Fórum - Téma


W208 - 230K vs. 320


Fórum CLK W208 W208 - 230K vs. 320

Informace o modelu: Mercedes Benz W208 CLK


1  2  3  4  5 ......... 8

2012-09-15 11:55:23

Ahoj všem. snažil jsem se toho přečíst co nejvíce. Celý léto pokukuju po clk první generace. co jsem koukal tak by se snad dali sehnat i zachovalý kousky do 100 000. Auto bych kupoval ale spíš až příští rok na jaře. Jde mi o to na jaký model se zaměřit. v největší prospěch u 230k vidím v ceně. 320 jsou o něco dražší. Jde mi hlavně o reálné zkušenosti s těmito auty. Vykon myslím že i u 230k je dostačující. ale ze šestivála bych měl mnohem větší radost. Nejvíc mě zajímá o jak moc realně jsou větší náklady na provoz u 320 oproti 230k. auto by šlo v obou případech do plynu. nejspíš skončím u 230k jelikož zatím rozum vítězí nad touhou po šestiválci. Nicméně se zeptat musím a chci slyšet reálné zkušenosti. Díky všem. Mirek.

2012-09-15 14:41:49

Ahoj,co člověk ,to názor,aproto si dovoluji se s Tebou podělit o ten můj.

Jelikož jsem už odrostlejší kluk a měl jsem těch aut,že si to ani nepamatuji,tak ale to základní je vždy o tom,co Ti kapsa dovolí.

Osobně bych W 208 do sta tisíc nekupoval,protože to bude určitě krám "pyšnící" se minimálně s 250 tisíci najetými km,

a možná ještě stočenými.Mnohokrát se tady o tom psalo a vesměs byla shoda v tom,že suce "levně" koupiš,ale dalších 50- 70 tis do toho nacpeš.Můj názor je , že W 208 do sta tisíc naj. km u nás neseženeš a v DE,nebo itálie ...dáš za dobrý CLK 200 K , nebo 230 K cca 5 500- 6 500 EU.Bohužel v našich krajích takový vůz neseženeš,byť bych Ti to přál.Jiné dobré vozy , např W 211 ano,ale CLK W 208 asi ne!

Co se týče motorizace je jasné , že šestiválec je v našem horizontu asi to nejlepší,ale jestliže uvádíš, za co by jsi koupil tak Ti jednoznačně doporučuji 200 K,nebo 230 K,protože spotřeba je o dva až tři litry nižší jak u 320

Je také rozdíl mezi předfaceliftovou a faceliftovou verzí 200 K 230 K,protože faceliftová verze má cca o třicet koní méně a to je sakra rozdíl

Má však plný počítač,předfaceliftová verze má jenom servisní počítač,ale to je už jenom věc názoru,čemu dáš přednost.(mám i jiná auta s plným počítačem a stejně tam používám pouze taploměr venkovního vzduchu)

Osobně je pro mě počítač zbytečná věc,ale jsou i tací,kteří si na tom zakládají.

Já mám CLK pouze pro volné chvíle a pro radost a když si řekne o benzín,tak mu ho musím dát,ať mám počítač,nebo ne

Vše je však věc názoru ,aproto Ti přeji tu správnou a nejlepší volbu k Tvému gustu

2012-09-15 14:46:02

Musíš si vybrat jestli chceš výkon nebo spotřebu.Pak je to na tobě a pokud budeš dávat plyn do V6 tak bude samozřejmě i dražší

2012-09-15 15:29:15

myslel jsem do 100 000kč. je mi jasné že s kolometrama to bude kolem 250000. ale ty motory musí vydržet mnohem déle. pokud je u 320 spotřeba opravdu o 2 - 3 litry vyšší jak u 230k, tak je pro me rozhodnuto. volba bude 230k. Ptal jsem se proto že mam zkušenosti s BMW a tam ty motory od 2,0 do 2,8 šestiválce snad nejvíc žerou ty nejmenší dvoulitry. Ale pokud je u 320 opravdu takhle vyšší tak volba je asi jasná. S tím že se tu nedá koupit slušný kousek do 100 000kč bych tak moc nesouhlasil. chce to si jich pár objet s nekym kdo autům rozumí a neco by se vybralo. Je mi jasný že nemůžu očekávat uplně super top stav když kupuju 12 - 14 let staré auto.. ale videl jsem auta co nebyli uplně šroty a byli v celkem pěkném stavu.

2012-09-15 15:57:33

ta 320 bude se spotřebou podobně jak 230K,jen 320 se dělala jen v automatu ten motor má sílu od nízkých otáček a hlavně má sametovej chod.Spotřebu s tím dle mého dáš taky mimo město za 8 jinak těch 10 bude normál.Koukej po obou motorech až najdeš pěkný kus od každé motorizace tak jsem dej odkaz .

2012-09-15 16:13:33

no a to je právě to co řeším... nekdo mi řekne že 320 žere reálně o tři litry víc.. a nekdo že je na tom podobně s 230k. Pokud by to bylo zhruba o litr.. nebo pokud reálná spotřeba 320 je do 10ti litrů.. (mimo město... po mestě moc nejezdím) 40% okresky.. 40% dálnice a mesto minimálně. TAk bych ten šestivál zkousnul. Osobně si tedy myslím že reál je zhruba o 2 litry vyšší ve prospěch 230k. už jen z důvodu že 320 jsou pouze automaty.

2012-09-15 17:10:16

Já jezdím jen po dálnici na kraj prahy ,osobně bych klidně 320 bral.Jezdím taky stále za těch 7,6 a 8 l.Jen mi vadí ,že u 320 byl jen automat a toho jsem se dřív bál,ale automaty pokud se u MB o ně staráš tak je v poho,takže bych klidně do něj šel.

2012-09-15 21:51:05

Moje zkušenost,na 16" kolech 7,5-9l,na 17" kolech cca o půl litru více.Tabulková je mimo město 7,2 L, město 13,9L,kombi 9,2 L

Kolega má 320 cítku a jezdí kolem 11 L.Není možné ,aby měl spotřebu jako 200K,nebo 230 K.Za prvé má větší obsah a nemá kompresor,takže pouze ,to co mu dá atmosféra.To je jako kdyby turbové motory "žraly" více jak atm . motor.V tom bych nesouhlasil.

Máš-li však chuť na Clk ,musíš počítat se spotřebou , jaká je.Mám služební Škodovku v naftě a tam mám 4,3L,ale je to zase úplně jiné svezení.Upřímě musím přiznat,že své CLK bych na denní provoz nechtěl,a to právě kvůli spotřebě,byť jezdím velice lehce se spotřebou okolo těch 7,5 L- 8L!

320 je auto jezdící nad 10 L benzínu,ježdění pod deset je podle mě blbost a do dnešní doby pro obyčejného "šumaře" je to moc.Co se týče automatu tak tam ten rozdíl není až tak , jak to bývalo dříve,jedná se pouze o nějaké to decko více.Vůbec při dnešních cenách benzínu auto nad 6 L je drahé...

2012-09-15 23:10:14

jo díky.. podobně si to myslím i já. Proto by šlo auto hned do plynu. Pokud plyn vyjde na 16kč za litr.. tak náklady na palivo jsou zhruba poloviční. a z vlastní zkušenosti vím, že plynový sekvenčnční vstřikování nepoznáš od benzinu. No jsem asi rozhodnutý.. nebudu blbnout a budu koukat především po 230k.

2012-09-15 23:11:49

Jenomže podlě mě, turbomotor využívá energii výfukových plynů, která by nebyla bez turba nijak využitá, když pominu to, že turbo částečně snižuje průchodnost toho výfukového sytému. Ve výsledku je to lepší než kdyby jsi ho neměl.

Kompressor má lepší parametry "nemá" turboefekt, ale za cenu vyšší spotřeby.

Ušetříš tak litr nebo dva na 100 km proti 320tce, pokud budeš jezdit město.U dálky rozdíl nebude.

Záleží co chceš, u 320ky musíš dát pozor aby nežrala olej, záčíná to u nájezdu 250 000km.

Taky 320ka poskytuje o něco větší komfort a má nějaký zvuk.Neseženeš ji ale s manuální převodovkou.

Osobně bych manuál nebral, CLK je auto třídy GT a kdo by s tím pořád kvedlal :)

Asi bych řešil jen stav konkrétního auta a vzal to nejlepší. Je jedno jestli 320 nebo 230.

Náklady na přestavbu 230ky do lpg budou taky menší. Asi o 10 000kč.

2012-09-15 23:26:39

uvidíme.. budu koukat.. do jara zatím času dost. přestavbu na lpg delá jeden kluk kterýho znám z BMW klubu. Recenze má perfektní a 4vál 23000.. 6vál 26000. Takže rozdíl 3000. To bych už neřešil. Jinak díky za postřehy. Nejak si to přeberu. Ale jak říkám.. budu sledovat 230k .. musela by se oběvit nejaká opravdu pěkná 320 za super peníz abych do ní šel.

2012-09-16 00:14:04

S plynem moc nelaboruj,udělej to u firmy co má kvalitního zboží což je BRC a hlavně jde o záruku a revize.Na plynu bych ze začátku nešetřil ,protože se ti stejně ty prachy za rok nebo dva vrátí.Jen chci zas tady podotknout vždy jsem měl jen 6ti válce jak řadovej tak i V a CLK je první 4 válec co jsem koupil ,je jedno jestli je to kompresor či turbo atd. ,ale kdybych si měl koupit podruhé CLK tak V6 a hlavně jízda je o ničem jiném .Můj názor a hlavně objem ničím nenahradíš.Když už LPG tak do pořádnýho motoru ať nevypadáš jak ,když jezdíš nakupovat do lídlu ,když jsou slevy.

2012-09-16 01:10:55

To vypadas tak jako tak.

Top LPG system je urcite prins, nic lepsiho na trhu neni, ale zaplatis to. BRC a SOLARIS je skoro to same, dobra kvalita za dobrou cenu. Hlavne zadne dementni primazavani ventilu, si tam nenechavej dat.

2012-09-16 12:50:49

Jako nevím proč bych mel s lpg vypadat jak když jedu do lídlu na slevy.. a i když budou mít v lítlu dobrý věci ve slevě který potřebuju.. tak si je tam koupim.. proč ne... bych byl blbej kdybych je šel koupit jinam za dráž. To samý s lpg. proč mam dávat 38kč za litr benzinu když můžu 16 za litr lpg. A je uplně jedno jakej mam motor. Každopádně po roce se mi to vrátí a jezdím za polovic. Při jízdě v autě to stejnak nepoznáš.. maximálně u benzinky při placení.. kdy za nádrž nedáš ani polovic na co si byl zvyklej. Ale tohle vlákno sem nazakládal ohledně lpg.. to tam pujde at to bude 230k nebo 320 spíš mi šlo o porovnání nákladů jednotlivých motorizací... nejen ohledně paliva. celkově. Jinak díky všem... každýho názoru si cením. I ohledně co se týče lpg.

viki  
viktor
2012-09-16 14:05:41

Ted jsi to naťukl spotřeba paliva je při pořízeni auta nejvíc viditelná položka v žádném případě ne ta nejvyšší neměl jsem 320ku měl jsem několik aut 6ti válcových nečinilo mě žádný problém dostat se pod 10 litrů kombinovaného provozu to ani v případě 2,8 passat kombi stálého pohonu 4x4 ,,,on ten kompresor taky jen na vzduch nejezdí víc vzduchu víc paliva ono když tomu kompresoru začneš dávat za krk tak umí taky hezky papat ale určitě jsou dobré motory jak atmosféra tak kompresor s plynem bych šel do 320ky pokud tedy nejezdím 90procent město nebo bych vybíral podle hezkého kusu

2012-09-16 15:43:22

Kourku,bereš to celkem rozumě.I mně se zrovna neprotíví věc,která se mi líbí a předpoklad že i trochu vydrží,ať je odkudkoli.Dodnes mám např. ještě z dob , kdy tady bylo k dostání úplný, věci z tzv. Východu,které slouží v pohodě dodnes.Takže i já si koupím nějakou tu věc u Lídla , nebo v Penny.Máš mé sympatie za upřínost a skromnost

Psal jsi o BMW,měl jsem také dvoulitr šestiválec a tam byla spotřeba mezi 9,5-12 L.

Dát si do auta LPG není žádná ostuda a nějaké ty zkazky o tom,zda se to do hodí,nebo ne jsou v mých očích zcela bezpředmětné,protože v tom případě by museli být i všichni konstruktéři "namrzlí",protože jak samozřejmě víme,tak benzín , nebo nafta budu zanedlouho automobilová historie,jako např byla pára.LPG je samozřejmě zatím alternativní palivo a bude zatlačeno GNC,vodíkem aj. zdroji, o kterých nemáme zatím ani páru.Elektromobilům nevěřím vůbec,váha akumulátorů,malý akční rádius,zkrátka jsem přesvědčen, že ne!

Samozřejmě dnes existují dvoulitry se spotřebou okolo sedmi litrů,ale ty ,o kterých se tu píše to určitě nejsou a ani naše 320 cítka.

Viktore,není náhodou ten Passat v dieselu?Tomu bych trochu věřil,ale benzín?!To se mi fakt nezdá,nota bene 4x4.Dnešní motory VW jezdí v pohodě kolem šesti litrů (2.0 TDI).

2012-09-16 16:23:56

S tím LPG jsem to myslel ,když auto na LPG tak nějakej pořádnej motor jako V6.Obsah bych neřešil pokud tam budeš dávat plyn.O plynu taky uvažuju ,ale až za nějakej ten rok nebo dva kdy si koupím jiný auto a předělám ho na LPG.

viki  
viktor
2012-09-16 16:47:07

Miloši passat se v dizlu se stálým (torsen)nedělal max. s haldexem připojitelným při prokluzu at se ti to zdá nebo ne já mám zkušenosti takové jaké popisuji mimochodem omega 2,5 šestivál podotýkám že v tom nebyl dízl bmv který byl v té době dodáván oplům ale benzín při stabilní 160km rychlosti bral 9,6 l benzínu paradoxně 2,0i měl u mě větší spotřebu to auto bylo prostě na dvoulitr těžký a zle spřevodovaný samozřejmě je to i noze a o hlavě

mimochodem 1,9 pd od vw mám v alhambře tedy ne já ale moje a je to asi čtyřválec a jezdím s ním od 6,5 prazdnej do 8,5 s vlekem je to takové uřechtané tak to bude asi dizel ale nejsem si jist zeptám se máti ta má td-éčko s mechanickým čerpadlem ta to bude vědět

2012-09-16 17:15:13

Tak to je obecně známo že auta s vyšším obsahem motoru mají při konstantních rychlostech po dálnicích nižší spotrebu než menší obsahy.. dokonce jsem četl jedno porovnání BMW e38 740i a fabie 1,2htp. kde na dálnici nad 120km/h bylo uspornější BMW. a to je obsah 4,4. a přes kolem dvou tun, možná víc. Ty malý obsahy se musí v tehle rychlostech prostě točit a to tam ten benzin teče víc než u 4litru kterej si bublá lehce nad volnoběh. Ale to podotýkám že jen na dálnici a při konstantní rychlosti. jinak samozřejmě ve mestě ten bavorák sežere i trávu kolem cest. ted jezdim BMW 318is. spotřebu mam mezi 8 - 9. Samozřejmě by bylo jednoduchý si říct.. no co.. koupím klidně 4litr osmivál.. dám do plynu.. a když bude brát 15 plynu tak sem na tom stejně jak ted. To se mi ale právě nechce.. a chtel bych v budoucnu na phm proti stávající situaci neco ušetřit... s tím ale že nechci jezdit v nejakém polu 1,0tdi.

2012-09-16 18:24:41

Pekny den :)

Vlastnil jsem CLK 320 pofacelift r.v. 2000. Dokonce pan Enougher mel o nej zajem a to je co rict, ten si nevibiral ledajake vozidka . Rozhodl jsem se pro V6 z jednoducheho duvodu, servisovatelnost a zvukova kulisa. Je to motor kde nikam nic nefouka , takze ve sve konstrukcni a nasledne "servistovatelnosti" je jednoduchej. Spotreba byla 13 ve meste, upozornuju ze to obsahuje i moje stani na Jizni spojce v Praze rano v zacpe s kojukanim na TV a zaplou klimatizac ( Jizni spojka ) i. Na Slovensko co obcas jezdim za Otcem ( v dobe vlastneni CLK tam bylo 5x ! ) to je +/- 1000 km jsem jezdil za 10 ale to byly useky kdy jsem jezdil 120 a useky kde jsem sel 230 a bez problemu. Proste ty fantasticke V6 motory od MB ktere snesou a vydrzi, jsou z meho osobniho poledu lepsi volba nez cokoliv s prifukem, byt jen kompresor, kterej mam daleko radsi nez Turbo. Za tu V6 klidne vlozim ruku do ohne, kdyz puvod ni majitel vedel , s cim si hraje. Nechcila , slouzila, byla hodna, umela jet usporne ( relativne na MB, lupo 1,0 TDI to fakt nebude ) a neemusel jsem ji po 300 K servisovat, oleje , naplne , filtry a jezdila dalsich 50000 m bez remcani.

Pohled vlastnika nekdejsi krasne 320 CLK

V pripade zajmu o dalsi info z prvni ruky, jsem pristupny


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8