Fórum - Téma


W202 - Chladící systém


Fórum C-Class W202 W202 - Chladící systém

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz W202  |  Naše vozidla


1  2  3

Doli  
Libor
2012-10-31 08:31:22

Ale pokud máš teplovodní Webasto, jako že asi ano, nemusíš ho mít zapnuté, ale voda v něm stejně je a tlak je stejný jako v celém systému.

2012-10-31 22:18:42

Takže jsem si dal práci a našel protokol z kontroly úniku chladící kapaliny, který mi dělali v září:

Kontrola úniku chladící kapaliny, test CO2, zkušební jízda , kontrola okruhu chlazení - bez viditelného úniku, závada neprojevena.

  • Oni s tím dělali zkušební jízdu cca 20 km, závada se projevuje až při delší jízdě, kdy se asi motor pořádně zahřeje, kolem 100 km
  • Je normální, že po odšroubování víčka expanzní nádrže unikne ztlačený vzduch a hladina kapaliny se zvedne o 1 - 2 cm? Tím myslím pokud je systém zahřátý.
  • Může v tomto okruhu být vzduch? Napadá mě, že se tam dostává pouze ńetěsností hlavou, jinak nevím

CHci zkusit nasadit něco na přepad exp. nádržky, abych zjistil, zda to opravdu uniká tudy,

2012-11-01 00:18:28

Ja jsem ted resil neco podobne na mamutovi

po delsi jizde se mi to prubezne hralo a mizela mi voda.

Dnes rozebrano

Termostat na kasi vymenen

Praskla hadice mezi expanzemi... Mamut ma 2 expanse... dozsane opraveno

Vicko na expansi 1 na kasi bude zitra vymeneno a melo by to byt komplet

Uz po vymene termostatua oprave hadice to vypada lip

2012-11-01 07:41:57

Problém je v tom, že mi dělali test s motorem za studena:(

2015-01-08 23:40:33

Chladič .. poprosim o rady tipy triky, navody pri vymene chladica na c 250td kombi, rv 1998. Praskol mi ked som sa bol "smykat"

novy je na ceste. Zaujima ma na co davat pozor atd .

Vopred vdaka

Skyair  
Pavel
2015-01-09 09:17:58

fearris: stáhni si 2. díl ruského servisního manuálu W202 str. 101 - 103 číslování manuálu v kapitole 11, odstavce 1 - 48

http://www.mercedesclub.c...anual_download.php?id=265

Všeobecně a částečně podobné pro W201 v "Jak na to" - str 156 - 157 v manuálu.

http://www.mercedesclub.c...anual_download.php?id=129

2015-01-21 18:27:34

skyair: Vdaka , chladic uspesne vymeneny .

Skyair  
Pavel
2015-01-21 18:33:57

fearris: Tak ať dobře slouží.

2016-06-20 22:33:53

Bouchnul chladič .. Bouchnul chladič .. Zdravím lidi včera mi z ničeho nic řachnul chladič neboli expanzní nádržka nad chladičem. Přitom teplota vody nepřesáhla 90°C, auto je dovezeno z Německa a v chladiči nebyl žádný fridex tudíž bych řekl že tam někdo lil obyčejnou vodu když jsem viděl množství vodního kamene po sundání vodní pumpy. Dali jsme tam s kámošem novej chladič, rovnou vyměnili vodní pumpu i s řemenem. Má s tímhle někdo zkušenosti? Jde mi o to zda to nemohlo poškodit těsnění pod hlavou nebo něco jiného? Dle sebe soudím že to prasklo z důvodu odpařování vody a tlakem který tam vznikal. Dík moc

2016-06-21 13:47:49

smoula50: No, bouchnul (spíše se roztrhl), tak tedy na správnou míru. Chladící soustava je takzvaně přetlaková,což znamená že funguje něco jako papiňák který se používá v kuchyni. Systém je naprosto uzavřený, opatřený zátkou, která dovoluje určitý přetlak. Tento přetlak zvyšuje bod varu asi na cca 115 - 118 stupňů Celsia. Pokud by došlo v většímu přetlaku,zátka v sobě obsahuje pojistný ventil, který nadbytečný přetlak odpustí. Přetlak a odpařování vody při 90 stupních není tak veliký a silný aby způsobil roztržení. Závady jsou možné tedy dvě. První je, že někdo už zátku (nebo její přetlakový ventil) nějak upravoval (a teploměr že ukazuje velice špatně) a došlo k závažnému zvýšení teploty přes bod varu vody (+00 stupňů C). Nebo je druhá, mnohem horší závada...., a to že bylo "načnuté" těsnění pod hlavou a tlaky z některého válce,nebo válců se dostávají do chladící soustavy. Tato závada je většinou způsobena velkým přehřátím motoru. Někdy může i dojít ke "zkroucení",nebo i prasknutí hlavy motoru.

Nechci samozřejmě strašit, nebo malovat čerta na zeď.... Pokud se jedná o tu vyrovnávací (expanzní) plastovou nádržku na pravém př.blatníku může se klidně jednat jen o stárnutí materiálu (je to jen plast). Vše záleží na razanci destrukce.

Sm.

2016-06-21 15:35:53

Zde je foto jak chladic vypada

2016-07-04 14:03:52

Úbytek kapaliny z chladícího okruhu motoru. .. Ahoj, mám C W202 Při zahřátí motoru na více jak 100 st. Celsia mizí voda. Voda nejde do motoru ani nikde nekape. Domnívám se, že při zvýšené teplotě vody občas přes 110st. Celsia se voda vypařuje nějakou prasklinou v topení. Nevíte někdo jak se topení demontuje nebo máte nějakou radu čím to může být?

2016-07-04 23:36:01

Motor se ti prehriva z duvodu uniku chladici kapaliny? Jak jsi prisel na to, ze se ti voda vyparuje skrze vymenik?

labdul  
Pavel
2016-07-06 07:49:42

Neni zde uvedeno za jak dlouho ti kapalina zmizí,ale jestli se ti auto hřeje na 110 st.C je nenormální,U C to dělají trubky v pravém podběhu pod svštlem kde je umístněné nez.topení na dohřev motoru.

2016-07-06 14:16:59

laja22: Při ohřátí motoru nad 100 st.(na místě v klidu a s zablokovaným ventilátorem) z horní části motorového prostoru vycházela pára. Když jedu mimo město motor se uchladí a voda neubývá. Při jízdě ve městě se rychle motor zahřeje a voda postupně zmizí. Vypadá to , že při větším tlaku se někde asi v topení, rozevře prasklina a z ní vychází pára. Nebo je tam nějaký pojistný ventil. Nevím. Protože při přehřátém motoru nad 100 st. je systém dost pod tlakem. Při této teplotě pustím topení teplota vody se sníží. Vyměnil jsem čidlo ventilátorů a chystám se vyměnit termostat. Voda zmizí při popojíždění ve frontě. Ale typuji to také na prasklý výměník topení, protože v zimě jsem měl ve vodě v jednu chvíli málo fridexu a chladící kapalina zrosolovatěla.

2016-07-06 14:27:22

Jsem v tom ztracen

1) motor se ti prehriva na zaklade nedostatku chladiva, proc menit termostat

2) mas CDi, ze kolega mluvi o prihrevu

3) zablokovany ventilator, co to znamena - nefunkcni

Zjistit a odstranit unik kapaliny, pak laborovat dal... dle me te tesneni a hlava stejne nemine.

2016-07-06 14:34:09

laja22: Nemám CDi ale benzín. Mechanicky zablokovaná vrtule byla z důvodu rychlejšího ohřátí motoru. Právě chci zjistit zda mi neuniká kapalina z topení a proto se ptám na jeho demontáž.

2016-07-06 14:41:44

Dej VIN, nekdo ti to ve WISu najde, nepamatuju si to.

Nicmene bych to v topeni nehledal, pokud prasklina, bude ti to tect. Jak jsem psal, hlava dolu te nemine...

Svatik  
Svaťa
2016-07-06 16:08:58

laja22: Já bych s tím prasklým těsněním pod hlavou nebyl tak hrr. Psal mu tam nezávislé topení, ne příhřev, to může mít i benzíňák. Samozřejmě napoví víc. Dotaz na Citelum. Na víčku, kudy se dolívá olej, zespodu, dělá se ti tam i po delší jízdě takovej, jak to popsat, šlem, nebo emulze, barvy i konzistence pěny na kapučinu? Pokud ano, ukazovalo by to na to těsnění pod hlavou, ale musí to být i po delší jízdě. Při krátké jízdě, zejména v chladnějším období ti to taky udělá a nic to neznamená. Ještě poznámka. To, že se dokáže chladící kapalina odpařovat z výměníku topení jsem zažil na vlastní kůži. Minulou zimu na Xantii. Ztrácela se kapalina, nikde nic mokrýho, až podle mlžících se oken (opravdu silně) při zapnutém topení nás to trklo.

2016-07-06 16:55:22

Tak samozrejme byt nebo nebyt hr je na posouzeni mechanika co se v tom bude vrtat. Pokud se mi motor prehriva, tzn dosahuje bodu varu a vic... hlava a mozna i blok motoru budou (mohou byt) zkrouceny. Slem v oleji se ti zadnej nezjevi, auto se vsak prehriva.


Odpovědět

1  2  3