Fórum - Téma


W204 - Termostat


Fórum C-Class W204 W204 - Termostat

Informace o modelu: Mercedes Benz W204


1  2  3  4

2015-03-15 19:22:11

Bydlim kousek od Karlovych Varu. Koukal jsem na aukru na nejakou zakladni diagnostiku, da se poridit kolem tisicovky, umi nacist, zobrazit, smazat. Pro zakladni prehled asi postacujici. Jen doufam, ze nebude v haji dpf.

Doli  
Libor
2015-03-15 19:24:55

holyholy: Od těch chytrých kalkulaček z aukra si moc neslibuj, na MB většinou nedokážou ani najít jednotky.

2015-03-15 19:44:25

doli: ...v akci je ještě přibalená palice pro případ když dojde zákazníkovi trpělivost a nervy při zjišťování závady

2015-03-15 19:48:25

:-D

Tak to zabalim a vyreklamuju. Treba mi ty penize neky nekdo vrati :-D

Dneska jsem jel do práce, jezdím po čtyřproudovce, takže motor ohřátej na 90°C, kontrolka nesvítila, ještě jsem si objel Vary po obchvatu, na 5st. rychlost kolem 100km/h, ot. cca 2300. A kontrolka se nerozsvítila. Moje hypotéza je, že jak se motor neohřejval kvůli vadnému termostatu, tak neregeneroval. Pak, po výměně, se ohřál, spustil regeneraci, ale jedna nestačila, tak rozsvítil Check Engine. Druhej den u studenýho motoru Check nesvítil, potom, po ohřátí motoru další regenerace, zase nestačila, tak znova Check. A dneska už klid. Tak uvidím, jak se to bude chovat dál. Blbý je, že auto nemá kontrolku na probíhající regenaraci. Člověk by si to alespoň mohl odsledovat.

Tak cestou domů zase Check Engine po zahřátí motoru na provozní teplotu.

2015-03-16 20:32:29

holyholy: Zkus pochopit to, že pokud nevyčteš paměť závad tak se k žádnému relevantnímu výsledku nedostaneš i když budeš psát na všechny fóra, které se zabývají

Tvé úvahy se sice odvijejí správným směrem, ale například EGR se spouští až při teplotě nad 60 st atd. Pokud je v paměti závad uložená závada (ne všechny) relevantní k regeneraci DPF je tato ř.j. zakázána.

Pokud jsi dočetl až sem

Tak ta kontrolka závad emisního systému tam není z důvodu soutěže a pokusu o to kdy zhasne, ale upozorňuje na to, že s vozidlem není něco v pořádku.

2015-03-16 23:05:25

Jasně, tomu rozumím.

Tak jsem byl na diagnostice a v paměti bylo následující:

  • Snímač teploty chl. kapaliny; elektrická závada
  • Zkrat na plus nebo přerušený obvod
  • přerušovaný
  • Obsah sazí ve filtru částic
  • přerušovaný
  • Snímač polohy klikového/vačkového hřídele - chybná funkce
  • přerušovaný
  • Snímač polohy vačkového hřídele - není signál
  • přerušovaný
  • Alternátor - nesprávný signál
  • přerušovaný

Technik říkal, že to vypadá na velkej pokles napětí při startu, když auto dlouho stálo a mělo slabou baterku.

Vymazal závady, pak jsme auto nastartovali a udělali znova načtení paměti. Už tam nic nebylo. Tak jsem ho vzal na průtah, 15km v klidu, na 5 stupeň, 2200ot/min., 110km/h, plynulá jízda, pak otočka a to samý zpátky s naložením, rychlostí 160km/h na 6 st.

Zatím je klid, kontrolka nesvítí. Tak uvidíme, snad bude všechno OK.

2015-03-17 11:49:30

holyholy: Tak držím palce. Je otázka času, kdy tě toto bude opět inspirovat k pořízení diagnostiky. Napiš pak zkušenost a nedej se odradit. Je jasné, že musíš být opatrný.

2015-03-17 13:06:48

Tak nějakou malou diagnostiku bych bral, jenže kde je jistota, že něco načtou...

2015-03-17 15:21:57

holyholy: Před 6 roky jsem pořídil P 407 SW, který nebyl v té době ještě v ČR moc rozšířený. na foru:

k lexii.....je toho tam asi k diagnostice cca 114 stran. Mercedes je samozřejmě úplně něco jiného, ale jistá podoba tam je. Ta dia se dala pořídit za cca 160US a před tím, když nebyl k dispozici tento "šmejd", tak servismani pořizovali za třeba 100 tis. Kč. Samozřejmě taková dia je úplně někde jinde.

V tom vláknu se dočteš, že odborníci varují a dá se vyčíst, na co se musí dát pozor. Pak přibyly návody, kódy závad a fandové do PC a bylo to téma, kdo chce do toho proniknout. Výhodu to má tu, že když přijedeš z víkendu a něco není OK, zapneš noťas a většinou víš.

Například osobně s tím "šmejdem" jsem diagnostikoval vadné čidlo ABS, závadu na zapalovací rampě. Také se pak připojili servismani, kteří nás odrazovali a též začali radit. Například mi poradili, jak nakódovat vyměněné klíče k autu.

Po pořízení MB jsem P 407 nechal synovi a s tím už jsme v létě diagnostikovali, proč mu přestala jít klima. Ač amatéři, tak jsme zjistili, že je to elmag. cívka kompresoru, která zajistí přenos krouticího momentu z řemenice.

Píši to proto, časem nás laiků bude přibývat a věřím, že se do té diagnostiky na C 220 CDI také dostaneme. Třeba se přidají další. Myslím, že servismani o kšefty nepřijdou, protože zjistíme závadu a o to rychleji budeme objednávat opravu u odborníků a nebudeme tápat.

V tom linku je hodně rad, na co dát pozor. Například při tom kódování klíčů se nesmí vypnout noťas, jinak je to v háji, atd. atd. Znovu píši, že je mi jasné, že MB C 220 CDI je něco jiného, ale i ta P 407 SW stála 0,8 mil. Kč a nebyl to žádný vrak, ale Francouz se stálými poruchami elektriky

2015-03-23 16:06:15

Takže, po smazání všech závad minulý týden auto tři dny OK. Pak se zase za jízdy rozsvítila kontrolka Check Engine, ale auto jelo normálně. Ráno když jsem nastartoval, tak svítila taky. Po opětovaném startu, když jsem ratolesti slžil u školy a školky, kontrolka zhasla. O víkendu najeto cca 200km, bez rozsvícení. Dneska byl čas, tak jsem zajel na vyčtení paměti a vyběhlo tam jediné:

200B Snímač polohy vačkového hřídele - není signál

Přerušovaný

Takže to vypadá že vypadává signál. Co jsem koukal na netu, vypadá to, že je to klasickej Hall. Nevíte někdo, kde ho sehnat, případně jaký má označení a kde ho na motoru najdu. Předpokládám, poblíž vačky

Skyair  
Pavel
2015-03-23 16:12:01

holyholy: Kde hledat "camshaft sensor" - viz obr.

Číslo dílu lze najít dle VIN kódu z tvého profilu.

2015-03-23 17:40:58

originální číslo :

Doli  
Libor
2015-03-23 17:43:46

holyholy: A0051531328, u nás originální díl 1498,-Kč + DPH, nebo z druhovýroby 700,-Kč + DPH

Skyair  
Pavel
2015-03-23 18:52:52

Začali jsme u termostatu, pokračovali přes regeneraci a jsme u snímače polohy vačkového hřídele.

A "Engine check" svítí dál. Cestou pokus omyl a postupnými nákupy všemožných dílů to bude drahá oprava.

JJ, asi je nejvyšší čas začít hledat skutečnou příčinu odzkoušenou diagnostikou ve spojení s obeznámeným diagnostikem, schopným používat měřící přístroje. Velké problémy mají většinou příčinu ve vadných maličkostech.

2015-03-23 19:05:47

Zkus si přečíst předchozí příspěvky a pak mudruj. Na diag jsem byl dvakrát a poslední záznam je docela jasnej.

Skyair  
Pavel
2015-03-23 19:12:14

holyholy: Obávám se, že to je jen výpis, ale příčina může být jinde. Právě, že jsou tu vyjmenované projevy, které spolu nesouvisí. Bohužel u diagnostiky neplatí, že co je psáno, to je i dáno. Jak říká blueabyss, je to jen cesta po které jít, ale každou jednotlivou chybu si ověřit měřením. Bohužel auto je PC, které jezdí. Nebo opačně?

2015-03-23 19:31:50

Tak termostat vadnej byl. O tom žádná. Další závady, které byly, byly paravděpodobně způsobeny startem auta s vytlučenou baterkou. Tu jsem zregeneroval, nabyl, závady byly smazány. Po cca 300km tam skočil jen ten snímač. To že odcházej vím. To že to může bejt třeba oxid na konektoru, nebo třeba nahlodlý vedení od nějaký mrchy hlodavý je mi taky jasný. Takže po kontrole předchozího, bude li vše ok lze změřit čidlo. Vzhledem k tomu, že to není trvalá závada, můžu ho měřením prohlásit za dobré, ale dobré být nemusí. ( nedavno jsme takhle hledali závadu na kogeneraci, která bez důvodu po cca dvou hodinách provozu vypadávala. Vadné čidlo počítání zubů, ačkoli měřením i na osciloskopu, se jevilo jako dobré).Takže stejně nezbyde než ho vyměnit, jezdit a v případě dalšího výskytu hledat dál.

Skyair  
Pavel
2015-03-23 19:38:27

holyholy: JJ pokud v Belgii auto stálo delší dobu, může to být hlodavci i oxidací v konektorech a podobnými záludnostmi.

Držím aby se auto naučilo zase jezdit.

2015-03-23 20:54:21

Tak ono jezdit umí a docela svižně a i úsporně. Dýl to auto stálo na place v Praze, ale doufám, že hlodavcům nechutnalo. První po čem jdou je tlumící tkanina z motoru nebo kapoty, v motoru jsou většinou chlupy, nebo zbytky kořisti. Tady nic. Takže spíš bych to odhadoval na vadné čidlo, ale uvidíme. Naštěstí ten servisák co k němu jezdím, potřebuje revizi přípojného místa, takže se už nějak domluvíme

2015-03-23 21:17:42

holyholy: Prosím o foto,zda se jedná vůbec o auto, a jaké,začalo to termostatem a má to gradující tendenci

Proti kunám jsou dobré chlupy ze psa, to nepotřebuje , protože parkuje v garáži,ale ve Fábii a v Citrónku mám igelitový sáček s těmi chlupy a fakt to asi pomáhá,protože ve Fabii , co jsem měl před tím,tak jsem měl sežrané odhlučnění motor. kapoty

Něco na tom bude.protože chlupy se rozhazují po půdách a slepičárnách,aby tyto roztomilé šelmičky odpudily


Odpovědět

1  2  3  4