Fórum - Téma


W163 - Spotřeba


Fórum ML W163 W163 - Spotřeba

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1 ......... 2  3  4  5  6

Sniper  
Pavel
2016-01-04 18:39:27

mess: Je pravda, že u Octavie I 1.6 MPi by mě to sralo, ale tady si myslím, že je to v normě.

U mě je ještě problém, že jezdím krátké trasy a LPG mi přepíná až při +60°C, když to stáhnu na cca +35°C, spotřeba benzínu mi spadne o 1-2 litry a vyleze LPG. Měl jsem už několik vozů na LPG a nemůžu si pomoct, ale u tohoto ML-ka vychází spotřeba na ten výkon a hmotnost velmi dobře

Výše zmíněná Octavia mi brala 1-2 litry beneli a v tomhle počasí cca 8,5-9 litru LPG při výkonu 100k a pohonu předních kol. O jízdním komfortu a jiných aspektech netřeba hovořit...

Audi 200 Turbo Quattro ( pětiválec 10v 121kW 4x4 1650 kg ) při starém systému nasávání lpg spotřeba 12-14 litrů LPG a cca 2-3 litry beneli.

Každopádně ten provoz vychází pořád levněji jak 400 CDi a v určitých případech i jako 270 CDi

2016-01-05 07:52:03

2 popelnice - " Pockej až bude natural za 35 a plyn za 16" - no a co, až to nastane, nic se nemění - protože poměr cen plyn - benzín se drží skoro stejně. A auta žerou palivo pořád stejně, ať stojí kolik chce.

xxxxxxxxxxxxxxx

2 michaeltv - "popelnice: to už se snad nikdy nevrátí " - ale vrátí, vrátí, neboj

xxxxxxxxxxxxxxx

2 LiborC250 - jo přesně tak to mám s 55 taky . Jo a když jsem jel v NDR po dálnici asi 600km rychlostí 130-150 tak to ukazovalo skoro neskutečných 14 L !! - to by ta 1,2 ( kdyby se na tuhle rychlost rozhejbala) žrala asi stejně

xxxxxxxxxxxxxxx

2 Petteh - tohle jsem u 320tky řešil před asi 1,5 rokem, je tady k tomu v několika tématech dost napsáno -v servisech lidem mění cívky, kabely atd, protože "vypadává" jedna strana válců. Ale do toho nouzáku to většinou při nájezdu 250-300 táců padá kvůli katíku ( s tím souvisejí lambdy a jejich hodnoty). Už jsme u nás řešili takhle tři auta s katíkama.

2016-01-05 15:42:07

m.kelly: no tak jako vim jakej je pomer ceny benyin plyn bylo to mysleno trochu jinak

2016-01-05 19:45:17

Zdravím. Musel jsem se tu po nějaké době ukázat sice se přiznám že už skoro rok ML nemám, ale měl jsem předtím 3roky w163 320 s LPG- jezdil jsem hodně s vlekem, tak mě to vycházelo 17-19/100 LPG (to jak nějací píšou 15-16 na to jsem se nedostal ani bez vleku) ale asi je to tak,jak psal MichaelTV - i když jsem se někdy snažil hodně šetřit tak spotřeba byla pořád stejná ( možná někdy doopravdy i horší), takže fakt to nemá cenu u tohoto auta přehánět s pomalou jízdou, (takže např. občas pořádný odšťoucnutí při rozjezdu na křižovatce když jsem měl za sebou 2,5tuny atd..)

Ale na druhou stranu zas jak tu všichni píšete, tak já jsem naměřil docela dlouhodobě ( takže si myslím docela přesně) průměrnou spotřebu na benz. 1litr/100, max. 1,5 víc to každopádně nebylo ( jen když v Německu nebyla dlouho nějaká čerpačkaLPG v noci- to jsem jel na benz. taky 60km- takže tam už to byla asi vyšší spotřeba benzínu). Já jsem to měl seštelovaný že se mi to na LPG přepínalo hodně rychle, nevím teď přesně ale myslím že někdy při60,možná dřív. nevím, každopádně cca po ujetí 1-2km možná ani ne. a jezdil jsem převážně střední vzdálenosti ( cca 30km praha a 30zpět..) takže ani ne moc kousky ani ne dálky.

2016-01-05 21:45:49

harry28: Svatá pravda, rozumná řeč. Taky jsem se tu vyjádřil, že mi to na dálku jede kolem 11l.Už nevím. Jenže po nějaké době a ujetých kilometrech jsem zjistil, že to je blbost a leda bych to musel tlačit. Průměr na počítači je 14l. Na plyn mi to přepíná podle počasí a teploty. Zhruba kolem 1- 1.5km. Na dálku kolem 13l. Jinak jak tu píšeš. Jestli tomu šlapu a nebo jedu opatrně tak ta spotřeba dle počítače se drží kolem 14l.

Ahoj sniper. Jak si na tom ty se zkušenostmi a se spokojeností.

2016-01-06 00:43:36

Zajimave, kdyby mi to neko tvrdil pred 14 dny, tak bych mu neveril, ze to je normalni.

Sniper  
Pavel
2016-01-06 18:41:29

Dneska jsem zajel k plynařovi a nechal si snížit teplotu pro přepnutí na LPG. Byla nastavená na +40°C a teď tam mám +30°C. Večer, když jsem jel z práce, LPG přeplo asi o cca 3km dříve, takže to půjde na spotřebě beneli opravdu znát.

Jinak mám rozdíl mezi teplotou na čidle motoru a čidle vzplynovače cca 20°C což je dost.

Jedna z možných příčin je pravděpodobně nefunkční pomocné čerpadlo oběhu vody, ale myslím si, že při běžícím motoru musí vodní pumpa zajišťovat dostatečný koloběh, ne?

Ta el. pumpa je tam z jiných důvodů.

No každopádně teď se mi zvedne spotřebas lpg a sníži beneli, tak pak napíšu co jsem naměřil...

2016-01-06 19:25:05

sniper: to je ono, proto jsi měl vyšší na benz a nižší na LPG.. a já jsem si vzpoměl že jsem to měl také nastavené na 30stupňů, z domova to mám pořád dokopce, tak asi po 1km už se to vždy přeplo.

Schválně pak dej vědět kolik ti to bude průměrně baštit. Nikoho jiného zrovna se 430 neznám, měl jsem 320 nejdřív Ečko- to fakt letělo, pak když jsem si pořídil ML320 tak jsem si furt myslel že ten motor musí být úplně ko, že to byl takový rozdíl ve svižnosti, ale nebyl... právě o 430 jsem nejvíc vždycky přemejšlel. Na německých inzertních webech ( mobile.de nebo autoscout.de) co se prodávaj auta, tam občas píšou spotřebu(město,venek a průměrná) a zrovna u ML430 udávaj cca o 2litry NIŽŠÍ než u ML320.. realita bude asi jiná, ale kdyby to mělo žrát stejně, tak 200kW bude určitě lepší než 160

2016-01-06 19:34:28

sniper: S pomocným oběhovým čerpadlem mám takovou zkušenost, že když mi nešlo, tak mi auto netopilo. Ať už u Vita a nebo u Alhambry. U Vita mi to oběhové čerpadlo blbne taky a vůli toho se mi sem tam nerozjede přídavné topení. Zkrátka jak se mu chce. Alhambra bez toho čerpadla netopila vůbec. Je možné, že to má fakt vliv. Nám auto stojí venku. Nechám chvíli zahřát+-2- 3 minutky a jedu. A auto po kilometru přepne na plyn. Záleží na teplotě.

2016-01-06 20:07:14

sniper: Rozdil teplot je normalni, je tim nizsi cim je redutor bliz k motoru, ale nikdy to stejne nebude.

Sniper  
Pavel
2016-01-06 21:44:16

mess: Rozdíl je v pořádku, ale 20°C mi přijde už dost u zahřátého, stojícího auta. No uvidíme.

2016-01-06 22:36:16

sniper: Muze byt spatne zvoleny typ cidla - prubeh odporu v zavslosti na teplote, da se navolit pouzity typ u nekterych RJ, nebo nevhodne umistene cidlo, defektni cidlo. Kompunenty systemu LPG jsou takove, divne, dela se to v polsku a tak, nekdy je to fakt shit. Osobne se mi libi jen systemy prins.

Nejpravdepodobnejsi moznost bych videl to nevhodne umisteni, tezko s tim neco udelas a spis bych to neresil.

Pak mne napada, kdyz tam vidim ten "splynovač", zadny tam nemas. A teplot ukazuje system vice, tak jestli jste precetli tu spravnou. Mluvis o teplote reduktoru.

2016-01-07 07:38:02

Jo ten rozdíl teplot je tam vždy - já bych to neřešil - prostě nastavit to, co je výhodné a pokud to funguje - neřešil bych to - rozdíl může být opravdu taky v čidlech.

K tomu oběhovýmu čerpadlu - ono záleží jak máte v autě zapojenej reduktor . Jeden čas mi prostě sám od sebe "vypadával" plyn a přeplo se to na benzím - vše bylo OK, ale někdy si to postavilo hlavu a na plyn to nechtělo jet - až jsem nakonec přišel nato, že blbne oběhový čerpadlo - na topení to žádnej zřetelnej vliv nemá, tak se to nepozná. Až jsem si všiml, že někdy v expanzce nebylo vidět jak se vpravo dole ( když stojíš proti autu) tou trubičkou, co se u starých ML vlamovala, nejde žádná kapalina zpět - vyndat a rozebrat čerpadýlko - totál zasraný a už bez uhlíků ( no po 400 tácech má nárok) a od té doby vše bez problémů - prostě když neběží ten oběh, tak nejde do reduktoru dost vody a jak nestačí zplynovat - tak se to přepne na benzín - ale ne každý to musí mít zapojený od plynaře jako já !

2016-01-07 12:41:50

m.kelly: Poznal si to pak na spotřebě plynu, když si dal dohromady to pomocné čerpadlo?

2016-01-07 13:29:10

witas: To nijak spotřebu ovlivnit nemůže, buď probíhá odpařování plynu a nebo při nedostatečné teplotě reduktoru neprobíhá a pak to nejede. To znamená, že by tam vznikl rozdíl ve spotřebě jedině tehdy, pokud bys jezdil na benzín .

2016-01-07 14:24:17

mess: Já myslel, že to třeba splynuje lépe.Tak jestli to žádný vliv nemá, tak bych se na to vykašlal. Na benzín se stejně jen rozjíždíš a pak už to frčí samo.

Sniper  
Pavel
2016-01-07 19:06:58

mess: Reduktor, nebo vzplynovač. Zařízení, kde se mění skupenství Teplotu jsem četl správnou, jejich SW udává jenom 2, přičemž jedna je brána z čidla vozu, druhá z lpg. Systém je montován v itálii a ti dělají lpg dobře.

Ráno do práce, výjezd z garáže +8°C, po ujetí cca 1,5km po rovině při teplotě okolí -2°C přepnuto na LPG.

Dnes při cestě z práce, celý den 0°C zataženo, po nastartování a ujetí 1.800m po rovině na okresce se přeplo na LPG.

Myslím, že budu spokojený Jen jsem zvědavý, jakou budu mít spotřebu LPG, když do teď jsem měl 15-16 l.

2016-01-07 19:15:41

sniper: V Italli umi akorat pizzu a spagety. A s tim cidlem mi to prijde divny

ale hadat se nehodlam, takze hodne zdaru pri provozu.

Sniper  
Pavel
2016-01-07 19:22:03

mess: Tak já jsem přesvědčen a mám i určité zkušenosti, že nejlépe umí LPG Holanďani a pak Italové.

Rukou 50°C neudržím a na reduktoru i na hadicích topení jsem ruku udržel, takže asi opravdu to čidlo kecat nebude.

A čidlo teploty vody na autě bude nejspíš v hlavě, že? A tam je teplota nejvyšší, už začínám věřit tomu, že je rozdíl v pořádku...

2016-01-07 19:24:41

sniper: Ano, jen je divne, ze nekdo napojoval cidlo auta do lpg, standartne se to nedela. Jen nemam 100% jistotu tak, se nemuzu hadat.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6