Fórum - Téma


W204 - Výměna brzdových destiček


Fórum C-Class W204 W204 - Výměna brzdových destiček

Informace o modelu: Mercedes Benz W204


1  2  3

Skyair  
Pavel
2016-01-22 15:10:49

doli: Dík za info. A čím to je, že na starších modelech to funguje opačně? U nových jde informace přes SAM? Assyst plus? Jiný princip čidla?

Koukal jsem, že můžou být senzory pouze na pravé straně vozidla.

2016-01-22 16:48:27

Na tom videu od Skyaira je tedy práce ukázaná na pravém kole..

Kromě těch destiček a čidel, prozradí někdo, jak je to s tou nožní parkovací brzdou? Při sešlápnutí jakým přenosem a kam a co se brzdí?

Skyair  
Pavel
2016-01-22 17:04:05

kutil1: U MB je princip nožní (ruční) parkovací brzdy řešen tahem lanek na malé pakny v brzdových bubnech. Ty jsou vnitřní součástí zadních kotoučů.

http://autodily.mjauto.cz...vi-brzd/TSC810023029.html

Na obrázku princip např. z W169.

2016-01-23 09:20:34

skyair: Díky za info k parkovačce.

Nerad bych při práci zjistil, že nemám správný torx.

V tom videu říká č. 45 v minutě 2:25 zadní náprava?

Musí být ten torx s dírou, má ten šroub nějaký výstupek, že by nešel použít bez díry?

Skyair  
Pavel
2016-01-23 10:13:40

kutil1: JJ ve videu říká, že tam patří 7mm HEX (imbus) - použije T45 (Torx) který mu tam pasuje

A ještě přidávám obrázek k seřízení parkovací brzdy W204.

Doli  
Libor
2016-01-23 10:58:28

kutil1: Je to normální TORX bez dírky, tyhle bezpečnostní se tady nepoužívají

2016-01-23 13:42:28

skyair: Díky, tak si seřídím při výměně destiček i parkovací brzdu. S podobnou seřizovací maticí jsem se setkal naposledy jako kluk u stařičké Octavie, tam se tak seřizovaly pakny v bubnech.

Skyair  
Pavel
2016-01-23 13:45:14

kutil1: Historicky jednoduchý princip.

2016-01-24 13:56:16

Ahoj, snad mi ještě poradíte..

Destičky mi ještě nedošly, ale nedalo mi to a podíval jsem se vzadu vpravo na to čidlo. Na tomto videu ve 3:15 minutě je vidět ta bílá část, kterou montér vytahuje z destičky. Mám tu destičku tak sjetou, že tu bílou část tam vůbec nemám. Ale mám tam ten černý protikus, který se ve videu demontoval jedním šroubem. Z něj mi čouhají 2 utržené drátky, které vedly do té bílé části.

  • Když se koukám na netu na ten výstražný kontakt:

tak ten konektor se demontuje z toho černého dílu vytažením silou, nebo se to šroubuje, na fotce to není zřetelné?

A ještě - nevíte, jak to funguje? Na té palubce mi svítí černě "Check brake wear" v obou případech - když jsou ty dva utržené drátky rozpojené a také, když je spojím.

Jinak mám vyzkoušeno, že ten nápis "Check brake wear", který je mi svítí stále na palubce, tak při jízdě a mírném přišlápnutí parkovačky začne tentýž nápis blikat a změní se na červený - tedy to černé "Check brake wear" nesouvisí s parkovací brzdou, ale s destičkami.

2016-01-29 19:52:38

Ahoj, už mám dnes opraveno, tak dám pár informací pro ty, kteří nejsou profíci a na W 204 220 CDI to ještě nedělali. Ti, co mi radili, děkuji.

Na tomto videu:

https://www.youtube.com/watch?v=ktmYSXoKhQc

mechanik demontuje oba šrouby (povolí se imbusem č. 7), stačí vyšroubovat jen horní šroub - je to čep.. Kolem dolního čepu se dá držák destiček vyklopit. Po vyklopení jde držák s destičkami vysunout i ze spodního čepu bez jeho demontáže. Mně nešel dolní čep vyšroubovat, málo místa, proto zde toto uvádím. I ten dolní nevyšroubovaný čep se pak tedy může namazat.

Pak lze potvrdit, že indikace opotřebení je jen na pravé straně vozu.

Měřil jsem odpor na kontaktech nového indikátoru opotřebení a ty 2 vodiče jsou v té bílé části prostě jen propojeny.

Po výměně zadních destiček jsem zjistil, že mi na palubce stále svítí "Check brake wear".

Zjistil jsem, že jsem koupil moje auto se sjetými zadními destičkami a původní majitel ty dva vodiče, které vedou do indikátoru, prostě vodivě spojit. Jezdil jsem tak 1,5 roku, naštěstí nebyly sjeté až na kov. Fotku té nejhorší se pokusím přiložit. Minulý týden jsem vlastně sjel přední a tu hlášku "Check brake wear" zavinily přední destičky. Koupil jsem jen zadní, přední ne, tak jsem zatím odstranil tu hlášku spojením dvou vodičů do indikátoru.

Pak jsem se ptal, jak se ten idikátor zapojuje - tedy prostým vytažením z konektoru, to na tom videu není.

2016-03-20 19:17:38

Ahoj, dnes jsem u MB W 204 měnil destičky a měnil brzdovou kapalinu. U posledního LP kola nebyla na odvzdušňovacím šroubu čepička. Očistil jsem, nastříkal WD, ale samozřejmě jsem šroub utrhl.

Když vyndám třmen a opatrně odvrtám, abych se nedotkl závitu, tak předpokládám, že by se mohlo podařit. Nevíte, jaký má ten odvzdušňovací šroub závit?

Zde na odkazu vidím, že je spousta druhů šroubů. Nevíte, jaký konkrétní má W 204?

http://www.autokelly.cz/C...;39850140;6;145047;364512

Máte někdo zkušenost, že by se to mohlo povést, nebo je to na koupi nového třmenu?

Doli  
Libor
2016-03-20 19:45:00

kutil1: Myslím, že 8 x 1, ale jistý si nejsem, můžu to zítra změřit

2016-03-20 19:51:57

doli: To budu rád, jestli se podíváš a také jestli bys mohl napsat délku závitu. Nerad bych sundával PP kolo a vytahoval šroub z odvzdušněných brzd.

Až seženu ten šroub, tak snad někde koupím vytahovák zalomených šroubů a zkusím.

Až budu demontovat třmen, tak předpokládám dobře, že hadici odpojím šroubováním 6 ti hranu na trubičce?

Doli  
Libor
2016-03-20 19:55:24

kutil1: Odvzdušňovák ti můžu i poslat

2016-03-20 20:04:32

doli: To by bylo OK, jestli by byla i čepička, pošlu do SZ adresu.

Poslal jsem na mail servisu.

Doli  
Libor
2016-03-20 20:23:48

kutil1: OK.

2016-05-09 15:35:14

Ahoj, mohl by mi někdo doporučit na Cčko destičky a kotouče ? Koukal jsem na značku ATE nebo Bosh, popřípadě jestli je někdo má, jak je spokojen

2016-05-09 15:39:21

papezo: kotouče všechno brdo destičky za mě rozhodně NE ate

2016-05-09 15:46:16

Já mám kotouče a desky od TRW a v pohodě. Už rok.

2016-05-09 15:52:18

já řikam textar v sobotu sem je dal na auto a dneska už to začínalo brzdit


Odpovědět

1  2  3