Fórum - Téma


W163 - Zapalovací cívky a lambda


Fórum ML W163 W163 - Zapalovací cívky a lambda

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2  3  4

2015-09-15 20:50:52

michaeltv: diagnostiku som robil ja pomocou Delphi a kts570 . Katy ma napadli na základe oscila zo zadných 02 sond aj koli tomu , že keď som po nich jemne pobuchal rukou , tak v nich drnčalo. Tu kameru mam , skúsim to pozrieť. Alebo to donesiem do MB a namiesto výmeny oleja nech robia toto. Na cievky to nevidím ,menil som ich medzi sebou ,taktiež mam náhradné funkčne a nic sa nezmenilo. Ale je to prd s takýmito diagnostikami, chcelo by to origos ,aj na skúšanie akčných clenou

2015-09-16 06:22:31

swiftt: K té lambda sondě, správná funkce je že hodnoty "lítají" jak píšeš, ale musí to být ve správných hodnotách http://www.hydromotors.eu.../4718302/lambda_sonda.pdf s Delphi diagnostikou jsem měl možnost otestovat i svoje auto, ale zdálo se mi že nefunguje jak má, jako kdyby byla strašně pomalá, možná je to dáno nějakým převodníkem mezi autem a diagnostikou, takže mě také hodnoty ukazuje, ale asi tak v deseti až petnácti vteřinových intervalech, což je úplně k ničemu, u jiných testovaných vozidel byla odezva takřka okamžitá a nebo podobné jak s mojím vyzkoušej jinou diagnostiku, nejlépe určenou pro

2015-09-16 08:00:37

Ahoj, no na 90% bych to viděl na ty katy - při tomhle nájezdu už tam musí být špunt jak v lahvi se šampusem. Zkus ještě rozpojit před katama výfuk a nastartovat - uvidíš, jestli je to lepší ?

Jinak vyhodit přední dva katy - dát místo nich kovový univerzály, zadní dva jen vymlátit ven a je to - trocha řezání, sváření a hooodně měření !! A asi budeš muset posunout přední lambdy o kousek výš, aby se Ti tam ty univerzály vešly.

Svatik  
Svaťa
2015-09-16 10:03:44

m.kelly: Souhlasím. Já to měl taky, ale diagnostika (starka) rovnou ukázala neprůchodnou levou větev výfuku. Jen bych ještě místo "vykuchání" zvolil vyříznutí a nahrazení trubkou. Vykuchanej kat v nejpoužívanějších otáčkách nepříjemně drnčí.

2015-09-16 11:39:11

svatik: Zdarec. To můžu potvrdit..mám levý kat vykuchaný a je to fakt nepříjemný..(určitě nahradit trubkou). Budu to muset asi taky takto řešit.. Navíc po tom vykuchání mi přijde, že to auto celkem dost smrdí .

Přemýšlím o tom, že bych tam nechal dát aspoň ty univerzály.. protože "prý" cena originálu (jen jedné strany) je cca 27.000,- bez DPH a v druhovýrobě cca. 15.000,- bez DPH.. což je vzhledem k celkové hodnotě vozu mazec..

2015-09-16 13:18:01

dejvo3666: ako vykuchane to nechcem nechať. Buď tam dam dam UNI alebo UNI. smradit s tým nechcem. Dnes som to pozrel , je to tam katastrofa. Čiže nové. Dať tam do obsahu 3000cm na každú vetvu? Myslite že by bolo dobre vymeniť aj lambdy sondy? Predsa majú nejaký ten km za sebou. Teraz neviem ci bude lepší opálený originál , alebo nový bosh.

2015-09-16 15:47:14

Pánové, jsou tam 4 katy 2 a 2 na každé straně. Takže zadní vykuchat, tam je to už jedno, místo předních dát univerzály ,

třeba tady http://www.evyfuk.cz/dopl...univerzalni-katalyzatory/ nebo v nejhorším případě alespoň http://www.sportovniautod...fuk/rezonatory-sportovni/ nechat vykuchané všechny - má to takový blbý zvuk, a ani ta vevařená trubka nepomůže. Navíc i u šťouralů na STK - prostě to vypadá jako kdyby tam katy byly - na měření poznají kulový, protože už tak od 140 táců nájezdu katy stejně nefungujou a je to jen "hlína" která ucpává výfuk a přesto jste hravě STK prošli.

Občas se stává, že se to za studena po startu nelíbí zadním lambdám ( jsou tam k hov...u je to jen ekoteroristická srač..a, která "chrání" katy před zničením) takže pokud Vám to někdo dokáže softvarowě odblokovat - ideál, jinak existují taková všelijaká udělátka jak mechanická tak elektro jak to obchcat. Lze pohledat na NETu ( třeba http://www.highperformanc...tineni-lambda-sondy.26199 atd...) Ale popravdě u W163 to moc nezlobí - pokud jsou zadní lambdy OK Občas je také zdroj "zlobení" chodu motoru po nastartování sekundární vzduchová pumpa ( takovej ten "fén" vepředu na hlavách motoru) většinou stačí rozebrat, promazat, přípedně vyměnit uhlíky, nebo ložiska - nebo to dát někam, co dělají alťasy atd..

2015-09-17 13:43:15

m.kelly: Díky za odpověď..

Měl bych ještě pár dotazů.. Jaký univerzál zvolit? Když vezmu, že např. 320i je V6, tzn. má od svodů dvě výfukové větve na každé větvi je 2x kat. Potom 3,2L / 2 = 1,6L. Nestačil by pak na každou větev 1x univerzál do objemu 1.6L? Nebo tam patří dát na každou větev 1x univerzál do objemu 3,0L?

Když to teda nechám předělat na ty univerzály, které lambdy mám měnit? Ty přední, nebo zadní a nebo všechny 4?

Díky za případné odpovědi..

S pozdravem Dejvo.

2015-09-18 07:49:14

Na každou větev dát kat pro 1,6 - 1,8 L . Jen dej bacha na rozměry, aby se Ti tam vešly - je to ve zlomu, a moc místa tam není - jak jsem psal muselim jsme udělat "matky" se závitem podle lamdny ( tuším nějaká 18x1,5 ??) a přivařit je na potrubí o kousek výše, než byla původní přední lambdy, aby se to tam vše vešlo. Je to celé dost voser - ještě se tam motají torzky atd...

Lambdy vyměň pouze ty, které ukáže dobrá diagnostika v rukou někoho zkušeného, kdo tomu rozumí.

Sniper  
Pavel
2015-10-13 09:26:27

Tak uz me to potkalo taky. Rano v chladnem pocasi s rozsviti kontrolka zavady elektroniky motoru a auto jede na 5 valcu. Po opetovnem nastartovani jede auto normalne, kontrolka sivit stale. Jednou napise diagnostika P0303 - valec 3 zjisteno vynechavani zazehu, podruhe P0301 - valec 1 zjisteno vynechavani zazehu. Mam 3 civky nove od predchoziho majitele a dalsi 3 nove jeste v kufru. Toz je rovnou vymenim a k nim i celou nocou sadu zapalovacich kabelu za krasnych 2.500,- Kc http://www.tesla-blatna.c...173-3724,2707,585#results

Svicky jsou nove, tak snad bude na nejakou dobu klid. Dale uvazuji nad tou kontrolou vetraku sekundarniho vzduchu a vahy vzduchu, jak tady popisoval jeden z kolegu, protoze obcas u studeneho motoru je velice spatna reakce na pridani plynu.

Doli  
Libor
2015-10-13 18:57:27

sniper: Vhánění sekundárního vzduchu určitě mít vliv na akceleraci nebude

Sniper  
Pavel
2015-10-13 19:10:02

M.Kelly napsal: ...pak se přidalo, že ráno byl problém rozjet i po ohřátí, prostě jakmile jsem zařadil, otáčky se propadly dolu a hup do nouzáku bez ohledu na teplotu motoru...

Více na: http://www.mercedesclub.c...select=85837#message85837

A píše tam i o rozebrání a vyčištění větráku sekundárního vzduchu, tak bych to přijednom zkontroloval.

Zkrátka vyměním sadu kabelů, zbývající 3 cívky, které jsou ještě původní a pak se uvidí. Na volnoběh to brble nepravidelně a občas je slyšet jako by detonace v nepravidelných intervalech do výfuku...

Jinak to jezdí pěkně, až na to občasné skočení do nouzáku a vypnutí příslušného válce.

Doufám, že to budou jen ty káble...

Doli  
Libor
2015-10-13 19:20:57

sniper: S nouzákem by to souviset mohlo - to jsi ale před tím nepsal... Bude v čudu některá cívka, pak to zase půjde jak má.

Sniper  
Pavel
2015-10-13 19:29:13

Uvidime, o víkendu vyměníme. Ještě, že jde načíst alespoň motor tím Vagem

Příští týden objednám vysokonapěťové kabely a bude snad na chvíli klid.

2015-10-14 07:53:51

No, pokud to skáče do nouzáku - koukl bych na to PROČ to tam skáče, řekl bych že to nebude cívkou !! Navíc u těhle "tříventilových" motorů cívky odcházely fakt jen dost vyjímečně ( potvrzeno i fakt dobrým mechánou z MB !!) Ale pokud vypadá jen jeden válec - asi cívka.

Nechci se opakovat, ale kouknul bych na katik - kolik to má nadranděno ? Okolo těch 230 a výše už jsme tohle u pár aut řešili - byl to většinou katik + plus někdy nějaká zadní lambda na doladění stavu po vyřezání katiku.

Doli  
Libor
2015-10-14 07:57:58

No vidíš, já ti zase můžu potvrdit, že jsme vadné cívky na těchto motorech měnili už několikrát. Stejně jako padání do nouzáku při vadné pumpě sekundárního vzduchu - psal jsem o možné spojitosti v minulém příspěvku....

Sniper  
Pavel
2015-10-14 09:22:45

Ze to odstavilo jednou 1. a jednou 3. valec bych mozna pricetl starsim kabelum, jestli nekde probily, RJ mohla odpojit vstrikovani, jak se tady psalo z duvodu ochrany katu. Na 1. valci je civka puvodni, na 3. je uz nova.

Ze se odpojilo vstrikovani poznam podle LPG, ktere ze vstriku bere signal a tim padem se vypnulo, protoze jeden ze signalu ztratilo.

Co se hodnot 4 lambd tyce, jedna se mi moc nezna, ale sledoval jsem to jen chvili, ty hodnoty se velmi rychle meni, chtelo by to zaznam s grafem, to mi Vag neudela, nebo to neumim. Je tam moznost logu,no zatim jsem to neproveril.

Auto ma namotano 200.500km a da se tomu verit tak na 80% Absolutne nebere olej.

Vetsinou jede po startu hladce a plynule na obe paliva, no nekdy zacne jako by tarokovat, na volnobeh jde nepravidelne a musim pridat vice plynu, aby se rozjel. Uvidim co to udela po vymene tech kabelu a civek, mozna to bude v cajku...

2015-10-16 08:03:40

doli:

Je mi jasné, že Ti rumama prošlo MB o hodně víc než mně. Já netvrdil, že se vůbec neser... ale třeba proti benzínovým motorům od "vopelichaný slepice" to nestojí za řeč tam se to třeba u 1,2 Hned To Prodej měnilo jak na běžícím páse. Jen jsem tady už mnohokrát v diskusi zažil, že lidem bezhlavě vyměnili v servisu klidně ceou jednu řadu cívek ( v extrému , pokud mne paměť neklame někomu i VŠECHNY na autě ) a nic se nezměnilo. Tak se jen snažím lidi brzdit aby nevyhazovali zbytečně peníze. Pokud opravdu vynechává jen jeden, dva válce , je to určitě problém třeba cívka, svíčka, kabel atd.... Ale pokud vypadává celá jedna strana ( nouzák) nevěřím, že by to byl problém cívek. Ikdyž nic na světě není na 100%

Jinak o vlivu toho "posr... fénu" na nouzák jsem tady už taky někde psal - projevuje se to u studeho motoru chvíli po nastartování - než jsem fén rozchodil, tak jsem to řešil tak, že jsem po nastartování studeného motoru počítal vždy do sta, než jsem se rozjel .

Sniper:

No k těm kabelům - jsou tam dva na válec - já když jsem u svého měnil před časem svíčky, tak jsem zjistil, že na zadních válcích kdysi nějaký mrvil přehodil kablíky na cívkách a jelikož jsou nestejně dlouhý, tak dvě poslední "fajfky" nebyly ani na svíčkách ( asi vlivem tahu časem vypadly) - tak ani nevím jak dlouho, ale jezdil jsem na dvou válcích jen s jednou svíčkou a nebylo to v provozu nijak poznat.

Sniper  
Pavel
2015-11-12 19:26:02

Tak zbylé 3 cívky vyměněny, motor má klidnější chod a zatím nevyskočila závada, ale ještě to není ono, občas se na LPG neklidně třese na volnoběh, na beneli to nedělá ( OMV 100 okt ) tak uvidíme co to udělá po výměně kabelů, svíčky by měly být nové, každopádně je časem zkontroluji...

Sniper, 2015-11-12 19:26:02 napsal:

Tak zbylé 3 cívky vyměněny, motor má klidnější chod a zatím nevyskočila závada, ale ještě to není ono, občas se na LPG neklidně třese na volnoběh, na beneli to nedělá ( OMV 100 okt ) tak uvidíme co to udělá po výměně kabelů, svíčky by měly být nové, každopádně je časem zkontroluji...

2015-11-12 20:53:55

sniper: Vymen radsi svicky misto kabelu. Stejne to neudela ale nic, problem bude nejspise v nastaveni vstrikovani lpg. Je to vcelku choulostiva vec.


Odpovědět

1  2  3  4