Fórum - Téma


W203 - Teplota motoru a příhřev


Fórum C-Class W203 W203 - Teplota motoru a příhřev

Informace o modelu: Mercedes Benz W203


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8

2013-12-16 06:45:22

Cauko ten problem som mal pred troma tyzdnami urcite to bude termostat a nic ine podla mna vymenil som termostat a je to v pohode teplota sa drzi na 92 tak popis cien termostat velvet francuz 42 e,original medved diel 51 e , nahlepsia volba objednat wahler 48 e to iste dostanes aj v mercedese len v mercedes krabicke .. takze wahler na autokelly sa da objednat plus treba doobjednat tesnenie gumu ja som zabudol dal som staru ale bola ok, k vymene ja som to robil sam klasika dvihol som lavu stranu auta kvoli kpaline klasika vytihol som ju cez nadobku kolko sa len dalo,demontaz potrebne je mat uzky kratky asi 7 cm predlzovak na racnu lebo sa tam z dlhou k spodnemu srubu nedostanes takze vyberes kryt odpojis kabel od vstrekovacej listy a posunies si ostane hadice aby si mal priestor nato vysrubujes termostat a nahodis novy naspet je tam trochu problem dostat sa tam je to trochu stiesnene ale pomoze magneticky nadstavec na golu aby ti nepopadaly sruby dole nahodis hadice kryty kabel k rampe a mas to hovovr v MB chcely komplet z robotou zato 150 e vyslo ma to 51 e...auto dobre topi a hlavne ide na prevadzkovu teplotu

2013-12-16 07:07:50

Lithium: Nebo je zavzdušněný chladící systém... už jsem to taky řešil ale ne na MB. Každopádně by se měl chladící systém odvzdušnit samovolně, takže nějakí závada tam určitě bude. Ale ten uvolňovač usazenin můžeš taky zkusit. Zanesený radiátor je určitě taky možnost. Zkontroluj, jestli v expanzce při běžícím motoru je vidět oběh kapaliny a jestli se z ní nekouří (spaliny v chladícím systému). Případně jestli v ní není olej.

Jo a nech si provést tlakovou zkoušku chladícího systému...

2013-12-16 07:43:12

On popisuje problem s kurenim, teplotu motora ma OK - takze to termostatom nebude.

Inac ja na mojom S203 200CDI 2006 som mal original termostat znacky BEHR.

Ale aj tak nerozumiem preco nepredavaju samostatnu vlozku termostatu ako na inych autach ( niekde som sice videl odkaz na polsku stranku ) ked sa da v tom hlinikovom telese bez problemov vymenit.

lithium, 2013-12-16 01:32:58 napsal:

Na mém 220CDI mě zlobí topení. Když jedu, je vše ok, ale jakmile padnou otáčky pod 1500, přestává topit. Oběhové čerpadlo nemám, mám nový termostat, origo .. a nepomohlo. Teplota motoru drži krasne. Studenej motor se zahriva krasne, behem 8, 10 km je to na 80 i když je kolem 0 venku. Padla varianta ucpanej radiator topení. OTázka zní: je vhodné nalít do chladícího systému neco na rozpousteni usazenin, nebo se mam smirit s tim,ze me ceka koupe radiatoru a rozborka palubovky?

2013-12-16 07:51:57

lithium: Jde o tu 203?

Nic tam nelej- pokud chceš, stav se - odstraníme problém na počkání cca 3hodiny.

2013-12-16 08:25:58

Jojkoz .. pardon reagoval som na prvy prispevok

2013-12-16 12:02:44

blueabyss:

ano, jde o tu 203. Asi se stavím, jen musím vymyslet kdy. Nevím kde mi hlava stojí ... asi začátkem Ledna. Zavolám.

2013-12-16 13:39:40

Kousek mám vrakoviště na Mercedesy, tak sem si řikal, že se zeptám kolik by chtěli za ten malý termostat, když jste řikali že stojí kolem 1000kč nový.... a borec mi napsal 2500,- kus

2013-12-16 13:52:59

mrs132: Ale tak drahé to nebude - nový díl je jistota

lithium : Ok

2013-12-16 15:39:23

Já volal do MB za cca 850 Kč. Ale nevím jestli to nebylo bez DPH Už je to delší doba...

2014-01-04 17:44:02

V prosinci jsem měl neustále 60-70 stupňů. Byly celkem mrazy, tak jsem sledoval toto fórum i názory na studenej motor, skřípnutí druhé hadičky (nafta) do termostatu a podobně. W203 nemá u nás ani jeden motor studenej. Chvíli to trvá, ale na prohřátí mu stačí 6km. Teplota vody by měla být 92,5°C. Kdokoli má méně, tak ať nepřemejšlí a nechá si vyměnit termostat. Může být chyba i na čidle teploty nebo budíku, to ale zjistíte na počítači - čidlo teploty oleje a teploty vody musí mít stejnou hodnotu, nejlépe s teploměrem na přístrojovce. Nový termostat i s prací vyjde do dvou tisíc korun a oplatí se. S nízkou teplotou se váže i spotřeba (měl jsem 6.3, teď mám 5.7) , mlžení skel zevnitř a taky se rosí kondenzát ve vzduchotechnice, co může napomoct plísním.

2014-01-05 13:01:48

osho: Podle mých zkušeností (mám w203 c200 diesel) aby autu co nejrychleji nabíhala teplota, musí být v pořádku tyto 3 věci. Hlavní termostat, termostat který je před chladičem a elektrický příhřev. Hlavní termostat to je jasné, pokud je seklý termostat před chladičem tak teplota vystoupá na 90 stupňů až za třeba 50 kiláků . El. příhřev je to samé. A když nejde ani el. ani ten malý termostat tak můžeš mít hlavní termostat perfektní a stejně jezdíš na 60-70 stupňů. A když ti nejde el. příhřev a oba termostaty jsou dobré tak se celkem rychle zahřeje na 70 a pak to trvá než to doleze na 90. Jinak Svitavy-Praha dělám za 4,8 l ale podle počítače takže to nemusí být pravda.

2014-01-05 13:04:24

Naprosto souhlasím s mirekcafa

2014-01-05 13:11:52

Jinak bych rád znal názor někoho kdo tomu rozumí jak nahradit orig. elektrický příhřev který nechodí příhřevem ze svíček který se montoval třeba do oktávek, jak to vymyslet s elektrikou. Jestli by to šlo potáhnout třeba z orig. příhřevu a fungovalo by to stejně.

2014-01-22 22:38:00

Tak malý termostat vymenený, ale ako sa ochladilo teraz na 0 až 5 °C, voda sa mi zohrieva max. 80-85 °C (podľa palubného PC dosiahnuté po 20km a ďalších 50 km sa to už nemenilo a to som išiel po diaľnici) . Veľký chladič je po jazde studený, takže hlavný termostat by mal byť OK (menil som ho minulý rok). Ale malý je už pri 40°C teplý. Vedeli by ste niekto napísať, pri akých teplotách tieto termostaty majú otvárať? Aj malý aj veľký?

Ešte ma napadlo či ho nemám opačne a nesedí potom sme prietoku. Dal som ho takisto ako bol predtým.

2014-01-23 07:30:20

kromi86: Zdravím, máš ho správně. Malý termostat by měl otvírat při 70 a velký při 92 stupních. Já mám po 15 km cca 60, po 20 -25 km 80 stupňů. Na těch 92 se mi dostane jen když tomu dám pohulit nebo ve městě. Myslím, že mám v háji příhřev.

2014-06-10 22:31:29

Mne vyleti teraz v lete teplota na 80 velmi rychlo, dokonca uz po 4 km po meste, ale ked som na jar pri 10° C cestoval po okreskach, stale 60 stupnov a slabe kurenie..takisto pri studenom pocasi, 100km po dialnici rychlostou 120kmh = motor 60°C...termostat asi vymenit vsak? Mam 203 po FL..niekto tu spominal, ze druhy termostat FL nema?

2014-06-11 08:03:11

Ahoj, myslím, že nezáleží jestli je po FL, mělo by to být chlazení automatické převodovky, takže manuály nemají, automaty ano.

2014-06-11 15:49:41

Dik za upresnenie..kedze mam M6, marne by som ho hladal

2014-06-11 18:11:04

mirekcafa: Mam automat a ziadny druhy termostat tam nemam. Nieco mi hovori, ze je to ohrev naftoveho filtra (vodou) a naozaj to po fl uz nebolo.

2014-06-11 19:28:07

ohřev naftového filtru to na stopro není, některá auta mají tento termostat pod blatníkem, je ale možné, že to chladí motorový olej, to mi ale nedává smysl. Teď jsem koupil Volvo S 60 v automatu a to má také chlazený převodový olej. Přídavný chladič motorového oleje má pod autem, nemá ale žádné termostaty navíc. olej převodovky je chlazený v chladiči na vodu, na jejich foru trochu doporučují dát tam přídavný chladič na olej převodovky. Myslím, že i Merc to má nějak řešený a toto je nejpravděpodobněnjší. Třeba to tu ale někdo fundovaný uvede na pravou míru.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 8