Fórum - Téma


W202 - Koupě


Fórum C-Class W202 W202 - Koupě

Informace o modelu: Mercedes Benz W202


1  2  3

Skyair  
Pavel
2015-04-09 08:41:46

blueabyss: Tohle moc dobře vím. Posledních víc než dvacet let jsem musel mít nová auta, abych se netřásl hrůzou, jestli dojede do Milána, Paříže či jinam po Evropě. Jako můj "služebák" i pro vlastní potřebu najezdilo auto zhruba jen 30 tis. km ročně a po pěti letech bylo koupeno zase nové.

A najednou jsem stál před radostným problémem, zakoupit si ojetinu, abych se odlišil od davu. Čekal mě půl rok hledání, desítka odrbaných a "zneužívaných" aut, než jsem si konečně vybral to své SLK s dvakrát objetou zeměkoulí kolem rovníku.

Každé jaro, když po zimě vlezu v garáži do auta, zastrčím klíček .... konečně adrenalin a k tomu mrazení v zádech, jak to dopadne.

A letos to zase chytlo Naštěstí ne plamenem.

Doli  
Libor
2015-04-09 08:43:56

blueabyss: A ty čerstvě dovezené 211 mají najeto všechny stejně. Nechápu jak to ti cizinci dělají, ať jsou to Němci nebo Italové, prodávají auta vždy se skoro stejným nájezdem. To je fakt náhoda

Skyair  
Pavel
2015-04-09 08:53:21

doli: Neuvěřitelné. Mám v Mnichově kamaráda, který jezdí "bramborovým" služebákem 2x za týden do Hamburku. .. to je 3200km týdně. Každý druhý rok má nové auto. Možná některé tady jezdí jako dvouleté s 50 tis. km.

2015-04-09 14:07:00

blueabyss: noo nevim, jestli cca 200tis. je treba povazovat za nekolikare obkrouzeni zemekoule a ze by byly vsechny auta, co jsem potkal s prasklym retezem stoceny, to si opravdu nemyslim... spis jde o to jak se k tomu autu kdo chova...

Skyair  
Pavel
2015-04-09 14:57:26

laja22: Podle mne, jen nepatrnou část přetržených řetězů u M111 bych připsal na vrub vady materiálu. Většina bude v četnosti výměn oleje, jejich specifikace, viskozity a způsobu jízdy. Plný výkon se studeným motorem, jízda brzda plyn. Ale i tak to vyjde nastejno s případy, kdy dojde k propálení pístu nebo "vykouklé" ojnici.

2015-04-09 22:59:57

skyair: Dovolim si nesouhlasit s vadou materialu. Muj nazor na praskani retezu je, ze neni dostatecne dimenzovan pro preplnovany motor. Vse co jsem videl bylo opravdu kolem 200tis najetych km (vcetne me S202). Proto doporucim vymenu, nestoji to moc penez a je klid.

Co se tyce naslednika M111, tam je to jeste horsi... tam snad davali retezy z kola (favorit)

Skyair  
Pavel
2015-04-10 00:36:44

laja22: Tak mi to nedalo a prohledal jsem vlákna webu mbslk, čítající celkem téměř 6.000 SLK, z toho víc než 4000 R170. A našel 2 případy přetržení řetězu u motorů M111 a jejich příčiny. Jeden případ ve 112 tis. km (SLK 200K r.v. 2001) a druhý přes 200 tis. km (230K r.v. 2000). U prvního případu skutečně došlo k přetržení a k totální škodě. Poškození rozvodových kol nenapovídalo vytažení řetězu.

V druhém k poškození došlo na jednom článku na jedné straně a včasnému vypnutí motoru. Motor to přežil a dal se zachránit výměnou řetězu, kol atd.

Jeden z členů zabývající se opravami motorů dal na vlákno návod, jak měřit vytáhnutí řetězu. Měří vzdálenost mezi "Gleitschiene" (tak nazývá tu hliníkovou část nad řetězem) a samotným řetězem.

Při měření při nezatlačeném řetězu je tam mezera cca 1cm (viz obr. 1)

a při silou stlačeném řetězu směrem dolů je naměřená vzdálenost cca 13mm - tedy prohyb 3mm. (viz obr. 2)

Údajně by tento prohyb neměl být víc než 5mm - jinak doporučuje výměnu řetězu.

Signalizací blížící se nutnosti výměny je známé "zašpicování" zubů na rozvodových kolech, které způsobují již "natažené" články dosedající k horní části zubů a dokonají jejich opotřebení a deformaci.

Možná dobrá rada (třeba i u nás běžně používaná), jak snadno zjistit, zda není řetěz nebezpečně vytahaný. A doufat, že ho nevyměním za sice nový, ale nějaký šmejd v krabici s logem .

Nebo se na to vykašlat a smířit se s tím, že i smrt motoru musí jednou přijít ... a v duchu se modlit, že třeba toho nebudu svědkem.

V jednom vláknu mbslk píše majitel SLK - "Nikdo není dokonalý, natož moje SLK"

Hledal jsem něco, abych tvou úvahu vyvrátil, ale bohužel potvrzuji, že i SLK to může potkat.

http://www.mercedesclub.c...select=88171#message88171

Holt, je to něco, co se děje nejenom u novějších motorů MB s odrbanými koly a řetězy. Prostě nic není věčné

  • I na platí neodvratný Murphyho zákon: Co se může pokazit, to se pokazí .

2015-04-10 02:47:28

skyair: Se zajmem jsem si precetl tvuj prispevek ani v nejmensim nechci nikoho presvedcovat o mem nazoru... vse uz jsem pred lety probiral s mechaniky ve VSP (MB Plzen), mam mezi nimi par dobrych kamaradu... taky mi vrtalo hlavou proc retez nevydrzi...

jeste bych doplnil:

VSE CO MA KOLA A KOZY se muze rozbit... rikam to ty moji porad

OPRAVDU tentokrat uz DURAZNE doporucim vymenu, nebo alespon kontrolu retezu!

Dnes, cestou na sraz, uzivateli Jarin190 prasknul retez na CLK 2,3 kompressor... resili jsme to spolu pres ocean, mam jeden motor na skladu... bohuzel pro nej, bez promennyho casovani...

Doli  
Libor
2015-05-02 19:03:02

laja22: Kdyby jsi chtěl, mám 2,3K i s časováním.

http://www.mercedesclub.c...ompresor-holy-motor-20461

2015-05-02 19:51:51

Libore, hlavne mi to vyfot jako ty kola , promin, ale musel jsem...

Ze mas motor samozrejme vim, ale neni to pro me, kontaktujte vyse uvedenenho uzivatele...

2017-02-10 14:40:47

Mám prosbu, jak se dá ohlídat a zkontrolovat že je hlavně nivelace v cajku? V příštím týdnu se jedu podívat na jeden kombajn v benzínu 2.0 100kW s automatem. Jinak automat je mi jasný že asi hlavně během jízdy i když bohužel nemám sebemenší zkušenosti se starýma automatama :D

každopádně díky za radu


Odpovědět

1  2  3