Fórum - Téma


W202 - Termostat a teplota motoru


Fórum C-Class W202 W202 - Termostat a teplota motoru

Informace o modelu: Mercedes Benz W202


1  2

2010-12-02 02:36:27

Zdravím všechny. Začala zima a já s hrůzou zjistil, že je mi C220 CDI zima, moc to netopí. On se motor ani moc neohřeje, podle budíku je to 60 stupňů, když jedu z kopce, ještě o kousek klesne. Když je venku teplo, teplota poslušně vystoupá k 90 a nehne se, ať je venku +40 nebo +15. Ať jedu v koloně ve městě nebo rychle po dálnici. Jakmile je ale venku chladno. Je kosa i v autě. Když jedu do kopce (Boží Dar), tak se to za Jáchymovem ohřeje a auto krásně topí. Mimo to se mi občas v létě stává, že pravá strana topí jak o život, ale jak jsem pochopil dělá to dvouventil. Ale ta zima s tím asi nesouvisí. Napadá vás co je špatně? Proč to netopí? Že by termostat?

2010-12-02 09:59:04

Měl jsem stejného Medvěda, musel jsem vyměnit termostat, pak byla teplota v pořádku, co se týče teploty motoru, tak si téměř na 99% myslím, že máš špatný termostat. Když jsem koupil letos s 211 tak jsem ho měnil hned také...

2011-01-13 20:28:59

termostat.....mne to robilo to isté.....po výmene všetko ok..

2011-01-13 21:56:49

Termostat mám vyměněný, ale jak jsem pochopil, problém je, že ve velkém mrazu se ten motor ohřívá pomalu. A když jedu z kopce, tak prakticky vůbec. Nikde v autě nemám vypínač na "bufík", brácha ho na Vitu má. Tak předpokládám, že u mě chybí.

2011-01-15 08:30:32

Bufík-Webasto tam s velkou pravděpodobností bude, vypínač mít nemusí, sepíná se podle venkovní teploty, já jsem si tam nechával dodělat časovací hodiny, stálo to jestli si dobře vzpomínám kolem 5tis kč...Pokud Ti nesepíná, tak bude problém někde jinde, nejspíš ho máš nefunkční, nebo ho nějakej dobroděj, co si od něho auto koupil, prostě vyndal. Podívej se od spodu, na pravé straně, pod přední nárazník, bude tam v plastu díra na výfuk, v ní plechovej výfuk, pokud je tam prázdná díra, tak tam není...Ještě když nakoukneš mezi nárazníkem a plastem podběhu, tak bys tam měl webasto vidět...V nynějším Méďovi webasto nemám, ale je tam el. příhřev, nevím jestli se dělala nějaká verze w 202 také tak, ale v každém případě, nějakej příhřev tam mít musíš a pokud se ti méďa nezahřeje, tak problém bude právě v nefunkčnosti příhřevu, jestli to není termostatem....

2011-01-15 12:07:00

Díky za tip. Jdu na to kouknout.

2011-01-15 22:10:40

Je to tohle? Vykukuje to před předním pravým kolem.

2011-01-16 10:32:14

je to bufík

2011-01-17 07:01:00

jj, to je ono, zřejmě Ti tam schází kus plastového podběhu, když to vidíš až tak pěkně

2011-01-17 10:10:34

Tak teď už jen zbývá zjistit proč nefunguje :) Ale jak jsem slyšel, nejčastěji je to ta svíčka.

2011-01-17 11:40:39

já jsem měl špatné tlačné čerpadlo u nádrže, stálo 5000...

2011-01-17 14:58:39

ja som mal zašpinené sitko,,,,,vyčistil som ho a šlapal ako hodinky....inak pozri stránku

http://www.bufik.com/

2013-09-18 19:04:14

Dobrý den, chtěl bych se zeptat mám Mercedes C200 r.v.1999, 2,2cdi 75kW. Motor než se zahřeje na provozní teplotu trvá to až 20km, do půlky to jde docela dobře dle budíku, ale od půlky k těm 80 stupňúm to trvá neskutečně dlouho. Jak dlouho to trvá Vám co jej máte ? po zahřátí už se toplota drží a nekolísá. termostat vyměněn, hadice proměřeny sedíto s budíkem, auto topí, vodu nebere, tvrdí mi, že je to normální, ale moc se mi tomu nechce věřit. Poradíte někdo ???

2013-09-19 08:41:10

mirro: je to normalni...takze Ti poradim, je to otazka viry...zda nam uveris

2013-10-30 17:54:36

mirro: To je v poho, já to mám to samé. Pokud ti chodí přihřívání vody (webasto) tak se to bude ohřívat normálně. Zapíná se při venkovní teplotě nižší než 10st. a dohřívá to do 80 teploty motoru. Webasto je před pravým předním kolem za nárazníkem,je to naftové topení ,které při nižších teplotách přihřívá vodu v motoru.Pokud ti nefunguje ,tak to v zimě ohřeješ na 80 jedině v horskejch kopcích.

2013-10-30 18:14:14

Auto u mne bylo na opravě a zahřívá se už standardně tak jak má. Není pravdou, že by se tato vozidla CDI měla ohřívat takto dlouho.

2013-10-30 21:59:03

blueabyss: Jen se nezapomen pochválit...Pravdou je, ze ma 203 cdi 4 valec se tak ohriva...Onehda jsem to resil a sledoval..novy termostat, nove el. prihrivani...a prd platny. Funkcni regulace ohrevu/chlazeni je samozrejme zaklad...ale ty motory se proste neohrivaj. Pokud bys jeste polemizoval, tak je to hlavni důvod, proc třeba v 639 není teplomer ohřátého motoru jako v 638 a takových je vicero...zkusenosti se stiznosti zakazniku u novych vozu s CDI mam také dostatek.

Do sporu se poustet nebudu, ke konkretnimu vozu uz vůbec, když jsem ho nevidel...ale když je zima a mrzne...tak je proste problém.

Tve tvrzeni je tedy pomerne odvazne.

2013-10-30 22:36:30

miky: A proč si to nespravíš - předpokládám, většinou ho u 203 vydávám máš v předu před chladičem buď trubky nebo malý chladič do kterého je přívod z výměníku paliva - před tím chladičem, někdy i jeho součástí je ještě jeden termostat. Vem zítra karosářské kleště a ten přívod před chladičem (nejlépe u výměníku) zacvakni a možná se ohřeješ už po 10 km. Teplota motoru nastoupá daleko dříve. Pokud to bude tak jak říkám kup nový termostat. Problém je v tom, že u mnoha 203 jsem jej vůbec nenašel v EPC, ale bývá stejný jak u 210. Nefunkčnost tohoto termostatu je typickým příkladem toho proč se auto dlouho ohřívá.

Nechválím se jen tak pro nic za nic, chválím se proto, že jsem problém u výše uvedeného vozu opravdu odstranil.

2013-10-30 22:53:10

blueabyss: jj..ještě mi napis kde mam v aute rezervni kolo...to uz jsem taky dlouho nevidel. Co se oprav tyce, jsem spokojeny...a jsem tak odvazny, ze asi i vim proc.

To ze jsi to auto opravil, tomu verim a rad. Nepru se o to...prece jsem psal, ze to auto jsem nevidel. Ma reakce se tykala jiné casti Tvého prispevku.

Jdu radeji vyvenčit psy...

2013-10-30 23:11:46

Miky tak sorry , že jsem to popsal tak podrobně, ale není to první auto s tímto problémem ( výše jsi vyjmenoval vše , ale o tomto termostatu jsi se nezmínil) - ohřátí motoru trvající kolem 20km a více není standardní. Pokud nepomohla výměna hlavního termostatu tak pokaždé byl ten termostat chladiče výměníku vadný. Po jeho výměně se vždy vozidlo zahřívalo podstatně rychleji. Stejně tak tomu bylo i u výše popsaného vozidla.

Edith: nehodnotím to když je zima a mrzne - vozidlo u mne bylo cca před měsícem - hodnotil jsem tedy podmínky v čase kdy nemrzlo ale okolní teploty byly kolem 10 - 15 st. O tom že se CDI hůře ohřívají víme oba to si opravdu nemusíme dokazovat.


Odpovědět

1  2