Fórum - Téma


W202 - Únik chlad. kapaliny


Fórum C-Class W202 W202 - Únik chlad. kapaliny

Informace o modelu: Mercedes Benz W202


1  2

2011-02-01 21:50:08

Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu ohledně úniku chladící kapaliny z expanzní nádržky přepadovou hadičkou. Auto po zahřátí ztrácí chladící kapalinu, když otevřu kapotu je zřejmé, že chl. kapalina vytíká přepadovou hadičkou, už i kolem chladící nádržky uniká tlak a je vidět, že je v nádržce větší tlak. Hadice k motoru se dá zmáčkout, není tuhá.

V nedávné době měněn termostat - motor se zahříval max na 60 stupnů, teď u 80ti dělá toto, dále měněny hadičky. Opravdu nevím, čím to je.

Děkuji za odpovědi

2011-02-01 23:49:51

V nádobce je větší tlak hadice od motoru se dá zmáčknout - to je divné tlak se šíří všemi směry stejně.

Vadné víčko nádobky - nedrží tlak - to je ten lepší případ.

Ten horší pokud je tlak vysoký - těsnění pod hlavou, prasklá hlava. lze přesně určit kontrastní kapalinou na CO2

2011-02-04 06:22:03

no ono to uniká jen při zapnuté klimatizaci ( je automatická) a až po zahřátí motoru na 80 stupňů, na hlavu to nevidím,, kontroloval jsem olej v motoru a na víčku není nasrážená žádná voda, nemůže to být nějakým ventilem?

2011-02-04 07:46:25

Není mi známo jak by to mohlo souviset s klimatizací. Ani jedna z kontrol, kterou jste udělal vám nedokladuje to, že v chladícím systému může docházet k nárůstu tlaku. Voda v oleji být nemusí a sraženina na víčku také ne.Ve víčku expanzní nádoby chlazení je přetlakový ventil. Jak jsem psal výše tento může být vadný. Únik zplodin do chladícího systému - nárůst tlaku - se například projevuje tím, že část chladícího systému je zavzdušněná - tu a tam automobil přestane topit. Možná lze i pozorovat vzduchové bublinky v expanzní nádobě. Ve většině případů se toto projevuje více při delší soustavné jízdě pokud je motor v tahu. Znám případ kdy s automobilem bylo jezděno po městě a vše se jevilo v pořádku - při jízdě po dálnici chladící kapalina vždy rapidně ubyla a to z důvodu že došlo vlivem lehce, až neznatelně propáleného těsnění pod hlavou k přetlakování chladícího systému. Bezpečně a 100% lze odhalit kontrastní kapalinou. Častou závadou také bývá protočená vrtulka vodní pumpy (nevím jak u mercedesu) zde však ovšem nastává nárůst teploty a tím pádem zvýšení tlaku.

2011-02-04 08:12:50

Ještě mne napadá v souvislosti s tou klimatizací - zapnutím klima - požadované ochlazení vnitřního prostoru se uzavře ventil topení tzn, že dojde ke zmenšení chladícího okruhu a dřívějšímu nárůstu teploty chl. kapaliny respektivě i k nárůstu tlaku.

2011-02-04 15:51:54

Děkuji moc za radu, asi nejlevnější variantou je zkusit jiné víčko, pokud bude opravdu problém ve ventilu u víčka, bude to to nejlevnější varianta. Až zjistím, jestli to pomohlo, dám Vám vědět. Ale ještě bych se rád zeptal, pokud by to opravdu bylo těsněním u hlavy, na kolik celá výměna včetně materiálu přijde?

Děkuji za odpověď

P.S. víčko vyměněno, zatím vypadá, že to pomohlo, jen by to chtělo auto pořádně prohnat po dálnici, takové to popojíždění z práce a do práce, kdy se akorát zahřeje pořádně motor nic moc neprokáže

2011-02-11 16:50:18

No tak to uniká, ikdyž tedy asi podstatně méně, dnes jsem to trošku rozjel a zase bylo dole na plechu pod motorem morko, sice né moc, ale kaluž o průměru cca 5 cm, která za hodinu stekla nebo se vypařila.

Jen mi přijde, že teď neuniká nahoře, mohlo by to být nějakým tešnením?

2011-02-11 19:16:22

Těžká odpověď - MOHLO

Pokud ten motor prohlédnete tak lze přeci specifikovat kde z něj vytéká voda.Myslím tím po zahřátí a na běžícím motoru.

Také se podívejte kam vede vývod (přepad) z expanzní nádoby .

gut
2011-02-12 11:49:43

Někdy je to věc trpělivosti taky mě honil řidič že dolívá vodu do chladiče a teče mu pod pravýma dveřma na zem po několika pokusech jsme přišli že teče vpravo vpředu dole hadice na chladiči a po nosníku to teče až ke dveřím.

2011-02-12 12:32:16

Tohle dela vodni pumpa taky uz tam nejaky ten patek je

Motor se neprehreje protoze ho uchladis topenim ale necirkuluje voda v systemu a pretlak se hromadi v nadrzce a voda pada prepadem

2011-02-16 15:54:53

Tak už to vím jistě, víčko nepomohlo, auto se prohnalo asi 100 km po dálnici a voda zas utekla přepadem a stekla po boku dolů na plech, v servisu mi řekli, že to bude asi těsněním pod hlavou, mohla by to být opravdu vodní pumpa? Dá se nějak vyzkoušet, jestli je dobrá nebo ne?

2011-02-21 15:11:16

takze vuz byl na diagnostice v servisu, do obehu chladici kapaliny se dostava CO2, takze bud tesneni nebo praskla hlava, muzete mi prosim rict, kolik by +- mohla stat oprava, i s praci, pokud by to bylo tesneni?

V mercedes servisu mi rekli 20k..., coz mi prijde dost a udelam to radej jinde

2011-02-22 14:47:20

No s tou opravou je to těžké - pokud opravář nic nenalezne na těsnění, tak nejspíše dá natlakovat hlavu - to výrazně ovlivní cenu opravy.

2011-03-19 10:57:16

Těsnění pod hlavou vyměněno, problém s tlakováním odstraněn, jen mám dotaz, teď pár dní pršelo a jelikož mám medvěda krátce, nevím jestli je to normální nebo ne, ale pod krytem motorem mi na plechu stojí voda, dešťovka, nevíte co s tím? Jak je to s odtokem dešťovky?

2012-10-30 22:36:47

Ach jo, ale tak to vydrželo rok a je to tu znova, zase při delší jízdě cca 130-150 km/h uniká chlad. kapalina, začalo to po výměně vodní pumpy-INA, dal jsem to do servisu, kde to zkoušeli zjistit a nic nenašli, sice tesneni pod hlavou není dokonale, ale to je přeji běžný, nemůže to dělat ta pumpa? Nemohla se zle namontovat? Auto topí v pohodě, neprehriva se, jen po cca 150km musím dolivat litr az dva, navíc je asi nahoře trosku praskla expanzní nádržka

Doli  
Libor
2012-10-31 01:13:48

Tu hlavu tlakovali? Měřili, jestli je rovná? Prasklá expanska je taky na nic, prvně bych ji vyměnil aby byla jistota, že to neteče tudy. Zátka s přetlakovým ventilem je v pořádku?

2012-10-31 06:50:18

zátku jsem kupoval novou, rozpor v zátkách mám taky, protože každý výrobce uvádí jinej tlak, kdy to spína, někdo 1 bar, někdo 1,2baru a někdo 1,4baru.

Ta expanzní nádržka je prasklá nahoře, jen malinkato, není to kolem ní mokrý, tak nevím,

Jinak s hlavou nevím dle servisu kde to zkoušeli, - tlakovali to, netěsní to dokonale, jsou tam úniky, ale nic, co by nebylo běžné - loni například mi řekli, že je to těsnením pod hlavou a hlava se rovnala a vše šlapalo rok a půl, teď po výměně vodní pumpy to začalo znovu, ještě se měnily podložky pod vstřiky 1 a 2, při výměně vodní pumpy bylo zjištěno, že jsou zapeklý.

2012-10-31 07:52:02

No nevím jaký význam má řešit desetinné hodnoty tlaku na víčku když máš prasklou nádobku - ach jo

Co jsou to běžné a neběžné úniky

Doli  
Libor

undulus, 2012-10-31 06:50:18 napsal:

zátku jsem kupoval novou, rozpor v zátkách mám taky, protože každý výrobce uvádí jinej tlak, kdy to spína, někdo 1 bar, někdo 1,2baru a někdo 1,4baru.

Ta expanzní nádržka je prasklá nahoře, jen malinkato, není to kolem ní mokrý, tak nevím,

Jinak s hlavou nevím dle servisu kde to zkoušeli, - tlakovali to, netěsní to dokonale, jsou tam úniky, ale nic, co by nebylo běžné - loni například mi řekli, že je to těsnením pod hlavou a hlava se rovnala a vše šlapalo rok a půl, teď po výměně vodní pumpy to začalo znovu, ještě se měnily podložky pod vstřiky 1 a 2, při výměně vodní pumpy bylo zjištěno, že jsou zapeklý.

2012-10-31 08:07:18

Nezlob se, ale to je opravdu těžká řeč... Běžné úniky? Žádné běžné úniky neexistují. Pokud je někde prasklina, chladící kapalina začne obyčejně unikat, až se motor zahřeje a okruh se natlakuje. Potom se ale většina unikající kapaliny stačí odpařovat, takže není moc vidět jak moc to vlastně teče a někdy není ani vůbec vidět že to tudy vůbec teče. Ve skoro každém servise ale mají vybavení na tlakovou zkoušku chladícího okruhu a tam by to měli bez problému poznat.

2012-10-31 08:20:48

V servisu nenašly nic, kromě webasta, kde je tedy i podle koroze zřejmé, že to není úplně v pohodě, ale webasto zapínám až v zimě, kdy je teplota pod 6stupnů a úniky začly v září právě po výměně vodní pumpy.


Odpovědět

1  2