Fórum - Téma


W203 - Chip tuning


Fórum C-Class W203 W203 - Chip tuning

Informace o modelu: Mercedes Benz W203



2015-02-26 16:30:29

Zdravým všechny, máte někdo zkušenosti s chipem motorů u 220 Cdi nebo jiné?? Děkuji za názory JIMI.

2015-02-26 17:20:04

jimipe: toto by mohlo pomoct je tam toho celkom dost

http://www.mercedesclub.c...ma/chip-na-motor-cdi-1245 :)

2015-03-12 10:41:52

jimipe: Ahoj.. Mám C220 CDI a je tam chip ze 110 kw na 140 kw. Je tam ten chip už asi od 30 000km. Teď má auto najeto 358 000 km a je to zatím v pohodě. Jen trochu začala kolísat automatická převodovka. Ale to je už docela dlouho. Zkoušeli jsme tam měnit spoustu věcí, bylo to přímo v Mercedesu, ale nic nepomohlo.... Tak to neřeším a auto jezdí pořád. Vše bez problému...

2015-05-14 21:07:24

Cau kluci, jak vlastne funguje chip tuning?

To se do ridici jednotky nahraji nove vstrikovaci mapy? Jakým způsobem to funguje, jak to ovlivňuje spotřebu, výdrž motoru atp.

Oč mi jde, napadlo mě, jestli je to možné udělat na mé 203ce. 2,0L / 95Kw - benzin.

Zda to má nějaký význam se v tom vrtat, zkoušet se dostat z 125Ps na nějakých 150-160Ps.

Pokud ano, má někdo nějaký typ, jaký chip tam dát, nač si dávat pozor, nebo u koho to nechat / nenechat dělat, popř. kolik to stojí?

Rady, typy, triky, poznatky? předem díky za odpověď všem

2015-05-28 18:06:31

david_pf:

Ahoj, začnu trošku obecně, abych nerozdmýchal nekonečné diskuse:) Chiptuningem se rozumí úprava řídící jednotky motoru (ECU=Engine Control Unit), dnes jde téměř vždy o úpravu softwaru jednotky (pro závodní vozy, nebo pro staré jednotky s ROM pamětí bylo řešení výměnou ECU za upravenou). ECU je vlastně malý počítač, který na základě vstupních údajů (míra sešlápnutí plyn.pedálu, teplotní čidla, čidla otáček, čidla klepání, atd, atd) vydává řídící signály akčním členům (servo škrticí klapky, vstřikovače, nastavení rozváděcích lopatek turba, egr ventil, atd, atd...). Prakticky lze tedy přeprogramováním řidící jednotky upravit nastavení všech akčních členů pro dané vstupní signály. Řidící veličinou pro vstřikovací jednotky obecně jsou právě tzv. palivové mapy. Jedná se pouze o sady hodnot určující přesný okamžik a dobu otevření jednotlivých vstřikovacích jednotek. Základní nejjednodušší palivová mapa je funkce o dvou proměnných (otáček motoru a úhlu natočení škrticí klapky-pro benz.motory, požadovaná dávka paliva-pro diesely) jejímž výsledkem je doba otevření vstřikovače. Pro určení správného okamžiku vstřiku je nutné znát také polohu jednotlivých pístů,která je dána signály z čidel otáček kliky a vaček. Dnešní palivové mapy berou v potaz celou řadu dalších parametrů (čidla klepání, EGR, klima, atd, atd).

Pro zvýšení výkonu motoru je nutné dodat více paliva do každého pracovního cyklu. Vznětové motory (diesely) mají tzv. kvalitativní řízení, což znamená, že dodávaný poměr paliva a vzduchu není konstantní, na rozdíl od většiny běžných zážehových motorů (moderní motory s přímým vstřikováním do válce dnes pracují s chudou směsí v režimech nízkého zatížení). U přeplňovaných motorů lze často navíc řídit dodávané množství vzduchu do válce. U přeplňovaných vznětových motorů je tedy možné řídit jak množství paliva, tak množství vzduchu. Proto je možné úpravou SW řidící jednotky dosáhnout výrazného zvýšení výkonu krouticího momentu motoru (i s možností dosažení nepatrně nižší spotřeby, zde pozor, zda se nejedná o chybné měření spotřeby po úpravě jednotky). U většiny starších (např. do 2005) zážehových motorů se běžně používá kvantitativní řízení, je tedy nutné dodržet stále stejný poměr dodaného paliva a vzduchu. U atmosferických motorů je často nutné upravit sání, výfuk a mapy...u původně dobře navrženého motoru se dá očekávat poměrně malý efekt za celé úsilí. Pro přeplňované zážehové motory je možné řízením plnicího tlaku zvýšit objem vzduchu a tím pádem také v daném poměru přidat palivo a zvýšit výkon.

Motory ze sériové produkce jsou nastaveny na jakési optimum výkonu, spotřeby, životnosti a také bezproblémovému chodu v širokém rozpětí atmosferických podmínek. V dnešní době (a především kapacity sídlící ve Stuttgatru) se "naladění" tohoto optima věnují celé skupiny inženýrů, které do kapsy nestrčí domácí kutil. Samozřejmě lze najít konstrukčně stejné motory s různými výkony, které jsou dány jen a pouze jiným SW řidicí jednotky (tedy nevím jak u MB, narážím na koncern VW). Tam chip opravdu smysl má...

Srnul bych to pro tebe takto, v tvém případě jde myslím o atmosferický benziňák se vstřikem do sacího kanálu. Takže pro chiptuning ta nejhorší varianta, tedy nejmenší efekt nárůstu výkonu pouhým přečipováním. Podle mě je vše ostatní jako nový výfuk, laborování se sáním (filtry, vačky atd) zybtečná investice pro pár koníků...navíc bys pak měl na tyhle úpravy i postavit ten software. Jestli si rád hraješ a chceš se tím dlouho zabývat na inženýrské úrovni, tak asi jo. Střílím od boku, ale jen chipem se dostanes v ideálu tak o 5 až 10 kW (velmi kvalitní úpravce a možná i nějaký ty filtry atd). Navíc se opět budeš pohupovat na tenké hranici mezi životností, spotřebou a výkonem. Sám mám C180 s komressorem (rootsův kompresor) a chip mi ani na takto přeplňovaném motoru smysl nedává - nelze rozumně řídit plnicí tlak, na výměnu kompresoru, nebo jaho převodování se můžu vy...to vyjde levněji vyvoněné AMG z druhé ruky.

Umlouvám se za tu děsně dlouhou pohádku, ale třeba ti to nakonec ušetří čas hledáním útržků po různých fóech.

 Šolim
Miloš
2015-05-28 18:29:07

pumpak: Tvůj příspěvek by měl být ve všech vláknech,aby si ho mohli přečíst všichni "závodníci".Kdysi jsem tady psal o "škodlivosti" chipování motoru.Je jasné,že každý sériový motor je stavěn na optimální výkon s příslušenstvím k tomu relevantním.

Každý tuning se časem podepíše na životnosti motoru.Ti co ho doporučují,tak to sami dobře vědí,ale z komerčních důvodů jim to samozřejmě vyhovuje...

Dlouhá,ale pravdivá pohádka

2015-05-28 18:36:13

Wau, tak tomu rikam naprosto vycerpavajici odpoved.

Diky Ti mnohokrat za tvuj cas, ktery jsi mi venoval.

Troufam si rict, ze jsi mi otevrel oci a velmi kvalitne mi odpovedel co a jak ohledne teto problematiky.

Nebudu si hrat na inzenyra a motor necham tak, jak je od vyroby, protoze tvuj tip byl naprosto presny a ruzni upravci popisuji navyseni vykonu o cca 7Kw. Coz podle meho soudu neni mnoho. V kostce receno za ty penize zadna hitparada.

Vuz semnou denne toci 100km za praci. Rad bych byl, kdyby mi vydrzel co nejdyl, tudis nebudu resit proc to funguje.

Diky Ti mnohorat za rady a vysvetleni problematiky.


Odpovědět