Fórum - Téma


W204 - Termostat


Fórum C-Class W204 W204 - Termostat

Informace o modelu: Mercedes Benz W204


1  2  3  4

2014-11-16 16:45:48

Prosím radu a popis, jak vyměnit termostat u C 220 CDI. Předpokládám, že je špatný, ohřeji auto tak max. na 60 stupňů.

2014-11-22 13:44:24

Tak termostat vyměněn. Popíši výměnu pro ty, kteří nemají s tímto vozem zkušenost, jako jsem neměl já před montáží.

V motorovém prostoru se plastový kryt sundá tahem, je naražen svými válcovitými výstupky uvnitř s pryží na motoru na 4 ocelové trny.

Chladicí kapalinu jsem chtěl vypusit dole z chladiče, tak jsem se pokoušel sundávat dolní plastový kryt. Ten je přišroubován 6 šrouby -(gola 8) a 4 šrouby (gola 13). Stejně mi nešel sundat, musel bych dál montovat další pancéřový kryt, který vede dál k nápravě.

Chladicí kapalinu jsem tedy vysál z nádržky. Doporučuji najet levým kolem výš, aby se vysálo co nejvíce kapaliny a u termostatu jí bylo co nejméně. Povolit a sundat 2 hadice z termostatu. Termostat je přišroubován 3 šrouby a na termostatu je ještě přišroubován 1 čep toho plastového krytu motoru (ten má ještě příchytky na 2 kabely) a zpředu je jedna příchytka kabelu, všech 5 šroubů gola 8, použil jsem ohebný nástavec. Pod auto jsem ještě připravil 3 misky pod otvory ve spodním krytu motoru, abych mohl chytat další únik kapaliny při sundání termostatu.

Na drát jsem si nalepil magnet, abych mohl vytáhnout spadlý ořech, který jsem nemohl cca půl hodiny bez magnetu vytáhnout. Pak ty 3 zcela povolené šrouby termostatu jsem vytáhl tím magnetem (rukou jsem se tam nedostal). Před montáží nového termostatu jsem přivázal hadice a kabely mimo montážní prostor, aby nepřekážely a termostat přišrouboval. Hlavy 3 šroubů termostatu jsem omotal izolačkou, aby šly do ořechu narvat, aby byla jistota, že při nasazování nespadnou - byl by problém vydolovat. Pak vše namontovat v opačném pořadí.

Po projetí auta jsem se dostal na těch 90 stupňů a vjel jsem na dálnici, abych to pořádně prohnal, aby byla jistota, že to chladí. Přes těch 90 to nepřelezlo ani při xxxx km/h. Po odstavení vozu jsem zkontroloval stav chladicí kapaliny a není nutno nic dolévat ani dokupovat - vše šlo zachytit při demontáži termostatu.

Odborník se jistě zasměje, ale tento popis je pro ty, kteří na tomto autě ještě nic nedělali. Jinak jsem psal do značkového servisu a chtěli za tu výměnu:

cit: "Výměna termostatu – 1,8 hodiny x 1390,- Kč bez DPH/Hod. = 2502,- Materiál – termostat, šrouby, těsnění – 1684,- Kč bez DPH + drobný materiál – nemrznoucí směs, atd. "

tedy přes 5 tis. s DPH a mě to stálo (Wahler ) 1150,-na dobírku včetně dopravy.

Poradí mi někdo, jak vyměnit olej? To asi budu muset sundat až ten panceřový kryt dole? Tam, jak jsem montoval ten termostat, tak směrem nahoru trčí olejový filtr?

2014-12-09 13:12:22

kutil1: ahoj menil si za Wahler(WH 410174.92D) z aftermarketu alebo za original MB? Lebo ja na 200cdi mam zatial origo, ale pise sa na nom, ze vyrobca je Wahler. Idem tiez menit termostat, lebo sa auto nahrieva len do 80 stupnov, len neviem ci kupit origo za 70€, alebo Wahler za 35€.

Doli  
Libor
2014-12-09 13:27:59

tommi2: Nový, originál stojí cca 45 E

2014-12-09 13:48:13

kutil1: "U nás" ve vlákně w 211 jsme to taky probírali.Když jsem auto koupil , tak se mi taky hřálo pouze do 80 st.cels.,jako Tobě.Úpravou termostatu,v podstatě nevím jakou a nastavením termostatu na 92 st.celsia jsem zaplatil 600 kč a jezdím s tím v pohodě již třetí rok(pravdou je to , že mechanik je můj kamarád).

Při debatě kolem mi však říkal,že když už nový termostat,tak jedině Mercedes,ale že po čase je nutné ho stejně upravit.Teď jsem s ním tel. mluvil a potvrdil mi to ,co jsem napsal výše.Termostat zn. Wahler je podle něj kšunt,jako každé jiné mimo originálu

Jak jsem dostal,tak jsem prodalNěkdo třeba může oponovat,ale u mě to funguje dokonale

Doli  
Libor
2014-12-09 13:55:48

Šolim: Originál býval na většině MB Behr. Tato diskuze mě vyprovokovala se jít podívat - a ejhle, najednou je tam Wahler

2014-12-09 14:12:32

doli: A k..vaTo ale akorát naznačuje,že tady ty "odborné" debaty mají někdy podstatu v tom,že skutečně i naši miláčci jsou šizeni a výrobce se snaží ušetřit,kde se dá,jako u jiných značek.

Pravdou však je že ten můj maká ,jak má a je myslím na místě si takto sdělit svoje zkušenosti a využít účel tohoto fóra obrátit se mj. i na Tebe,protože u to jsou rány.

2014-12-09 14:16:00

tak a teraz by ma zaujimalo co mi odporucite. Original MB-Wahler alebo Wahler. Cena MB dielu je rovnych 70,-€ s DPH mam to cierne na bielom, Wahler po zlave 33,-€ . Je mozne ze su v rozdielnej kvalite alebo je rozdiel len v krabicke?

Inak mne sa teplota drzi tesne pod 80°, v Mercedes mi este doporucili skontrolovat vodu, doliat a potom vyskusat ci sa spravne nezohreje.

2014-12-09 14:31:40

tommi2: Já určitě neporadím,pouze jsem sdělil fintu s termostatem,kterou mi kámoš udělal.

Doli  
Libor
2014-12-09 14:48:41

tommi2: To tě teda docela oškubávají ... Kdyby jsi měl někde VIN auta, podíval bych se kolik má opravdu stát

2014-12-09 14:57:43

doli: WDD2042071F267516

2014-12-09 15:59:42

tommi2: koupil jsem Wahler za 1000,- Kč + doprava. Funguje zatím bezvadně na 92 stupňů.

Pokud budeš měnit sám a totéž auto, ochotně ti poradím vše, co budeš potřebovat.

Dnes jsem koupil misku (průměr 74 mm, 14 drážek) na povolení filtru, vyměnil jsem olej. To píši proto, protože bez toho olejového filtru by se termostat měnil lépe.

Doli  
Libor
2014-12-09 16:12:32

tommi2: Tak máš pravdu, v originále stojí na tohle auto opravdu tolik. A6462000015 TERMOSTAT 1 838,23 Kč

2014-12-10 21:15:51

takze original Wahler termostat sa od original MB termostatu odlisuje: balenim( inak origo Wahler krabicka je krajsia:)), cenou(+100%) a original Wahler termostat ma zbruseny znak Mercedesu

2014-12-10 23:34:49

Taky používám Wahler v nesích krabičkách a zatím nebyl problém

2014-12-11 07:45:40

Šolim: Píšeš, že ti to hřálo na 80 st., jako mně. Ne, já jsem psal, že mi to hřálo na max. 60 st.

Tedy origo termostat z fabriky, kde se vyrábí Mercedes a byl tam namontován, tak to byl zmetek, jinak se to nedá nazvat.

Tvůj mechanik - kamarád ti radil, když nový termostat, tak jedině Mercedes. Tedy stejná pravděpodobnost, že to bude zase zmetek, jako ten můj origo? Pokud je dle toho mechanika Wahler kšunt, tak mi zatím více vyhovuje 92 stupňů na Wahleru oproti 60 stupňům na originálním Mercedes.

Je možné, že mi někdy Wahler neotevře a přehřeje se to, pak by byl ten origo Mercedes s 60 st. lepší a změním názor. Co se týký vývojářů ve Wahleru, tak si myslím, že to umí lépe, než nějaká úprava termostatu v dílně z 80 st. na 92, kde je jistota, že někdy nezůstane zavřený přeba při 110 st. Nebo, že by dal dál do hadice další zapáskovaný termostat, to asi ne?

Stejně jsem se divil, že MB dělá různé vychytávky, které se týkají ekologie. Ale ta výměna termostatu včetně té skříně mi připadá neekologická - vyhození spousty dobrého materiálu (hutě, elektřina, doprava) včetně čidla. Tam stačí malinká úprava a stačil by vyměnit uvnitř vlastní termostat, který se prodává za cca 150,- Kč. Je mi jasné, že kšefty se musí hýbat, ale jde to proti ekologii.

2014-12-11 08:47:20

Jestli je něco šunt, nebo neni bych asi neřešil. Prostě nic není na věky a všechno se jednou posere co se týká úpravy toho termostatu, tak bych řek, že ten mekánik vyměnil právě ty vnitřnosti, resp. dal novej termostat do starýho obalu

2014-12-11 08:56:10

kutil1: S tou teplotou to bylo u mě podobné.S těmi termostaty to bude asi podobné,jako u všech automobilek,dávají tam zřejmě,"to co je po ruce".Mám tu zkušenost z bývalého pracoviště.Řekl bych,že se vše odvíjí od cen a všechno ovlivňuje tzv. nákup každé automobilky,mám tím na mysli oddělení nákupu příslušné automobilky.Tzn.,že ne všechna auta stejného modelu mají identicky stejné díly (příslušenství) od jednoho výrobce.To je holý fakt,že dodavatelé se v průběhu výroby jednoho modelu během doby mění,ať je to z důvodu ceny,kvality,termínu atp.

Takže s těmi termostaty je to asi podobné.Někdo tam má Behr a druhý Wahler.

Důležité je,aby nám to dobře fungovalo...Faktem však je,že ten termostat asi nějakou péči chtít bude,protože jak jsem psal o té úpravě,tak je to na základě zkušeností mého mechanika a v mnoha případech vím,že ani po výměně za nový se toho moc nezměnilo,viz. příspěvky na toto téma.

Přeju Ti,aby se to Tebe netýkalo a vše fungovalo jak má

2014-12-11 09:06:39

slonice: Jen tak teoreticky - dá se v prodejní síti sehnat jen ten vnitřek? Už to sice nepotřebuji (zatím), ale určitě to postihne dalšího z fora a měl by tu opravu levnější.

2014-12-11 09:24:33

jo dá se koupit jen vnitřek, kolikrát má termostat jinak vývody a zrovna nemám stejnej, tak taky přehazuju jen vnitřek, pokud někdo spěchá a není jiná možnost


Odpovědět

1  2  3  4