Fórum - Téma


W201 - Koupě


Fórum W201 W201 - Koupě

Informace o modelu: Mercedes Benz W201


1  2  3

2008-10-25 21:44:38

Ahoj, kolem 50tis seženeš hezkou 190. My začínali na 190, máme jí doteď a naprostá spokojenost.124 je větší a pohodlnější to jo. A motor bych vovil 2,0 benzín. Hezky to jede a ani moc nebere. My jí máme v aotomatu a průměr je kolem 7,5l. To u 124 to máme horší, to se nevejdem pod10,5. Ale zase těch 162Kw s ní hejbe jako kráva.

2009-05-13 22:29:23

Měl jsem 190 E 15 let a to jsem ji dovezl již pět let starou. Jediné coj sem za celou dobu měnil byly tlumiče pérování a samozřejmě běžné servisní věci. Nikdy mne nezradila , byla živá, rychlá , zkrátka sportovní svezení. Brala cca 10 litrů při svižné jízdě. Místa na zadních sedadlech bylo tak jak v Octavii. Po těchto létech mi však začaly korodovat lemy na blatnících. Možná kdybych se o ní více staral ....... ? Zkrátka byl to perfektní vůz.

2016-03-27 23:24:54

Nakup 190/seznam kontrol .. Zdravim,

jsem na foru novy a rad bych nasbiral par zkusenosti ohledne W201/190 v nejlepsim pripade sestavil checklist(seznam kontrol) ktery pouziju pri nakupu auta a zaroven mohou v budoucnu pouzit i dalsi zajemci kteri prijdou na forum.

Ted trochu konkretnejsi osobne me zajima predevsim 2.0e manual ale budu rad za postrehy k jakekoliv jine variante, jak jsem rekl zajima me predevsim na co tyto auta nejvice trpi a cemu se vyvarovat. Diky.

S pozdravem,

Fil

2016-03-27 23:29:45

filajz: u takovýho starýho kopáče na všechno ale tak základ je kastle

baby  
Josef
2016-03-27 23:41:28

filajz: už jsem to tady někde psal musíš hledat

2016-03-28 00:23:03

baby: Ahoj, tak jsem si prosel tvuj profil a prispevky ktere mi dali trochu predstav, predevsim tedy o tvem aute a praci kterou jsi na nem delal bohuzel jsem neasel zadny tvuj konkretni prispevek ohledne kontrol na 190E, muzes me zkusit prosim trochu nasmerovat nebo idealne poslat link? Potom to tady klidme muzem zavrit a pokracovat v tomu k tomu urcenem :)

med
2016-03-28 10:14:50

filajz: určitě důkladnou revizi spodních kulových čepů, trpí víc ten u řidiče, nový stojí v mercedesu asi 850kč, nekupovat levné náhrady

2016-03-28 10:16:00

med: tak to je podle mě to nejmenší

baby  
Josef
2016-03-28 10:34:03

popelnice: moje řeč hlavně rez tam je problém ale dají se sehnat voňavky ale za nesmyslné peníze čili nakupovat s rozumem a hlavně vědět co s tím autem zamýšlíš.Přetočené km to je specialita dnešních bazarů a stav někdy kritický, musíš si s sebou vzít někoho kdo tomu hoví jelikož některé problémy zjisttíš časem a to už bývá později .

med: když jsme u těch náhrad mám TRW a zatím jsou v cajku a za pár peněz, rozhodně už nebudou jako origo ale to už žádný díl dnes vyroben, je třeba zvážit i otázku finanční. Nemá cenu kupovat drahé díly kvalitou vyhovující za jiné za pakatel, ale to už záleží na kupujícím. Takže asi tak

2016-03-28 14:31:22

baby: Ahoj podle vseho ty tomu hovis velice , nechtel by sis nekdy v nadchazejici dobe udelat vylet do nemecka? Co ucelu pro auto samotne tyce tak to chci spis trochu jako hracku s kterou se da i denne jezdit vzhledem k tomu ze mam jeste nekolik dalsich aut, na vikendy Civic Type R a na nakupy shade 1.4TDI + jeste veterana, nemam v planu 190 renovovat, chci ji jako stylove, pohodlne auto na jezdeni do prace a na hrani vzhledem k tomu ze me vrtani v autech bavi.

Podle toho co jsem si zatim nacetl tak se pokusim udelat nasledujici souhrn.

Idealni motor do 190 je 2.0e se vstrikovanim a 90kW a manualni prevodovkou, pripadne sportovnejsi varianta 2.3, 2.5 a evo jsou cenove nekde jinde.

Podle ruznych diskusi a clanku jsem usoudil ze je na aute treba provest kontrolu techto trech casti, exterier, interier a mechnika, kde pouze jedna muze mit nejake mouchy, jak jsou mouchy na dvou nema smysl kupovat.

Diky stari aut vecina z nich trpi na korozi, proto se zamerim predevsim na auta bez pripadne s co nejmensim procentem koroze, pokud mozno s interierem ktery je v celku a s dobrou mechanikou. Pokud mozno auta nenapadena tunerem, bez veci kolize.

Podle toho co jsem si o 2.0e nacetl tak by to mel byt pomerne spolehlivy motor pokud se dodrzuje servis stejne tak zbytek auta.

Pred nakupem jsem delal nejakou pocatecni kalkulaci spotrebnich dilu v Kelly a bezna spotrebka se mi na 190 nezda niak draha, naklikal jsem si v jejich eshopu par zakladnich spotrebnich dilu, vsechny filtry, svicky, rozdelovac, naplne, desticky a bez baterie jsem se dostal na cca 8tis, ve pokud mozno trw, bosh, febi, castrol.

Mam pripadne pocitat i dily karoserie? Vzhledem k tomu ze co jsem zatim videl tak temhle autum dost hnijou lemy, ktere v druhovyrobe nevypadaji cenove spatne ale jak to bude nasledne na aute vypadat tot otazka, zaroven si rikam zda ma na takovem aute smysl neco vyvaret nebo menit a lakovat, daji se karosarske dily sehnat za rozumnou kacku na vrakacich? A nebo se takovemu autu jednodznacne vyhnout obloukem i kdyz bude jinak vypadat naprosto nadherne?

Co se zbytku auta tyce tak predpokladam ze v dnesni dobe je u takto stareho auta mene vice, vzhledem k tomu ze jsem videl prorezavele strechy aut se sibrem, nefunkcni klimatizace atd, predpokladam ze nejepsi je jit po zakladu s posilovacem svihadlama, originalnim interierem a petikvaltem.

F.

baby  
Josef
2016-03-28 15:30:49

filajz: No to je věc názoru já bych šel do 190 tky čtyřrychlostní 87kw jelikož není tak líná jak s pětikvaltem sice nemá takovou maximálku ale je živější. Na kastli prohlídnout lemy ,otvory na hever, kapsy u kufru, podběhy atd. Čepy , brzdy, řízení, trubky pod autem ( benzínové brzdové ) no je toho dost. Já bych bral lišťáka než plasťáka jelikož pod těmi plasty nebývá nic zdravého a nějaký ho Itala který nezná sůl. Upozorňuji že to je můj názor a nikomu ho nevnucuji vše je věc názoru.Autokelly neberu.

2016-03-28 15:39:12

baby: Ok, dava smysl :) Pridam do sveho hledani i 87 :)

baby  
Josef
2016-03-28 15:53:34

filajz: Když najdeš nějakou tak děj vědět taky bych se pokochal

2016-04-13 13:54:36

Dal bych si pozor na vodu v kufru.

190tky, W126 a možná, že i W124 trpí na těsnění zadního okna. Časem se ten těsnící tmel v gumě okna rozpadne a vzniká tam vlhkost, pak tam vznikne rzička a pak rovnou dírka. Všichni to mají na stejném místě v rozích okna a hlavně levý roh v ohybu karoserie.

Takhle při koupi asi nebudeš prodávajícímu vyndávat zadní sedačku,plato, popř. repra v platu a koukat, zda tam nemá puchýř, co ?

Možná bude stačit, když koukneš do kufru v okolí pružiny víka kufru je spoj a z toho to teče do kapes kufru. Jak tam uvidíš nějakou oxidaci, nebo při nejhorším rez, tak zpozorni.

Nejlepší by bylo to zadní okno stejně vyndat i kdyby bylo dobré a utěsnit ho znova. Taky nemusí těsnit zadní světla a nebo okolí zámku kufru.

Dále bych ihned po koupi sundal plastová nadkolí a kouknul v jakém je to stavu pod blatníky. A taky okolí předních světel v motorovém prostoru.

Jestli je auto bourané na zadní část poznáš i tak, že sundáš sedák zadní sedačky. V těch rozích, kde je upevnění bezp. pásu by to šlo vidět.

Dle motorové stránky moc neporadím. Asi jen to, že benzínové motory mají často rýmečku. Potřebují být aspoň jednou týdně v provozu a trpí na vzduchové potrubí atd. Takže banality, ale může ti to v pohodě znehybnit auto i v nepříjemné chvíli..takže nepodcenit.

Benzínové motory musí reagovat ihned na plyn, jestli ne, tak to nejspíš někde nasává falešný vzduch. :)

Jinak s těmi náhradními díly. Nalejme si sklenku čistého vína. S díly to už začíná být horší a horší. Např. přední nárazník na lištovou 190tku již neseženeš. Leda origo, anebo dovoz z německa.. Na plasťáka je dostupnost dílů lepší.

Já sám mám 190tku 2 roky a chci ji uvést do co nejlepšího stavu a i když jsem koupil pěkně zachovalou, tak to prostě stojí peníze tak či tak.. A jestli si na tom děláš servis tak jako já sám, tak můžu ti potvrdit, že takhle za pochodu strávíš celou zimu i jaro v garáži, abys v létě měl auto v 100% stavu po všech stránkách. :D Je to už veterán. Musíš počítat s investicemi.

Já jsem na stav svého auta dost puntičkář, ale kdybych ji využíval na denní ježdění, tak si myslím, že by těch 5-6 let sloužila do té doby, než bych ji komplet zrasoval.. :) Což bych nedokázal.


Odpovědět

1  2  3