Fórum - Téma


W164 - Automatická převodovka


Fórum ML W164 W164 - Automatická převodovka

Informace o modelu: Mercedes Benz W164 ML


1  2  3  4

2014-06-04 12:24:50

Dobrý den

Mam tenhle typ a vykazujeme auto závady ve značce mi řekli že mi to opraví ale za hrozný balík .

Říkali že je to jednotka pouze na výměnu .Tak jsem začal patrat.a nechal si udělat diag. Podle chyb to směřuje k Aut.převodovce.

Má s tímhle už někdo nějakou zkušenost ?

Děkuji J.

2014-06-04 14:05:14

Elektronika je VIN

Zkus se obratit na uzvatele ZP Automatic

enougher, 2014-06-04 14:05:14 napsal:

Elektronika je VIN

Zkus se obratit na uzvatele ZP Automatic

2014-06-04 17:44:28

enougher: co to je za hlasku?

2014-06-04 22:47:13

miky: plato a Ridici jednotka je DRT dil

z telefonu se to pise blbe

2014-06-05 09:45:44

Dobrý den

a Děkuji určitě se ozvu.

Zkoušel připojit pdf s diag. ale nějak se mi stále nedaří, kde jsou vypsány všechny závady co vůz píše.

Tak je opisuji .

Motor: 2231 - řízení převodu,vada ETC

2299 - řízení převodovky ETC,kladný gradien rychlosti příliš velký

Brzda,ESP : 7223 - Zprava CAN z převodovky

5399 - Zprava Can převodovky aktualni přev.stupen

Převodovka 7G Tronic : 0718 - obvod snímace otaček turbíny

0717 - snímač otaček turbíny - přerušovany

2014-06-05 21:42:48

Vyřešeno

Doli  
Libor

djijunior1, 2014-06-05 21:42:48 napsal:

Vyřešeno ..

2014-06-05 21:46:23

djijunior1: to je super. Ale myslím, že to nikomu nic nedalo, kdyby se takhle vyjadřovali všichni, nebylo by tohle fórum naprosto k ničemu. Proč se nepodělíš o zkušenost s ostatními ?

2014-06-05 22:26:53

doli: no podle vseho snimac otacek

2014-09-12 01:43:48

Ahoj všetci, ja som tu v MB klube nováčik a začnem hneď chuťovkou :P Pred rokom mi začalo auto (ML 320 CDI W164) padať do núdzového režimu, v servise po diagnostike navrhli výmenu servo motorčeka uloženého pod turbom. Cena 160,- Eur + výmena. Nastal čas olejservisu a poradili mi aj výmenu oleja v automate. všetko spolu aj s tým motorčekom ma stálo 850,- Eur. Mám pocit že po výmene oleja v automate to nie je ono, zdá sa mi ten automat lenivejší a pred dvomi mesiacmi začal robiť problémy. Najprv keď som išiel do zákrut a auto sa naklonilo prestalo reagovať na plyn, akoby stratilo šťavu, proste nereagovalo na plynový pedál. Potom začalo aj trhať pri rýchlejšom zošliapnutí plynu, potom aj do kopca, prevodovka začala blbnut, nepreradila alebo nepodradila, ani po skúšaní manuál na volante, prestalo vyraďovať qualt pri zabrzdení, takže auto doskákalo a skapal motor :( Pri jazde s citlivou nohou sa dalo s tým jazdiť, ale myslím že to bolo stále horšie. Tak som išiel znova do servisu kde mi menili oleje(aj tak už bolo treba robiť olejservis) a urobili diagnostiku, povedali že problémy s turbom a s prevodovkou. Odporučili výmenu turba za cca 800-900 eur a že potom kontrola prevodovky. Mne sa to ale nezdalo. Dal som urobiť diagnostiku inde , žiadne problémy s turbom, len s regulátorom, vyhodilo žhaviče 3,4,5 a ešte odporučenie kontroly hladiny oleja v automate. A že vraj nevymazali tie chyby.Tak som sa nasral, kúpil som si olej Fuchs Titan GT1 0W-30, filtre(olej+vzduch) MANN a vymenil som si to sám :) Ale ten pohľad na motor, keď som dal dole kryt, v strede motora kúsok plastovej sťahovacej pásky, dve zlomené príchytky, tesnenie chladenia porušené, kvapkalo odtial a ja že čo mi svieti kontrolka nízkej hladiny chladiacej zmesi, servo nízka hladina náplne, a ten krásny olejový bordel okolo tesnenia(také červené gumené) od odvetrania kľuky myslím ? a potom že prečo odišiel ten servo motorček, keď na neho kvapkal či tiekol olej :( Tak som kúpil tie tesnenia, aj malé červené aj veľké čo ide medzi zberné potrubie od vzduch. filtrov k turbu a vymenil som ich, všetko som vyčistil, a motor je krajší čistejší :P. Budúci týždeň idem vymeniť regulátor na turbe a budem múdrejší. Chcem ale vymeniť olej v automate, skontrolovať prevodovku a hlavne otvoriť filter čo v ňom je, mám olej Fuchs 4134, tesnenie pod vanu a filter. A chcel by som sa Vás opýtať na radu alebo postup na výmenu oleja, hlavne kade ho naliať a ako skontrolovať či je tam toľko koľko treba. nemám zariadenie čo maju v lepších poctivých servisoch na kompletnú výmenu oleja, môžem ho len vypustiť, dať dole vaňu, nechať odkvapkať, prípadne poraďte ako z nej dostať čo najviac oleja :) Automat je 722.9, viete poradiť či je možné kontrolovať hladinu oleja mierkou? Alebo ako sa dá skontrolovať iným spôsobom? Na záver ešte otázka čo si myslíte o vyššie popísaných závadách, čo by to mohlo byť? Ďakujem za všetky rady a názory :)

2014-09-12 14:58:30

speedy: Ahoj, jsem tu také jen krátce, takže sbírám každou pro mě relevantní informaci. Jelikož jsem chtěl také před nedávnem měnit oleje, prošel jsem si fórum a poradnu. Je třeba se tím proklikat, ale veškeré informace k výměně tam najdeš. Včetně videí, jak se to dělá. Jen když jsem dal do vyhledávače výměnu, vyhodilo mně to tenhle odkaz - www.mercedesclub.cz/forum.../w204-vymena-oleja-v-5g-tronic-70002. To je ale profesionální výměna. Po domácku tam ale také někde najdeš. Já jsem právě po shlédnutí asi 3 videí se rozhodl pro výměnu u mechanika, protože je na to třeba místo, dostatečně velkou vaničku, ale i třeba momenťák na stejnoměrné dotažení vany Jinak po domácku se nalévá olej měrkou. Celá náplň 7G troniku má 9,5 litru + 1,5 litru rozvodovka. To je stejný olej.

Na jednom domácím videu je právě vidět, že když ho vypustíš, sundáš vanu, necháš odkapat, musíš vzít hadici a nový olej tou hadicí zavést dírou po filtru. Pak se asi 3x nastartuje. Tím ten nový olej vytlačí starý z chladiče. Až když teče nový, nechá se odkapat a zavírá se. Jak vidíš, není to ideální.

Jinak dnes začíná sraz u Doliho, takže všichni, co tady nejvíc radí, jsou tam. Tak musíš na zbytek počkat.

2014-09-12 22:50:36

Na vymenu oleje v AT potrebujes minimalne rucni plnicku

co se tyce toho co nejcasteji menime na OM 642

Ovladaci motor sani - strasna pakarna celame to za 6500 s praci

tesnici gumicka k turbu

Odlucovac oleje

Zhavici rele a svicky

Turbo

Senzor DPF

vstriky

atd

2014-09-13 00:52:57

scorpius: diky za radu :), chcel som ten olej meniť teraz cez víkend sám, ale kvôli komplikovanosti som sa rozhodol nechať to na skúsenejších mechanikov s dobre vybavenou dielňou a buď zhodiť celú prevodovku dole, rozobrať, skontrolovať a prípadné chybné alebo poškodené diely vymeniť, poskladať a mám záruku že automat bude na 100% OK, alebo vymeniť iba olej, skontrolovať ECU, len dúfam že nebude tam problém :( nová stojí 440,- Eur, uff. Toto všetko ale urobím až po výmene regulátoru na turbe, ak bude stále trhať, pustíme sa do toho automatu.

2014-09-13 01:00:04

enougher: Skúsenosti sú na nezaplatenie že? :) Ten motorček sania, ak je to ten pod turbom, mi menili pred rokom za cca 200 eur, ale nechali na neho potom kvapkať olej ktorý pretekal kvôli nevymenenému tesneniu odvetrania kluky (písal som o tom v mojom prvom príspevku), dúfam že nebude zasa chyba tam. Bol som ale dosť prekvapený keď mi mechanik z MB povedal že sám nevie presne čo by to mohlo byť a že musíme ísť systémom , pokus-omyl :D no neviem ale čakal som od mercedesu viac :P a po diagnostike ani nevymazal chybove hlasenia a servisny interval :O

2014-09-18 18:04:56

Speedy: ja som si olej menil sám /väčšina mechošov na to serie a nevymení filter/. Nebolo to až také hrozné, dá sa to aj bez zdviháku. Je potrebné minimum náradia, a plničku suploval asi tak 2L postrekovač na kvety, správny hollender a silikónová hadica, no proste MacGyver

Je dôležitá správna hladina oleja, inštrukcie sú vo WIS.

Rozdiel v chovaní prevodovky, bol evidentný.

2014-09-23 18:39:55

No ja som nakúpil olej Fuchs 4134, nové tesnenie, filter, pripravil náradie a ... som sa na to vykašlal, lebo som si nebol istý či budem schopný dať do prevodovky správny objem oleja, nakoľko na ML-ku typ W164 sa nedá skontrolovať hladina oleja mierkou (ak sa mýlim, povedzte mi ako :) ) Aj tak som rozhodnutý dať prevodovku dole a komplet ju rozobrať, vyčistiť, dôkladne skontrolovať a mám podozrenie na opotrebovaný hydromenič :( Inak pátram na nete už týždeň po nejakej kvalitnej dielenskej príručke na ML ko W164, našiel som ale iba v NJ. http://www.automotoknihy....ml-trida-w163-a-w164.html Ak niekto viete kde sa dá zohnať lacnejšie alebo aspoň v slovenskom alebo aj v českom jazyku, napíšte :) Mimochodom ten WIS , ako na to?

Doli  
Libor
2014-09-23 20:49:22

speedy: Hydroměnič opravíš doma taky bez problému - rozpíchneš na soustruhu, vyměníš pajšl, zavaříš tigem, trochu vyvážíš ( třeba na vyvažovačce na kola v pneuservise) a je to, brnkačka

2014-09-23 21:24:30

Doli: To sa niekomu lahko hovorí :D :D a niekomu tažšie urobí (nie som až tak dobre vybavený) na takéto odbornejšie roboty :P ,videl som to niekde na videu, ale netrufam si to skušať na mojom aute :D

Doli  
Libor
2014-09-23 21:32:26

speedy: Ona to měla být trochu ironie Mě prostě jen zaráží co je někdo a s jakým rizikem ochoten podstoupit kvůli pár korunám v servise, kde jsou na to zařízení. Obvyklé následky neodborně a na zkoušku prováděných oprav stojí potom x-násobky toho co normální člověk zaplatí tam kde tomu rozumí - neber si to osobně, ale nedalo mě to, nezareagovat.

2014-09-23 21:36:28

Zde je to hodně výživné

Doli  
Libor
2014-09-23 21:45:28

blueabyss: Nemáš soustruh, nebo co???


Odpovědět

1  2  3  4