Fórum - Téma


W204 - Baterie


Fórum C-Class W204 W204 - Baterie

Informace o modelu: Mercedes Benz W204


1  2

2013-11-30 16:17:46

Zdraví všechny a mám takový dotaz: dnes mě ze servisu oznámili, že baterka není dostatečná pro zimní starty a nabízejí její výměnu za ca. 10k, vč. práce. Trochu příliš, na netu lze pro tento model sehnat Vartu za ca 2500,-Kč. Nejsem si však jistý zda při prosté výměně - odpojení staré a připojení nové, nabité - nedojde ze ztrátě nějakých důležitých nastavení.

Má někdo zkušenosti a poradí?

Díky - pavel.

2013-11-30 17:10:13

Nazdar,

nerozumím tomu, kolik vlastně chtějí za tu výměnu, jestli 10Kč nebo 10tisíc korun to by snad nebylo ani možné. Taky bylo vhodné říct zda baterii, kterou máš ve vozidle je stará a nebo její kapacita není velikostně shodná s předepsanou pro typ tvého vozu. Nevím také jestli máš motor benzín nebo nafťák. U Varty jsou při stejné kapacitě baterie, tři různé velikosti zkratového (odběrového) proudu. Typ stříbrná (nejdražší) je vhodná pro diesly (zejména pro zimní starty). protože má ten odběrový proud nejvyšší.. í.. Výměnu baterie zvládne snad i ženská, tak proč bys to neměl zvládnout ty.

S pozdravem Foral

Doplněk: Vše proveď tak jak píše Doli ( vše dokonale zná- servisman)

Doli  
Libor
2013-11-30 17:24:22

subrt.p: Baterie tam máš dvě. U obou je třeba zachovat kapacitu a typ baterie doporučený výrobcem, ne tam vrznout to nejlevnější z internetu. Výměna není problém, ale nedoporučuje se odpojit obě naráz. Když použiješ vyhledávač tady na klubu, najdeš k tomuto tématu dost informací abys to zvládnul sám.

2013-11-30 20:17:12

doli: Díky za reakci a radu. Omlouvám svoji neznalost, ale mám u MB CDI220, Blue eff., w204 skutečně 2 baterie? Obě jsou v motorovém prostoru? a jsou stejné?

Když mě dnes servis sdělil, že "baterie" není dostatečně způsobilá pro zimní starty (po delším stání je pro nastartování nutné několikrát motor protočit aby naskočil) znamená to že se obě musí vyměnit?

Myslel jsem, že ta druhá je jen jakási záložní, která krmí elektroniku (počítač/počítače a paměti).

Moc děkuji za objasnění - nevím, kde tyto informace sehnat. V Obslužném manuálu samozřejmě o tom není ani zmínka a informace, které zatím mám z netu (mbworld.org) jsou protichůdné.

2013-11-30 20:25:15

vejmluva: díky za odpověď. Jo, za výměnu chtějí ca 10000,- Kč. Baterie v autě je 2 roky stará. Pikantní je to, že mě tu původní před 2 roky vyměnili (tenkrát zdarma) v rámci záruky auta. Auto je nafťák a v současné době převažují kratší jízdy. Proto jsem se domníval, že by mohlo stačit ji jen řádně dobít, ale ne! Zvažuji tu stříbrnou vartu.

Zdravím pš

2013-11-30 22:30:34

No dva roky staré baterie to není snad na vyhození. Já bych to typoval na ty krátké vzdálenosti, protože jsou časté starty a u D ještě velký proud si vezme žhavení. Možná, že by jsi musel častěji dobíjet ony se zřejmě za tu krátkou dobu jízdy nestačí dobít.. Zkus nabít a poznáš jestli je to lepší. Nevím jak jsi na tom s technikou ale pokud by byla baterie nabitá připojíš na ni voltmetr a zastartuješ nemělo by napětí klesnout při spuštěném startéru pod hodnotu cca 9-10V. Tak jak píšeš stříbrná je vhodná pro D ale také jak ti píše Doli musí odpovídat kapacitou, jemu věř, je to profík.

S pozdravem Foral

2013-12-01 10:04:19

subrt.p: napsal "Omlouvám svoji neznalost, ale mám u MB CDI220, Blue eff., w204 skutečně 2 baterie? Obě jsou v motorovém prostoru? a jsou stejné?"

Problém je, že bez VIN vozidla se nejspíše relevantní informace nedočkáš.

Druhá baterie se montovala u výbavy - stop start system B03.

Co se týká hlavní startovací baterie.

Jednou z podmínek testu baterie je její nabití na hodnotu nejméně 12.3 V až po té je možnost provést měření a zjištění konkrétní závady. Pokud jsi někam přijel s vybitým akumulátorem tak víceméně bez jeho nabití nelze měření provést - výsledek je vždy zavádějící.

Četnost výměn tvého akumulátoru (pokud proběhlo měření správně) svědčí s největší pravděpodobností o problému jinde než v akumulátoru. Příčiny mohou být různé - např. nekvalitní kostra zničí akumulátor v řádu měsíců i přesto, že vozidlo po výměně akumulátoru startuje bezvadně.

Doli  
Libor
2013-12-01 10:51:55

subrt.p: Proč si v profilu nevyplníš aspoň základní údaje. Ptáš se na něco, ale nedáš šanci těm co by Ti rádi poradili aby měli podle čeho. VIN auta a ze slušnosti aspoň bydliště...

2013-12-01 13:18:44

blueabyss: Souhlasím s tebou, jsi profík, ale pokud přijede do servisu s vybitým aku, tak by bylo asi normální, že si sevisman změří napětí na aku a pokud nedosahuje hodnoty aspoň 12,3 (jak píšeš) tak by první operace měla spočívat v nabití aku a pak provést měření a rozhodnout v čem je problém.

Ale nerozumím tomu, že vadná kostra zničí aku, Důvod ? Snad tím, že je nutné delší dobu startovat než motor naskočí. Ale z elektrického hlediska vadná kostra znamená větší přechodový odpor v místech připojení záporného pólu s kostrou. Odpor zařazený v obvodu jednak způsobuje zahřívání vadného spoje ale také omezuje velikost procházejícího ( u startéru se dá říci skoro zkratového) proudu. a tím aku není tak zatěžován dalo by se říci, že ten odpor aku chrání, Horší by asi byl větší přechodový odpor v jiném obvodu než v obvodu startéru, třeba v nějakém řídícím obvodu kde způsobí úbytek napětí, Nezlob se na mne , že jsem tak zvědavý a budu rád když mě problém vysvětlíš.

A to předčasné zničení aku bych viděl v tom, že je aku stále vybitý. Způsobeno častými starty a málo času jízdy .

S pozdravem Foral

2013-12-01 13:27:38

blueabyss: z dosud proběhlé diskuse (a to nejen zde ale i na jiných forech) stále nevím, zda mám skutečně dvě baterie. Bohužel auto je v servisu a tak si to nemůžu ověřit fyzicky. Info, že druhá je u vozů se Stop/start (B03) mám i od lidí v USA (mbworld.org), ale já nemám na panelu tlačítko ECO! Jestli mě můžeš pomoct tak VIN je WDD2040021A338126.

Test baterie byl proveden v servisu po "údajném" nabíjení přes noc, takže si myslím i věrohodně. Nevím ale, jestli nejsem příliš úzkocitlivý s tím startováním. To, že v zimním období auto nenaskočí po stání (třeba přes noc) první vteřinu po otočení klíčku je asi normální. Spíše mě vylekal MB servis se svým závěrem, že baterie je pro zimní starty nedostatečná. Možná s tím souvisí i to, že jsem cítil u zadní části naftu. Servis to přisuzuje vadným hadičkám, které mě vymění. Říkali též, že to obtížnější startování by mohlo být způsobeno i touto závadou. V úterý si půjdu pro auto s vyměněnými hadičkami a tak uvidím co s nima skutečně bylo. Je to pro mě dosti velké překvapení - u mých předchozích aut (FIAT, Honda Civic a Accord) jsem takové problémy neměl.

Zřejmě se rozhodnu za tu cenu (kolem 10 000,- Kč) baterii zatím neměnit.

Moc děkuji za tvůj názor.

2013-12-01 13:36:55

doli: Kaji se a napravím. Když jsem se přihlašoval do klubu nějak jsem to nepokládal za důležité a asi jsem ani ne myslel, že s novým autem a takovéto značky budu brzy též já něco potřebovat. - VIN jsem uvedl v odpovědi Blueabyssovi.

Zdravím

2013-12-01 14:08:49

subrt.p: Tvé vozidlo je vybaveno jediným akumulátorem. viz obrázek EPC. Druhý aku po zadání VIN nelze na vozidlo objednat.

Vejmluva: Obecně se jedná hlavně o moderní vozidla, kde se algoritmy ŘJ akumulátoru chovají dle do systému naprogramovaného typu akumulátoru nebo adaptací, které jsou v krátké době vytvořeny. Pokud ŘJ dostane informaci o poklesu napětí, je to pro ni popud k intenzivnímu dobíjení. Pokud bude docházet k těmto změnám častěji než by tomu tak bylo u kvalitní elektroinstalace, pak se životnost takové baterie zkracuje podstatným způsobem.

Níže na obrázku je naměřen průběh startu s vadnou kostrou - napětí na startéru klesá až na hodnotu 4V vozidlo ještě nastartuje.

2013-12-01 15:59:22

blueabyss: konečně jasno - díky moc. Je to v souladu s tím, co mě napsal Vic Viper, švédsko. Koupím Vartu Silver dynamic (77Ah, 780A) a po nabití vyměním sám.

Díky za všechny rady

pavel

2013-12-01 16:37:00

blueabyss Souhlas a beru to jak je řízeno dobíjení aku. To co říká graf, že přechodový odpor způsobí úbytek napětí a na spotřebiči je napětí menší než na zdroji, to jsem .ti psal. Ale určitě ŘJ aku nedostává informaci o velikosti napětí ze startéru. Ale to už je v celku jedno, zkrátka dostane informaci o poklesu napětí (na aku) a dám pokyn ke zvýšení buzení alternátoru a tím se zvýší nabíjecí proud a jak jsem pochopil tvoje vyjádření, tato změna ničí aku. Myslíš to tak? Proč by tato změna měla tak špatná, když velikost dobíjecího proudu se podstatně zvýší po každém startování a dále jsem přesvědčen o tom , že výkonu alternátoru je určena i kapacita aku což spolu souvisí. Dále by potom rychlé (pulzní) nabíjení akumulátor vlastně ničilo.

S pozdravem Foral

2013-12-01 18:05:42

vejmluva: napsal "Ale určitě ŘJ aku nedostává informaci o velikosti napětí ze startéru"

Nic takového jsem nenapsal. A ani netvrdím, že rychlé pulzní dobíjení ničí akumulátor.

Vůbec jsi nepochopil proč a z jakých příčin se tento test dělá.

To co jsem uvedl je jen příklad, který nejspíše způsobuje opakované hluboké vybití akumulátoru - né ten start - to je jen kontrola, že je něco špatně a že k něčemu takovému dochází.

Snažím se naznačit jen to, že výměna akumulátoru po dvou letech není normální a zcela jistě ji něco způsobuje.

Hluboké cyklické vybíjení může být příčinou.

Nakonec těch příčin může být i více.

2013-12-01 19:49:07

blueabyss: Nezlob se ale tak jsem z tvých vyjádření chápal pravý opak toho co píšeš teď. To stálé vybíjení stopro aku ničí o tom není pochyb s tímto s tebou naprosto souhlasím. Nevím jaké svícení má autě subrt ale pokud by neměl denní svícení svítícími diodami, které mají minimální odběr proudu a koncová světla při zapnutých světlech denního svícení nemusí svítit, určitě by při častých jízdách na krátké vzdálenosti i toto bylo řešení.

Jsem velice rád, že jsme nakonec došli ke skutečnému problému a z toho pro p. subrta plyne, aby si častěji kontroloval stav akumulátoru a včas (častěji) ho připojil k nabíječce. Doufám, že mu tuto radu dal i skutečný profik ze Švédska.

Foral

2013-12-01 20:39:39

vejmluva: OK - možná jsou mé sdělení nesrozumitelné.

V mém prvním příspěvku zde jsem napsal:

Četnost výměn tvého akumulátoru (pokud proběhlo měření správně) svědčí s největší pravděpodobností o problému jinde než v akumulátoru. Příčiny mohou být různé - např. nekvalitní kostra zničí akumulátor v řádu měsíců i přesto, že vozidlo po výměně akumulátoru startuje bezvadně.

Z tohoto se odvíjela má další diskuze.

2013-12-01 20:40:52

výmluva/blueabyss: Nedá mě to, abych ještě reagoval. Objasnění pravděpodobné příčiny problému s mojí baterkou je skutečně výborné a je i perfektní, že jste se nakonec i shodli.

K mému svícení - je to skutečně DRL s klasickými instalovanými žárovkami (tovární funkce). Samotnému se mě to od samého počátku moc nelíbilo, ale neuspěl jsem u servisu s instalací LED jinak, než poměrně velká výměna za několik tisíc korun. Budu se muset na to ale ještě po těchto zkušenostech znovu pokusit.

Díky vám oběma - pavel

2013-12-01 20:50:21

Sám nevím - možná bych volil akumulátor AGM.

2013-12-01 21:39:51

blueabyss: mozna by to bylo i reseni... totiz zacal nekdy kolem roku 2007/8 setrit a VRLA akumulatory nahrazovat opet obycejnymi. Ve vetsine typu kde neni akumulator umisten v interieru


Odpovědět

1  2