Fórum - Téma


W202 - Automatická převodovka


Fórum C-Class W202 W202 - Automatická převodovka

Informace o modelu: Mercedes Benz W202


1  2  3

2011-11-20 11:28:07

Dobrý den všem,

přestala mi řadit automatická převodovka. Výměna oleje před půl rokem, stav oleje OK. Poprvé se mi to stalo před týdnem. Zařadilo to jen jedničku a zpátečku. Sekvenčka a přepínání režimů ( W a S ) nefugovalo. Vypnul jsem motor a po nastartování vše OK. Podruhé se mi to stalo včera a od té doby už to zase nic nefunguje,Jen jednička a zpátečka. Máte někdo podobnou zkušenost anebo radu co se mohlo stát. Předem díky za radu.

2011-11-20 13:46:49

V jakem stavu je akumulátor - nevím co ti tam naskákalo za závady. Ale slabá baterie tento typ převodovky ovlivňuje podstatným způsobem a chová se to tak jak píšeš. Pokud je pro tebe dostupný Pelhřimov zavolej a stav se.

http://www.excar.cz

2011-11-20 15:05:13

Baterka se zdá v pořádku, startuje v pohodě, ale neměřil jsem ji. Jezdím delší tratě, minimálně 50.km. Do Pelhřimova to mám docela z ruky. Jsem ze severních Čech.

2011-11-20 17:28:06

Nedávno jsem dostal do rukou auto s velice podobnou závadou - konečná byla že už se závada nerestartovala ani po zapnutí vypnutí klíče. Auto jsem nastartoval (baterie byla údajně přes noc na nabíječce) šlo to ale jaksi ztuha.

Jen zkusmo jsem doma změřil - přiložil zátěžák a zkusil nastartovat napětí šlo při startu kolem 8V - to je takové hraniční napětí, kterému se většina řídících jednotek brání. Může být způsobeno špatným kontaktem na baterii nebo startéru, dále vadným startérem nebo vadným akumulátorem, který se ovšem pro laika tváří jako dobrý. Dobíjení a dobíjecí proud byl v pořádku - ale v tuto chvíli je již zapsaná chyba v Ř.J . a převodovka je funkční jen v náhradním nouzovém režimu.

V Ř.J.převodovky byla zaznamenaná závada: P2602 Zdroj napětí ventilů je nesprávný , P2603 Zdroj napětí snímačů otáček je nesprávný, P260E Napájecí napětí čidel je příliš malé.

Všechny tyto chyby vás vedou k přezkoušení akumulátou - ač se to zdá jakkoliv nelogické pokud auto startuje.

K baterii jsem připojil booster - provedl vymazání chyb - již jsi nejsem jist zdali se po připojení boosteru staly z chyb uložené, nebo jsem je vymazával diagnostikou ale automobil respektive převodovka již nevykazovala žádné chyby. Výměna baterie navíc provedena i výměna oleje filtru a zásuvky a vše funguje jak má.

Jediné co mohu poradit - překontrolaovat baterii - konektorové spoje v převodovce i v Ř.J. Provedl bych i pohled do samotné řídící jednotky zda- li se nám součásti nekoupou. Stejně nejrychlejším a nejschůdnějším řešením je diagnostika.

2011-11-20 17:34:08

Na diagnostiku to nechám napíchnout zítra. Konektory a řídící jednotku jsem kontroloval. Zítra budu moudřejší, děkuji moc za vyčerpávající radu. Přeji pěkný večer.

Baterie byla opravdu špatná, dal jsem novou a nechal to napíchnout na diagnostiku. Bylo tak pár chyb, které souviseli s odpojením baterie a po vymazání už nenaskočily. Ale jedna závada se tam objevila pětkrát a pokaždé přestala převodovka reagovat. Jedná se o chybu P2000 moment brzdy. Jelikož jsem kvůli závadě nemohl dojet až do servisu MB a musel do nejbližšího ve kterém mi provedli diagnostiku, tak nevím co ta závada znamená. Říká Vám to něco?

2011-11-21 18:56:54

Nemám vin vozidla tak předpokladam že se jedna o převodovku 722.6

P2000 - Řídící jednotka EGS je vadná. Nevím čím jsi to načítal, ale chtělo by to načíst na diagnostice star.

Pokud se jedná opravdu o tuto chybu ,,,,,,,,,,

Všiml jsem si že jsi nechal měnit olej v převodovce - je ho (bylo ) tam přesné množství byla provedena i výměna zásuvky - mimo jiné stojí origo pár korun.

Píšeš že jsi kontroloval ŘJ - rozdělal jsi ji jestli v ní není náhodou olej - který vyvzlínal po drátech z převodovky?

2011-11-22 18:55:33

Jakou diagnostikou se načítalo nevím, ale psalo to tam opravdu "moment brzdy". Při výměne oleje byla preventivně vyměněna i konektorová zásuvka. Hladina oleje i řídící jednotka OK. Od včerejšího vymazání chyb zatím auto i převodovka v pohodě.......tak nevím.

2011-11-22 20:14:20

Tak je to O.K. nespravuj co funguje nebo to pokazíš

2011-11-23 19:01:50

Jasně a doufám že to bylo jen tou baterkou... Moc díky za rady

2011-11-29 22:52:24

ahoj ja mam ten isti problem neradi mi to len jednicku a spatecku a jeste mi to i trhne jak zaradim co si stim udelal aby to zase slo??

2011-11-29 23:07:02

Tak zde se domnívám, že se nevyhneš opravě převodovky.

2011-11-29 23:22:25

no to joo zitra se pojdu zeptat nato ale nevis jestli by se dalo zmenit automat na manual???

2011-11-30 07:18:18

Nemyslím si, že by to bylo šťastné rozhodnutí - to není jen přehodit skříň převodovky je toho podstatně více.

2011-12-01 10:58:59

mbc180

To je nouzovej režim převodovky. V podstatě jezdíš porát jakoby na 3, takže proto to cuknutí když zařadíš D.

U mě to bylo způsobeno, že se odpálila řídící jednotka na převodovce, ale příčim může být víc, stačí nějaký vadný čidlo a je to taky v nouzáku hned.

Takže diagnostika a uvidíš co je zlé.

2011-12-01 12:59:27

Prosim Vas

NOUZOVY REZIM Prevodovky neexistuje

NOUZOVY REZIM v Mercedesu existuje ve dvou pripadech- pri poruse brzdoveho systemu nebo zmene otacek jednotlivych kol/defekt/

a pri vybite baterii se system vozidla omezi tak ze vsechno vypne a omezi otacky motoru oboji je signalizovano kontrolkou ABS, ESP, BAS

NOUZOVY REZIM je usty "mechanika" drtivou vetsinou nastoleni situace - " JE TO ROZBITY"

Omlouvam se ale zacinam byt alergicky na oznaceni NOUZOVY REZIM

Jinak pricinou muze byt vadny solenoid ale ji mechanicka zavada vetsinou to hrave odhali diagnostika STar ale i diagnosticky pristroj pro AT- Autobosse by mel poruchu prevodovky odhalit

Jen pro tvoji info ja si myslim ze vymenit skrin za manual nebude u tohotle Cecka takovou zalozitosti jako treba u 124

2011-12-01 18:51:06

Je to jen slovíčkaření nouzový - náhradní - v codech závad jsem ho neviděl, ale to že Ř.J. vyhodnotí nějaký vadný stav a odstaví nějakou skupinu, tak aby nemohlo dojít k dalšímu poškození skupiny nebo podskupiny to určitě existuje a domnívám se, že na tuto skutečnost konstruktéři mysleli. Jedná se o dojezd do servisu nebo např umožnění sjetí z dálnice. V mnoha případech tě upozorní kontrolkou a umožní další jízdu za nějakých podmínek které sama nastaví.Nikdy jsem se nesetkal s códem závad vozidlo v nouzovém režimu ale považuji za vhodné např. to - že při odpojení váhy vzduchu si automaticky jednotka nastaví hodnotu cca500mg a mohu s vozidlem dojet celkem pohodlně do servisu to samé se děje s teplotními čidly např. paliva i motoru - signál pro řídící jednotku se při přerušení nastaví do nějaké optimální polohy.

např. Turbo - vysoký tlak - nefunkční regulace - nevytočíš motor více jak 3000 ot.

Nedávno zde psal třeba Miky:Nouzovy rezim existuje prosim pekne

Popsany treba takto:

Kraftstoffverlust am Druckregelventil, *** Motor geht in Notlauf ***, hat Leistungsverlust, Kontrollleuchte Motordiagnose (A1e58) leuchtet...

To že se jedná o nějakou poruchu je zcela jasné a neoddiskutovatelné.

Dalším příkladem nouzový náhradní je třeba u některých typů funkce náhrady záměny žárovek osvětlení vozidla.

Myslím, že nouzovým náhradním režimem se dá názvat to že mi převodovka umožní zařadit 2 a zpátečku tak abych se dostal do nejbližšího servisu - důvodem může být i to jak píšeš - slabá baterie .

2011-12-01 19:37:10

Jsem nevedel ze Chuck Norris je z Pelhrimova

Maskovany za zluteho brouka

Diky za vysvetleni.... jen proste kazdy druhy telefon co mam je ze je auto v nouzi tak uz to nejak nezvladam psychicky

"jel jsem slapl jsem na plyn a najednou je to v "NOUZI".....

2011-12-01 20:04:39

To je možná takový Československý výraz - kdy se z uživatele stává odborník přes auta - dokázal závadu specifikovat odborněji než výrazem jede to úplně na P..U

Údajně u VW zná jednotka motoru čtyři režimy nouzového chodu - tu a tam mi připadne že vůbec nezná ten beznouzový - teda mimo mého brouka a MB - G; Ř.J. nemám - nesnáším je.

Daleko větší zábava by byla kdyby ti konstruktéři udělali režim - závada - vypínám konec stop - takhle to neustále svítilo jednomu mému známému v luxusní záležitosti Citroen XM, ale stále to jelo občas to i mluvilo. V tom autě si nešlo zdřímnout.

Navíc každá jeho nouze je pro nás krokem jak se dostat z té své......

2011-12-02 16:41:52

enougher: sviti mi abs a zadny brzdy jsou spatne udelny soucha mi to mislis ze by to mohlo delat ti brzdy ???

viki  
viktor
2011-12-02 17:07:58

mbc zřejmě tě sklamu pokud zařadíš a auto trhne je problém v převodovce at už je to řídicí jednotka nebo mechanické části v ní maš problém a to vážněj bohužel


Odpovědět

1  2  3