Fórum - Téma


W203 - Teplota motoru a příhřev


Fórum C-Class W203 W203 - Teplota motoru a příhřev

Informace o modelu: Mercedes Benz W203


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 8

2013-12-13 09:29:33

Zdravim, tiez ma caka vymena termostatu na mojej 200CDI, chcel som sa ale opytat aku znacku dat ?

Ci original MB alebo nejaky iny - nejde mi o cenu ale o to aby som to nemusel robit znova, lebo co citam na forach je to dost casta zavada na MB s este original termostatmi.

2013-12-13 10:47:17

jojkoz: Čau teď na tom dělám zrovna a taky jsem vybíral značku, je k mání od 1100 až do 9900 má to i meteor. Volal jsem do mercedesa a tam mě ho nabídly za 1313kč. Myslím si že originál je originál a raději si zajedu 40km tam a40 zpět. Jináč bych tam dal VALEO .

2013-12-13 13:07:14

Jedině originál.

2013-12-13 15:33:11

Taky doporučuji originál, zvlášť pokud ho Mercedes dáva za lidovku...

2013-12-14 11:20:23

Tak už zase nevím co se děje před měsícem jsem dal nový termostat, protože se mi motor neohřál na víc jak 70°... od té doby bylo vše v pohodě, motor držel 90°C a jezdil sem jak drak.

No jenže teď přišli první mrazíky, si myslím , že je něco špatně...když jedu po okreskách do těch 90km/h a jedu ekonomicky, strašně pomalu se ohřívá... např. dneska bylo kolem -2°C a jel sem trasu cca 35-40km a v cíli jsem měl teplotu 80°C, takže sem jel v zimě, protože topit to začalo asi posledních 5km

Tak jsem tak hledal a někdo třeba píše, že do 15-20km má motor na 90°C i při -5°C, ve meště dokonce ještě rychlej. (já se ve městě nedostanu skoro přes 50, respektive jedu 8km po městě(20minut) ->50°C a pak dálnice a mám tam 90°C)

Taky tu někdo psal, že má 220CDI 2 termostaty? že by blbnul ten druhý?

A na jiném fóru jsem četl, že CDI mají elektrický příhřev motoru (vody)... a buď je nefunkční a nebo jej nemám vůbec, páč je auto je z Itálie(že by to bylo tím?).

Pokud by měl někdo tip, co by to mohlo být nebo dá se zjistit z VIN jestli mám ten příhřev?

VINko je WBD2032061F165541 Díky

PS: Když chci v autě co nejrychleji zatopit, jak bych měl to měl mít nastavené? manuál jsem přečetl, ale v praxi mi přijde, že můžu točit se vším a stejně je to furt stejný, nepoznám rozdíl dát teplotu na max, zapnout i "auto"?, nastavit si směr (nahoru+dolu), má smysl vypínat klimu nebo je stejně vyplá?(mam na mysli "ec rest" tlačítko), vím že se ptám jak blb, ale je to na mě moc složité všecko,dík

Doli  
Libor
2013-12-14 11:27:06

mrs132: Vypadá to že termostat je v háji ikdyž byl nový. Ohledně ostatních dotazů by bylo ideální si to nechat ústně vysvětlit přímo v autě od někoho kdo "ví"... Je to na dlouhé psaní, na to bohužel nemám čas.

2013-12-14 13:32:27

Mrs: Já mám hlavní termostat taky nový, ale ohřívám stejně jak popisuješ ty. U mě je vadný ten druhý termostat. Poznáš to tak, že jakmile se ti teplota přehoupne přes 40 zastavíš a půjdeš si šáhnout na malý chladič před hlavním chladičem. Jestli je teplý tak je ten druhý termostat v háji.

Ten termostat je hned vedle toho malého chladiče na hadičce (jak jsou klaksony). Vyzkoušt se to dá jednoduše tak, že tu hadičku zaškrtíš svorkou a půjděš se projet. Najednou se auto ohřívá velmi rychle.

Další vliv může mít ten elektrický přihřívač na bloku motoru (nad startérem) ten jestli nefunguje, je ohřívání také pomalejší.

Ten malý termostat se nedá najít v katalogu protože je tam chyba. Najdeš ho ale u E klassy, kde je úplně stejný. Číslo toho dílu už je někde v tomto fóru napsané, stačí hledat.

2013-12-14 14:58:56

Zdravím všechny, tak nám zase začíná zima. Poradil by mi někdo, mám el. příhřev na bloku motoru, pokud je nefunkční najde diagnosika závadu? I když se to diagnostikuje v garáži a čidla nedají impuls k sepnutí?

Nevíte o někom v okolí Svitav nebo Vysokého Mýta?

2013-12-14 15:02:58

Na 203 to diagnostika píše v jednotce CDI - příhřev motoru

2013-12-14 16:05:52

Radekc99: díky! přesně nějakou takovou radu jsem potřeboval byl jsem to teda zkusit, ten malý chladič byl teplý...tak sem skřípnul tu hadici ještě před termostatem( takový malý přímo za klaksonem,že? ), od těch cca 40°C do 65°C to vyletělo hodně rychle, ale pak to zpomalilo, páč se mi asi trochu povolila svorka. Nechtěl sem to zase dotahovat na krev, aby náhodou nepraskla když má pomalu 12let... takže ho asi budu muset objednat, ale vypadá to že to zvládnu vyměnit i sám doma na parkovišti

Jinak ten elektrický příhřev mají všechny CDI? Našel sem ruský dekodér vinu, ale s tím mojim nějak nefunguje. Případně kdyby příhřev taky nefungoval, tak se to jinak než přes diagnostiku nedozvím,co?

2013-12-14 16:21:20

Dozvíš - změřit odběr proudu klešťákem přímo na kabelu přihřivače po startu motoru

2013-12-14 18:56:40

mrs132: Jj je to ten malej... v katalogu je chladič označen jako "low temperature cooler" to asi znamená že udržuje ve svém okruhu nižší teplotu než je teplota motoru. Ten chladící okruh je na chlazení nafty. U palivového filtru je takový výměník tepla voda-nafta. Ještě než bych ho šel koupit vymontoval bych ho a zkusil průchodnost za studena jestli je opravdu špatný. Třeba to opravdu už při 40 stupních má otevírat. Ale doufám že ne

Taky mě čeká výměna, i když musím říct, že mi to takhle celkem vyhovuje. Auto mi topí asi po 7 km klidné jízdy při teplotě kolem 0, což je v poho. Do té doby se mi o pohodlí stará vyhřívání sedaček

2013-12-14 19:07:46

Kéž bych měl vyhřívání sedaček nesnáším řízení v bundě a když sednu jenom v mikině, tak je mi zima a než je mi teplo, tož už jsem zase pomalu v cíli. A to ještě nejsou pořádné mrazy...

Jak jsem tam dneska nahlédal, tak bude asi stačit odmontovat klakson a ten termostat je tam jenom nacvaknutý + svorky k hadicím... když to rozpojím, nevychčije mi všechna chladící kapalina? respektive, asi něco jo, ale teoreticky jen pár deci co je v tom malém chladiči v horní části,ne? já vím takový blbý dotaz...

Ale zítra budu mít čas tak bych to zkusil na parkovišti , tak aby na mě nevyskočilo nějaké překvápko

2013-12-14 19:46:11

mrs132: Asi něco poteče, ale já to dělám tak, že si připravím nějaké šrouby a vrazim je hned do té hadičky... to většinou stačí. Nevím ale jaký je vnitřní průměr hadičky (M6 nebo M8 šrouby).. Anebo zaškrcovací kleště, ale ty většinou doma lidi běžně nemají...

2013-12-14 23:30:19

Tak uz mam aj ja vymeneny termostat.

Na mojom faceliftovom modely je uz len jeden. "

Preddtym sa mi auto ohrialo len na okolo 60 st. v lete aj v zime.

Teraz som bol odskusat a ohreje sa pekne na 91 st. :)

2013-12-15 11:19:47

Ten malý termostat jsem vyhodil a vyčistil, dle logiky vidím problém v tom, že na tom žluté vnitřním tělesu je zaseklá ta tyčinka venku, tudíž furt poloha otevřeno. Má cenu to nějak zkoušet rozchodit nebo je to konec a mám to zase složit a někde objednat nový?

mrs132, 2013-12-15 11:19:47 napsal:

Ten malý termostat jsem vyhodil a vyčistil, dle logiky vidím problém v tom, že na tom žluté vnitřním tělesu je zaseklá ta tyčinka venku, tudíž furt poloha otevřeno. Má cenu to nějak zkoušet rozchodit nebo je to konec a mám to zase složit a někde objednat nový?

2013-12-15 11:31:51

mrs132: Ten termostet je něčím naplněnej a zřejmě to odešlo a určitě bys to neopravil, nedá se do toho nakouknout, jedině to rozřeš a podívej se co tam je?? Prozajímavost. Ale kup nový na tom neušetříš.

2013-12-15 11:33:16

Jde o to na kolik si ceníš hodinu své práce - termostat stojí cca 1000kč a výsledek je 100%

2013-12-15 11:36:13

jj, jasné už se po něm dívu, kde ho mají na eshopu.

Ještě sem teď udělal pár pokusů, když se dostane na 90°C tak se otevře v pohodě, ale moc ztuha se zavírá, takže v tom bude ten problém... no ale i tak díky všem za rady,aspoň ušetřím pár korun za návštěvu servisu

2013-12-16 01:32:58

Na mém 220CDI mě zlobí topení. Když jedu, je vše ok, ale jakmile padnou otáčky pod 1500, přestává topit. Oběhové čerpadlo nemám, mám nový termostat, origo a nepomohlo. Teplota motoru drži krasne. Studenej motor se zahriva krasne, behem 8, 10 km je to na 80 i když je kolem 0 venku. Padla varianta ucpanej radiator topení. OTázka zní: je vhodné nalít do chladícího systému neco na rozpousteni usazenin, nebo se mam smirit s tim,ze me ceka koupe radiatoru a rozborka palubovky?


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 8