Fórum - Téma


W169 - Čidlo vačky


Fórum A-Class W169 W169 - Čidlo vačky

Informace o modelu: Mercedes Benz W169



2014-03-23 06:55:51

Poprosil by som o radu,

počas jazdy mi zrazu vyplo LPG, auto prestalo mať ťah.

Zle štartuje, musím štartovať 3x - 6x so stlačeným pedálom plynu. Občas akoby strelilo do výfuku (sania?).

Napojil som jednoduchú diagnostiku, píše mi chyby:

P0340 Powertrain Camshaft position sensor "A" Circuit

P0005 Powertrain

Bol som v tom čase na služobke blízko Ostravy, tak som zavolal do servisu, technik mi tvrdil, že tie čidlá neodchádzajú, že je to väčšinou mechanická závada, že sa uvoľní nejaký kotúč na vačkovom hriadeli.

Chcel som aby mi vymenili čidlo ale nemali ho na sklade, tak si to riešim sám, doma.

Zaujímalo by ma, či sa dá to čidlo nejako otestovať na stole? Vie niekto, na ktoré piny konektora ECU vedú drôty zo snímača?

Ešte je zaujímavé, prečo prestal ísť plyn, mám tam PRINS-LPG, berie to nejaký signál od ECU motora, že je v núdzovom režime?

2014-03-31 21:23:58

Tak uz som to vyriesil, bolo to fakt vadne cidlo polohy vackoveho hriadela. Bohuzial som objednal zle cidlo, pretoze v ELIT-e mali chybu v nazve cidla - ze je to cilo klukoveho hriadela. Ale na druhy pokus to uz bolo OK. Cidlo ma so zlavou stalo 51EUR. V origo MB servise chceli za cidlo 198EUR a verim, ze by si este vypytali aspon 100EUR za robotu.

Aj servisak v Presove v MB mi tvrdil, ze to cidlo urcite nebude vadne, tak by mozno vymenili este aj ine veci ako sa to obcas stava.

Takze na zaver - urcite sa oplati jednoducha diagnostika, ktoru som kupil asi za 7EUR na eBay.

Ale treba sa pripravit aj na hodne nervov, na A150 fakt nie je okolo motora ziadne miesto.

Aby som vybral to cidlo, musel som si urobit specialny kluc pretoze klasicka gola s orechom E8 sa medzi motor a blatnik nevojde...


Odpovědět