čtyřválci. Ta byla do roku 1999 pětistupňová a po faceliftu (mimo jiné poznáte podle integrovaných blikačů ve zpětných zrcátkách) v tomto roce dostala i šestý stupeň. Zároveň byl výkon verze 230K zvýšen ze 142 kW na 145 kW. Pro šestiválce se nabízel pouze pětistupňový automat, který ovšem pro CLK vůbec není špatnou volbou, uvážíme-li navíc, že práce manuální převodovky není nikterak přesná.

Mercedes Benz CLK r.v. 1999Při výběru konkrétního vozu si dejte pozor na časté úniky oleje z diferenciálu, dost často se setkáte se ztracenými pixely informačního displeje, jehož oprava je celkem nákladná. Objevují se rovněž vůle v řízení, které jsou částečně dány principem maticové převodky. U nově zakoupeného vozu doporučuji ověřit přesnost palivoměru, který občas v tomto ohledu selhával a byl příliš optimistický a mohl by Vám přinést nepříjemné problémy. Při používání si dejte pozor rovněž na únik oleje z automatické převodovky. Mohlo by potom dojít k jejímu poškození. Někdy nelze u automatické převodovky vyřadit polohu P, přičemž diagnostika převodovky nehlásí žádnou chybu. Na vině je špatné čidlo snímající polohu pedálu brzdy, které lze snadno vyměnit.

Pokud při koupi tohoto automobilu dodržíte základní pravidla koupě ojetého vozu, může Vám Mercedes CLK dobře sloužit při únosných servisních i provozních nákladech, které jsou plně srovnatelné s vozy dané třídy a nijak výrazně se nenavyšují kvůli prestižní značce na kapotě, jak by mohl někdo očekávat. Získáte tak vcelku spolehlivý, technicky propracovaný a i na dnešní dobu bezpečný automobil.

Autor: Jaromír Herna

jsem si pujčil članeček snad se autor neurazi

tady mame jednu V8 na plynu http://www.mercedesclub.c...8&tab=blog&user_blog_id=2 zajímavé čtení

2012-09-25 19:59:23

Viktore bezva příspěvek.Ale na druhou stranu autora znám.Mně osobně však sedí opravdoví experti a hledím k nim s velkým zájmem.Znám jich pár z mého dlouhodobého působení v konstrukci jedné automobilky.Od nich totiž "opisují" tito tzv . odborníci.

Dost mi to připomíná Automoto revue na Primě,taky odborníci...,nebo to známé "v novinách psali,že..."

Teď záleží,kdo si z toho co vezme.Pro mě tam není vůbec nic nového , co se týká mého vozu,akorát mě překvapuje , že spotřeba je téměř stejná.No je to odborník ,tak tomu budu "Věřit"

2012-09-25 20:08:29

hele a co máš proti auto revue na primě?

2012-09-25 20:59:04

viki díky za odkaz k té V8 na plyn. Tady je krásně videt jak neskutečně penez se plynem ušetří. A když to shrnete tak máte medoura V8 s 205kw a spotřebou co budeš těžko dosahovat s fábií 1,2!!

a když V8 jezdí v průměru za 11 - 13 litrů plynu... tak u V6 to bude určitě ještě o litr mín..... Takže zase mam dilema! a to jsem si už myslel že jsem rozhodnutý pro 230k.

viki  
viktor
2012-09-25 21:24:49

kourk to už je o hlavě s tou v8 se dá jezdit i za 20cet pokud budu mluvit sám za sebe a zkušenosti ohledně v6 při normálním takřka předpisovém ježdění držel jsem plus mínus 10ku s tím že jsem nebyl brzda provozu a šlo o kombinovaný provoz nikoliv čistě městský

osobně si myslím že neuděláš chybu ani s kompresorem ni s 320kou pokud trefíš solidní kus mě se k plynu víc líbí v6 ale to je jen můj názor

přeju štastnou ruku

2012-09-25 21:27:57

Chci tím vším říci,že když teda "smrdím " korunou,tak beru pro mě to nejvýhodnější a ne auto ,kde je od daně přes spotřebu všechno dražší

Ale to že jsem psal že jsem zaměstnanec.. neznamená že smrdím korunou! Plat mam docela dost nadpůměrný vzhledem k průměru v čr. Jen prostě nechci za auto utrácet zbytečně moc. Také bych uživil vetší obsah bez plynu... ale proč to dělat, když se dá najít celkem rozumný kompromis.. o což se tady snažím. Nechci si upírat na ukor auta jiné požitky.

Svatik  
Svaťa
2012-09-25 21:31:24

Když už sem viki nahodil odkaz na můj blog o plynu, tak se připojím do diskuze. A protože jsme s kolegou v práci hovořili o tom, kolik ušetří, když kouří el. cigaretu. Za cigára utratil cca 2 500,- měsíčně, zatímco bafání z elektriky ho stojí cca 400 - 500. Řekl jsem si, že si aspoň od oka zjistím, kolik jsem ušetřil ježděním na plyn. Nebudu vás napínat. Za čtyři a půl roku jsem ušetřil cca 90 000,- po odečtení nákladů na zaplynování, každej rok prohlídka plynu za 300,- , jednou měněný plynový filtry 700,- a cca 1,5 plné nádrže kvalitního, vysokooktanového benzínu. Na to nastartování. A (musím to zaklepat) naprosto bezproblémovej provoz. Ale nezapomínejme, že je zde téma CLK 230K vs CLK 320.

2012-09-25 21:53:31

Svatík díky za příspěvek a za tvůj blog. Jen kolik tedy máš dlouhodobý průměr plynu u té V8? zhruba.

Svatik  
Svaťa
2012-09-25 22:04:15

To je těžko říct. Nikdy jsem to dlouhodobě nesledoval. Prostě vím, že to jezdí za málo a hotovo. Ale třeba teď za poslední cca 2 měsíce, co jsem vyměnil velkoměsto za malomalomaloměsto, takže městskej provoz téměř odpadl, mám průměr (ani se mi tomu nechce věřit) těsně nad deset litrů.

2012-09-25 22:21:46

tak to je pecka To jsi me potěšil. kdyby 320 jezdila za 10 plynu tak by nebylo co řešit..

2012-09-25 22:51:15

320ka pojede za 10 plynu. Pokud tam das kvalitni komponenty a hlavne to ten clovek, co to bude delat dobre udela.

Na druhou stranu, 230tku koupis levneji, prestavba je levnejsi, pojede za stejnou sprotebu,nebo min.

2012-09-26 08:50:36

Jak tu někdo říkal,po druhé bych si 4 válec nekupoval.Já taky ,když jsem začínal s 6ti válcema tak to tomu 4 válci docela dost chybí .Už jenom z toho důvodu jezdit mimo město bych hleděl po té V6 atd.Říkám pokud koupíš 4 válec a před tím si měl 6ti válec tak po roce ani ne budeš chtít lepší motor,tak to vidím já.

2012-09-26 09:45:42

vždy sem měl jen 4válec. ještě jedna věc by me zajímala.. jaký jsou rozdíly v 230k a 320 krom motoru?? Tím myslím jestli jsou stejné nápravy... brzdy...diferák.. spojka?? Na všech autech jsem si servis delal sám. od výmeny oleje až po přetesnění hlavy. Otec je automechanik (sice se tím neživý) ale má celkem vybavenou garáž, takže pohoda. zajímala by mě nejaká technická dokumentace nebo návody k tomuhle autu... na bmw jsem používal toto http://www.rcsportmodel.sk/i/mayo/bmwe36.htm celkem dobrý pomocní. A navíc na bmwklubu sem se dočetl uplně cokoli.. nebo tam byla spousta lidí kterých sem se mohl zeptat, když sem neco řešil. Existuje tahle knižká i k CLK?

2012-09-26 09:54:54

Na CLK (jako na všechny novější MB) knížka Jak na to neexistuje. Ani nevím o žádné jiné rozumné knize třeba jen v angličtině. Každopádně oficiální servisní příručky v elektronické podobě se sehnat dají...

2012-09-26 18:47:51

Je to tady samý synek otců automechaniků(pana Mrkvičku znám osobně)Mám s nimi dobrou zkušenost,protože to byli skuteční opraváři a nejenom "výměňáři"...

Ale teď k tématu.Viděl jsem dnes u jednoho kluka v Hlinsku kompletní "rozborku" W 208 v němčině.Když jsem měl ještě Yamahu Virágo XV 1 100,objevil jsem ji na internetu , v angličtině.Takže určitě něco musí existovat pro W 208 na internetu?!

Nevím to určitě,ale domnívám se ,že 320 má větší brzd. kotouče a jiný kardan.Jinak by to mělo být všechno stejné,mimo karosářských dílů a úchytů v prostoru motoru.(na konkrétní věci asi umí nejlépe odpovědět enougher,protože má právě přístup k dílensk. katalogům)


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8