Fórum - Téma


W203 - Spotřeba


Fórum C-Class W203 W203 - Spotřeba

Informace o modelu: Mercedes Benz W203


1  2  3  4  5 ......... 7

2013-10-04 12:15:09

mrs132: Palubní počítač pracuje na základě výpočtu, které dodává řídící jednotka ECU motoru.

U většiny vozidel je výpočet prováděn sledováním tlaku paliva na vstupu vstřikovače a dobou otevření vstřikovače.

Pokud jsou vstřikovače netěsné, propouštějí je samo sebou údaj palubního počítače zkreslený.

Diagnostika Star - umožňuje udělat korekci palubního počítače v % ale rozsah je velmi malý.

Domnívám se, že reálná spotřeba u tvého vozidla 6,6 litrů je v mezích normálu i když s manuální převodovku si troufám říci že by to mohlo být pod 6L - je to o stylu jízdy a o stavu vozidla.

2013-10-07 12:12:34

No jelikož asi měsíc zpět byl jeden vstřik na repas, začal chcát snad všude a smradu a kouře bylo hromada. Tak nechám ty vstřiky nechal zkontrolovat všechny. Dík za tip

2013-10-07 19:30:02

taky mi teď to céčko nějak chlastá tak o dva litry víc, ale tam na hovno řadí automat a myslim, že je to tim

tak jestli třeba taky špatně nevolíš

2013-10-07 21:26:47

slonice: no 203 v manualu a automatu je 2ltr rozdil normalne

blueabyss, 2013-10-04 12:15:09 napsal:

mrs132: Palubní počítač pracuje na základě výpočtu, které dodává řídící jednotka ECU motoru.

U většiny vozidel je výpočet prováděn sledováním tlaku paliva na vstupu vstřikovače a dobou otevření vstřikovače.

Pokud jsou vstřikovače netěsné, propouštějí je samo sebou údaj palubního počítače zkreslený.

Diagnostika Star - umožňuje udělat korekci palubního počítače v % ale rozsah je velmi malý.

Domnívám se, že reálná spotřeba u tvého vozidla 6,6 litrů je v mezích normálu i když s manuální převodovku si troufám říci že by to mohlo být pod 6L - je to o stylu jízdy a o stavu vozidla.

2013-10-07 22:53:48

blueabyss: Tak to asi, předpokládám, budu mít taky problém s nějakými vstřiky? Občas, při rozjezdu, jako by auto netáhlo nebo se na chvíli přechlastalo a jindy to zase nedělá. Spotřebou jsem se na dálkách dostal při jízdě z Beskyd nejméně na 6,9L a to víceméně na rovinkách, v hornatějším terénu do kopců to leze dost nahoru. A to fakt jezdím s hoodně lehkou nohou a kde to jde, tak s tempomatem. Také zásadně podle předpisů. Mám "odkoukáno", že u mého benzínu to nejméně "žere" mezi 12000-18000 otáčkami. HR jsem dělal tam za 7,7l, zpátky za 8,2l. Po městě ve špičce to při neustálém stání na semaforech a rozjezdech ukazuje chvilkami i 16l. Mám C230 benzín 150KW manuální převodovku. Diagnostika před 2 měsíci ukázala nějakou chybu, ale podruhé už ne. Servisák v MB Moravia mi řekl, že to může být i nemusí být chyba, že to může být něco od svíček(prý by možná stačily vyměnit), přes vstřiky až po "vyndání" motoru, což se mi začaly protáčet panenky. Zakončil to slovy: "No nic, jezděte, za 14 dní se Vám ozvu" a od té doby jsem o něm neslyšel, tak jsem to bral spíše....no víš asi jak. Jaký máš na to názor Ty? Vím, že takhle na dálku přes web se nedá nic moc radit, ale třeba už ses s něčím podobným setkal? Někde bych asi ten zápis z kompu našel, tak ho můžu popř. nakopírovat. On tvrdil, že diagnostické chyby jsou v němčině a překlad je nejednoznačný, že ta závada opravdu nemusí nic znamenat, anebo je to na půlení motoru. Málem mně tam "trefil šlak" neb jsem za auto dal tehdy 14 dní před diagnostikou 150000,- a chtěl jsem, už i kvůli případné reklamaci vědět jasnější odpověď. Zároveň bych se nerad nechal "natáhnout".

2013-10-07 23:20:13

No jestli máš 2.5l benzín se 150kW, tak přece 7-8l/100km není vůbec špatný.

Teď jsem se mrkl na spritmonitor.de, a třeba zrovna ta C230 má průměr kolem 10litrů/100km...

Díval jsem se i na svůj C220cdi a bohužel je tam větší rozptyl od 5.5 až přes 7/100km, takže se možná budu smířit, že to tak moc žere, ikdyž se dost snažím a je to taky po rovině. Ale ty vstřiky nechám zkontrolovat tak jako tak, někdy když tomu naložím v kopci nebo při předjíždění, tak mi přijde že trochu zasmrdí něco v kabině

2013-10-07 23:43:24

ajabaja: Výše citovaná má reakce je na vznětový motor systému CDI. U tebe se jedná o zážehový motor kde je spotřeba určována sice stejným principem, ale zcela jinými podmínkami. Pokud má motor výpadky nebo se hltí zcela jistě není něco v pořádku.

V mnoha případech nemusí být nic uloženo v paměti závad systému, ale zkušený diagnostik vyčte hodnoty z měřených hodnot nebo je naměří jiným způsobem.

Co se týká diagnostiky - překlad je nejednoznačný ke každé chybě existují chybové kódy, tzn že ač je překlad nejednoznačný je chybový kód směrodatný a ve většině případů je lepší ho mít v eng. nebo němčině než ve špatně přeložené češtině - směrodatné je číslo chyby- chybový kód.

Spotřebu kterou u svého vozidla vykazuješ nepovažuji za vadnou, ale nevím jak to jede jak jezdíš. Tempomat zrovna nepatří mezi úsporné metody.

To že ti comp ukazuje chvilkami 16 litru - okamžitou spotřebu ? - vysvětlím , jednoduše - ve skutečnosti je to daleko složitější.

Okamžitá spotřeba se zakládá na stejném výpočtu viz výše - jen k tomu ještě musíš přibalit rychlost vozidla a otáčky motoru.

Jedeš rychlostí (rozjezd) 0_40km/h 4000 ot/min - logicky je jasné, že okamžitá spotřeba bude jiná (vyšší) než když se pohybuješ rychlostí 130km/h 2200 ot/min

2013-10-08 01:24:31

Jj, to je mi vše jasné - spotřeba kontra "těžká noha", nebo-li vysoké otáčky/spotřeba. Šlo mi spíše o ty hodnoty spotřeby, neboť tady neustále čtu o nějakých, pro mně bájných a nedosažitelných hodnotách kolem 5,5-5,7 litrů a nezdálo se mi, že je to mezi nafťákem a benzínem až takový markantní rozdíl. Pro mně by bylo krásné (ale asi nedosažitelné), pokud bych se dostal na nějakých 6,5l a dařilo se mně v dlouhodobém průměru na takových hodnotách držet.Ale obsah 2,5l v benzínu dá asi také své. Nu, hlavně jsi mně uklidnil, pokud je ta spotřeba v normě. To "zahlcení/škytnutí nebo jak to nazvat se stává tehdy, když se chci razantněji rozjet, je možné, že to dělá ESP? Zkoušel jsem to už i s vypnutým ESP, ale nějaký větší rozdíl v razantní rozjezdu jsem nepozoroval. Ten chybový kód tady během zítřka někde hodím. Moc zatím děkuji za odpověď a osvětlení.

2013-10-08 06:37:24

ESP - Electronic Stability Program s tím nic společného nemá. Je víceméně rozšířením funkcí ABS a ASR. Na základě hodnot otáček kol, natočení volantu, kroutícího momentu motoru, otáček motoru a hodnoty snímače příčného zrychlení, sleduje to - zdali se vozidlo nepohybuje ve smyku. Jeho činnost je signalizována kontrolkou.

V případě aktivace má za úkol přibrzdění některého z kol a sníží výkonu motoru - toto se děje jen v určitém momentu - smyk, prokluz kol.

Hodnoty 5,5-5,7 litrů se zcela jistě netýkají vozidla tvé koncepce.

Tebou popisovný problém nejspíše spočívá v řízení dávky paliva se vzduchem - toto může způsobovat více věcí.

Bez diagnostiky systému je však zbytečné, pouštět se do diskuzí. Takovou diagnostikou, není jen vyčtení závad z řídící jednotky nějakým nitendem.

2013-10-08 08:06:00

blueabyss: Tak "nějakým nitendem"..... to nevím, myslel jsem, že v instituci, jakou Mercedes Benz Moravia na Rudné v Ostravě bezesporu je, by měli mít dobrou diagnostiku? Aspoň tvrdili, že je kompletní a ofiko.

2013-10-08 08:10:48

ajabaja: Origo MB Star C3 nebo C4 system Xentry - DAS. Tak ta je již několik let téměř komplet přeložena do češtiny a dá se říci že docela dobře na rozdíl třeba od Bosch.

2013-10-08 19:00:23

Ahojky, naskenoval jsem zápis z diagnostiky do .pdf a poslal jsem Ti odkaz do SZ. Pokud bys měl čas na to kouknout, budu Ti moc vděčný. Děkuji předem.

2013-10-08 19:43:45

ajabaja: Máš odpověď

2013-10-08 21:02:33

blueabyss: Ahoj, děkuji moc, domluvím se tam.

2013-10-08 22:06:26

ajabaja: Pokud bys jel na Prahu můžeš se stavit jsme 15km z D1

2013-10-09 21:40:27

blueabyss:Já vím a moc bych rád, ale na Prahu nejedu, teď momentálně bych to nedal ani časově. Ale něco divného na autě je. Dnes jsem na Šancích předjížděl kamión do kopce a když jsem tomu "přitnul" a vytočil jsem motor na dvojku, tak se to v otáčkách kouslo nebo jako by to na chvíli "chcíplo". Ztratil jsem rychlost. Docela nebezpečná situace.

2013-10-09 23:47:02

Ty závady co byly na výpisu jedna by mohla nasvědčovat - chybě v rozvodech (OM 272 řekl bych spíše věc samozřejmá - vyvažovák viz. obrázek) a ty další dvě víceméně společné to nemohu posoudit bez náhledu do měřených hodnot - pokud se opakují tyto co byly na výpise měla by se rozsvěcet nebo svítit kontrolka chyby motoru.

Nechci být ale za strašáka musel bych to zdiagnostikovat.

2013-10-10 12:34:01

blueabyss: Děkuji. No, kontrolka se nerozsvěcuje. Ale myslím, že si naplánuji někdy na jaro 2 dny volna s cestou do Phy a navštívím Tě. To bude asi nejrozumnější.

2013-10-10 13:19:24

ajabaja: Pokud budu ještě živ a zdráv a budu tuto činnost provozovat - rád tě uvidím

2014-02-12 16:27:17

Velka spotreba .. nazdar mam taky pocit jak keby mi unikala nafta alebo ja neviem ...pridem autom s prace a rucicka ukazuje na 2 dieliku a rano ak ho nastartujem tak uz mi ukaze 1.5 priblizne nechapem tomu...natankoval som za 20e a spravil som 115km a zase zasvietila rezerva ...stretol sa s tim uz niekto dik za radu ...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7