Fórum - Téma


W164 - Přestavba na LPG


Fórum ML W164 W164 - Přestavba na LPG

Informace o modelu: Mercedes Benz W164 ML



2016-02-02 10:37:40

Zdar všem,

kdo máte zkušenosti s 350 a sekv. vstřik. LPG? Můj problém: pořídil jsem již se zástavbou Tartarini (reduktor RPG 05), při podřazování dolů z 2 na 1, tj. při "dojíždění", padnou otáčky pod volnoběžné, a po vlastním zařazení 1. st. auto poskočí, což vypadá celkem blbě, když dojíždím k přechodu, na kterém už jsou chodci, o lágrování převodovky nemluvě. Když jsem celý systém LPG odpojil (včetně okruhů vstřiků), tak se auto chovalo úplně normálně, bez žádného problému, tzn. že problém je opravdu jen systém LPG. Ještě důležitá věc, ihned po připojení systému se rozsvítí kotrolka řízení motoru. Příští týden to dávám do LPG servisu, ale i tak se optám, jestli někdy někdo měl obdobný problém.

Na odpovědi stylu: "Plyn patří do sporáku" vám s..u, mám nájezd kolem 60ti tis. ročně, tam už člověk pozná rozdíl.

Děkuji

Iron  
Tomáš
2016-02-02 11:11:58

kony: Na odpovědi stylu: "Plyn patří do sporáku" vám s..u, mám nájezd kolem 60ti tis. ročně, tam už člověk pozná rozdíl.

Sis měl pořídit diesela. Je třeba si přiznat, že M272 se s plynem celkově nesnense. To šlo u starší V6 s označením M112. Tam to běhá docela ok. Ono tou převodovkou to teprve začíná, motorem to skončí, protože padne. Není na to stavěný a nevydrží tolik, co by měl. Už takhle u toho odchází rozvody, což je drahá záležitost, tím plynem mu ublížíš. Dávat do 272 plyn je blbost. Náklady na zástavbu, roční nájezd a rozvody, lepší prodat. Je to stejnej nesmysl, jako koupit Ferrari a dát do něj diesela, aby tolik nežralo. Kdo chce opici, musí mít na banány. Každopádně 272 bude na plyn jezdit, ale jen chvíli. . Dopadne to tak, že se motor bude muset vyvložkovat, protože LPG hoří větší teplotou a propálí válec, poškodí hliníkovou hlavu, ventily. Mraky 272 je už takto opravováných. LPG prostě do nových motorů nepatří. Je to udělaný na benzin, tak na benzin musí jezdit.Je třeba si uvědomit, že M272 už není stará M112, která plyn zchroupala.

Tím plyn neodsuzuju, je to jistě spořivá věc, ale moderní motory jsou holt na to citlivý. 350 v plynu je mraky na prodej, stačí prolézt mobile.de. Auta maj docela malej nájezd, tak zbývá si položit otázku: Proč je to na prodej a za dobrý peníze?

2016-02-02 12:46:59

Ahoj Kony,

s Ironem moc nesouhlasím, protože taky mám 350 na LPG a nemám s ním žádné problémy. Auto jsem původně koupil bez LPG a nechal jsem si ho dodělat. Značku mám Lovato a najel jsem už cca 35000km. Když jsem byl na garanční prohlídce LPG, tak servisák řešil podobný problém jako ty. Měl tam auto, které při přepnutí na LPG téměř chcíplo. A při jízdě to v nízkých otáčkách škublo. Oprava byla jednoduchá a rychlá. Od jiného servisáka bylo přehazené zapojení vstřiků. Zkus to popřehazovat a uvidíš. Snad je to i Tvůj případ. A výdrž motoru na LPG je sporná. Vydrží tak dlouho, jak se o to člověk stará. Pokud někdo jezdí jako hovado, tak nevydrží aní nafta a co si budeme povídat, servis je u naších motorů někde jinde a hlavně se to nevyrovná tomu zvuku Tak good luck

Iron  
Tomáš
2016-02-02 13:08:33

luccas: nechci se dohadovat kvůli LPG, ale zvuk to má fakt parádní. Docela na to, jak je to těžký to i jede.

2016-02-02 13:17:21

mam taky lpg sice v 221 ale motor m273 takze podobny... kazdopadne, v lepsim pripade jen ucpane filtry lpg - proved interval vymeny cca do 1000kc to vyjde cele a za druhé nech si poradne seřídit plyn, to ze sviti kontrolka a chcipa to znamena ze jezdis nejspíše na chudou smes, byt tebou tak vůbec ted na plyn nejedu, staci par tisíc km a motor je v haji a to bez kecu, ne ze by ho to zapalilo ale olej jde srat vysokyma teplotama a nemaze skoro vůbec a ani to na tom auti nijak moc nepoznáš, proste jednou ti chcipne třeba na křižovatce a uz ho nenastartujes a nebude to starter ale zadreny motor - navíc se při jizde na plyn tvori takova sracka v oleji jak bahno které rado zacpava saci kos v olejove vane... proste často meni olej, používej mobil 1 0w 40, poradne to nech sestřelovat a bude to ok, olej ale vymen blesku rychle

2016-02-02 13:49:02

Díky za reakce, nenapsal jsem, že by motor chcípal, jen že občas padnou otáčky pod úroveň volnoběžných, a proto si přidá, čímž sice dožene ztrátu, ale zase zároveň při podřazení 2-1 skočí vpřed. Filtry a zapojení vstřikovačů neřeším, vstřikovače jsou zapojené jak mají a filtry jsem vyměnil ihned po-té, co jsem auto převzal. Jinak s naftou to není žádná výhra, manželka má ML 420, a těch katastroficky kombinovaných 14,2 ropy hovoří samo za sebe, nicméně, komu se to chce živit, dobře mu tak Štěstí, že žena najede do 20ti/rok. A to bych ještě rád dodal, že se do té 420 nacpalo loni celkem přes 60, než se u Hoška dopracovali k tomu, že je prasklá hlava...

Všechno má své pro a proti, já se jen chtěl dotázat v podstatě na toto:

  • může to souviset s případně vadným vstřikem?
  • může být chyba v modulu zapalování?

že svítí "vrtulník" (el. motoru) je jistě špatnou, nebo špatně nastavenou pal. mapou LPG, a jednotka motoru se s tím neumí dostatečně poprat, ale to "upadání" během decelerace a podřazování 2-1, spíš na toto bych se chtěl optat někoho, komu se něco takového již třeba stalo

Iron  
Tomáš
2016-02-02 13:58:44

kony: Mám nafty dvě a naprostá spokojenost. Ale V6. Co se 420 CDi týče, jsou to strašně užraný a poruchový motory. I v MB tomu říkaj kasička. Hlavy odchází jak na běžícím pásu, rády se serou turba a mnoho dalšího. Před tutím motorem mě taky varovali. Kolik máš najeto na 350?

2016-02-02 14:29:15

iron: nesuhlasím že M272 neznesie LPG. Výhoda M112 je v tom, že ma twinspark, tak na lpg bude "ľahšie páliť!

M272 nieje zlý motor, akurát to prehnali súdrúhovia materiáloví inžinieri. /rozvody, sanie/

taktiež tu padlo porovnanie s dieslom. Mám W251 R350L a W164 ML320CDi a pri rovnakých trasách mám spotrebu

v zimnom období, v meste priemer 13,2L LPG+1,5L natural vs. 14,6L diesel na 100km /nemám DPF/

LPG je Tartarini EVO 01 s reduktorom RP/G 05/S. Len ho treba poriadne nastaviť.

2016-02-02 15:00:02

na 350 mám necelých 180, ve 120 byly dělané klapky sání, jinak vše v poho

2016-02-02 15:59:11

kony: kúpil som 350ku so 113000km a rozvody už boli robené. Teraz mám 118000 a občas sa vyskytne chyba P2006 /klapky v sacom potrubí/ akurát som odsledoval že túto chybu hodí pri LPG, keď nieje dostatočne prehriatý motor.

Prepínanie na LPG mám nastavené na 20st C a 1200ot. Ideál pre zápchach.

2016-02-03 07:25:05

Jj, to je taková chyba nechyba, hold bolest tipu

Iron  
Tomáš
2016-02-03 07:52:23

rapid: To máš pravdu, že selhali a fest. Nejhorší je, že i MB se k tomu postavil zády. Ptal jsem se u svého, kolik to bude stát až to přijde. V Německu mi říkali 8.000 EUR. Jelikož jsem měl servis pouze u MB, říkal, že 4.000 na kulanci. Viděl jsem tu hřídel vyndanou z jiný 350 a přišlo mi to jak z papíru. Nebýt tutoho, ten motor je bomba. Zvukem i výkonem. Nejlepší bylo s tím vyjet z pole a na okresce rozsekat maníka s 1,9TDi

2016-02-03 09:02:05

iron: No, to mi přijde trošku moc, asi jiný kraj, jiný mrav, já teda už do MB od 2015 nejezdím, správu nad mým parkem převzal pan Kolek z Vyškova (s ním odešly z MB i moje auta), a ten ty klapky dělal za necelých 30. Našich 30 bych podotkl

jinak já osobně nejsem "stíhací tip", který by musel být za každou cenu 1., když si chci zablbnout, znám mnohem lepší auta

Iron  
Tomáš
2016-02-03 09:04:58

kony: Asi jsme si nerozumněli, já myslel komplet rozvody. Vyndat motor, rozpůlit, vyměnit všechno, složit a dát zpátky

2016-02-03 09:06:45

iron: na rozvody přece nemusí jít motor ven

2016-02-03 09:15:09

kony: iron myslel komplet rozvody aj s hriadeľou a to musí ísť von.

iron: bývalý majiteľ to dal spraviť mechošovi y MB ako fušku a vyšlo to na 4000e

sanie si vymením sám, ale zatiaľ je to ok. Chybu klapiek spôsoboval asi kábel k LPG vstrekovaču ktorý nebol vyviazaný a opieral sa o mechanizmus klapiek, plynár to asi prehliadol, lebo všade inde je to vyviazané pekne. Tak zatial ok.

2016-02-03 09:18:43

rapid: na hřídel hej, ale jak říkám, já se v tom hrabat nebudu, motor vytahuju jen ze člunu, na auta mám Koléčka

2016-09-03 21:46:20

LPG do ML 500 .. Zdravim koupil jsem si ML 500 a měl bych dotaz kde udělat LPG nechci to stčit nějakemu žabaři co to neumí ... děkuji za info :)

2016-09-06 22:00:30

...je to loterka. na jedno auto sem najel 200tkm na plyn. Ani sem na to nesah. Jen jezdil. Kdyz sem mel 60tkm, ptal se me kamos kde sem to nechal delat. Tak sem mu to rek. To co tam prozil on mu nezavidim.


Odpovědět