Fórum - Téma


W168 - Poloautomatická převodovka


Fórum A-Class W168 W168 - Poloautomatická převodovka

Informace o modelu: Mercedes Benz W168


1  2  3  4  5

2012-03-23 11:41:21

no - to som skúšal už medzi prvými vecami...nahradil som komplet elektroniku z jednej do druhej - správajú sa rovnako...Ja som to tak včera analyzoval tak Ti ak by si mal k tomu nejaký komentár budem rád. Zdvihol som predok auta a bez spojky aj bez klúča v zapalovaní som tam zaradil rýchlosť - skúsil som otáčať kolesom a bola tam. Potom to isté s klúčom v polohe "2" alebo aj s naštartovaným motorom tak vtedy tam rýchlosť nezaradím - kolesá sa točia voľne. Teraz logicky - ak ACS nahrádza mechanickú spojku a radenie aj prevodovka sú vlastne manuálne potom mi to vychádza iba takto:

Dám klúč do polohy žhavenia, aktivuje sa ACS a natlačí spojku aby sa zaradila rýchlosť. Po vyhodení chyby je podla mna jediná možnosť a to tá, že ACS zostane v polohe natláčania kvapaliny čím vlastne neustale šmýka spojka a javí sa to ako nezaradená rýchlosť....Neviem či je táto úvaha správna no nemám iné vysvetlenie ako môže elektronika vyradiť manuálne radenie. Ináč mne tam vždy išlo radiť bez nejakého odporu páky a aj teraz ide úplne ľahko. Tiež som došiel k názoru, že u mňa to predsa len bude mať asi spojitosť aj s elektronikou lebo ked sa to objavilo prvýkrát, vtedy začalo svietiť aj to EPC

2012-03-23 13:58:36

ta uvaha je spatna protoze pokud by spojka byla stale sepnuta tak tam tu rychlost zaradis ,ale nikdy se nerozjedes protoze spojka bude stale sepnuta . je nutne vedet jestli to hydraulicke lozisko pracuje spravne to neznamena ze kdyz do nej jde tlak tak stlaci pruzinu na spojce.ja jeste popremejslim vecer se ozvu.

2012-03-23 14:16:55

Dakujem za snahu - budem čakať

2012-03-23 18:54:42

skouska spojkoveho loziska! jeste se zeptam muzes ten pistek u AKS ovladat i kdyz mas zarazenou rychlost? jestli ano zarad rychlost a zapni manuelne ten pistek pokud je system v poradku tak auto by melo ject aniz by se tocil motor a pokud pistek nebude aktivovan auto by nemelo jit tlacit pro toze by se tocil motor.Za normalnich okolnosti pokud je zarazena rychlost se pistek pri otoceni klicku do polohy 2 neaktivuje a proto nejde nastartovat.

2012-03-23 19:02:36

zajtra to určite skúsim a výsledok napíšem...Ešte ma také napadlo či náhodou ked tá hlavná RJ zaznamenala chybu a signalizuje to rozsvietením EPC či z "bezpečnostných dôvodov" neodstaví ACS tak aby sa nedalo jazdiť. To by ma pekne naštvali celý Mercedesáci. Možno by som mal pozrieť všetky tie čidlá - váha vzduchu, MAF a neviem čo ešte.....hmm

2012-03-23 19:17:56

vaha vzduchu ta na to vliv nema protoze ja ji mel spatnou a nic nesvitilo zjistila to az diagnostika kdyby ch vedel jak se sem daji dat fotky tak bych ti nejake poslal

2012-03-23 19:51:19

pokud by to lozisko bylo vporadku a ta spojka vypinala tak skusit nastartovat manuelne sepnout pistek takze vymacknout spojku a skusit zaradit i kdz tam bude F A POKUD ZARADIT PUDE TAK JSME ZASE O KOUSEK DAL .pri tomhle poku su to asi budes muset zvednout a nekdo ti bude muset pomoc ,drzim palce i na nohou at to vyjde.

2012-03-23 19:55:34

tak nemusí to byť konkrétne váha vzduchu zo bol len príklad, tých senzorov tam je mrte. Obrázok sa dá priložiť zaškrtnutím položky "Nahrát hned i nejaké obrázky" čo je pod týmto oknom.

Tak najnovšie správy - zistil som s údivom, že to nie je tak ako som si myslel - rýchlosť sa pri nenaštartovanom a vytiahnutom kľúči NEDA pokiaľ nestlačím brzdový pedál ! Viem, že tak to aj má byť ale myslel som že ak je radenie čisto mechanická záležitosť tak pojde zaradiť len posunom radiacej páky.

Dalšia vec - ak dám klúč do polohy "2" a nenaštartujem, dokážem zaradiť rýchlosť tak isto ako za kludu napriek tomu, že ukazuje F na displeji !

A posledná vec - pri naštartovanom motore už nič z toho neplatí - ked zaradím bez brzdy tak naskočí F a píska signalizácia pri zošlapnutej brzde to isté akurát to vtedy nepíska. Zaradiť mi nedovolí.

2012-03-26 17:36:52

tak co jak jste na tom?

2012-03-26 19:47:49

no klasika! zase som tam kde na začiatku - RIADICA JEDNOTKA JE DOBRÁ ! čiže nadalej nikto nevie čo tomu blbému autu je

2012-04-04 15:53:21

tak auto us zase slape jako hodinky a zavada opravena zase jsem o neco chytrejsi bylo to opet ACS a byl to ten moturek i kdyz byli vymeneny ty uhliky.

2012-04-04 19:29:38

a ty si mel ten moturek rozebrany jo nebo ne?

2012-04-05 08:41:50

moturek som rozobratý nemal, podla mna na to nie je dôvod ked tlačí kvapalinu a počujem ho ako lieta hore dole....Ja sa musím najskôr zbaviť toho EPC na prístrojovke ináč sa nepohnem....Riadiaca je dobrá tak môžem hladať dalej....silno teraz podozrievam elektroniku v samotnom AKS, len mi to zase nehrá s tým, že ked som tam dal elektroniku z druhej tak to bolo rovnaké....ale je možné že obe sú švihnuté rovnako

2012-04-05 11:03:06

ja bych ho zkontroloval vis jak sem psal ze nemuzu zaradit jenom hodne stuha tak se to zhorsilo natolik ze se opet zacalo obevovat to F a pritom moturek tlacil protoze jsem to odvzdusnoval ale tlacil asi malo nebo co, tak jsem ho znova rozebral a poradne vycistil hlavne tam kde se uhliky dotykaji kolektoru (hlavne kolektor) ja jsem totiz udelal poprve velkou chybu kdyz jsem menil ty uhliky tak jsem to cele nastrikal konkorem a jak se moturek tocil tak se to smichalo s prachem z uhliku a vytvoril se maz ktery byl vodivy takze moturek fungoval! ale spatne . ja to ted vosmirkoval a odmastil a uz treti den absolutne bez zavad.

2012-04-05 11:30:41

Mne je len divné, že u Teba ked sa vyskytne akákoľvek chyba, tak Ta aj tak nikdy nehodí do núdzového a ani Ti nesvieti EPC. Z toho logicky usudzujem, že u mňa bude závada niekde úúúplne inde....

2012-04-12 19:36:31

uz jsi zjistil proc ti sviti to epc , delal jsi diagnostiku.

2012-04-13 09:39:25

Takže ako som už asi písal - hlavná riadiaca jednotka je v poriadku a práve dnes príde robiť diagnostiku, jasné, že potom dám hned vedieť.

Ale je piatok 13teho tak sa trochu bojím

Doli  
Libor
2012-04-13 10:17:08

Pokud svítí EPC, tak tam nějakou závadu diagnostikou načíst musí.

2012-04-13 10:24:11

To áno - diagnostika vždy nejakú závadu nájde, problém je v tom, že píše bludy a to asi takouto formou: možná vada RJ, chybná komunikácia CAN bus, chyba AKS atd.

Takže dúfam, že dnes sa dopracujeme k niečomu konkrétnemu, lebo také obecné informácie sú mi nanič, to viem povedať aj bez diagnostiky aké závady sú možné

Doli  
Libor
2012-04-13 10:58:59

Vždy najít něco nemusí a pokud to není diagnostika za 1500,-Kč z Makra, nebo Aukra, tak psát bludy nebude. Chybná komunikace CAN bus taky není závada diagnostiky, ale auta...


Odpovědět

1  2  3  4  5