Fórum - Téma


W203 - Automatická převodovka


Fórum C-Class W203 W203 - Automatická převodovka

Informace o modelu: Mercedes Benz W203


1  2  3  4  5 ......... 9

2015-01-03 22:32:14

radi5: Překlenovací spojka se řazení snad vůbec neúčatní, nebo ano? Překlenovací spojka se alespoň u mé 722.6 postupně připíná až od 120km/h. Je ale možné že u jiných převodovek nebo verzí SW je to jinak. Proto se na to ptám.

2015-01-03 22:59:34

Jaký je vlastne interval výmeny oleje v AT 722.6 5.kvalt.? V manuálu jsem se dočetl že cca 60.tisíc km. Já kupoval svoji W210 v září v bazaru a to mel najeto 178600km. A i když před tím jezdil tento vúz do servisu MB , tak záznam o výmene jsem v papírech nenašel. Nyní mám najeto 182000km a vše funguje bez problémú, řadí hladce a zcela plynule. Ale..... Asi bych mel začít uvažovat o nejaké kontrole, popřípade servisním úkonu. Poradí nekdo?

2015-01-03 23:00:56

Vada v prokluzu otáček při řazení nahoru nemá nic společného s překlenovací spojkou. Diagnostika tento problém nejspíše neodhalí, bude však nejspíše znám v adaptačních hodnotách.

Také není pravidlem sepnutí překlenovací spojky při určité rychlosti.

Faktorem u 722.6 je zařazený stupeň rychlosti, otáčky, poloha plynu.

Funkce překlenovací spojky je tedy závislá na více faktorech a i na naprogramování ŘJ to je pro každé vozidlo i motor jiné.

Doli  
Libor
2015-01-03 23:03:08

lucius1964: Interval výměny oleje v AT je max 80 tisíc km. Výměnou po 60 tisících ničemu neublížíš.

lucius1964, 2015-01-03 22:59:34 napsal:

Jaký je vlastne interval výmeny oleje v AT 722.6 5.kvalt.? V manuálu jsem se dočetl že cca 60.tisíc km. Já kupoval svoji W210 v září v bazaru a to mel najeto 178600km. A i když před tím jezdil tento vúz do servisu MB , tak záznam o výmene jsem v papírech nenašel. Nyní mám najeto 182000km a vše funguje bez problémú, řadí hladce a zcela plynule. Ale..... Asi bych mel začít uvažovat o nejaké kontrole, popřípade servisním úkonu. Poradí nekdo?

2015-01-03 23:05:32

lucius1964: Ano interval je 60 000 km je to dle servisní informace - dříve MB uváděl jako doživotní náplň - jak si to vysvětlit nevím asi do konce života. Novým olejem nic nepokazíš a pokud je něco špatně odejde to jak s novým tak starým.

2015-01-03 23:10:11

doli: Tak to jo. Já se dočetl z té dokumentace k vozu že menili olej vždy cca po 60.tisících km což by nyní vycházelo práve na tech 180.tisíc. Ovšem je otázkou kde a na koho se v techto končinách tady obrátit? Vím o firme Kaps Hydraulic Kojetín což mám asi 25km. Ale jinak nevím. Deláte u vás tyto veci pokud bych přijel? A pár drobností k tomu?

blueabyss: Tak vzhledem k tomu kolik toho najezdím tak v mém případe ta doživotní nápln trochu pasuje. Kolik to tak múže stát? Abych vedel než dám na jaře mercedes k letnímu spánku do garáže.

2015-01-03 23:18:15

radekc99: Nene, to nemáš pravdu. Je to tak, jak píše Blueabbys. Za určitých podmínek zamyká i když jedeš skoro krokem. Pokud jsi pozorný, tak to lze i zaregistrovat. Nebo připojit na diagnostiku a uvidíš...

Doli  
Libor
2015-01-03 23:19:22

lucius1964: Ano děláme, máme na to dokonce speciální plničku, která dokáže celý systém propláchnout a naplnit novým olejem

2015-01-03 23:41:28

radi5: To jesm právě s diagnostikou jezdil a mám pořád "ROZPOJENO" teprve až na dálnici se mi postupně připojuje a je vidět stav "KLOUZAVÝ" stavu "SPOJENO" jesm nedosáhl ani při 180km/h a to už byl PWM signál pro spínání spojky na hodnotě 85. Dále jsem zatím netestoval. Pomohla by adaptace?

2015-01-04 00:16:40

radekc99: To mi přijde zvláštní. Já už si to s diagnostikou moc nepamatuji, ale když se pomalu rozjedu po rovině (jen tak šimrám plyn), tak mi lock-up spojka sepne už asi při 15km/h. Jen si nepamatuji, zda do klouzavého nebo spojeného. Ale myslím, že to bylo dokonce natvrdo.

Je to poznat i následujícím způsobem bez diagnostky: Dej tam manuálně jedničku nebo dvojku a rozjeď se, jak jsem popisoval. V určitém okamžiku uvidíš mírný pokles otáček na otáčkoměru, přestože auto kontinuálně zrychluje dál. Vypadá to trochu jako jemné přeřazení.

Smazáním a najezdením nových adaptací se asi nic nezkazí. Ale já to neumím a nevím jak se to dělá (kromě toho smazání).

2015-01-04 00:52:34

jeden máte auto z roku 2001 a druhý z roku 2005 - je jiný měnič a jinak naprogramovaná řídící jednotka.

radekc99 tvá jednotka pracuje přibližně dle obrázku:

2015-01-04 00:58:42

radi5 : mám tušení, že tvé auto jsem měl u sebe a řešil se problém překlenovací spojky - váznul tam tuším selenoid, auto cukalo. Pokud se nepletu, tak po výměně a najetí nových adaptací se porucha neprojevovala - je ten stav setrvalý?

2015-01-04 00:59:09

blueabyss: Jasně - pamatuješ se správně. Ujel jsem již asi 25000km a jezdí stále stejně dobře. Zcela bez závad....

2015-01-04 01:11:35

radi5: tak to jsem rád - jelikož když někomu nově adaptuji převodovku a je v ní nějaká chyba, tak se většinou adaptační hodnoty po čase přepíší opět ke kolizním stavům. Jak vidno u tebe byl problém v selenoidu - vím že si tenkrát diagnostika na nic nestěžovala. Už si ani nepamatuji jak jsem to tenkrát doměřil.

2015-01-04 10:11:43

blueabyss: díky za vysvětlení, tušil jsem, že to novější převodovky mají jiný SW. Dalo by se změnou SW jednotky, nebo výměnou jednotky za novější dosáhnout stavu jako má radi5?

2015-01-04 10:54:03

radekc99: To opravdu nevím - nemám možnost s tím laborovat. S přepisem map do ŘJ převodovky nemám žádné zkušenosti. Když jsem se s tím jednou zabýval našel jsem nějaké informace o tuningu převodovek 722.6 - montovali se do hodně značek a typu vozidel, ale nikdy jsem nedošel k nějakým konkrétním úpravám.

2015-01-04 12:03:11

blueabyss: podle charakteristiky co jsi poslal, mi převodovka každopádně nepracuje. Jak jsem psal poprvé se slipping mod objeví až ve 120km/h. Co je z grafu ještě patrné je to, že na ose X jsou výstupní otáčky převodovky, nikoliv vstupní. Tudíž je jasné, že se lock up spojka zapojí (klouže) nejdřív v 1500ot/min na výstupu, což může být kolem 60km/h.(jako na 4.RS při 1500ot/min motoru - převod 1:1) A to mi nedělá nic. Zkusím tu adaptaci pomocí STAR Diagnostiky.

Mám ještě jeden dotaz na AT převodovku. Jak poznám, jestli je již nechat repasovat měnič. Zdá se mi, že mi měnič přenáší malý točivý moment, jinými slovy má velký skluz. Pokud např. z 50km/h přidám (ne moc aby to nepodřadilo) a zrychluju, je rozdíl otáček vstup/výstup větší než 1000ot/min (třeby i 1100). Také při stojícím vozu a zařazeném D se auto moc neunáší volnoběhem, nebo jen velmi mírně. Ne že by po uvolnění brzdy vůbec nejelo, ale moc brzdit nemusím abych ho udržel. Je tohle normální? Díky za odpovědi.

2015-01-04 13:46:45

radekc99: to z hlavy nevím ,ale podívej se do wis tam jsou i popsané hodnoty adaptačních dat. Momentálně se zabývám sněhem

2015-01-04 19:43:35

Zkoušel jsem ještě to lock-up spojkou a spíná se mi i při 3 RS ale až od 3000ot/min. To stejné je i při 4.RS a 5RS. Problém je, že 3000ot/min běžně vůbec nedosahuji, takže lock-up spojku mám na dvě věci

Rozdím mezi mou převodovkou a převodovkou radi5 je poze v tom, že on má 722.699 W5A 330 a já 722.640 W5A 580. Ta čísla odpovídají kroutícímu momentu, které jsou převodovky schopny přenášet. (mám 5 válec).

Nevím ale jaký je rozdíl v ŘJ EGS. Na STAR jsou volby adaptace na vozidla :

1. s lock-up spojkou spínající od 3.RS (moje)

2. s lock-up spojkou spínající od 1.RS (radi5)

tu druhou volbu jsem zatím nezkoušel protože nevím co se stane...teoreticky tedy asi nic, maximálně to nepůjde, ale mám strach abych to nepo...nemám ještě dost informací

2015-01-10 18:58:00

zdravim mel jsem problem s relem jiz vse maka jen pro zajimavost jak se vyradi do neutralu kdyz nejde motor natocit a na brzdovy pedal auto nereaguje


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9