Fórum - Téma


W203 - Koroze a oprava laku


Fórum C-Class W203 W203 - Koroze a oprava laku

Informace o modelu: Mercedes Benz W203


1  2  3  4

2013-03-26 14:28:05

Hezké úterní odpoledne,

jak jsem již na fóru psal, nedávno jsem si pořídil Mercedes-Benz C. Narazil jsem na kousek od důchodce, který sice moc nejezdil (za 13 let 87 tisíc), ale parkovat neuměl a tak mám auto docela poškrábané.

Tak tedy k dotazu:

Máte někdo zkušenosti s opravou laku? Škrábanců (i hlubších)? Máte zkušenost s nějakými retušovacími fixy? Nebo jej opravujete jinak? Btw. mám tmavě šedou metalízu.

Díky za jakoukoliv odpověď a přeji krásný zbytek dne.

Skyair  
Pavel
2013-03-26 14:58:59

Ahoj Filipe,

moje mnohaleté zkušenosti se všemi retušemi je špatná. S bídou tak u poškození odletujícími kamínky. U šrámů, škrábanců jsem vyzkoušel všemožné spreje, fixy, štětečky a různé kouzelnické fígle na metalízové laky. Nikdy to nevypadalo dobře a s tím, že jsem věděl, kde a co se opravovalo, tak jsem ty chyby viděl, kdykoliv jsem došel k autu.

Existují lakovny, kde jsou schopni jednotlivé poškozené díly karosérie opravit na vozidle lokálním lakováním. Je to řešení daleko lepší, ale vhodné pro vozidla s celkově dokonalým nebo novým lakem s jasnými drobnými poškozeními v podobě ťukanců a lehkých škrábanců.

U starých a už na mnoha místech poškozených vozidlech se to nevyplatí. Pokud se nejedná o současně zkorodovanou karosérii, pak určitě jít do celkového laku nebo případně do nástřiku - např. nárazníku, kapoty a pod.

2013-03-26 16:42:29

Skyair: Ahoj Pavle,

Do celkového přelakování investovat teď nemohu předpokládám, že by to bylo dost drahé (oboje levé dveře, celý zadní nárazník). Tak jsem si právě říkal, že bych použil nějakou retušovací tužku, zvlášť když jde o 12 let staré auto...

Do budoucna bych možná přemýšlel o folii na celý auťák, ale to je ještě hudbou budoucnosti... První bude zřejmě přestavba na LPG.

Každopádně díky za radu.

Měj se hezky

Skyair  
Pavel
2013-03-26 16:46:03

Tou tužkou už nic nezkazíš Jen pozor, fólie musí být na rovný povrch, promáčkliny to neschová.

2013-03-26 16:54:42

Poohlédnu se po nějaké té tužce. Nějaký typ kde jí pořídit (nejlépe přes internet)?

To je jasný, že to neřeší promáčkliny a větší rýhy.

Skyair  
Pavel
2013-03-26 17:06:42

Nejlepší je zajít do lakovny a nechat si namíchat lak do skleničky se štětečkem, k tomu ti udělají sprej a zbytek co zbude do plechovky. (myslím, že minimum namíchají 1/4kg) Pokud znáš číslo laku, tak se dá v MB servisu koupit opravovací sada (metalíza a průhledný lak) ale stojí to něco kolem 500,- Na internetu u nás na MB neseženeš.

2013-03-26 18:07:07

Díky moc Pavle! Asi si udělám výlet k MB a do lakovny...

2013-12-25 10:36:36

Pánové ty opravné laky ve formě štětečků jsou už úplně naprd,tím jen zvýrazníš ten škrábanec a tukance osobně zkoušeno,to už bych se spíše klonil k nějaké kvaltitní voskové leštěnce po předchozím vybroušení smirkem zrn. 2000 nebo to pak jen v případě mětly stříknout bezbarvým lakem pokud to není až na plech.Jen nechápu proč se nejde tímto směrem ano pokud vynechám drávé komlpetní nástříky celých částí karoserie v mém případě obojí dveře z boku v nějaké lakovně .

2013-12-25 11:55:13

Za mne spreje tuzky stetecky apodobne je nesmysl

dojed si normalne do lakovny a dneska na to existuji postupy bud se vylakuje cely dil nebo se to opravi rozstrikem

Neni to drahe a kvalita je dle lakovny je dobre jit vzdy na doporuceni

ikdyz ja nejsem priznivce rozstriku mam tady fakt borce lakyru a nechavam lakovat cele dily a nemam problem s rozstrikem do dalsich a podobne vubec to nedelame

laky vzdy sedi presne podle ostatnich dilů

2013-12-25 12:05:41

Hm no asi si nerozumíme protože v jednom s tebou absolutně nesouhlasím,co to je/ není to drahé/ asi si žiješ na vysoké noze protože není drahé pro někoho kolep 3-5 litrů no pro mě rozhodně ano a když už se tím baví amatéři i v německu kteří nemají tak hluboko do kapsy jako u nás tak to rozhodně levné v autolakovně není,kámo si nechal nedávno opravit u soukromníka zdaleka ne vybaveném odsávací kabinou za asi 2x20 cm kousky karoserie a dal zato přes 2500,-.nevím co by pak stálo přeliskání celých 2 dveří požkozených vyndalem klíčem apod. to tak 5 litrů asi nebude stačit a tomu říkáš že to není drahé ???

2013-12-25 12:32:24

salora:

Nechaval jsem opravit W463 u ktereho majiteli spadla garazova vrata na strechu

a ke vsemu mal odrene oba blatniky a zadni nárazník na absolutne nejstupidnejsim miste

strecha byla cela az na plech a u Gecka je to strecha velka jak Jihlava a sedrena 20 šlicy az na plech

Oprava 6000kc

JE to o tom jestli to chces poradne aby jsi to nemusel resit nebo na hovno aby jsi to videl kazdy den

a říkal si..." ten kokot na tom mercedesclubu mel pravdu a ja akorat vyhodil prachy za sprej/tuzku, ke vsemu jsem to zkurvil a je to horsi nez to bylo odřene"

Jeste existuje metoda rozlesteni kdy se specialni lestenkou lak zmekci a jakoby se natahne k sobe

Ale tuzka je dobra tak akorat na tečku po kaminku a pak zalestit

Dej sem fotky a kod barvy ja to poslu lakyrovi reknu ti co by stala oprava

Otazka ale zni co mas vlastne za Mercedes protoze profil mas vyplneny na

Jestli je to auto v hodnote ceny opravy tak se nedivim

2013-12-25 13:04:35

Hm no ale to se tu pak bavíme o dvou odlišných věcech,v záhlaví zakladatele vlákna se uvádějí drobnější oděrky rýhy apod. to pak dle mě stačí např. tohle :http://www.youtube.com/watch?v=fkbCKgc4C_Q,zde se to dá koupit u ná se např. zde:http://www.conrad.cz/odst...ancu-ze-vsechlaku.k827013 za ty 400 myslím stojí zato podle video návodu do toho jít a za přelak dvou dveří v metle potěš pánbůh,nevím jak to myslíš s tím roztřikem slyšel jsem o tom mnoho mluvit ale zatím neviděl konkrétní výsledek a cenově to nakonec moc velký rozdíl nebude.Ono podélná silná rýha u lakýrníka vyžaduje komplet celý proces zbroušení na základ stř. tmel zase broušení pak základ barva pak barva samotná pak vrchní bezb. lak no a výsledek za práci už je nasnadě.

2013-12-25 13:23:10

salora: rozstrik je vlastne zbrouseni a prelakovani konkretniho mista

je to ekonomictejsi a rychlejsi nez lakovani celeho dilu

2013-12-25 14:01:17

enougher: Metoda rozstřiku se primárně používá pro zachování stejného barevného odstínu na opravovaných částech jedná se víceméně o oklamání oka.

Viz. video.

Pokud se budeme bavit o technologii oprav - lze tuto metodu použít také na část dílu - jde o to v které části dílu je poškození - zde doporučuji shlédnout video 1-5 viz link: http://www.youtube.com/watch?v=WtUsHbET4fU

Jeli poškození ve střední části dílu je metoda opravy nejspíše náročnější než celé jeho přelakování.

Technologie rozstřiku

Rozstřik s materiály Spies Hecker

2013-12-25 14:18:28

Salora: Včera jsem viděl překrásný film Pelišky - tak se jen ptám - kde udělali soudruzi z NDR chybu

Jedná se o ten samý výrobek který jsi uvedl ve svém linku.

Používám pasty 3M - opravami laku se zabýváme - rýhu, která je, až do plniče žádná pasta na světě neodstraní.

QUIXX funktioniert nicht!!

Ich habe Quixx Kratzer Entferner selbst geprüft. Schade, dass ich gekauft habe.

2013-12-25 15:05:54

No až na to že to ten co to na tom videu předvádí je soudruh z polska muvící špatnou němčinou,a navíc to používá ten přípravek nesprávně,musí se nechat nějakou dobu jedna/prní/vrstva působit aby to naruřilo a spojilo strukturu barvy a ne jak on to přešmudlil za minutu hadrou a chtěl zázraky,když si to ten ocas nepřečetl jak se to používá těžko črkati zázrak,podívej na tom videu co jsem poslal já je to už o něčem úplně jiném,navíc si mylsím že kdyby to nefungovalo jak třebas ta zakr. tužka tak by to nedostalo ocenění od dekry a kdoví jakých dalších společností takže se spíše logicky přikláním k ofiko předváděcímu testu než na nějakém podomácku vyrobeném protože si soudruh z polska neumí ani přečíst návod.Ala nedivím se že se to hodí jako protiargument jelikož jseš asi lakýrník a potřebuješ klientelu

2013-12-25 15:23:33

To vůbec ne - na laky máme práce, že nestíháme a tyto jeby pro mne nejsou zajímavé. Divil by jsi se, ale hodně fandím novým postupům, ale musí fungovat - tak tě tedy prosím, jelikož uvedený přípravek jsem nezkoušel - dej nám sem foto před opravou a po opravě. Zkus mě přesvědčit - pokud by jsi přijel a ukázal mi to tak ten zbytek ti udělám strojně nebo ti zdarma půjčím mašinu u mne v dílně. Mluvím o poškození laku vrypu do plniče jak bylo na prezentačním videu. - požaduji stejný výsledek, jak v prezentačním videu.

K videu - používáme opravdu kvalitní pasty - postupové a uzavírací - k tomu strojní leštění. Pokud to budeš dělat rukama a hadříkem tak ty ruce na tom buď necháš nebo bude výsledek stejný jak u toho Poláka.

2013-12-25 15:40:49

JJ tak se postupně jak vidím snad k nějakému výsledu dopracujem,aha takže ty to děláš ale ne jako lakýrník nýbrž tím brusným aleštícím systémem no tak to jsme si pak zajedno jelikož tomu fandím rovněž no a ted k k tomu fixu tady máš názorné předvedení toho výrobku včetně kladného hodnocení různých nezávislých auto společností v německu,podívej já netvrdím že to je či musí být zázrak ale beru to jako alternativní řešení:

http://www.youtube.com/watch?v=Lu70mEtVXEI

Něco jako poměr cena/výkon a záleží co člověk očekává já mám např. koupenou ojetinu 10 let ale co se laku týče ve slušném stavu ,ted mi to poškrábal jeden hajzl /i když vím najisto kdo to byl ale nechytl ho při činu/tady se naskýtá otázka mít zapnutou /aspon na méně frekventovných parkovištích/vzadu a vepředu kameru se záznamem asi by ledasco odhalila pak už jen krůček to vyřídit s policajtama.

No na tom videu mě dost přesvědčuje to molekulární spojení s narušením stávající barvy i když na druhou stranu to tak měli dělat i ty tušky ale ty nefungují jak to bylo v TV prezentováno.

Já už nějaké zkušenosti s broušením a leštěním světel mám chce to dost trpělivlosti ale výsledek byl uspojojivý ,jo viděl jsem i nějaké video od 3M fy s malým brusným papírem a pastou zdá se ok a u toho fixu co jsem poslal video se uvádí /jelikož rozumím němčině/že při hrubších škrábancích /asi ne až na základpochopitelně/se to má předem trochu zbrousit přiloženým smirkem a až pak nanášet těma pastama,vůbec si myslím že pokud se ten hrubší vryp ošetří cca 2000 zr. papírem a pak jen bezbarvým lakem mělo by to u metly být ok.Nějaké zkušenosti už mám z lonského nástřiku ze spreje problém byl že jsem nepoužil nějaký odpovídající antikorozní barvu /jen základní/a také vyrovnávající tmel protože mě opět vyrazilka během krátké doby rez/pupínky

No nechci na tahovat román ale ještě jsem našel na you tube další zajímavý jednoduchý způsob obnovení laku po ulétnutých kamíncích apod. tak jsem to sice odbdobně dělal tím opravných lakštětečkem ale dále nic což je špatně a vše vidět,chtělo by to někde sehnat to kapátko abych mohl nasát ještě ten bezbarný lak dva dny se to má nechat vytvrdnout a pak zase 2000 zr. brusným vyhladit a doleštit leštící pastou,vypadá to skvěle.http://www.youtube.com/watch?v=xqApRGdbpxM

2013-12-25 15:58:06

Pokud jsou ty škrábance jen v laku (vícevrstvé lakování) není to, až tak velký problém.Ty mluvíš o poměru cena výkon tzn. že se spokojíš s tím, že tam něco zůstane. To poslední video ano s tím se stotožňuji. .

2013-12-25 17:25:11

No píšou tam /u toho posledního/videa že se to musí napřed pořádně umýt odmastit to je sice logické aby to dokonale pak chytlo ,co je na to nejlepší ?

Víš asi tak když má auto víc jak 10 let byt je lak zachovalý ,už něco pamatuje např. kolem klik odřený od nehtů apod.,odlétající kamínky v přední části karoserie atd.ale to už do dokonalosti jako u nového vozu nikdy docílit nepůjde,čili tam jsem měl na mysli ten příměr /poměr ceny a výkonu/.


Odpovědět

1  2  3  4