Fórum - Téma


W201- Potřebuji identifikovat


Fórum W201 W201- Potřebuji identifikovat

Informace o modelu: Mercedes Benz W201

Diskuze o vozidlu

1992 W201 2.0

3 fotek  |  90 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 87 kW (118 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 996 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový.

Náhodná koupě. Je zapotřebí pořešit pár detajlů, ale jinak v kompletním stvau, jen docvakat pár plastů...



2013-05-25 18:24:24

Zdravím, mám v motorovém prostoru dvě přepínací víčka (křížem, jeden za baterií a druhý za pravým světlem. A vubec nemám tušení k čemu slouží. Snad se mi sem podaří nahrát foto. prosím poraďte mi k čemu to je, Nemůžu to vyčíst ani z chytrých knížek

2013-05-25 22:13:23

baglos: ja tyhle starsi auta moc neznam ale myslim, ze to muze byt ohledne zapalovani/tvorby smesi, dle oblasti kde auto provozujes...jako ze v horach potrebujes jine slozeni smesi nez v nizinach atp...

2013-05-25 22:20:20

miky: Nebude to náhodou oktanové číslo benzínu - přestavení předstihu?

2013-05-25 22:24:00

blueabyss: myslim ze s tim oktanem to nemysleli...ze jde opravdu o nadmorskou vysku...ale jisty si nejsem

2013-05-25 22:33:39

miky: Tak to si tedy najdu - myslím si že nadmořskou výšku řeší snímač tlaku a ten už na těchto autech byl - teda asi.

2013-05-25 22:36:15

blueabyss: no prave ze asi..ja myslim ze ne...ale jak jsem psal, nevim...chodil jsem do zakladni skoly kdyz to vyrabeli.... A hledat to nebudu, hledam veci na novejsi...mam jen omezenou kapacitu HDD v me hlave jsem zjistil

2013-05-25 22:38:25

miky: tak jsem projel web - bylo to rychle - všude je psáno

"N" stands for normal unleaded (95ron) and "S" for super unleaded (98ron). A navíc vím že jako EZL bylo vždy značeno zapalování

2013-05-25 22:41:49

blueabyss: vsak jsem v prvnim prispevku take zapalovani zminil...ale nevedel jsem presne co...uz vim

2013-05-25 22:46:51

Takto by to mělo být nastavené

91 oktanů N

95 otanů hvězda

98 oktanů S

2013-05-25 22:54:03

Aha

To by vysvětlilo proč mi to moc nedrží otáčky... To auto mě čím dál víc přejkvapuje :-D

Takže jelikož tam sou dva tyhle "štelovátka" tak předpokládám že jeden (ten zvětšený) je podle benzinu-oktanů a ten druhej štelováček bude ohledně té nadmořské výšky. Nemyslím že by tam byl snímač na tlak vzduchu, na to je to asi dost staré takže by to mohlo být ono, je tam více poloh koukal sem na to letmo ale myslím že jich tam je tak 5 možná 6.

Díky Chlapy

2013-05-25 22:55:42

baglos: Ha...a jsem zase na zacatku...bylo nejdriv kure nebo vejce

2013-05-26 00:29:37

Kluci já bych jinak neusnul

TSZ = Transistorized ignition system without preresistors with hybrid switching unit

On this system you can adjust the ignition timing at the distributor

EZL = Electronic ignition system with variable characteristics

On this system the ignition timing can not be adjusted at the distributor, the firing point is determined by the switching unit. (This is the unit that's bolted to left front valence) You can adjust the firing point for available fuel at the EZL plug.

The switching unit that's bolted to the left front valence is basically a control unit it has a micro computer. The ignition values are stored in the micro computer, there are a few input signals that feed the switching unit to determine the firing point.

Your EZL plug setting is one signal, TD position, Coolant Temp and throttle switch are others.

Allowance is then made for all the imput signals to select from the ignition characteristics stored in the micro computer, to set the firing which is optimal for this operating state.

Ok back to your EZL plug

This is for a 2.3-16 right

Your plug is numbered 1-7, each number on the plug will retard the timing by 2 degrees. The setting for the plug should be at with no complaints of fuel quality is 1. At point 1 your ignition timing will be 18-20 degrees before TDC

Your saying your plug is at 5 that will have your ignition timing retarded by a further 10 degrees.

Change it to 1 and use a good quality petrol.

Systems that have the EZL plug beside the battery and the R16 plug beside the switching unit. This really just an update of the system. The EZL plug beside the battery is still the same but the R16 takes over at the valence. This plug has the S and N on it, this was to simplify the ignition timing setting for different quality fuels.

The setting chart to ke faults are as follows.

1 normal state

2Slight pickup faults when starting >20c

3 Pickup faults when starting >20c

4 Slight pickup faults in warm up stage

5Poor throttle response when cold

6 Poor throttle response and pickup faults during warmup phase

7Very poor throttle response when cold,driving faults in warm up phase.

Dle toho co jsem se dočetl by to za baterkou mělo být na 1 a to na levém nadkolí na S no a lít do toho ten nejdražší benzín

Snímač tlaku vzduchu tam nebude - jelikož není potřebný - nemá to co počítat -mechanická váha vzduchu bych si nafackoval .

2013-05-26 07:21:39

Tak němčina je pro mě španělská vesnice ale dám na tebe a nastavím to na 1 a S

Tak já věčinou tankuju u shell, nebo agip tak tam snad nemaj sračkovej benzín. Když sem měl Golfa MK3 tak byl poznat rozdíl mezi shell a robin-oil jak na zvuku motoru tak i na reakci a čilosti motoru.

baglos, 2013-05-26 07:21:39 napsal:

Tak němčina je pro mě španělská vesnice .. ale dám na tebe a nastavím to na 1 a S

Tak já věčinou tankuju u shell, nebo agip tak tam snad nemaj sračkovej benzín. Když sem měl Golfa MK3 tak byl poznat rozdíl mezi shell a robin-oil jak na zvuku motoru tak i na reakci a čilosti motoru.

2013-05-26 08:00:55

baglos: Pokud máš problém s němčinou tak to moc nevadí zkus si to přečíst anglicky - je to angličtina.

Doli  
Libor
2013-05-26 08:11:12

blueabyss:

2013-05-26 08:47:14

Ovladač na levém nadkolí je jasný ten je pro kvalitu benzínu ve vztahu k oktanovému číslu.

Ovladač za baterii je vlastně odporová dekáda, kdy se nastaví tzv. (dnešní adaptační hodnoty) i zde ovšem záleží na stavu motoru a kvalitě paliva

1. Normální stav

2 Mírná korekce chyby při spuštění > 20st.C

3 Korekce chyby při spuštění> 20 st C

4 Mírné korekce chyby v zahřívací fázi motoru

5. Špatná reakce motoru za studena

6. Špatná odezva plynu a chyby při zahřívací fázi motoru

7 Velmi špatná reakce na plyn při studeném motoru, a chyby v teplé fázi.

Otáčením kolečka dochází k změně bodu zážehu - dříve.

1 = základní nastavení

I Miky měl pravdu jelikož u tohoto ovladače (za baterkou) se jedná i o korekci nadmořské výšky

Tato jednotka by měla být nastavena z výroby a v žádném případě její korekce nenahradí vadné a špatně nastavené součástí. Tzn. nejebat s ní

2013-05-26 10:04:02

No vidis jak sem blbej. A to sem to jeste cpal do prekladace

Tak to je hustej prepinacek.

Dik za vycerpavajici reakci. A kde si to nasel?

2013-05-26 10:15:38

baglos: Na internetu Znovu už to však hledat nehodlám.

2013-05-26 22:12:02

blueabyss: To jsi ale zase frajer, ze to uznas...ze jsem mel pravdu

2013-05-26 22:32:39

miky: Docela se mi u toho lámali prsty, když jsem to psal


Odpovědět