Fórum - Téma


W203 - Automatická převodovka


Fórum C-Class W203 W203 - Automatická převodovka

Informace o modelu: Mercedes Benz W203


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 9

2015-05-13 21:56:24

zdravim chlapci potrebujem poradit chcem vediet ake priznaky ma automaticka prevodovka ked zacne blbnut lebo som si kupil MB w203 neviem ako ma jazdit automat lebo do teras som mal manual .ake moze mat priznaky alebo ak treba olej vymenit neviem nho dakujem vopred

2015-05-14 14:43:59

pitomb: zdarec,myslím,že špatně fungující AT určo poznáš nesmí každopádně škubat v jakýmkoliv jízdním režimu a měla by pěkně hladce přeřazovat.Každopádně za jízdy nevyřazovat na N a R a D vždy řadit při úplným zastavení

A olej se má měnit každých 60tis.km,takže pokud jsi auto ted koupil,tak si to nech udělat(ale tam,kde to umí)

2015-05-14 15:26:14

pitomb: http://www.mercedesclub.c...&tab=blog&user_blog_id=18

2015-05-15 08:26:37

michaeltv: dakujem za radu diky moc

jerry71: dakujem za radu velmy dobre je vediet a pomoct si na vzajom ....

2015-06-15 19:56:22

Zdravím všechny mercedesáky. Jsem novým majitelem a pořád hledám kolik oleje je potřeba do mého automatu. Nevím totiž ani typ převodovky. Je to pětist. automat. Díky moc

Skyair  
Pavel
2015-06-15 20:37:59

maca.1: Máš AT převodovku model 722.6 a výměna s proplachem je cca 8 litrů oleje. Pokud jsi to nikdy nedělal, nechal bych výměnu udělat odborníkům.

Doli  
Libor
2015-06-15 20:40:37

maca.1: Převodovka 722.6.. přesné číslo se dá zjistit z VIN. Hladina oleje se měří servisní měrkou.

2015-06-15 21:35:10

Vyrobil jsem si měrku dle návodu na internetu ale nějak neměří. Dotaz: princip měření spočíva:

1. výška hladiny při opření konce měrky o dno olejové vany

nebo

2. výška hladiny při opření dorazu (držadla) měrky o hrdlo měrné trubky

Díky za objasnění...

2015-06-15 21:55:18

Skyair, Doli díky za odpověď. O té měrce vím. Jenom poslední dotaz, je nutný komplet proplach, nebo stačí to co vyteče a nalít nový. Já vím, že je lepší ten proplach komplet. Musím najít někoho z okolí, kdo by byl ochoten. Ještě jednou díky.

Doli  
Libor
2015-06-15 22:02:38

maca.1: děláme to a máme na to speciální zařízení

Skyair  
Pavel
2015-06-15 22:07:53

maca.1: Pokud povolíš šroub a vypustíš olej - tak ti vyteče cca 4,5 litru. Tím je řečeno vše. Dolitím nový olej znehodnotíš. Takže určitě provést proplach (např. olej je i v chladiči) vyměnit filtr, zásuvku.Nejlépe provést výměnu oleje AT převodovky v servisu, který má zkušenosti, vybavení a plničku automatických převodovek, která dokáže nejen vyměnit olejovou náplň převodovky včetně vyrovnání správné hladiny oleje, ale i vypláchnout celý systém převodovky, jejího chlazení, hadic, rozvaděče a dalších komponent. Interval výměny oleje je 60 tis. km. Kvalitní údržba je předpokladem prodloužení životnosti převodovky, jejíž případná oprava potom stojí o dost víc.

2015-06-15 22:24:47

Díkes chlapi. Doli jsi trochu z ruky

vlad712, 2015-03-08 22:29:24 napsal:

Ahoj všetkým.Ako som tu už písal mám problém s AT,že mi pri radení z 3 na 4 vyletí do otáčok. V MB na diagnostike nič nenašli..

Moje poznatky: Pri studenom motore auto radí normálne. Začne to robit až ked sa motor zohreje. Je to len 3-4. Už sa mi 3x stalo,že ked som pridal do kopca,tak motor vyletel do otáčok a vypadla rýchlost.Musel som rýchlost znížit a zaradila sa potom.Pritom mi stále na displeji ukazovalo polohu D.Raz som musel aj vypnút motor. 1x sa mi stalo,že mi nešlo z 3ky preradit na 4ku. Po vypnutí a naštartovaní už to išlo. Manualne rýchlost zaradit nešla. Nesmiem prudko pridávat,hlavne v kopcoch lebo to je v pr...li.

Myslíte že môj AT končí? Čo by ste poradili? Dík.

Ešte pre info... Pri lahkej nohe je to cca 300 až 500 ot. a ked pri ťažšej nohe-ako treba tie kopce je to 1000 ot a to už tá rýchlost vyletela...Motor na volnobehu ale s D-čkom na displeji...

2015-06-16 09:34:09

vlad712:

radekc99: Ahojte, ako ste nakoniec vyriesili vas problem? Mam taky pocit, ze mne sa deje nieco podobne. Neradilo mi to vyssieko ako do 3ky, potom bud vyleteli otacky a zostala trojka alebo to vypadlo uplne a niekedy tam skocila 4ka. Diagnostika pise preklzovanie a nesulad otacok:

P220A The speed comparison of Y3/6n2 or Y3/6n3 is implausible

P2502 The gear is implausible or the transmission is slipping.

Vymenil sa olej, filter, doska snimacov, riadiaca jednotka prevodovky, skontrolovala sa kabelaz a prevodovka stale nefunguje spravne.

Nejake rady?

2015-06-16 09:55:59

Ahojte,

tak sa po nejakom case ozyvam s mojimi skusenostami a v tomto momente som uz viac-menej zufaly.

Takze, ide o W203 C200 CDI rv 2001. Auto jedneho dna nezaradlio 4ku po asi 5km jazdy. Stupli otacky a ostala tam trojka. Stalo sa mi aj, ze mi rychlost vypadla uplne, resp, ze mi tam skocila 4ka (potom uz aj 5ka, ale ked som pribrzil a prevodovka podradila, tak sa problem opakoval - bud rychlost vypadla alebo zostala 3ka).

Auto som okamzite zaviezl do servisu. Zistili unik oleja z prevodovky a netesnost na konektore - dal som to opravit, ale problem pretrval. Servis nevedel co dalej, tak sa to zobralo prec.

Nasledny servis uz prebiehal v mojej nepritomnosti, pretoze som bol bohuzial v tej dobe v zahranici a auto sa pokazilo 2 dni pred odletom. Druhy servis "zdiagnostikoval" zhorene lamely a odideny 4ty a asi aj 5ty stupen s tym, ze treba bud repas alebo novu prevodovku. Az neskor vysvitlo, ze diagnostika spocivala v prevezeni sa par km a vyneseni tohto nazoru. Kazdopadne, zohnal som jazdenu prevodovku komplet aj s menicom povodom z W210 (preto tie moje predosle prispevky o kompatibilite). Prevodovku nahodili a auto po par km zdochlo a uz ani nenastartovalo - nakoniec sa zistilo, ze chlapci pri vymene prevodoviek poskodili zotrvacnik, ktory znicil senzor kluky, takze ziadna nekompatibilita prevodovky to nebola.

To uz prebral auto treti servis - autorizak mercedes. Kazdopadne ani oni neboli o moc mudrejsi a ich riesenie bolo, podme menit diely a uvidime. Auto nakoniec islo odtial prec s tym, ze skontrolovali kabelaz a vymenila sa riadiacka (za pouzivanu) ale problem zostal. Zistili tiez, ze v olejovej vani tej novej (nebola nova, ale jazdena, ale pre rozlisenie pisem nova) prevodovky su nejake zrejme hlinikove pilinky.

Nasledoval cirkus humberto s mercedesom a predoslym servisom, pretoze mi pravdepodobne v mercedese este aj oskreli dvere, ale to som bol debil ja, co si to dovolujem sa ich na to vobec opytat...Skoncilo to tak, ze predosly servis si uznal chybu, ponukli mi zaplatenie oprav a vycistenie prevodovky na vlastne naklady, pretoze sme zistili, ze pilinky sa tam zrejme dostali ked rezali nanovo zavit na napustacom holendri, ktory sa im nechtiac podarilo strhnut.

Takze, preplach novej prevodovky, novy olej a skusame. Prevodovka radi, ale radi s kolisanim otacok a ked som zastal a znova som sa chcel pohnut, uz mi tam nechalo len 1notku. Jazdime s pripojenou diagnostikou, ktora ukazuje hodnoty len na senzore otazok prevodvky y3/6n2, no na y3/6n3 nic - 0. Po chvile vozenia a zvlastneho radenia dostavame hodnoty 8000rpm a zas 1notku.

Menime riadiacku, nanovo kontrola kabelaze a aj paky prevodovky, tiez menime dosku snimacov za novu - problem pretrvava, auto neradi od 1 vyssie a pise rovnake chybove kody:

P220A The speed comparison of Y3/6n2 or Y3/6n3 is implausible

P2502 The gear is implausible or the transmission is slipping.

Medzitym som sa uz tak vytocil, ze som povodnu prevodovku podla manualov z youtubu a servisneho navodu kompletne do srobika rozmontoval, pozrel, nafotil a zlozil. Nejavi ziadne znamky mechanickeho poskodenia.

Suma sumarum, 4 mesiace, 3 servisy, 2 prevodovky, riadiacka, senzory, litre oleja, zufalost a auto stale nefunkcne.

Ak ste sa niekto docitali az sem, tak Vam velmi pekne dakujem a ak mate nejaku rad, tak sem s nou, pretoze v stredu ide naspat stara prevodovka a zaciname zrejme odznova. Som taky blbec, ze mi to neda a neuspokojim sa s tym, ze chybu stale nemame a raz darmo, je to moje prve auto a ocarilo ma, mam ho rad a nechcem ho dat do srotu :/

Dakujem a prajem krasny den,

Jakub.

Doli  
Libor
2015-06-16 11:08:25

jdrmla: To je opravdu projev čistého zoufalství. Jak může vzít někdo do opravy něco o čem dopředu ví, že na to nemá???

2015-06-16 11:22:29

doli: asi tak nejak :/ a stalo sa mi to 3 krat. keby to auto bolo normalne pojazdne, tak na ten servis zajdem radsej k vam do CR. mal som bohuzial este aj tu smolu, ze som bol na studijnom pobyte v zahranici a auto som chcel dat do poriadku. ja som laik a spolahol som sa na ludi, ktori mi ponukli pomoc a takto to dopadlo...odkedy som doma, tak to riesim osobne a snazim sa prepatrat k tomu, co vsetko sa v procese "oprav" pokazilo a co je vobec povodny problem.

Mas nejaky napad co este skusit skontrolovat? Ci naozaj dat naspat povodnu prevodovku a zacat nanovo? Mozno to boli snimace, da sa tam povodna s novymi snimacmi a pojde - to je posledna nadej asi.

2015-06-16 11:26:32

jdrmla: AHoj já to nevyřešil. Vím čím to je a jezdím tak, abych se vyhýbal krityckým točivým momentům, které převodovce vadí. Nebudu jí opravovat. Za cenu do 20000Kč koupím jinou, funkční. Ale až budu mít pocit, že tato má definitivně odsloužíno. Do té doby do ní nedám ani korunu. Když jezdím podle předpisů, nemám žádný problém. Když chci dát plný plyn tak mohu, ale musím sešlapovat postupně, aby nedošlo k podřazení o dva stupně.

2015-06-16 11:28:16

radekc99: A co je teda presny problem? cim to je?

2015-06-16 11:56:51

jdrmla: opotřebované lamely mezi 2. a 3. stupněm a mezi 3. a 4. stupněm (při vysoké zátěži dojde k prokluzu) Když už by se to dělalo, měnily by se asi všechny lamely. Dále repase měniče a repase nebo výměna hydraulické jednotky. Pak olej a jsem v tom za 35k a ještě se modlit co se nepovedlo. Do to ho jsem si řekl, že nejdu.

2015-06-16 20:10:16

radekc99: o sjetých lamelách to není - projev by byl na více rychlostech.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 9