Fórum - Téma


W168 - Čidlo vrtule u chladiče


Fórum A-Class W168 W168 - Čidlo vrtule u chladiče

Informace o modelu: Mercedes Benz W168



2011-04-10 14:06:15

Prosím může mě někdo poradit na jaké bázi se sepne vrtule u chladiče na autě mercedes benz A ? Čidlo jsme nenašli a při zahřátí se vrtule neroztočí. I když mám dostatek vody v nádobce stále svítí žlutá kontrolka. Děkuji

2011-04-10 14:22:18

nedela to cidlo ale je to relem rizeny ventilator

rele najdes v narazniku na leve strane za mlhovkou

2016-05-10 10:53:48

Mám stejný problém. Mám A170 CDI rok 2002.

Nechce se točit vrtule, motor po zahřátí padá do nouzáku a hlásí chybu - P0100.

Při zapnuté klimě se vrtule pomalu točí.

V mototechnách prodávají čidlo teploty chladiva, ale mě se ho nepodařilo najít.

Můžete mi poradit kde je nebo co s tím?

Moc děkuji.

Skyair  
Pavel
2016-05-10 11:02:57

jabu88: Pokud si doplníš do profilu auta VIN, tak ti tu někdo ze servismenů může poradit.

2016-05-10 11:37:24

jabu88: čidlo teploty chladící kapaliny je zastrčené do termostatu, otáčení ventilátoru řídí krabička na chladiči

Doli  
Libor
2016-05-10 11:40:22

jabu88: Chyba P0100 je chyba váhy vzduchu. Pro správné objednání jakéhokoliv dílu je nutné VIN vozidla. Vyměňovat v této situaci čidlo teploty chladiva je nesmysl.

2016-05-10 12:37:16

doli: Ale u té chyby P0100 je několik možností jako ukázat kód, smazat a taky myslím že něco jako editovat(nemám to u sebe) a tam kyž na to kliknu roztočí se vrtule. A motor dokud je horký, tak se nedostane z nouzového režimu, a můžu ho stále vypínat a startovat a závada a nouze trvá. Když vychladne je vše v poho. A ještě můžu motor nechat běžet na volnoběh třeba hodinu a vrtule nesepne, a to je motor očividně přehřátý. Dokud se neohřeje jede dobře, jak se ohřeje spadne do nouze. V zimě to nedělal. Asi se stačil uchladit.

Doli  
Libor
2016-05-10 13:00:30

jabu88: Nedokážu udělat diagnostiku po internetu, ani pomocí popisování činností zařízení na úrovni Nintenda... Křišťálovou kouli nevlastním, takže budeš muset jít buď vlastní cestou nebo navštívit někoho s odpovídající diagnostikou a alespoň základními znalostmi a zkušenostmi.

2016-05-10 13:29:55

doli: Já vim. Nejsem zas tak úplnej ........ Žádal jsem pouze o radu případně o díly. Nemohu najít to čidlo a relé.

Ve zdejších návodech má být relé ventilátoru R4 a to také nemohu najít. Ať má diagnostika ukazuje co chce, tak je jasné, že se ten motor přehřívá. A to potřebuji vyřešit.

Doli  
Libor
2016-05-10 13:33:50

jabu88: řídících jednotek k ventilátorům mám skladem asi 20. Čidla teploty taktéž.

2016-05-10 13:49:23

doli: A kde jsou, i to relé? Cena?

Svatik  
Svaťa
2016-05-10 13:59:55

jabu88: Ty se řítíš směrem, kterým bys určitě neměl. A to k hrrr vyměňování dílů a k metodě pokus omyl. Zde na klubu popsáno tisíckrát, jako nejméně vhodný způsob opravy téměř čehokoli. Zajeď prvně na kvalitní diagnostiku s kvalitní člověkem, který vyhodnotí její výstupy a pak teprve jednej.

2016-05-10 15:06:48

svatik: Já myslel, že účel fóra je, aby si lidi vyměnili zkušenosti, poradili si a pod.

Se servisy mám bohužel moc špatné zkušenosti. Mnoho z nich (i značkových) též opravuje systémem pokus omyl a akorát si dokážou účtovat spoustu peněz za nic. Proto žádám o radu.

2016-05-10 15:31:57

jabu88: asi je vhodné nejprve vyčíst jakou teplotu chladící kapaliny čte řídící jednotka motoru - přes diagnostiku případně přes adapter ELM a tablet/chytrý telefon - pokud je reálná teplota vody vyšší než cca 95C a řídící jednotka čte nízkou teplotu, bude chyba v čidle nebo v kontaktech k čidlu, pokud řídící jednotka motoru hlásí reálnou teplotu a ventilátor se přesto neroztočí, hledal bych chybu spíše v řídící jednotce ventilátoru - krabička za nárazníkem zepředu chladiče

ještě drobný dodatek: z diskuzních příspěvků i dle mé zkušenosti je problémem CDI motorů spíše přechlazování motoru, stačí drobná netěsnost termostatu a zaplé topení a motor je podchlazen. Je proto možné, že s rostoucí teplotou přestává fungovat některé z čidel na motoru a to způsobí poruchy v chodu motoru.

2016-05-11 11:52:59

karelk: Moc děkuji za radu.


Odpovědět