Fórum - Téma


W202 - Chladič


Fórum C-Class W202 W202 - Chladič

Informace o modelu: Mercedes Benz W202



2015-01-08 23:40:33

poprosim o rady tipy triky, navody pri vymene chladica na c 250td kombi, rv 1998. Praskol mi ked som sa bol "smykat"

novy je na ceste. Zaujima ma na co davat pozor atd .

Vopred vdaka

Skyair  
Pavel
2015-01-09 09:17:58

fearris: stáhni si 2. díl ruského servisního manuálu W202 str. 101 - 103 číslování manuálu v kapitole 11, odstavce 1 - 48

http://www.mercedesclub.c...anual_download.php?id=265

Všeobecně a částečně podobné pro W201 v "Jak na to" - str 156 - 157 v manuálu.

http://www.mercedesclub.c...anual_download.php?id=129

2015-01-21 18:27:34

skyair: Vdaka , chladic uspesne vymeneny .

Skyair  
Pavel
2015-01-21 18:33:57

fearris: Tak ať dobře slouží.

2016-06-20 22:33:53

Bouchnul chladič .. Zdravím lidi včera mi z ničeho nic řachnul chladič neboli expanzní nádržka nad chladičem. Přitom teplota vody nepřesáhla 90°C, auto je dovezeno z Německa a v chladiči nebyl žádný fridex tudíž bych řekl že tam někdo lil obyčejnou vodu když jsem viděl množství vodního kamene po sundání vodní pumpy. Dali jsme tam s kámošem novej chladič, rovnou vyměnili vodní pumpu i s řemenem. Má s tímhle někdo zkušenosti? Jde mi o to zda to nemohlo poškodit těsnění pod hlavou nebo něco jiného? Dle sebe soudím že to prasklo z důvodu odpařování vody a tlakem který tam vznikal. Dík moc

2016-06-21 13:47:49

smoula50: No, bouchnul (spíše se roztrhl), tak tedy na správnou míru. Chladící soustava je takzvaně přetlaková,což znamená že funguje něco jako papiňák který se používá v kuchyni. Systém je naprosto uzavřený, opatřený zátkou, která dovoluje určitý přetlak. Tento přetlak zvyšuje bod varu asi na cca 115 - 118 stupňů Celsia. Pokud by došlo v většímu přetlaku,zátka v sobě obsahuje pojistný ventil, který nadbytečný přetlak odpustí. Přetlak a odpařování vody při 90 stupních není tak veliký a silný aby způsobil roztržení. Závady jsou možné tedy dvě. První je, že někdo už zátku (nebo její přetlakový ventil) nějak upravoval (a teploměr že ukazuje velice špatně) a došlo k závažnému zvýšení teploty přes bod varu vody (+00 stupňů C). Nebo je druhá, mnohem horší závada...., a to že bylo "načnuté" těsnění pod hlavou a tlaky z některého válce,nebo válců se dostávají do chladící soustavy. Tato závada je většinou způsobena velkým přehřátím motoru. Někdy může i dojít ke "zkroucení",nebo i prasknutí hlavy motoru.

Nechci samozřejmě strašit, nebo malovat čerta na zeď.... Pokud se jedná o tu vyrovnávací (expanzní) plastovou nádržku na pravém př.blatníku může se klidně jednat jen o stárnutí materiálu (je to jen plast). Vše záleží na razanci destrukce.

Sm.

2016-06-21 15:35:53

Zde je foto jak chladic vypada


Odpovědět