Fórum - Téma


W203 - Automatická převodovka


Fórum C-Class W203 W203 - Automatická převodovka

Informace o modelu: Mercedes Benz W203


1 ......... 2  3  4  5  6

Zamčeno: 2015-07-09 16:32:06, Skyair
2013-10-02 23:33:08

Tím bylo myšleno nahřátí svářečkou. Pěkně do červena a potom se to hodilo do kýblu s olejem (proboha jen ne vodu) A když se správně odhadla barva nahřátí, pružinka se zakalila na tvrdost a pružnost (modré zabarvení v oleji). V bývalých HM bývali takoví "borci", kteří dokázali takto zakalit i pístní kroužky do motorů.

Doli  
Libor
2013-10-03 17:52:01

ajabaja: Tak to jo, autogenem - to beru , ale kyslíkem mě to tedy jasné nebylo

2013-10-03 20:27:48

No, za nás se autogenu říkalo slangově i "kyslík". Tak se omlouvám za tu "jazykovou bariéru".

Doli  
Libor
2013-10-03 20:30:40

ajabaja: U nás švajc

2014-03-10 10:01:02

Viem mi niekto poradiť ako správne ťahať auto s automatickou prevodovkou? (W203, ročník 2004, 5st. automat) Praskla mi prepadová hadička a tečie mi nafta pri naštartovanom motore. Potrebujem auto odtiahnuť do servisu vzdialeného cca 35 km. Alebo to mám risknúť a ísť s naštartovaným motorom? Ale trochu to dymí, nakoľko mi tam tečie dosť tej nafty. Vďaka za rady.

Skyair  
Pavel
2014-03-10 10:12:50

tomm999: Tady je obecná rada společnosti KAPS:

  • Vlečení vozidla s automatickou převodovkou je, při respektování určitých podmínek, možné. Volicí páka musí být v poloze "N".

Rychlost vlečení nesmí být větší, než 50 km/h

Maximální ujetá vzdálenost při vlečení je 50 km. Při vlečení na větší vzdálenost musí být vozidlo vpředu zdviženo.

Vozidlo je potřeba vpředu nadzdvihnout proto, protože neběží motor, nepracuje ani olejové čerpadlo a rotující části tudíž nejsou dostatečně promazávány.

Ze stejného důvodu nesmí být při vlečení vozidlo nazdviženo vzadu. Při vlečení s nadzdviženou zadní nápravou (u vozidel s předním pohonem), by se hnací hřídele otáčely opačně.

Při tažení vozidla pozadu by kola v automatické převodovce dosáhla tak vysokých otáček, že by se převodovka mohla ve velmi krátké době poškodit.

Zdroj: http://www.kaps.cz/sluzby...-prevodovek/uzitecne-rady

Svatik  
Svaťa
2014-03-10 10:39:35

tomm999: Zkusil bych kouknout i do smlouvy o pov. ručení. Resp. nevím, jak se to jmenuje u vás. Většinou bývá v ceně i nějaká odtahovka.

2014-04-02 16:56:22

Výmena prevodového oleja - veľa .. Chcem sa opýtať, či je možné, že by mi v autorizovanom servise zmerali zle množstvo oleja v automatickej prevodovke? Pred 4 mesiacmi mi menili olej. Cez konektor pretekal, lebo zle tesnil, tak mi ho vymenili a olej doplnili. Malo tam byť presne toľko koľko má byť. Teraz, presnejšie včera, som bol v servise a povedali mi, že mám navyše v prevodovke 1 liter oleja. Vie mi niekto povedať na koho sa potom spoľahnúť keď raz zmerajú tak a raz tak? A všetko vraj "profesionáli"? A taktiež ma zaujíma, čo sa mohlo poškodiť okrem tesnení, tým že tam bolo tak veľa oleja. Ďakujem.

2014-04-02 17:23:34

Možné je lecos. Chladicí kapalina se Ti neztrácí? Jednou z možností je obrátit se na zdejší kluky, kteří tomu rozumí a živí se tím. Nebo si koupit na Ebay měrku a změřit si to sám...

Skyair  
Pavel
2014-04-02 17:32:57

tomm999: Lze si vyrobit svépomocí.

http://www.mercedesclub.c...board/20208/full/mrka.jpg

nebo

http://auto.bazos.cz/inze...-E-G-M-S-CLK-SLK-JEEP.php

Špička měrky musí dorazit až na dno. Množství se měří při natočeném motoru a zařazeném P.

2014-05-04 22:02:53

Zdravím, pred dvoma týždňami som kúpil Mercedes-Benz C180 Kompressor model T, rok výroby 2006. Je to model s 5 stupňovou automatickou prevodovkou, a všimol som si dve anomálie.

Prvá je viacmenej kozmetická - plastová obruba riadiacej páky (tam kde sú nakreslené schémy P,R,N,D) sa mi odlepila od hliníkového podkladu, a tým, ako hýbem riadiacou pákou, "otvára" sa mi to, čo mi pekelne vadí. Môžem to prilepiť späť pomocou nejakého sekundového lepidla, alebo v prípade poruchy to musí byť otvárateľné?

Druhá anomália je asi podstatnejšia. Keď pri jazde vyradím do neutrálu (napríklad cesta dolu kopcom), a potom zaradím opäť do polohy D, nezaradí mi rýchlosť, ale pokračuje v neutráli, aj keď na palubnom počítači signalizuje zaradené D. Neurobí to zakaždým, ale už asi 3x sa mi to stalo. Ono asi minútu nereaguje a myslí si, že je stále v neutráli, no napokon rýchlosť zaradí. Lenže je to celkom nepríjemné, keďže sa mi podarilo spomaliť až na 40km/h rýchlosť mimo obce, a až potom zaradil, čím som celkom znateľné brzdil autá, ktoré išli za mnou, keď ma nemali ako predbehnúť. Neviete, kde môže byť problém? Inak prevodovka radí hladko, plynule, nevyzerá, že by mala nejaký problém, iba tento problém, čo som opísal.Myslíte, že je to chyba elektroniky, poprípade nejaká mechanická vada? Auto má najazdené necelých 80000km, mám to overené priamo od výrobcu aj cez políciu. Za každý názor vopred ďakujem.

2014-05-04 22:07:46

matejsvk: ty jsi ale matej...chyba je v Tobe. Za jizdy nikdy nesmis vyradit na neutral

Brokovnici si taky nenamiris na hlavu kdyz budes strilet holuby.

Nic ve zlem...jen to neumis pouzivat, tak si nejdriv zjisti co a jak a pote to pouzivej nez si auto poskodis

2014-05-04 22:10:23

miky: No mne predchádzajúci majiteľ povedal, že keď začnem radiť manuálne, tak späť do automatického módu sa dostanem tak, že dám do neutrálu a potom späť do D. Ak to tak nie je, tak mi to prosím objasni, aby som auto netrápil. Predtým som jazdil na BMW automate a tam to funguje akosi inak :)

2014-05-04 22:15:28

matejsvk: zpet do automatickeho rezimu se dostanes tak, ze podrzis delsi casovy usek ( par vterin treba 3 ) radici paku na + tiptronicu...asi to funguje i na -

2014-05-04 22:17:25

miky: Vďaka, zajtra ráno cestou do práce skúsim :)

2014-05-05 08:31:47

miky: Do plného automatu se dá vrátit pouze podržením páky tiptroniku na + a nebo postupným naťukáním (např 2, 3, 4, D)

Podržením na - dosáhneš podřazení na nejnižší možný stupeň.

Svatik  
Svaťa
2014-05-05 09:30:15

matejsvk: http://www.mercedesclub.c...&tab=blog&user_blog_id=18

2014-05-09 23:41:32

blueabyss: dobry den, chci se zeptat. mam problem z prevodovkou. asi v ni bylo malo oleje protoze posledni dobou divne zacala cukat a trocha smrdet do kabiny. mam mercedes c rok 2004 w203. nicmene jsem s ni dojel k vyhlasenemu mercedesovemu odbornikovi. nechal mu auto na kontrolu a opravu no a on s nim odjel k servisu ktery je cca5 kilometru a udajne mu auto prestalo jet. den pred tym jsem s nim jeste ujel 200 km a v pohode. byl jsem si po auto protoze mi oznamil ze vymena prevodovky co ma na sklade 20000 a ze moje je uplne ko i kdyz pred tym jezdila. pri tom kdyz jsem si vzal auto od neho tak auto neradilo ale vubec kdyz cokoli udelam na tiptroniku ani tlacitko c-s nereaguje. otazka zni jestli on tomu neco neudelal, jestli neodpojil ovladani nebo neco. udajne jenom dolil olej do prevodovky..?..?

nejsem uplnej zacatecnik. mel jsem spoustu aut a opravil jsem spoustu motoru a podobne a z principu neverim servisum proto jsem se naucil docela hodne veci si opravit sam ale do aut prevodovky jsem se nechtel poustet protoze na to moc nemam cas ale vidim ze se na ni podivam kdyz uz je udajne ko. vic to snad nepos... .

chci se te zeptat protoze z toho co jsem si tady precetl jsi tady asi nejvetsi odbornik a chci se zeptat kde mas servis ze bych se stavil na pokec a popripade opravu?.

diky

2014-05-10 08:44:08

vezmu to tak nějak popořadě:

oteja napsal: asi v ni bylo malo oleje

  • - prvním předpokladem k funkčnosti je správné množství, vyrovnanání hladiny oleje. Já se musím zeptat, "jaké asi?" Hladina oleje lze změřit a z toho dále usoudit je-li správně.

oteja napsal: zacala cukat a trocha smrdet do kabiny

  • převodovka sama o sobě nesmrdí. Buď je cítit prolínající olej - odněkud, nebo se pálí lamely a vlivem teploty olej protíná zase odněkud. Pokud je smrad cítit po spálenině a z převodovky evidentně nic neteče - je třeba zkontrolovat to, jak olej v převodovce vypadá - barva znečištění i zápach, jsou průvodními jevy nějaké závady.

oteja napsal: s ni dojel k vyhlasenemu mercedesovemu odbornikovi. nechal mu auto na kontrolu

  • - předpokládám, že takový člověk disponuje diagnostikou a je schopen mimo dolití oleje, převodovku zdiagnostikovat. To co popisuješ bude zcela jistě diagnostika analyzovat nějakými chyb. kódy - jakými?

oteja napsal: jsem s nim jeste ujel 200 km

  • - to vůbec nic neznamená, aby se něco mohlo pokazít, tak to před tím, musí fungovat

oteja napsal: vymena prevodovky co ma na sklade 20000 a ze moje je uplne ko

  • - funkční (udělaná repasovaná nová) a bezvadná převodovka je za 20000kč dar z nebe.

To že nefunguje předvolič tlačítka atd, znamená nejspíše to, že je převodovka v nouzovém režimu a řj kvůli ochraně, možnému poškození ostatních dílů zablokovala tyto funkce - lze prokazatelně ověřit diagnostikou.

oteja napsal:jestli on tomu neco neudelal

  • - vyhlášený mercedesový odborník bývá vyhlášeny z důvodu, že vozidlo umí opravit a né jej úmyslně pokazit.

oteja napsal:z principu neverim servisum

  • - po té opravdu nezbývá, než si vše udělat sám. Já zase z principu lidem, kteří mi nevěří (jsem servis) odmítám cokoliv dělat - jelikož nevěřím, že jsou mou práci schopni ocenit v míře mnou požadované.

Podívat se na převodovku bez toho, aniž by jsi měl zdiagnostikovanou závadu - je řekl bych, marnění času a sil.

oteja napsal: jsi tady asi nejvetsi odbornik

  • - nejsem a ani si to nemyslím - znám pár lidí, kteří jsou konkrétně na převodovky přímo zaměřeni a ví o nich daleko více než já. Servis mám v Pelhřimově, ale vzhledem k tomu, co jsem si zde přečetl - nechci být tvým opravářem.

Pokud ti mohu doporučit nech vozidlo zdiagnostikovat (budeš muset nejspíše začít někomu věřit) a alespoň předběžně určit závadu. Vyskytují se i takové závady, které lze odstranit bez demontáže převodovky z vozidla.

2014-05-10 11:15:46

diky



1 ......... 2  3  4  5  6