Fórum - Téma


W201 - Rozvodový řetěz a ventily


Fórum W201 W201 - Rozvodový řetěz a ventily

Informace o modelu: Mercedes Benz W201


1  2

2009-11-03 23:20:40

Cau mam par otazek chci vyměnit rozvod.řetez(nebo nešel by našponovat???) a nastavit ventily na 190D 72ps

Nevím kolik ma mít vůli sací ventil a kolik výfuk. Mam najeto 320000 a začly nejake nepravidelne kovove zvuky od ventilu.........

A pak ěšte jakej olej do manual převodovky 4kvalt. Dík

2009-11-04 12:19:16

nepsal si to samé i na MBCC forum? Pokud ti klepou ventily,tak si vyměn hydroštely,to ti už píšu podruhé..Rozovodový řetěz se u Mercedesů zvláště pak u naftových nemění.Tak po milionu km možná,ale jinak to nemá cenu.Leda,že by se někde viditelně prodíral ničil aj.

2009-11-06 21:39:30

Do manuální převodovky musí přijít olej ATF jako pro automaty. Jinak Ti půjde řazení velice těžce, a převodovka se může i poškodit.

2009-11-07 16:01:31

Jasne moc dobra rada nemenit rozvodovej retez fakt dobry ten pan kde jsem mu menil motor to take rikal ze se to nemeni a kouknete jak to dopadlo to se divil jakto ze mu to nejede a co je to za diru. Kazdopadne se retez meni jinak vas ceka podobna vec jako zde na fotkach.

2009-11-07 18:12:00

Řeknu to takhle...viděl jsem mnoho naftových MB...většinou tedy W201 a W124,ale at měly ty auta 200 300 900 nad milion km,tak po sundání víka byl řetěz jako nový.Dokonce i MB technické nebo historické listy píšou,že řetěz je dimenzován na životnost motoru.Pokud ten řetěz na dané fotce nebyl 4x v jiném aute,tak problém vidím v jiném...

2009-11-07 18:13:11

Pokusim se to uvest na pravou miru

U tzv klasickych naftovych motoru (predkomory) se rozvodovy retez meni opravdu az v pul milionech kilometru.

kazdych 100000 je treba ale kontrola kluzneho vedeni a napinaku a kazdych 200tis by se mel napinak menit.

Podle mne by se mely rozvody delat minimalne kazdych 10let...(kdyz nad tim premyslim 60T interval na Tedeicku je smesny)

Avsak vsechno zalezi jak se k autu chovame no klasika

Stejne jako muze prasknout remen u skodovky byt je novy ,stejne muze prasknout retez u Mercedesu byt nema pul milionu....

2009-11-07 18:37:27

No proste jak se retez vytaha tak ze ho uz nestaci dopnout napinak a je retez slyset ze je volnej je treba ho vymenit jinak se pretrhne jak tam lita. Tak bych to asi videl ja.

2011-10-17 12:35:06

Zdravím pánové,

mohu jen potvrdit slova pánů namestekw123 a enougher.

Mám 300 tis. km VITO 110 2,3TD 1996 a řetěz chrastil mezi 1500-2000 ot.

Po výměně, kterou jsem provedl sám doma ve své dílně, již nic nechrastí a zlepšil se i chod motoru.

Sorry, ale že se rozvodový řetěz nikdy nemění, bych nikdy z úst nevypustil- taková hovadina

Taazzz

2011-11-17 21:07:21

Zdravim ako nastavim rozvody na MB VITO 2,3TD popisat polohu kolies (je to dokrutene mimo) neviem kde su tzv, risky ak možem poprosit na groffo@post.sk

TAAZZZ........ ak vieš tak porad.. VDAKA

2012-02-17 21:06:20

zdravim vas nevie mi niekto poradit a sa nastavuje retaz na VITO 110 2,3TD 1996 dik

2012-02-17 21:08:20

nevies mi prosim ta poradit ako si mam nastavit rozvodovu retaz na VITO 110 2,3TD 1996

2012-02-18 07:48:38

Speciální nářadí

Stahovák pro řemenici/náboj klikového hřídele (kromě Vito/Sprinter) - č. 103589003300.

Stahovák pro řemenici/náboj klikového hřídele (Vito/Sprinter) - č. 000589883300.

Stahovák kola klikového hřídele - č. 102589053300.

Fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (kromě Vito/Sprinter) - č. 601589024000.

Šrouby pro fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (kromě Vito/Sprinter) - M6 x 90 mm.

Fixovací přípravek setrvačníku/unášeče (Vito/Sprinter) - č. 901589026300.

Fixovací přípravek vstřikovacího čerpadla - č. 601589052100.

Nástroj pro hřídel vstřikovacího čerpadla - č. 601589000800.

Středicí nástroj pro kolo vstřikovacího čerpadla - č. 601589051400.

Sada článků řetězu - č. 602589024000.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 1) - č. 602589023300.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 2) - č. 602589046300.

Nástroj pro rozpojení článků rozvodového řetězu (díl 3) - č. 602589046301.

Montážní nástroj na články rozvodového řetězu - č. 602589003900.

Lisovací nástroj na články rozvodového řetězu 1 - č. 602589026300.

Lisovací nástroj na články rozvodového řetězu 2 - č. 602589036300.

Přidržovací nástroj pro uchycení rozvodového řetězu na kole vačkového hřídele - č. 602589014000.

Kufřík s nářadím - č. 602589009800.

Nástroj pro demontáž/montáž viskózní spojky - č. 120589140700.

Napínač pro viskózní spojku - č. 111589020100.

Přidržovací nástroj řemenice - č. 603589004000.

Základní pokyny

Odpojit baterii.

Vymontovat žhavicí svíčky, aby bylo možno motorem lehce otáčet.

Motor protáčet (pokud není udáno jinak) v normálním směru otáčení.

Dodržet všechny stanovené utahovací momenty.

Pokud je díl použit: Před demontáží označit montážní polohu snímače úhlu klikového hřídele.

Motor protáčet JEN pomocí kola klikového hřídele, nikoliv pomocí jiných řetězových kol.

Je-li rozvodový řetěz sejmut, NEOTÁČET klikovým nebo vačkovým hřídelem.

Po seřízení časování ventilů přezkoušet začátek podávání vstřikovacího čerpadla.

Seřízení časování ventilů

UPOZORNENÍ: Pro výměnu rozvodového řetězu není nutno rozmontovat motor. Při použití výše uvedených nástrojů je možno nový rozvodový řetěz spojit se starým, protáhnout jej a položit na řetězová kola. Nakonec se spojí konce nového řetězu.

Otočit klikový hřídel do HÚ prvního válce:

Kromě Vito/Sprinter - [1] .

Vito/Sprinter - [2] .

Časovací značky vačkového hřídele musí být vyrovnány [3] .

Před opravami motoru vymontovat úplný napínač řetězu [4] .

Během vymontování a namontování vstřikovacího čerpadla: Klikový hřídel se nachází v poloze 15° za HÚ prvního válce:

Kromě Vito/Sprinter - [5] .

Vito/Sprinter - [6] .

Před odstraněním šroubu namontovat středicí nástroj pro kolo vstřikovacího čerpadla [7] . Použít nástroj č. 601589051400.

UPOZORNENÍ: Šroub kola vstřikovacího čerpadla má levý závit [7] .

Po vymontování vstřikovacího čerpadla nasadit fixovací nástroj [8] . Použít nástroj č. 601589052100.

Během montáže kola vačkového hřídele: Montážní kolík se nesmí pohnout ze své polohy.

Naplnit napínač řetězu před montáží olejem:

Ponořit napínač řetězu svisle s pístem obráceným dolů do motorového oleje SAE 10.

Stlačit sedm- až desetkrát píst.

Po naplnění se musí píst napínače řetězu nechat zatlačit pomalu a rovnoměrně se značným vynaložením síly.

Po provedených opravách namontovat napínač řetězu a utáhnout jej [4] :

(A) Kód motoru 601.940/941, 602.940 - 65 Nm.

(B) Kromě kódu motoru 601.940/941, 602.940 - 80 Nm.

Vyměnit BEZPODMÍNEČNĚ šroub M 11 kola vačkového hřídele v případě, že jeho délka přesáhne rozměr 'X' [9] . Maximální délka: 53,6 mm.

Utáhnout šroub řemenice klikového hřídele [10] :

(A) Třída pevnosti 10.9 - 320 Nm.

(B) Třída pevnosti 8.8 - 200 Nm + 90°.

(C) Sprinter - 200-220 Nm + 95°.

2012-02-23 16:17:21

To:Taazzz,pane,kolik že jste zgenerálkoval MERCEDES motorů ? Řeč je o motorech -W115.123,124.který měly mnohdy díly v takové kvalitě,že je to mnoho dnešních nepochopitelné .Viděl jste z těchto motorů řetěz,či píst po 500 000km ? S VITEM nelze porovnat,proto prosím neporovnávejte.

2012-10-20 23:32:26

Nevite nekdo jak nastavit rozvody mercedes w124 2.5D

2012-10-21 08:01:55

Odpojit baterii.

Vymontovat žhavicí svíčky, aby bylo možno motorem lehce otáčet.

Motor protáčet (pokud není udáno jinak) v normálním směru otáčení.

Dodržet všechny stanovené utahovací momenty.

Pokud je díl použit: Před demontáží označit montážní polohu snímače úhlu klikového hřídele.

Motor protáčet JEN pomocí kola klikového hřídele, nikoliv pomocí jiných řetězových kol.

Je-li rozvodový řetěz sejmut, NEOTÁČET klikovým nebo vačkovým hřídelem.

Po seřízení časování ventilů přezkoušet začátek podávání vstřikovacího čerpadla.

Seřízení časování ventilů

UPOZORNENÍ: Pro výměnu rozvodového řetězu není nutno rozmontovat motor. Při použití výše uvedených nástrojů je možno nový rozvodový řetěz spojit se starým, protáhnout jej a položit na řetězová kola. Nakonec se spojí konce nového řetězu.

Otočit klikový hřídel do HÚ prvního válce [1] .

Nasadit fixovací trn do sacího vačkového hřídele [2] .

Otvory o průměru 1,5 mm v kolech vačkových hřídelů musí být vyrovnány [3] .

UPOZORNENÍ: Šrouby kol vačkových hřídelů smějí být použity JEN jednou [4] .

Před opravami motoru vymontovat úplný napínač řetězu [5] .

Během vymontování a namontování vstřikovacího čerpadla: Klikový hřídel se nachází v poloze 14+0,5° za HÚ prvního válce [6] .

UPOZORNENÍ: Šrouby/matice kola vstřikovacího čerpadla mají levý závit [7] .

Vstřikovací čerpadlo A: Před odstraněním šroubu namontovat středicí nástroj pro kolo vstřikovacího čerpadla [7] . Použít nástroj č. 601589051400.

Po vymontování vstřikovacího čerpadla nasadit fixovací přípravek [8] .

Před montáží naplnit napínač řetězu olejem:

Ponořit napínač řetězu svisle s pístem obráceným dolů do motorového oleje.

Stlačit sedm- až desetkrát píst.

Po naplnění se musí píst napínače řetězu nechat zatlačit pomalu a rovnoměrně se značným vynaložením síly.

Po provedených opravách napínač řetězu namontovat.

2012-10-21 22:34:01

Jo diky jenom na kolik ma bit ta klikovka nastavena?

2012-10-21 22:55:23

Myslel jsem že ti schází dokomentace a né znalosti.

2012-10-21 23:02:49

Už sem stoho tatar abych ti rekl pravdu ten tak a ten jinak

2012-10-21 23:09:39

Tak po Tatatarsku - vím že tady bylo něco od Doliho - už to někdo smazal.

Nastavení rozvodu se děla na HU tzn. OT Základní nastavení čerpadla předvstřik 14+0,5° za HÚ prvního válce - je na tom něco nepochopitelného?

2012-10-21 23:14:25

Jo je mi to plne uz jasny jenom sem potreboval se ujistit dvakrat merim a jednou resim diky za radu


Odpovědět

1  2