Fórum - Téma


W201 - Manuální převodovka


Fórum W201 W201 - Manuální převodovka

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz W201  |  Naše vozidla


1  2

Skyair  
Pavel
2015-04-03 20:55:37

trezorek1: cca 1,7 litru - takže 2 litry stačí.

2015-04-04 13:45:53

trezorek1: čtyřkvalt 1,3l pětikvalt 1,5l W201 2,0

2015-04-05 17:21:10

ahoj chci se zeptat jakej olej přesne tam nalít v manualu jsem nenašel konkretní specifikaci. Je tam napsano jen ATF.

Skyair  
Pavel
2015-04-05 17:56:19

qentex: Pokud opravdu máš 5ti kvaltovou manuální převodovku 717.4

tak ATF III je správně. Specifikace MB 236.1

Třeba tady:

http://www.oleje-shop.cz/...iqui-moly-atf-iii-1l-1043

Budeš potřebovat 1,7 litru - 2 litry ti stačí.

2015-04-05 18:00:20

skyair: Díky :) a tento? http://www.oleje-pema.cz/...ltivehicle-1l_103816.html asik ne že?

Skyair  
Pavel
2015-04-05 18:09:32

qentex: Obojí lze použít -tedy i ATF IID neublíží, ale víc doporučují tu ATF III.

ATF IID je především do automatu W201 722.4 (tam se ATF III nedává).

Tady dle Bevolistu 236.1 jsou i další možné

https://bevo.mercedes-ben.../bevolisten/236.1_en.html

2015-04-05 18:15:11

skyair: Díky

2015-04-07 18:20:30

qentex: to co je vlevo to je do převodovky to používá můj to co je vpravo je olej do diferenciálu

2015-04-07 18:53:58

baby: Dík ja už mám vybranej olej tak snad s ním nic neposeru ale radši se ještě zeptám zda je ok http://www.oleje-pema.cz/...ax-life-atf-1l_33851.html když ne tak tam dam ten castrol co baby

2015-04-07 19:06:16

qentex: Vyber podle sebe já jsem tento olej jěště neměl ale snad tomu medvídkovi neublíží jinak označení ATF III má tak by neměl být problém.Teď jsem našel foto co jsem tam kdy měl

2015-04-07 19:19:02

baby: Díky za fotky já vyzkouším ten valvoline a když nebude ok no tak seženu novou převodovku idkyž to nechci

2015-04-07 19:20:57

qentex: dobrá odpověď

2015-04-07 19:25:20

baby: to bude v cajku :) potřebné osvědčení to má tak doufám že to nic neposer. Pak dám vědět jak daleko jsem dojel :D

2015-04-07 19:26:15

qentex:

2017-01-17 17:19:46

prechadzal som si manual "jak na to" a píšu tam že olej v prevodovke by sa mal meniť každých 20000km..od kúpi auta mám odjazdený cca 22000..nepostrehol som však žiadny problém hučanie a pod...mám vymenit olej už len preventívne kvôli kilometrom???? alebo to ešte nechať tak? ..jedna vec však by bola: v zime sa ťažko radia prevody kým sa nezohreje ale v zime keď je cca -20 stupňov myslím

2017-03-26 21:37:46

nuke: zdravim mozna by pomohl olej militec hlucny diferencial po vymene oleje vlastne prechodu na tento olej prestal byt hlucny a ma tichy chod pouziti je i do prevodovek a motoru s malym mnozstvim

2017-03-27 17:20:33

georgie: Militec 1 a Metaltec 1 – dva výrobky, kterým byla dána obrovská reklama vtisku s tím, že se jedná o „Přelom v technice mazání nebo podvod? “ (přesný název článku). V tomto případě musím odpovědět, že se jedná o velmi těžký podvod. Po přečtení článku v„časopise“ Auto Štangl pod tímto názvem jsem začal pátrat po podrobnostech. Postupně jsem zjistil, že autor článku, obalený tituly zepředu i zezadu (kdyby to šlo, tak ještě shora a zespodu), na žádné naší Vysoké škole ani v odpovídajícím výzkumném ústavu v naší republice nepracuje, a to ani externě, pravděpodobně vůbec neexistuje. Po dotazu na zadavatele článku mi nebyl na tuto otázku schopen odpovědět. Potvrzuje to i můj dojem, protože odborník by se nikdy pod takovou snůšku nesmyslů nemohl podepsat. V článku není nic konkrétního, pouze reklamní kecy. Štangl potřebuje také vydělávat…

Vysvětlení funkce v propagačních materiálech: jde o syntetické hydrokarbony vyrobené patentovanou technologií, které ošetří povrch beze změny vůlí, na rozdíl od přípravků obsahujících teflon a jiné látky. „Syntetické hydrokarbony proniknou i do nejmenších mezer a pevně k nim přilnou, tím se vytvoří ochranná vrstva, bránící a zajišťující…“ – jste z toho nějak moudří? Ví někdo z vás, co je to „syntetický hydrokarbon“? (Hydrokarbon je něco jako uhlovodík (přeložíme-li si toto slovo do češtiny), když budu hodně benevolentní, tak „syntetický hydrokarbon“ je třeba syntetický olej. Pro toto označení můžeme vymyslet tisíce dalších „uplatnění“.)

V článku se jaksi „zapomnělo“ na to, že výrobek obsahuje chlórové sloučeniny ve formě chloresterů. Zadavatel článku mi na můj dotaz zaslal „zaručené“ testy, provedené v Brazílii a s podpisem profesora tamější univerzity. Obsah testu mi opět potvrdil, že byl vyroben firmou Militec a zcela jistě onen odborník nemá s tímto testem nic společného. (Proč v Brazílii? Předpokládá se, že odtud nebudeme schopni ověřit pravost tvrzení – časový posun, španělština, drahé spojení…)

Zprávu jsem nechal (oklikou) konzultovat s prof. Kovářem a mimo jiné i s jedním zahraničním odborníkem na chemii maziv. Dozvěděl jsem se následující:

„Předmětný test, jak je uveden ve zprávě, je účelový. Ani chlorparafin, ani chlorester netvoří chlorovodík nebo kyselinu chlorovodíkovou při smíšení s vodou. Samozřejmě nedochází ke změně pH, protože nejsou ani kyselé, ani zásadité. Pokud by k ní došlo, vylučovalo by to použití těchto přísad (chlorparafinů a chloresterů) do řezných kapalin, kde jsou tyto látky používány (pokud je ještě tato technologie aplikovaná a povolena). Autoři článku si zahrávají s nevědomostí zákazníků v oblasti maziv a chemie.

Závěrečná poznámka ze zprávy je rovněž účelová, protože zde nejsou obsaženy v potřebné míře údaje o teplotních poměrech. Nicméně problém s použitím chlórových aditiv v motorových olejích narůstá tím víc, čím víc je motor netěsný a dochází k profuku kolem pístních kroužků a olej s touto přísadou se dostane do spalovacího prostoru a následně do katalyzátoru, který postupně zničí. To je hlavní problém, který významné olejářské společnosti objevily při výběru vhodných technologií pro výrobu olejů. Chemické složení Militecu není nic nového a unikátního. Jedná se o zcela běžnou a levnou záležitost (laicky řečeno, smíchá se olej s chlórem, obě dvě složky jsou velmi levné). Podívejme se pravdě přímo do očí. Pokud by ta technologie byla tak unikátní, proč ji výrobci olejů již dávno nepoužili? (Pozn.: řeči o konkurenčním boji a patentových právech necháme lidem s IQ tykve.)

Pouhým přidáním vody nebo oleje do těchto přísad neovlivní jejich stabilitu. Pokud se však setkají s EP přísadami v oleji, jsou jejich stabilita a korozivní faktor výrazně urychleny. Zvýšení stability výrobci těchto látek přisuzují účinkům chloresterů. Ve skutečnosti je tomu naopak. Chlorparafiny mají výrazně vyšší stabilitu než chlorestery. Chlorparafiny vážou 40-60% chlóru, zatímco chlorestery 30-35%.

Závěr technického bulletinu je napsán zcela jistě firmou Militec a nenabízí žádné technické skutečnosti, nýbrž jen reklamní žvásty. Tento typ přísad je dobrou EP přísadou určenou pro řezné kapaliny. Současný trend ve vývoji těchto kapalin však odstoupil od těchto přísad díky jejich ekologické závadnosti. Ty jsou již v současné době zakázány a každá firma, která je ještě používá je musí vést jako zvláště nebezpečné odpady se všemi problémy, které z toho vyplývají.“ Takže prof. Kovář odborně potvrdil to, co jsem uvedl výše.

Tolik kolem přísady Militec a Metaltec. Tyto údaje se ve skutečnosti týkají veškerých chlórových přísad všeobecně. Chlórové přísady zejména napadají barevné kovy obsažené v kompozicích, způsobí vytvoření „tvrdé krusty“ na povrchu kompozice, její postupné praskání a následný rozpad. Rovněž tak napadají ocelový povrch. Jak již bylo uvedeno, nejnebezpečnější jsou produkty tepelného rozkladu ve spalovacím prostoru, které napadají výfukový systém, zejména pak katalyzátory a do ovzduší odcházejí ve formě nebezpečných chlórových exhalátů.

2017-03-27 17:50:40

Tak to jsem nevěděl tyjo asi to vše vyměním za olej předepsaný výrobcem


Odpovědět

1  2