Fórum - Téma


W163 - Zapalovací cívky a lambda


Fórum ML W163 W163 - Zapalovací cívky a lambda

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2  3  4

2015-03-06 20:46:03

Možná nějakou radu Jardovi, teď už určitě ví, že ho zblbli, ale nejelo mu auto, tak prostě věřil servisu. Jestli někdo víte jak mu pomoct tak to zde napište

2015-03-06 21:32:13

Ja by som v kazdom pripade pri opatovnom nudzovom rezime vytiahol konektory od zadnych lambda sond. Zacal by som ciastocne v nudzovom rezime, ci to bude robit tak isto. Ak ano, vies ze katalyzator a lambdy su ok,bez prednych som este nejazdil, neviem poradit co by to malo robit, mne raz pomohlo ked som vybral benzinove vstrekovace a nechal som ich cely den ponorene v benzine, plocha s ktorej sa rozstrekuje benzin bola cierna. Prejavovalo sa to tak ze naskocil motor celkom hladko, na volnobeznych otackach ok, ale ked som mu drzal napr 2500otacok na diagnostike zacal vypadavat jeden valec,zle spaloval.

V pripade ze ti zle ide niektory valec, tak ako sa pise vyssie, aj to sa da riesit zamenou kablou medzi sebou, pripadne aj kable aj cievky a musi sa ukazat chyba na inom valci, vtedy vies ze je v tomto smere potrebna oprava ci vymena kablov, nieje to nic drahe, do 6000czk kable musis kupit, len ta diagnostiku, ukazuje ci ti zle pali valec akoby vynechava a vtedy vies ze riesis vstreky,sviecky,kable,cievky poznacit, poprehadzovat,poobzerat kedy sa sviecky menili ci by uz nebolo na case atd.Este by som si popozeral podtlakove hadicky, aj s tym som mal problem ze som behal na 5valcov po predbiehani napr, ked sa dobre zapocuvas nad motorom, pekne pocut ci nieco nieje prasknute. Je taka sada na predaj cca 10-15dielov co je vhodne vymenit myslim si pri 200tis km idealne a je pokoj v tomto smere.

Kejzy  
Jaroslav
2015-03-07 10:47:20

Na základě diagnostiky kterou mi ukázali jsem souhlasil s výměnou cívek! Nevím jestli jsou to výpadky z jedné jízdy,ale nejspíš se to načetlo při pokusech nastartovat. Nejsem znalec,a podle všeho jen blbec který se nechal nachytat .Aspoň vím kam příště nechodit!

Jinak ,něco málo peněz mi zbylo i na Karlovarský sraz! Všechny tam rád uvidím.Alenka má jen obavy jestli tam dojedem . Je to 8 km .

2015-03-07 11:23:02

kejzy: no to je divny to je jako kdyby odpojili všechy cívky a pak protočily motor aby to načetlo

2015-03-07 11:23:47

P0300 .. je velmi obecný OBD kod - není pravidlem, že je vadná vysokonapěťová cívka(může být) v první řadě ta diagnostika, kterou je to dělané není pravděpodobně schopna poskytnout všechny informace, které by diagnostik potřeboval pokud si je neumí a nebo nemá čím doměřit - uchýlil se k snadnému výdělku.( 6cívek) Jaký bude efekt této opravy si neodvažuji říci - ale velice podobnou chybu může způsobit i vadný snímač klikového nebo vačkového hřídele - diagnostika tu jeho nianci vůbec nezapíše, jelikož signál jde, ale je vadný.

Stejně tak může docházet k poruše na vstřikování paliva - u LPG v tom mají origo jednotky docela maglaiz - díky další vložené jednotce neví co se děje a je možnost, že si jednotka takovou chybu uloží.

Jinak si odvážím říci že ta diagnostika, kterou to bylo dělané načetla tak jednu polovinu relevantních kodu - ty další nejspíše neumí.

Proč si to ty servisy vůbec berou do opravy???

Kejzy  
Jaroslav
2015-03-07 11:53:35

blueabyss: Myslím že po předložení výsledků z diagnostiky a mým souhlasem na výměnu cívek si jenom chtěli vydělat:A já jim to umožnil! Na druhé straně výpisu je ještě chyba 6 tý válec!

Když jsem odcházel,tak mi dokonce řekli že nemají ani" elektrikáře", a pokud to bude opět "zlobit ",tak je to na odborný servis MB! Mají prý jen základní informace z diagnostiky.Víc prý nemohou zjistit! To mi řekli po zaplacení apřevzetí auta. Šikovný chlapci. Proč mě tam neposlali hned!? Snadně vydělaný peníze!?

2015-03-07 16:50:09

kejzy: cívky můžeš vrátit, odskoušet si která je špatná a zbytek jim vrať. Podle zákona ti nesmí měnit díl, který není prokazatelně vadný Udělalo to od té výměny znovu, pokud ano tak to musí opravit!

Kejzy  
Jaroslav
2015-03-07 17:38:02

mayer: Příští týden zkusím každou z šesti "špatných"cívek jestli jsou opravdu KO! Vyměním novou za starou ,a tak snad zjistím která je opravdu špatná. Jenom nevím jestli to bude stačit na to aby si potom vzali zpátky ty nový! Nejlepší by bylo kdybych ty starý mohl někde nechat zkontrolovat ( změřit) odborně a dostal na to doklad!

Jinak si myslím že tento servis na to nemá aby to opravil .Nejlepší by bylo kdyby to dali do původního stavu, a já bych to dal tam kde to umí! Ale to se asi nestane.

Moje žena říká abych se na to vy,nebo mě" klepne pepka"! Moudrá to žena .

2015-03-07 17:42:32

mayer: Já samo sebou stojím za Kejzym , ale dle toho jak píše servis mu navrhl výměnu všech zapalovacích modulu a Kejzy to odsouhlasil - prosil bych ten ZÁKON - respektive paragraf rád bych si přečetl plné znění.

Kejzy  
Jaroslav
2015-03-07 17:58:39

blueabyss: Já jsem souhlasil,protože mi řekli že cívky jsou potřeba vyměnit! Pokud by byli v pořádku,tak jsem byl podveden !

2015-03-07 18:01:40

kejzy: Pravda- tzn. tvrdili, že jsou všechny cívky vadné.

2015-03-08 02:42:14

Zdravím mám tiež podobný problém len s tym,že momentálne mi vypína odlišné valce a už som s toho zúfalí.pred zimou mi začalo občas auto vynechavat a hádzalo ho do nudzoveho rezimu.myzlel som ze ked ho mám na lpg,že by stačilo vymeniť sviečky.Tak som tak aj urobil a ako sa tak stalo auto ide čoraz horšie uz som menil aj nejaké cievky aj káble uz aj filtre od lpg a stále mi vyhadzuje nejaké valce občas 3 a 6 niekedy 1 2 3 teraz zase 4 5 6 uz som s toho naozaj na nervy.najskôr to robilo len na plyne teraz už aj keď prepnem benzín aj vstrekovace som už vymenil a stále to je zle aj keď o niečo sa to zlepšilo pri jazde na benzín.keď tak čítam to čo je tu popísané ohľadne lambda sondy chcel by som sa bližšie informovať ako to viem uspesne vylúčiť ze to ona robí problémy alebo ešte nejaké rady ohľadne tohoto?bol som aj na emisných a tie dopadli katasrofalne.už v tom mám guláš už som vyskúšal všeličo a stále mám pocit ze sa neposuvam v pred ale v zad ešte premýšľam aj nad tými sviečkami či som nemal kúpiť tie iridiove keď to predpisujú pre tieto motory?aj keď som tými co su tam podľa mňa nemal ako ublížiť keď pred tým boli v motore namontovne klasické bosch.tieto benzinaky odpadne ti kablik a auto je v riti!zlaté moje piano

Kejzy  
Jaroslav
2015-03-08 11:26:27

mbear: mám tam svíčky na Lpg - iridiové, a stejně to nejelo!

2015-03-08 12:16:26

Já mám BOSCH: FR8DPX já platil 66,- za kus a jezdím taky výměna po 23300km teď mám dalších 16000km a v pohodě

2015-03-08 15:13:32

Skúsim ešte odpojiť lambdu sondu co to spraví popripade sklepat odtrhlo na svieckach a ak ani to nepomôže tak kanister benzínu a zápalky to istia uz začínam veriť tomu prisloviu lakomych"nikdy neopravuj mercedes lebo sa ti pokazí"!človek mu chce dobre lebo sa snaží mu dať co potrebuje a čoraz horšie

2015-03-09 08:12:49

Kolik má alespoň přibližně najeto ?

KDY to skáče do nouzáku ? - hned po startu, po rozjezdu / studený, teplý motor / , při jízdě po dosažení určitých otáček / bývá to okolo 3 000/ atd

Po najetí pár set táců km s plynem a zkušeností jiných kolegů /včetně DOBRÉHO plynaře/ - problém je v 95% v autě, jen málokdy v plynu / kromě jasných plynových problémů - čitlo teploty plynu atd../ Plyn používá řídící jednotku auta včetně čidel - ale nijak jí zpětně neovlivňuje Bavíme se samožřejmě o pořádně udělaném plynu !! Ne od nějakého patlala ve slevě !!

Z mé zkušenosti to vždy chtělo vyřešit problém " u benzínu" a pak to fungovalo celé.

Jak ty auta stárnou - prostě pomalu odchází věci a v součtu to může dát někdy zajímavej problém.

V nedávné době / protože jsem se na to pár měsíců vysr.... / se mi toho u mého sešlo taky dost. Auto začalo při 3000, nebo prudkém přidání skákat do nouzáku / po zastavení a znovu nastartování, zase klid/ tak jsem asi dva měsíce jezdil jen do 3000 ot - to se vyřešilo výměnou katů za neorigo.Ale auto po delším stání / když vychladlo/ hned po rozjezdu skočilo zase do nouzáku - tak jsem vždy ráno počkal 1 minutu a pak to v poho jezdilo, pak se přidalo, že ráno byl problém rozjet i po ohřátí, prostě jakmile jsem zařadil, otáčky se propadly dolu a hup do nouzáku bez ohledu na teplotu motoru. Zajímavé bylo, že když jsem nastartoval "natvrdo" přímo na plyn auto jelo normálně Jelikož vím, že spoustu takovýhle nesmyslů způsobuje někdy váha vzduchu v počátcích odchodu do věčných lovišť - dal jsem jinou a ejhle, už zase stačilo jen ráno 1 minutu počkat a dalo se jezdit. Nakonec jsem přestal být líný a zajel ke kámošovi na diagnostiku / ikdyž zrovna u W163 r.v. 1999 toho ještě moc neukáže/ - výsledek - vadný ohřev LZ lambdy a sekundárního vzduchového čerpadla. Lambda vyměněna, čerpadlo rozebráno a zprovozněno. A auto jezdí jako nové. Tak asi tak - prostě je to běh na delší trať a hledání.

A ještě jedna zajímavost - podle fakt dobrého diagnostika z MB, je i po výměně dílu a vymazání chyb atd... u ML nutno najet tak alespoň 50 km, než se změna projeví. Nechápu přesně proč / prý díky načřítání dat systémem a jeho samonastavením - přeloženo do lidštiny - nějaké moderní elektrokund...ně/, ale je to tak.

2015-03-09 12:29:29

No netuším koľko má najazdené tipujem ze ma okolo 280000 lebo bol určite stoceny podľa toho ako vyzerá a podľa záznamov.Ja som dával montovať plyn rok a pol dozadu najzdil som 50tisic bez žiadnych problémov.prišla táto zima a začalo to.najskôr vypadávanie 4 valca na plyne za chladna to som mal odsledovane vymenil som sviečky uz začali blbnut 3 a 5 vy menil som sviečky začal vyskakovať aj 6 vymenil cievky 6 a piaty som odstránil.Potom to už začalo robiť aj na benzine kým sa nezohrial.Tak som vymenil aj benzínove dva vstreky podľa toho čo vyhadzovala diagnostika.už aj filtre vymenené a teraz už mu je jedno či teplé alebo studené.nastartujem a keď sa zohreje pri plyne ho hneď hodí do nudzaku keď idem čisto na benzín tak sa to stane pri vysokých otáčkach.a teraz podla diagnostyky sa mi vyhadzuje valce križom kražom.raz 1,2,3 Potom 3.1. Teraz zase 6.5.4.už aj vstrekovanie plynu som vymenil medzi sebou auto zázračné jeden deň išlo teraz mu zas sebe ale už nie za studena ale za tepla.už naozaj neviem čo mám ešte skúsiť.už len ta lamda sonda alebo ja neviem.ešte možno nejakú lepšiu diagnostiku len ci tam tiež nebude zobrazovať len valce?

2015-03-09 17:25:50

Pokud ti to při chladu skočí do nouzáku hned při prvním přepnutí na LPG - zajeď k dobrému plynaři - buď seřídit plynové vstřiky, což se mně moc neosvědčilo, nebo dát nové - záleží na tom jaký tam máš - ty levnější už můžou být v 50 tácech v háji. Stačí, aby se jeden při přepnutí "přilepil" a je to v háji. Dobrý vstřiky / tak za 2500,- na trojici válců/ mi vydrží 80-100 táců.

A určitě někam zajeď ať ti někdo, kdo tomu rozumí, zkoukne na diagnostice lambdy / ne na nějakém "nintendu u stodoláře" - popros někoho odsud třeba Blueabyss v Pelhřimově. Ona i dobrá diagnostika u ML moc neřekne, musíš uza někým, kdo o tom něco ví a ne že se hrabe v koncernových "čipnutých tedeyčkách" Vypadávání válců není ten problém, ale důsledek nějakého jiného Měnit cívky a benzínový vstřiky je zbytečné, fakt moc neodcházejí. Začni plynařem a pak ten Pelhřimov nebo někdo na stejné úrovni. Já osobně bych se přikláněl k těm katům a následně to vyhazujou lambdy.

2015-09-15 17:22:49

Ahojte. Od včerajšieho večera pravdepodobne patrím medzi tých co majú Katalyzator v prdeli.W163 4.3 Lpg 328000km. Auto sa začalo dusiť stratilo výkon. Dnešná diagnostika: výpadok 1a2 valcu z dôvodu možného poškodenia katalyzátora. Katalyzator funkce pod spodnú mez. Keď som pozrel zadné lambdy tak lietali hodnoty. Po odpojení zadných o2sond sa to troska zlepšilo ,ale stále to ide slabo a výkon je tak neplynule rastúci. Myslím že to uz bude asi upchate. Môže byt na tom niečo pravdy? Rovno ich dať nové? Vo štvrtok som objednaný do mb na olejový servis prevodovky rad by som tam šiel s pojazdnym autom. Pripadne co by ste mi poradili? Dik za info L.

2015-09-15 19:47:07

swiftt: katalyzator vymontovat a nějakou kamerou http://www.hobynaradi.cz/...remium-8595126961158.html se podívat v jakém jsou stavu, okem to vidět není je to za rohem, já kameru neměl tak jsem nařízl výfukové vedení podíval se a potom zase zavařil katy byly OK Jakou jsi použil diagnostiku? a kdo ji obsluhoval a vyhodnotil možnosti závady, jak zde bylo už mnohokrát napsané " diagnostika napoví " pak to musí někdo kdo tomu rozumí vyhodnotit a potom teprve něco kupovat a měnit.

Vlákno katalyzátory: http://www.mercedesclub.c...a/w163-katalyzatory-24114


Odpovědět

1  2  3  4