Fórum - Téma


W203 - Snížený výkon motoru


Fórum C-Class W203 W203 - Snížený výkon motoru

Informace o modelu: Mercedes Benz W203


1  2

2014-02-05 09:13:37

Ahojte, mam C200 komperssor, r.v. 2000. Zrazu z nicoho nic sa mi znizil vykon motora. Ziadna kontrolka ale nesvieti. Zobral som auto do 4 roznych servisov (vratane autorizovany MB servis v BA), kde mi spravili podrobnu diagnostiku motora. Vsade mi povedali ze je vsetko vporiadku. Ked ale otvorim kapotu a pocuvam tie zvuky od motora, pocut klepotanie a neprijemny zvuk (pred tymto problemom bol cisty a tichy zvuk motora).

Dlhsie som s tym jazdil takto lebo nikto mi nevedel pomoct. Az tento tyzden mi dali dalsiu nadej, ze by to mohli byt sviecky a cievky, tak som si dal vsetky 4 vymenit. Zial ani to nepomohlo (tie peniaze za to nelutujem, lebo aj tak bolo na case ich vymenit).

V servise mi povedali ze este mozu vymenit palivovy filter, ale nic neslubuju. Popripade este cerpadlo paliva.

Fitler som este ochotny, vyhodit 20eur mi nerobi problem, ale cerpadlo je pomerne draha zalezitost, hlavne ked to ani nemusi vobec pomoct.

Vopred dakujem za kazdu radu.

Risko

2014-02-05 09:32:09

Ahoj. Pokud řešíš snížený výkon u benzínu, bez zjevné chyby v diagnostice, nech si změřit komprese. Podpálené ventily z nekvalitního benzínu už jsem na tomto typu viděl...

Také by stála za zkoušku analýza výfukových plynů ... ono vše souvisí se vším a když diagnostika mlčí, tak se musíš spolehnout na klasické metody.

Ještě se zeptám, co myslíš pojmem snížený výkon... že auto jede maximálně 80km/h třeba? Nebo ani nevyjedeš z garáže? Nebo ti nejede 240km/h jako dřív, ale jen 230? To je dost důležité vědět.

Skyair  
Pavel
2014-02-05 09:54:54

risko: Nech si zkontrolovat kompresor. Může být příčinou sníženého výkonu a podivných zvuků. Dají se zjistit stetoskopem nebo železnou tyčkou mezi kompresorem a uchem. Diagnostika na vozech kolem roku 2000 ještě nic moc neukáže.

2014-02-05 10:08:39

radekc99: citim to hlavne pri akceleracii. volakedy ked som predbiehal, nechal som rychlost v 6, len som presiel do laveho pruhu a za par sekund som preletel okolo auta. teraz musim podradit aspon do 5, obcas do 4, aby to tahalo tak aby som bezpecne mohol predbehnut. a to mam plyn na podlahe.

akoby by nepridaval dostatocne mnozstvo paliva do valcov

a co sa tyka tej rychlosti, na nemeckej dialnici som davnejsie skusal rychlost, 230 krasne bez problemov.

teraz neviem prekrocit 180-190, pretoze otackomer ukazuje uz nad 5000 a cervene policko zacina od 6000.

vseobecne aj pri mensich rychlostiach (100 a menej) citim ze ma vyssie otacky ako volakedy a pritom dost slaby vykon

2014-02-05 10:14:43

Risko: a začalo to zničeho nic? Nebo se to postupně zhoršovalo? Pokud to bylo náhle, tak by to vypadalo spíš na ten kompresor ja psal Skyair. Ten kompresor právě při předjíždění bez podřazování tam dělá hodně.

A funguje ti vůbec spínaní kompresoru? Přiznám se, že teď už si nevzpomínám na jakém principu to spínání fungovalo. Přeci jenom jsem z oboru už docela dlouho pryč...

2014-02-05 10:22:56

radekc99: asi 2-3 krat davnejsie sa mi stalo ze sa znizil vykon motora a citil som to pri akceleracii. ale ked som zastal, vypol motor a znova nastartoval, vsetko bolo OK. a potom mozno 2-3 mesiace bolo vsetko OK a znova sa to zopakovalo. tak som to vtedy neriesil. ale teraz sa mi to stalo a je permanentne.

V servise kde mi menili cievky a sviecky, povedali ze kompresor je aktivny, citit to pri zrychlovani. ale ten vykon nema.

2014-02-05 10:32:27

Risko: Tak prověř celý systém sání motoru, vzduchový filtr, hadice před i za kompresorem a samozřejmě i kompresor samotný i s řemenicí a spojkou.. je tam nějaký ventil a pak obtokový kanál...musí se to nějak přepínat. Fakt už si to nepamatuji. Snad ti poradí někdo kdo to aktuálně dělá...

Skyair  
Pavel
2014-02-05 10:57:24

radekc99: Pro správnou funkci kompresoru je zapotřebí absolutní těsnost hadic mezi kompresorem a sáním do motoru. Rovněž i správná funkce všech klapek (obtoková i škrticí). Jak je to přesně u W203 nevím, ale bude to obdobné jako u SLK 200K

Myslím, že podobně jako u SLK nebo CLK bude už po roce 2000 kompresor bez spínání magnetickou spojkou.

2014-02-05 11:02:11

radekc99: dakujem za rady, necham vsetko preverit co sa bude dat. ozvem sa ako som dopadol. popripade este sa spytam nepoznas niekoho v cechach kto by vedel spolahlivo preverit aspon ten kompresor? tu v bratislave je problem najst niekoho kto sa venuje kompresorom

Skyair  
Pavel
2014-02-05 11:03:08

risko: Co všechno neuvěřitelné se může stát například u CLK kompresoru je popsáno zde. Rozuzlení neuvěritelné

http://www.mercedesclub.c...w208-huci-kompresor-44771

2014-06-12 20:42:03

Motor 220CDI straca vykon po prejdeni cca 10 km .. zdravim neviete mi poradit co moze byt chyba.ked nastartujem auto taha normalne po prejdeni cca 10 km auto stati vykon prestava tahat. ked vypnem a znovu nastartujem auto taha ale iba zasa urcitu vzdialenost potom znova strati vykon

2014-06-13 05:57:45

Ahoj opět zbytečné téma. Na tuto otázku se nedá přece jednoduše odpovědět... je nutná diagnostika. A to nejen vyčtění paměti závad, ale kontrola naměřených hodnot za chodu motoru. U tohoto problému bych sledoval plnící tlak, jeho regulaci a množství nasávaného vzduchu. Častý problém bývá právě váha (měřič hmotnosti nas. vzduchu, neboli Luftmassemesser). Ten můžeš zkusit vyměnit metodou pokus-omyl. Jinak bez diag ani ránu

2014-06-13 06:10:19

No tak asi to skusim najskor s tou diagnostikou a potom uvidim

Zatial dik

2014-06-23 09:46:21

Netaha .. Zdravim mam takovej problem auto nekdy samo od sebe ztrati tah a nejede nad 2-3 000 otaček.A samo od sebe se to vrati po nejaky dobe zase nejede jako by se vypinalo turbo.

Skyair  
Pavel
2014-06-23 10:10:28

sentinel: Už by sis mohl vyplnit profil svého auta, ať to nemusí ti, co chtějí odpovědět někde hledat. Tedy jedná se o:

  • W203 270cdi rok 2001
  • WDB2030161A216843

2014-06-23 10:32:59

Sentinel: Já měl to stejné a dělala to váha vzduchu

2015-12-01 23:02:08

Netaha 220cdi .. cest

auto zacalo dymit (vymenil som naftu a neprestalo ),

slaba bateria - bola kupena nova a jazdil som dalej

Dnes pri predbiehani som si myslel ,ze automat zle preradil lebo auto nemalo tah. Kedze som dosiel do mesta , tak som ani nepocitoval nejake problemy.

Cesta naspat bola utrpenim , auto nevedelo zrychlit a bolo dost lenive. Tak som to dal na diagnostiku a hlasi nasledovne chyby :

P0299, P2509, P2359

A este jedna vec, vzdy bolo pocut piskot od turba a motor mal klasicky zvuk , teraz ide ako traktor - dost hruby zvuk a piskot sa zmenil na take chraplave prevedenie,

Dik za odpoved

2015-12-01 23:30:01

stpa: Problém je nejspíše s plnícím tlakem - příčin je mnoho - počínaje regulací turba, netěsnost sacího systému, neprůchodnost výfukového systému(DPF) bez VIN ani nepoznám co má vozidlo za emisní systém.

Diagnostika a vycházet ze skutečných hodnot - zjistit co se v motoru děje nebo neděje.

2015-12-02 07:56:17

stpa: zkus se podívat na hadice sání, hlavně tu spodní od chladiče vzduchu (tu jsem měl prasklou taky, napřed to jen pištělo a kouřilo při akceleraci, potom to chroptělo a padalo do nouzovýho režimu a samozřejmě netáhlo). Mj. když jsem to auto kupoval (před 5 lety a s 90000km), tak mě na tento problém u C 220cdi upozorňoval technik v MB Samohýl. A ejhle po 100000 je to tady.☺Jo a hadice stojí cca 1300,-. Jo a při té příležitosti jsem ještě vyčistil EGR ventil od sazí.

2015-12-03 19:14:30

cest ,

dnes rozmontovane a prdla hadica , diera asi 8cm pozdlzne, teda musim kupit novu ,

dufam, ze to bol hlany problem

dakujem za pomoc


Odpovědět

1  2