Fórum - Téma


W163 - Zapalovací cívky a lambda


Fórum ML W163 W163 - Zapalovací cívky a lambda

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2  3  4

Kejzy  
Jaroslav
2015-03-05 17:22:31

Včera mi během cesty padl motor do nouzového režimu Ihned do servisu, diagnostika prý načetla výpadky ve všech válcích! V nouzáku jsem jel do servisu asi 40 km! Mimo toho že šel motor nepravidelně s omezenými otáčkami,jsem v pohodě dojel ! Vyměnili mi proto všech 6 zapal.cívek ! Cena cca 14 000,-Kč! Bez práce. To ještě nevím, zítra tam jdu pro auto.Tak bych jen rád věděl jestli je možný aby mi "odešli" všechny cívky najednou , a jestli je možnost nějak přezkoušet jestli jsou v ,nebo si jen chtěli vydělat.Vyměněné cívky budu chtít vrátit.Asi bylo potřeba některou cívku vyměnit,ale všechny? Díky za Váš názor.

2015-03-05 17:31:11

kejzy: ahoj myslím že sis odpověděl všechny naráz to je blbost, určitě vrátit staré hlavně si vezmi papír od opravy, máš i zakázkový list? protože pokud budeš mít i nadále problém tak bych to reklamoval, že s tím udělali něco co nebylo potřeba.

Myslím že tento postup mi schválí i naši kamarádi co mají servis

Doli  
Libor
2015-03-05 17:36:29

kejzy: Obávám se, že má Michal pravdu. Vynechání válců je jen důsledek, ale bylo by potřeba odhalit a vyřešit příčinu.

Kejzy  
Jaroslav
2015-03-05 19:23:21

doli: Ráno si jdu auto vyzvednout,tak se zeptám proč se to stalo! A co udělali pro to aby se ta porucha neopakovala.Dám vědět. Nemám jim ho tam nechat aby to zjistili? Co když se to objeví znova? Je možný to potom reklamovat?

2015-03-06 09:37:27

No on probplém skoro URČITĚ nebyl v cívkách. Podle zkušeností kluků z MB a i jiných lidí okolo MB se cívky na ML kazí dost vyjímečně !! A všechny najednou !! PROČ ??

Jeden dotaz - po opětovném nastartování to skočilo hned do nouzáku nebo ne ??

Z praxe jeden z nejčastějších problémů pro "skok" do nouzáku je u ML s nájezdem přes 250 táců že zadní lambda vyhodnotí možnost poškození katalyzátoru. - SRANDA, co ? protože v tomhle nájezdu je tam místo katíku už stejně jen špunt bahna. Opakovaně řešeno u několika ML / 320 i 430/. Většinou to začíná, že při prudším zvýšení otáček nad 3000 to odepne tři válce. Po nastartování je většinou vše zase Ok až do dalšího překročení otáček a časem se to zhoršuje.

Nicméně pro "skok" do nouzáku je mnoho dalších důvodů ale řekl bych že pravděpodobnost, že odejde 6 cívek je stejná jako najít slušného politika.

Určitě chtěj, aby zjistili PROČ to do nouzáku skočilo, a cívky ať si schovají pro někoho jiného.

2015-03-06 11:19:10

Suhlasim s M.Kellym, mam doma dve cievky nove, skusal som menit za tie co mi tvrdili ze robia problem, ziadna zmena. V pripade ze by ti to zacalo robit sustavne,mne to robil hlavne plyn, na odskusanie ci to ma nieco spolocne s lambdou a katmi, treba zadne lambdy odpojit a zajazdit neakych 100km, aspon 50km bez prestavky jazdou po dialnici a ostatne bezne. Chyba motora bude svietit ale mal by fungovat v neakom rezime kde by ti nemal ist do nudzaku koli katom a lambde cize ak ti ho znova da do nudzaku, chyba bude inde....

Kejzy  
Jaroslav
2015-03-06 11:59:59

m.kelly: Po opětovném nastartování šel motor správně,při rozjezdu,tedy zvýšením otáček, padl do nouzáku.Mám najeto 178 200 km! Vracel jsem se z STK .na emisích lambda sondy jak na LPG tak benzín v limitu!

Když jsem jim v servisu řekl že motor v nouzovým režimu vypne několik válců,byl jsem za blba! Prý počítač omezí pouze otáčky motoru ale jde na všechny válce!

Tak to nakonec skončilo tak že nemají jak zjistit proč ty cívky " odešli", a odkázali mně na odborný servis MB.

  • nemcokpeter: Je pravda že mi to padlo do nouzáku při LPG,ale ani po vypnutí a úplném vyřazení (vyndaná pojistka ) LPG se nic nezměnilo.

Zrovna jsem se vrátil ze servisu!Celá "sranda 15725.-Kč

Vychválili se jak to opravili , motor prý jde jak hodinky! Cívky si musím nechat protože jsem souhlasil s výměnou!

Můj poznatek : nastartování ,motor naskočil ,zatřásl se a potom dobrý.Po ujetí cca 10 m a přidání plynu se motor opět hodil do nouze!Žádná kontrolka nesvítí. Zpět do servisu ,zapojeno na diagnostiku (po dlouhém přemlouvání protože to prý není možné když to mechanik byl projet a vše bylo OK) . Výpadek 6tý válec! Nevím co s tím potom dělali,šel jsem na kafe,dal k tomu 2x prášek na zklidnění organismu .Poté převzal auto ,zkušební jízda dobrý,tak jsem odjel domu.18 km zatím dobrý. Ale mám obavy odjet někam dál,aby se to zase ne

2015-03-06 17:32:37

m.kelly: no mě se to stalo taky odlel jsem na stk, vše v pořádku,při spáteční cestě to kleklo uplně Vadné 4 cívky,katy už na autě nejsou,

2015-03-06 18:46:34

kejzy: Jardo, tak si myslim že se potvrdila Doliho slova, příčina je někde jinde a je potřeba ji najít, taky myslím že by Ti měli říct aspoň obecně co stím potom udělali (odpověď dali jsme to na diagnostiku a něco jsme vymazali je myslím dost neuspokojivá odpověď, protože to něco muselo něco způsobit), že to teď jede (ovšem jak dlouho)

2015-03-06 19:00:06

cívky pokud nejsou přišroubované na deklu tak můžou jet,ale jakmile se přišroubují na dekl ta po zahřátí můžou probíjet,vnitřní izolace se uvolní a je to, ale aby odešly všechny za ráz možné není,jen páni lenoši nechtěli každou měřit zvlášt,přitom na to mají mašinku

2015-03-06 19:30:04

mayer: můžu s Tebou jen souhlasit, ale proč motor zase padl do nouzáku? prostě myslím, že je tam ještě neco jiného a když se odvolávají na autorizovaný MB servis tak podle mne nemají odpovídající diagnostiku a proto mění co si myslí, protože když mě bude hlásit diagnostika výpadek na některém válci tak vyměním jen tu konkretní cívku, stále ale souhlasím s Liborem (Doli) že to může být následek něčeho ??? ale čeho

2015-03-06 19:42:34

no u cívek se nikdy neví,hlavně je ůplně možné že taky cívka to být nemusí ale delší dobu mohl probíjet jeden kabel a to vysoký napětí odrovná cívky okolní,takže vůbec to cívka nemusela být ale jen jeden kabel od jedné idučky,stačí koupit metráž(300.-)kable na straně kde to začlo nebo ukázala diagnostika vyměnit a uvydí se,kabel za tepla může fungovat,ale srážením vlhkosti pod kapotou v zimním období se začne projevovat a někde probíjet,hlavně v plechovým stínění na fajfkách,(u 320 běžné),pak až teprve měnit cívky,všechny bych jim vrátil a at vymění jen tu vadnou,servis nesmí měnit díly bez toho aby se našla příčina,jen a jen vadný díl,problém je v tom že elektrodíly a různé čidla po namontování nejdou dodavatelům vracet,to vý každý servisák a je to psané vždy ve faktuře,proto namontovali všechny zakoupené,ale to měli předem informovat,,!vyhozený love,.to kdybych udělal zákazníkovy tak jsu na pranýři,.

2015-03-06 19:49:28

mayer: Jarda psal, že souhlasil s výměnou, ale určitě jen proto že mu řekli že jsou špatné, určitě né preventivně

Svatik  
Svaťa
2015-03-06 19:56:44

Popíšu vlastní zkušenost. Cukalo, netáhlo, jednou při rozjezdu dokonce chcíplo (už po cestě do servisu). Napíchnuto na správnou diagnostiku. Chyba zapalování třetího válce. Vyměněna cívka, projeto, závada znovu. Vrácena původní cívka. Přehozeny kabely od cívky ke svíčkám, mezi třetím a čtvrtým válcem. Projeto, chyba se přestěhovala na čtvrtý válec. Servisman vyraboval kabely ze svého ML 320 a závada vyřešena. Takhle nějak by to mělo vypadat. A ptáte se, kde že to takhle dělají: U strejdy Libora. Já ho fakt miluju.

2015-03-06 19:59:02

mayer: ještě, že mám tady po ruce Libora na ML a Petra na SLK , tam do těch končin co bydlí Jarda jezdím jen kamionem

2015-03-06 20:00:23

mayer: vadná cívka lze prokazatelně změřit.

Výpadek valců v důsledku poškození katalyzátoru (tak nějak zní překlad chyby) nikdy neznamená vadnou vysokonapěťovou cívku. Řídící jednotka na základě signálu z lambda přední i zadní(pokud je montována) vypne vstřikovače - nikdy ne zapalování. Je pro mne nepochopitelné proč při této chybě každý mění cívky - absolutně s tím nesouvisí.

I přemýšlející laik dokáže cívku přezkoušet a stanovit vadnou a dobrou zvláště pokud mám k dispozici 6 válců.

U vozidel W163 320 i diagnostika neumožňuje sledování vysokonapěťových cívek. lze však vypínat a zapínat válce sledovat dle snímačů počet chyb ve vlastním zapálení směsi.

U vozidel provozovaných na plyn je nejčastější příčinou těchto závad - poškozený katalyzátor víceméně v důsledku poškození přicpaný výfuk.

U systému s dvěma lambda sondami je i toto velice lehce měřitelné.

Když to zde čtu tak si říkám, že něco dělám blbě - prodat naráz 6 zapalovacích cívek - na to bych asi neměl dostatečně hroší kůži. I kdyby to po mě někdo chtěl, tak bych mu to asi rozmluvil.

2015-03-06 20:04:35

blueabyss: Petře jsem rád, že jsi to také potvrdil, je mi líto těch peněz protože jsme je mohli s Jardou na sraze ve Varech propít

2015-03-06 20:21:58

svatik: no jáky hledám až najdu a né že hned měnit,to je jak ve fordu,.uložení stabiláku,35,--vyměnili tlumiče s uložením,tyčky stabiláku,spodní ramena,tuklo to pořád tak paní řekli at si koupí silnější rádio at to neslyší,oprava ju stála cca 17 tis,já vyměnil gumu n stabiláku a byl klid

Doli  
Libor
2015-03-06 20:22:21

michaeltv: To máš teda sakra pravdu, to mohlo bejt kořalky

svatik: Svaťo - já tě taky miluju a úplně nejvíc, když přivezeš krémše a trubičky

2015-03-06 20:25:57

blueabyss: jo souhlasím taky prvně prohazuju kable nebo je změřím pak teprve cívka,v záloze 1 nová pro skušební provoz pokud není diagnostika


Odpovědět

1  2  3  4