Fórum - Téma


W163 - Výměna motoru


Fórum ML W163 W163 - Výměna motoru

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2

2013-07-22 23:41:29

Možná mi to někdo hned vymluví, že je to kravina, ale chci se zeptat, jestli už někdo tohle nebo něco podobnýho řešil.. nebo jestli by to vůbec bylo nějak teoreticky (pokud možno i prakticky) možný?

Mám tu jeden náhradní motor 240 (2.4v6 r.v.99), z Éčka, vypadá že v dobrym stavu, běžel krásně a tichounce...

Co kdybych tenhle motor dal do MLa - 320 taky r.v.99, co jsem takhle viděl.. už jsem tu jednou měl i z Éčka 280 (2.8v6) a všechny tyhle motory mechanicky vypadaj úplně stejně (240,280,320), co jsem takhle koukal na díly, tak např. vstřiky, myslim i váha,... nebo plno jinejch dílů jsou pro tyhle motory naprosto shodný.

Co jsem takhle už slyšel, tak když se mění motor tak se musí na diagnostiku aby se spároval s automatem... rozumělo by si to třeba s tou 240? Řikal jsem si, že kdyby to šlo, tak by to s timhle motorem mohlo bejt i lepší na spotřebu a zas oproti 230 by to mohlo o trošku líp jet...

2013-07-23 08:42:10

No za mne - určitě bych to nedělal - to si raději někde sežeň jinej motor 320. S tou 240 / ikdybys ji tam nakrásně dostal a rozchodil/ to NEpojede a bude to žrát VÍC ten motor je na to slabej - viz ty 230 co do toho dávali - děs. Ona i ta 320 je na tohle těžký auto s velkým odporem vzduchu a třema difama tak akorát, aby se s tím dalo jezdit. A to ten 320 motor na rozdíl od 240 v E jede jak divej.

Navíc ty motory nejsou úplně stejný, už jen to, že v E z tý doby jsou jen 2 lambdy a v ML jsou 4 a určitě toho bude víc.

Prostě spousta práce a nakonec budeš nasranej, že to nejede a žere.

Doli  
Libor
2013-07-23 12:41:41

harry28: To není kravina, to je přímo píííčovina

2013-07-23 13:16:17

Jo a na en - tou

2013-08-15 17:04:38

diamonds:

myslíš že to nepůjde? ty motory vypadaj úplně stejně... já s tim zatim žádný zkušenosti nemam, někdo tvrdí že to je to samý a někdo zas ne.

2013-08-15 17:45:17

Ten motor by se mel lisit v nejakych detailech, mozna olejova vana kvuli naklonum ml atd. Jestli by jsi to mel homologovat, nevim proc kdyz motor je ten samy a navic je motor uz bran jako nahradni dil a na cislo se nehledi, ne? Nevim jestli to co jsem napsal je tak uplne pravda, tak radeji nepsavam nic, ale myslim ze tim co jsi napsal ty akorat mates lidi a je to blbost.

Svatik  
Svaťa
2013-08-15 19:42:04

harry28: Motor by měl být stejný, liší se o 5kW a 5 Nm. Viz srovnání: http://srovnani.katalog-a...0%5D=2184&ids%5B1%5D=2008

Doli  
Libor
2013-08-15 20:51:23

mess: pokud si ještě se stávajícím motorem necháš udělat výmaz motoru(pokud v TP číslo motoru máš) potom se hledí jen na typ motoru a ten musí být stejný.

To znamená, že pokud je stejný typ motoru nemusíš mít z ničeho obavu.

2013-08-15 21:27:11

ani mi nedošlo že Diamond myslel homologovat, jako zapsání do TP- s tim si vůbec starosti nedělam..

Je pravda, že co třeba vim u Fordů, tam je stejný typ motoru např. v Káčku a ve Fiestě a v každém autě má jiný kód (nemyslím vinko ale kód), přitom ty bloky jsou úplně stejný. Nebo někdy se motory lišej (myslím u těch fordů)jen že má každý jinou vanu a taky maj každej jinej kód- přitom je to samozřejmě úplně nelogický (vana se může samozřejmě prohodit)- pak když je jinej kód motoru tak to může bejt problém na stk nebo kdyby se náhodou někdy auto prodával tak na evidenčce..nevím jak tohle mej Mergly, ale já na tohle kašlu, pokud tam náhodou bude jinej kód, tak ho nějak vybrousim a je to, už nebude čitelnej, hold se stk vždycky nějak udělá no

  • -----

Akorád nevíte někdo jak to přesně je- někdo mi říkal, že když se vymění (ať už u Ečka nebo ML) motor nebo automat, tak to pak jede jen na jedničku v nouzovim režimu a musí se na pc, aby se motor spároval s automatem. Zas někdo mi řikal, že prej někdy se musí na pc, někdy ne... nevíte někdo jak tohle přesně je?

Jinak ohledně tý vany to vim, že je jiná, ale pokud mi tam pujde z toho Ečka, tak jí možná ani měnit nebudu , myslim že kvuli nějakýmu náklonu... pokud s tim nebudu jezdit offroud a někde šplhat po stromech a tak, tak by to snad mělo být jedno..

2013-08-16 02:59:47

harry28: na sparovanie riadiacej jednotky asi budes musiet ist nakolko všetky parametre su ine .

ZAJIMAVOST:

Ale inak s tymi riadiacimy jednotkamy je my to zahada treba napriklad kdysi u nas v praci mali dva peugeoty 307 jeden mnel špatnou RJ a ten druhej byl zaparkovanej v potoku a mnel poruchu elektroniky(nevim jakou presne)ani jeden z nich proste nestartoval kdyz se prohodila ta RJ s jednoho na druhy tak oba nastartovali a fičali.nikto nevedel proc všichni se tešil ze prodaj ne jedno ale hned 2 pojazdny pekače.

ospravedlnte moju čechoslovenčinu

Doli  
Libor
2013-08-16 08:49:33

harry28: Co řešíš ohledně typu motoru a STK je samozřejmě Tvoje věc, jen jsem psal jak to být podle legislativy správně má...

Vanu bych asi vyměnil, protože 1. nebude asi pasovat do auta, 2 náklon motoru je opravdu v těchto autech trochu jiný a neriskoval bych, že se někde naloká vzduchu a přidře na klice...

Pokud budeš měnit holý motor - nevidím žádný důvod proč by se mělo něco párovat ... Pokud je vše v pořádku a auto předtím normálně jelo, nasadíš motor vše připojíš z původní instalace a musí normálně jet dál. Nic co by se mělo párovat nebo přizpůsobovat přece neměníš...

2013-08-16 19:33:02

doli:

to je přesně co jsem potřeboval vědět.. o tom párování právě každej pořád řikal něco jinýho.

no a s tou vanu jsi mě taky přesvědčil, fakt už to neni tolik práce navíc, to jí radši taky prohodim, za to by to fakt asi nestálo

motor je vyměněný.

byl to docela masakr, už jsem pochopil, že je doopravdy potřeba někdy klubek ke gole.. a to už jsem pár motorů dřív měnil (favorit, scorpio, sierra,...) a vždy jsem to zvládnul i bez něj, tady by se mi hodili i dva akorád ten druhej jsem doma nikde nenašel, tak jsem to nakonec zvládnul s tim jednym.

Každopádně teď na volnoběh na 600ot. motor neni slyšet, po nastartování skoro nekouří (hned po startu trošku taky přecijen tam nejsou ty katy, ale je to daleko lepší).

Ten Polskej zázrak jsem na ty zadní lamda sondy namontoval zároveň taky- teď vlastně nejsem schopnej posoudit, proč se to zlepšilo, jestli díky jinýmu motoru a nebo polákům...no asi obojí.

po nastartování za studena na benz. hned taky můžu jet a necuká to... no paráda

  • -------------------

musel jsem přehodit: výfukové parohy, držáky motoru, servopumpu, plno věcí co je v sání kvuli nějakejm těm emisím nebo co...bylo toho hodně. Nakonec ta vana byla doopravdy jiná, jen asi o 1cm je na tom Ečku mělčí v zadní části- přiznám se, že jsem se na to vykašlal, nechal jsem tam tu z Ečka, musel bych kupovat těsnění, nebo patlat to nějakym tmelem. Tahle byla ze spod krásně suchá, tak jsem jí tam nechal.

Teď mám aspoň pod motorem o 1cm víc místa

Jediná věc zatim přetrvává, že když startuju, tak občas to točí a nic, pak podruhý a hned na cvrnknutí- to mi dělalo i předtim, vždy třeba jeden měsíc to dělalo skoro furt, jeden měsíc to bylo lepší... takže to tam stejně budu mít pořád nějakou zradu v elektrice- nemůže bejt tohle třeba nějakym tim snímačem otáček, nebo něčim takovym? (diagnostika předtim nepsala nic) Zkusim zase časem nějakou tu diagnostiku co to ukáže, nebo je taky možný že tam jsou pořád nějaký chyby a bude je stačit jen vymazat.

2013-09-03 08:13:50

Gratuluju až se vrátím v říjnu z dovči, tak se u Tebe stavím pro ty bazmeky a pozbírat nějaké rozumy do budoucna !

2015-06-07 18:40:32

Nejspíše jako nejlepší varianta rozbitého motoru 430 mě čeká celá výměna. Hledal jsem proto celý motor a tak nějak jsem zjistil, že moc k mání nejsou. Náhodou jsem ale narazil, že v praze jě nějaký obchod "medikservis" kde je spousty motorů do ml 500. Je nějaká šance, jako výměnu to udělat s tímto motorem?

Bif
2016-08-28 18:25:14

Dobry den, sháním jakoukoliv informac či radu ohledně výměny motoru v mém ML W163 2700 CDI-OM612.963,chci vyměnit za motor s Ečka W210 270CDI-OM612.961? Je to vubec realné,už jse nekdo s touto výměnou setkal? Dle mích dosavadních informací ML ma jinou vanu,držáky motoru,vstřiky,alternátor-udajně vše má jít vymenit. Převodovka,egr,starter,turbo,sání,svody jsou stejne. Prosím poradte nekdo či je tato výměna reálná,či nereálná?

2016-08-29 07:34:28

No nic jinýho Ti asi nezbejvá, motor z ML se bude špatně hledat Na všechny tyhle výměny se většinou používá motor z ečka, páč jich je nejvíc

2016-08-29 08:29:05

Ahoj, zkus to tady

https://www.sbazar.cz/sim...ml-w163-27cdi-rv2004-nd-z

mívají tam pár ML na rozebrání a je s nima dost slušná domluva :

Bif
2016-09-14 20:05:22

Zdravím,mam dotaz, dovezl jsem si motor s Ečka sundala se hlava a ejhle co za prekvapeni- první a třetí píst malinko naprasklý viz foto. Válce jsou ok. Poraďte jestli jste se stím už někdo setkal,delat kompletní generálku nebo zavřít,jezdit a modlit se že se nerozleti úplně?

Sniper  
Pavel
2016-09-14 20:29:17

To mohly udělat tekoucí vstřiky, mě se to stalo na pětiválcové Audi až ke kraji pístu. Je to od tepelného namáhání. Také to může způsobit špatní chip tuning.

Bif
2016-09-14 21:19:58

Díky,pricina je mi jasná že byly špatné vstřiky, spíš mě zajímají jestli se stím už někdo setkal a jak řešit či neřešit opravu?


Odpovědět

1  2