Fórum - Téma


W163 - Zapalovací cívky a lambda


Fórum ML W163 W163 - Zapalovací cívky a lambda

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2  3  4

2015-11-18 06:26:36

Zdravím tak som tu po nejakej dobe znovu a uz naozaj neviem kam sa obrátiť.už som tu pred nejakým časom riešil cievky a podobne veci..tiež mi občas vynechavali valce po prepnuti plinu keď nebolo auto ešte zohriate.Dalo sa s tym ešte v pohode jazdiť problém bol hlavne keď bolo auto úplne studené.Potom už bolo všetko v pohode.diagnostika tiež písala chybne zadné lambdy .Po výmene sviečok sa to ešte zhoršilo po výmene váhy sa auto zas správalo inak.A teraz sa mi stal taký problém ze mi auto ide len na tri valce.Valce 1,2,3 nereagujú.skúšal som meniť sviečky aj cievky.iskru dáva palivo tiež.kompresiu mám.odpojili som aj výfuk ci náhodou nieje kat upchaty.A stále sa nič nemení.už mám aj nové zadné lambdy kúpené ale ak mám pravdu povedať nemám ani chuť to do toho auta dávať keď viem ze su to neni originalky lebo potom sa už naozaj stratim.diagnostika vypisuje len zle pálenie valcov.neviem čo mám ešte urobiť ? posledná normálna jazda skončila tým že som predbiehal nákladiak a to som šiel na benzine.lpg som ani nezapinal kym nebolo auto zohriate na 80℃ z ničoho nič začalo strieľať do výfuku a stratilo výkon.keď som to začal skúmať a skúšať co by mohlo byť zle tak som prišiel na to ze to strieľa do sania.príde mi to ako by bolo zlé casovanie na vacke,alebo ja ozaj neviem? Ešte chcem skúsiť vymeniť číslo vacky.teraz mám jednu stranu výfuku odpojenu a pri naštartovaní počuť ze chytí na všetkých šesť valcov.A po pár sekundách ich vypne.Potom už nereagujú.vie mi ešte nejak niekto poradiť?

2015-11-18 06:31:21

Mňa hlavne zaujíma to čo vlastne dokáže vypnúť celú jednu radu valcov ?dnes ešte skúsi raz vymeniť sviečky aj keď už tomu moc neverím ze by to pomohlo

Sniper  
Pavel
2015-11-24 17:08:30

Tak včera opět vynechal 3-tí válec během jízdy + rozsvícení kontrolky motormanagementu a pak ihned po každé po nastartování, přitom je cívka nová! Přehodil jsem ji na první válec i s káblema a přestěhovala se i závada. Dal jsem tedy další cívku, vyčistil a zkontroloval všechny svíčky a od té doby auto po nastartování sice chytne na všeczny válce, ale zároveň vyletí do otáček a za několik sekund zdechne a na počítadle km napíše Start Error. Chová se to jako by to přisávalo falešný vzduch, když jsem to po startu držel při životě postupným přidáváním plynu, po nějaké době se udržel volnoběh sám, ale byl hrozně nepravidelný. Po odpojení konektoru váhy vzduchu se chod motoru nezměnil, závadu váhy vzduchu napsala i diagnostika ( VAG ) i po smazání odpojeného konektoru, přitom kontrolka závady motoru se nerozsvítila. Vše jsem několikrát překontroloval, vyčislil sání, klapku, utěsnil podtlaky, přetěsnil odvětrání ventilového víka, kudy mi sral olej na výfuk a zítra by měla dorazit nová váha vzduchu, tak jsem zvědavý...

Jinak bych chtěl poděkovat DOLIMU za asistenci na telefonu a pomoc při diagnostice závady + za pomoc s dodáním náhradního dílu

Po výměně váhy napíšu, alespoň jsem si vyměnil olej v motoru a udělal další, nezbytný servis...

EDIT: Takže po výměně váhy se zdá, že motor zase šlape. Na benzín má trošku, nepatrně slabší reakci za plynem, na LPG vyletí mnohem rychleji. Časem asi skouknu palivový filtr a vyměním jej.

Jen by mě zajímalo, co se na té "váze" vzduchu může tak z ničeho nic posrat, kor, když měním indukční cívky?

Já mám zkušenost s váhami 20-30 let starým, kde pochopím, že se časem vydře potenciometr, ale ty paradoxně fungují do dneška bez problémů...

Tož hůrá vstříc dalším poruchám

2016-01-29 15:40:51

Tak už to mého mloka potkalo taky

  • na benzín jede auto bez problémů v jakémkoliv režimu i teplotě.

Situace se mění v případě, že jedu na LPG:

  • pokud nastartuju a vyrazím ostrou jízdou (často otáčky přes 4 tis) tak to jede cca 20km a pak spadne do nouzáku, zastavím, vypnu zapalování, nastartuju a auto jede normálně ...
  • pokud nastartuju a vyrazím klidnou jízdou (otáčky do 3,5 tis) tak jede auto bez problémů celou dobu... ale nesmím dostat otáčky ke 4 tis v ten moment auto padá do nouzáku ... zastavím, vypnu/zapnu zapalování a zase to jede do doby než otáčky dolezou ke 4 tis a vše se opakuje...

auto má najeto 202000km ... do 195000 to jezdilo naprosto v pohodě jak na benzín tak na plyn... je to naše první společná zima... komplikace nastaly v momentě kdy teploty spadly dolů... na LPG je najeto 17 tis ... před tím jezdilo jen na benzín

diagnostika píše následující:

  • P0130 - lambda-sonda vpředu
  • P0135 - snímač O2 vpravo - obvod ohřevu snímače před katalyzátorem
  • P0300 - vypadávání zapalování s nebezpečím poškození katalyzátoru
  • P0301, P0302, P0303, P0304, P0305, P0306 - vypadávání válců 1,2,3,4,5,6 (pokaždé ve trojici 1,2,3 nebo 4,5,6)

záznam z černé skříňky během jízdy která obsahovala všechny situace včetně nouzáku:

  • otáčky motoru (708 základ): min 156 - max 5947 (ot/min)
  • řízení lambda-sondou před katalyzátorem 1. řada válců: min -19% - max +11%
  • řízení lambda-sondou před katalyzátorem 2. řada válců: min -11% - max +25%
  • řízení lambda-sondou za katalyzátorem směrem k výfuku 1. řada válců: min 1030ms - max 1030ms
  • řízení lambda-sondou za katalyzátorem směrem k výfuku 2. řada válců: min 690ms - max 690ms

pro další 4 údaje je základní hodnota: 456mV

  • lambda-sonda 1 - 1. řada válců: min 85 - max 846 (mV)
  • lambda-sonda 1 - 2. řada válců: min 6 - max 944 (mV)
  • lambda-sonda 2 - 1. řada válců: min 65 - max 885 (mV)
  • lambda-sonda 2 - 2. řada válců: min 163 - max 788 (mV)

Je tady z toho někdo schopnej a ochotnej mi hrubým odhadem říct kde mám začít? .. svíčky jsou tam bůh ví jaký, takže ty už mám objednaný ale předpokládám, že výměnou svíček a kabelů se to nespraví... takže mě asi čekají lambdy a katíky že?

2016-02-24 22:50:25

To je tá najlepšia otázka? Odkiaľ začať? Ja mám prichystany kanister benzínu a svetlicu.Čakám kedy ma ten pokusak môjho dobrého ja zas naštve!vymenil som sviečky,vymenil,cievky uz X krát aj skablami,vymenil váhu uz 3 krát,teraz všetky 4 lambdy nové a ten smrad nie a nie ísť tak ako má.do 3000 otáčok ešte ako tak sa vlečie.Keď mi náhle zosliapnem plyn hneď začne kuchár zdusi ho a začnu vynechavat valce.včera som bol na diagnostike a toľko záhadných chyb som ešte po kope nikdy nevidel!to ozaj človek už nevie čo skôr.ale viem jedno bude to nejaka tupá blbosť!môžu to robiť káble,riadiace jednotky,prevodovka a ešte 100dalsich vec i ale mňa už to normálne prestáva baviť keď ti ani diagnostika nenapise aspoň nejaký záchytný bod.stále sa všetko rieši vypadnutím valcov.A zvyčajne napíše len to.A keď sa to dlhšie zbiera tak tych chýb sa nazbiera ozaj pekná hromada.zajtra pridám foto.možno sa v tom bude niekto vyznať aspoň trochu.

2016-02-24 22:51:55

petteh: mám veľmi podobný problém.môžme skúsiť vymeniť nejaké zážitky

2016-02-25 04:43:16

Ruku na srdce, vím, že topící se i stébla chytá, ale pokud vyměním svíčky, kabely a palivový filtr, čímž nepokazím nic, tak proč nezajedete do servisu, kde medvědům rozumí, nenecháte tam auto opravit a máte po problému, ještě je tady jedna častá závada a to snímač otáček klikového hřídele, pokud spočítám vše co je tady vyměněné i několikrát, tak mi to vychází na dost peněz a naši servisáci na foru to určitě i s diagnostikou opraví levněji a jste bez stresu a zbytečně vynaložených financí

2016-02-25 13:05:02

V niečom máš pravdu.mohol som to dať hneď do servisu keď začali nejaké problémy.Len ide o to že tie problémy sa vynarali postupne.A po tom všetkom s čím som sa už trápil si stále hovorím však hádam to už bude toto a stále ešte nic.Bol som na rôznych diagnostikach skúšal som rôzne veci.ono to nieje len o tom či sa tomu rozumies aj skúseného zaskočí nejaka chýba.Aj keď to dám do servisu zase len začnú od začiatku lebo auto nepoznajú a nevedia o ňom nič.Jasné že sa môžem aj mýliť.Keby som poznal niekoho kto sa fakt vyzná tu s tohto okolia bolo by to super dal by som to urobiť aj hneď.Len tu nik nemá čas na také závady a druha kategória je taká ze mi vezme aj gate za to.

2016-02-25 21:29:19

To je guláš :-D

Sniper  
Pavel
2016-07-12 19:20:24

Tak mi opět odešla váha vzduchu, paráda. Celou dobu vše v pohodě ( 7 měsíců ), člověk auto umyje, naleští, nabalí, v sobotu ráno v čistých hadrech sedne, že vyrazí 400km na svatbu a ani hovno Nebyla sice originál, ale byla NOVÁ, nechápu, co se na ni mohlo posrat.

Už je objednán Pierburg, tak jsme zvědavý, jak dlouho to vydrží.

Začínají mě ty elektronické vychytávky srát čím dál tím více...

Doli  
Libor
2016-07-12 20:54:45

sniper: Pokud jsi nakupoval na Aukru, Ebay... čínu, tak se nesmíš divit.

Sniper  
Pavel
2016-07-13 06:13:57

doli: Těsně vedle...v Kelly. Ale i tak to bylo drahé jak prase, tak to přeci musí nějakou dobu fungovat, minimálně po dobu záruky dvou let.

Co se tam tak může posrat?

2016-07-14 08:15:00

Ahoj,

už jsem se na to kdysi ptal, ale tenkrát to nikdo "neuměl". Proto po čase dotaz znovu,

neumí někdo na benzínovém ML ( W163) sofwarově "odpojit" zadní lambdy ??? Jsou tam stejně jen pro zlost.

Sniper  
Pavel
2016-07-18 20:31:56

Já jsem už z toho auta kokot

Koupím novou váhu vzduchu ( Pierburg ) namontuji a problém stále ten samý

Auto chytne, vyletí do cca 3.000 ot/min a po chvíli zdechne, rozsvítí se kontrolky a na počítadle km se napíše START ERROR. Znovu nastartuji a přidáváním plynu, na ktéré reaguje velmi špatně a vždy prudkým vyletnutím do otáček se dá motor udržet v chodu.

Chvíle laborování s diagnostikou co funkce dovolí ( VAG a HexCan + ) nastartuji poněkolikáté, abych zkontroloval měřené hodnoty a najednou motor běží jak má a reaguje na plynový pedál plynule. Tak to všechno sbalím a ještě jen tak zkusím co se bude dít, nastaruji a zase problém

Tak kontrola relátek, pojistek, kabelů, vše se zdá být v pořádku. Měření na patici váhy vzduchu, na třech pinech mám napětí, znovu start a nic, pořád problém, diagnostika nenajde žádnou závadu.

Tak jen tak z prdele namontuji starou původní váhu, kterou jsem jako špatnou vyhodil v listopadu a motor běží jak švýcary, na plyn reaguje snad nejlépe ze tří vah, co teď mám.

Já to prostě nechápu, kde může být problém?

Auto potřebuji denně a s tímhle nikam vyjet nemůžu

2016-10-16 21:14:23

Zdar všem,

hoši jaké svíčky pro 430 v lpg? Mám najeto za dva roky asi 30tisíc a ještě jsem je nedělal. Je to dotáhlé z NDR a nevím kdy byli vyměněný.

Díky

Kejzy  
Jaroslav
2016-10-16 22:24:03

alacris: Já používám

BRISK - Silver.BR DR 17YS-9,doporučené pro LPG a CNG , cena za ks.je

asi 87,- Kč .

2016-10-17 08:44:04

kejzy: používám tytéž skoro do všech mých aut s LPG

2016-10-31 20:43:48

čau všichi,chci se jen zeptat jestli někdo vyřešil problém s padáním do nouzáku na poškození katalizátorů? píše se zde hodně rad ale téměř žádný výsledek čím to bylo.

mám ml164 430 8v 200kw a při teplotě vody pod 80°c mi při akceleraci nad 3000 otáček začne odpojovat válce.při venkovních teplotách pod 10°c je to častější. chci se zeptat která lambda to vyhodnocuje,jestli přední nebo zadní.Díky

2016-11-01 08:27:54

kareldelnik: čau. Tiež som mal ten podobny problem. Akurat na mojom bolo jedno ci bola voda na 80 alebo 60° alebo bolo vonku 30 alebo 0° ....Na tom istom motore. Mne pomohlo odpojiť zadné sondy. Obe. Auto išlo normálne. Na emisnej som zistil ze katalyzatory sú ok. Vymenil som sondy ,ale vsetky a auto ide dalej. Bez chýb. Tiež som myslel ze katy budú ko. No skutočnosť je iná. Nájazd mam 350tis.Myslím ze diagnostika a emisná ti veľa napovie.


Odpovědět

1  2  3  4