Fórum - Téma


W163 - Problémy ML s LPG


Fórum ML W163 W163 - Problémy ML s LPG

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz W163 ML  |  Naše vozidla


1 ......... 2  3  4  5  6

2016-04-03 10:29:16

doli: na pravém výfukovém potrubí jsem měnil kat, protože v něm drnčelo na levém ne. Kolik to má přesně katů? Někde jsem četl že 4?

Doli  
Libor
2016-04-03 10:44:17

pravda605: Ano 4

2016-04-04 12:29:08

Tak po vymazaní chyb v řj motru auto opět jede krásně, akorád po delším staní déle točí než nastartuje, ale když potom auto chcipnu a hned natočím tak chytí krásně. Čím by to mohlo být? Chyby, které byly v řj, přikládám.

2016-04-04 15:49:56

začalo to dělat znovu... První to začalo vynechávat, potom začalo pískat lpg (ta krabička kde je stav nádrže lpg a přepínání lpg, benzín) pak to zdechlo a málem jsem to nenastartoval (3x jsem musel) ani na benzín a po přečtení diag. jsou tam ty same chyby. Co by to mohlo dělat?

2016-07-11 10:43:59

tak a jsem tu zas... vyměněný pal. filtr a pal čerpadlo ani se nehlo a auto startuje už krásně i krásně JEZDILO, a po třech měsících začaly zase problémy. odešla levá labda za katem - výměněná, pravá měla zkrat na plus vyhřívání (od té doby nefunguje vyhřívání labd za katem) ale funguje. Od té doby auto skáče do nouzáku při cca 3500 až 4000 otáček (při předjiždění je to hodně nebezpečné) a auto jako by jelo na 3 válce (jak htp) jak na benzín tak na lpg. po chcípnutí a nastartování vše ok dokud se nedostanu zase na ty otáčky. vyměnil oba přední katalyzátory, zadní tam už nejsou (asi shořeli). Jinak auto startuje i jede krásně jak benzín tak lpg. někde tady jsem četl že řj motoru odpojuje jednotlivé válce (vstřikovače) pokud dochází k vynechávaní zapalování a že na tom odpojení májí zásluhu i zadní labdy (odpojí půlku motoru) a že když je odpojím tak by to nemělo dělat. Odpojil jsem je a dělá to furt a je to ještě horší tak jsem je zapojil zpět. Už fakt nevím čím to může být... Vynechávání na válcích se stěhuje jak kočovníci (jednou vynechává 1 a 4 potom 2 a 6 nebo jenom 3 atd.) to jsem zjistil podle diag. Měl jsem k dispozici dvě nové cívky a když jsem ji dal místo té kde to vynechávalo tak se vynechávaní přestěhovalo.. Ještě se zeptám jak má fungovat sekundární vhánění vzduchu? ještě tu hodím výpis z diag

Děkují za jakoukoliv pomoc :)

2016-07-12 20:07:01

Já mám všechny cívky nové a vynechávání válců mi dělá občas taky, pokaždé je to jiný, nebo více, vždy ovšem na LPG, na benzín zatím ne ( OMV 100 okt ). Někdy se to třepe až moc a rozsvítí se kontrolka závady, po opětovném nastartování motor zase běží, kontrolka zůstane svítit, nebo někdy sama zhasne. Ty cívky odpojuje jednotka kvůli ochraně katů, když má podezření na špatné zapalování. Mám staré zapalovací kabely a musím koupit nové, LPG je citlivější na zapálení směsi - tohle se mi kdysi už stalo na Audi, po výměně kabelů vše v pořádku, tak doufám, že se to zpraví i tady.

Ten fen fičí při studeném startu kvůli rychlejšímu ohřevu katů, pokud ti nefunguje, zcela určitě ti může auto padat do nouzáku ( odpojení jedné celé řady válců )

Tož zajeď za někým, kdo tomu opravdu rozumí - třeba Doli? a budeš mít časem po problému.

2017-06-03 13:45:31

ML430 + lpg - vynechávání válců .. Ahojte lidi, už to tu hodně lidí řešilo,aspo%n něco podobného..¨

Před dvěma lety jsem pořídil ML430 w163, plyn už tam byl dost starý Landi renzo, necelé 2roky to bylo bez problémů, pak asi před měsícem jeden den z ničeho nic, ráno když jsem nastartoval- nechytlo na poprvé,až na potřetí, od té doby je to tak vždy,to už o něčem svědčí. jel jsem normálně na benz. a jak se to přeplo na LPG tak to začlo škubat, od té doby je to tak pořád. Byl jsem na dvou nějakých obyč diagnostikách výsledky obou stejné: vypadávání válců z důvodu obávaného poškození katalyzátorů (u 1.diagn. vypadávání1.a3.válce, na druhé zas vypadávání1,2,3,4a7válec). Dal jsem nové svíčky NGK celkem za 4300kč- na benz.to od té doby jede o trošku lépe,ostřejší zvuk, ale jinak to samé (chytání na benz.na podruhé, při přepnutí na LPG špatně pálí), při odpojování jednotlivých cívek při benzínu-všechny reagujou jako když je to ok. Pak jsem byl u jednoho plynaře. který tvrdil že to dělá jen ten starý plyn- vyměnil mi za 25000kč komplet nový předek LPG (komplet elektrika,vstřiky,ř.j.)- výsledek pořád žádný. Byl jsem pak následně u dalšího plynaře- zkontroloval vše na notebuku- prý je nastavené na LPG vše správně).

Prostě jednoduše na benz.to jede normálně (možná nějaký nepatrný problém, kromě těch strtů vypadá na benz.vše ok) a na LPG na houby. Měl jsem předtím 320 kde to bylo opačně, většině lidí tohle dělá opačně. Teď jdu ještě zkusit přes víkend sundat sání, podívat se na klapky- ty prý taky dostávaj při lpg větší záhul.. jinak nevím čím už by to mohlo být. Volal jsem i přímo do mercedesu ale tam mi řekli že se stejně nejspíš nicmoc ani ta jejich diagnostika nepozná. Nevíte někdo čím by to mohlo ještě být? Případně o někom kdo by se v tomhle rád nějak pošťoural poblíž prahy?

2017-06-03 20:11:35

harry28: Zdravím!Začal si veľmi dobrú tému,ktorá zaujíma veľmi veľa tunajších užívateľov.Mnoho z nich utratí kvantum prachov a z nulovým,príp.horším výsledkom.Lpg v týchto motoroch je to pravé orechové,aj keď tu bude množstvo odporcov stojím si za svojím.Lpg riadiaca jednotka načítava hodnoty z benzínovej.Keď v tej niečo nesedí,neukáže sa to na benzíne no lpg už áno.Podtlak na riadenie motora je obzvlášť citlivým článkomMyslím,že si sa správne rozhodol pre tie klapky sania.Po 2-3 rokokoch jazdenia na lpg je nutné vymeniť vstupné filtre lpg a hlavne vyčistiť a nastaviť lpg vstrekovače,ktoré sa radi zlepujú-reagujú tak oneskorene na časovú to z ja sa vstreku!To práve vyhodnotí lambda sonda ako chybu a odppojí válce 1-3 a 4-6 (chyby misfire fail P401-P406).Táto chyba nahráva potom kšeftárom- mení sa všetko na čom zarobia katy,sondy,inukčné cievky,sviečky,alebo ako v tvjom prípade lpg komplet zariadenie.To väčšinou s nulovým výsledkom a majstri ani sami netušia,kde je problém!Následne sa očierňuje lpg,ako výhovorka ich vlastnej neschopnosti!

2017-06-03 21:31:57

nezmar127: tak bohužel, dnes jsem celé odpoledne rozebíral sání, odpustil cca 2,5litrů vody, následně vyndal nádobku, vše odstrojil atd..- klapky se zdají v pořádku, vše chodí asi jak má, hadičky co jsou připojené zezadu kolem klapky( co nejsou normálně vidět) se zdá taky vše ok.

Nicméně, měl jsem odpojednou baterku, když jsem měl vše hotovo, zapojil aku, tak to chytlo na cvrnknutí- to je přesně to, že ty chyby tam nahází plyn, proto to pak chytá na podruhé, jakmile odpojim aku- vymažou se zřejmě aspoň částečně chyby, proto to pak chytne hned.

Pak další zjištění: Když to nastartuju normálně na benz. furt ok, v momentě kdy mi cvakne vzadu na bombě ventil a začne blikat zelená kontrolka na přepínači lpg- tak v tom momentě už to začne kuckat! a to ještě neběží na lpg ( aspoň myslím) to je jen nejdřív jen pohotovnostní režim kdy se připojí ř.j. lpg ale zatím to běží na benz. až teprve když přidám určité otáčky,pak se připojí vstřiky lpg a benzinové odpojí... Takže nerozhoduje že to běží přímo na lpg, ale prostě to začne zlobit jak je připojená ř.j.lpg.

Takže měnil jsem: svíčky, některé cívky (to nemělo vůbec význam), klapky ok, tlaky ve válcích ok- jsou v rozmetí 12,5-14. skoro komplet nový plyn..ještě co mě napadá jsou tam staré směšovače- ale to my myslím plynař říkal že to by mu diagnostika hned ukázala.

Dnes jsem zkoušel volat přímo do mercedesa chodov- ochotně se se mnou ten chlápek bavil snad půl hoďky, ale prý se obává že ani na jejich diagnostice se extra nic nezjistí a že je snad lepší to mít jen na benz.- to mi řekl někdo i včera z nějakého servisu co teď?? na benz. to je sice v pohodě, jak jsem jezdil týden na benz. tak spořeba klesla dokonce kolem16/100, 17 s vlekem (na lpg18/20) ale na každodenní ježdění to je blbost..

2017-06-03 22:27:48

harry28: musím souhlasit s kolegou "nezmar127" nejprve musí být motor na beznín v pořádku a potom řešit LPG. LPG každou chybu znásobí, jinak k servisu LPG, který vyměnil většinu věcí a stejně to nejede???? Ať si to vymontuje a nic mu neplatit. Určitě se najdou odborníci, kteří jsou schopni motor na benzín zdiagnostikovat a naučit ho chodit jak má, někdy servis vdálený třeba 100km, ale schopný opravit není tak vzdálený aby se nevyplatilo tam zajet

2017-06-03 22:44:39

michaeltv:

jojo, s tím souhlasím, doporučili by jste mi někoho? Doliho? koukal jsem že v profilu má nějaký tel. tak tam asi v pondělí cinknu, příp. ještě někoho?

Na tom Chodově v mercedesu by měli volný termín až koncem června na diagnostiku to je ten průšvih. Už to začíná být dost akutní, chtěl bych s tím jet pokud možno na dovču do Itálie za 10 dní.

2017-06-07 21:00:32

Tak jsem tu zas. Dnes jsem ještě koupil kabely za 3500, nepatrně je to možná tišší jak na benz.tak nepatrně na lpg nicméně problém to stejně neřeší.

Před pár dny jsem jel do Německa pro auto s vlekem najel jsem celkem 1000km s kamarádem, který mi to zaplatil na benz.takže jsem se tlačítka pro lpg ani nedotkl, po pár nastartování jen na benz. auto chytá na otočení klíčkem, jede do tahu dobře, vše bez problémů, jak jsem pak zase zkoušel na lpg, od té doby to samé, chytne po druhé po třetí, jede na . Do nějakých servisů jsem ještě volal, ale přijde mi blbý co jim mam vlastně říct když je to na benz. naprosto ok- všichni tvrdí že to musí být v tom plynu.

Zítra zkusím ještě nějaké plynaře a pak nevím..

2017-06-09 21:50:59

Vyřešeno

Nakonec jsem byl u dalšího plynaře, v Říčanech u Prahy ( třetí v pořadí) a hned věděl - KO reduktor LPG, řekl mi totiž, že si to hned myslel potom co si mě vyslechl už po telefonu, s úsměvem mi řekl že vlastně ten plynař, co mi vyměnil kompletní předek LPG krom reduktoru-tak to bylo zbytečně a právě to co měl, ten reduktor, to nevyměnil- a to jsem mu o tom ještě říkal, že se mi zdá dost starý,jestli to nemůže způsobovat- a prý ne,to není potřeba.

Totiž, jak byl reduktor už hodně starý, byla v něm protržená membrána a plyn ucházel do tenké podtlakové hadičky co je napojena do sání(normálně tam má být jen podtlak) a šel tak plyn do sání do motoru na stranu válců 1,2,3,4- proto to házelo chyby nejvíc na této straně, protože jak tam ten plyn šel navíc,tak samozřejmě ř.j. motoru odpojovala válce.

Následně jsem volal chlápkovi co mi montoval zbytečně to lpg- že prý to nějak vyřešíme, že mi to nějak pomůže něco s tim udělat, pak následně znovu poštelovat na pc.atd.. a dnes mi celý den nezvedal tel. no nic. tak jsem si sjel reduktor koupit, namontoval sám a šlape to jak hodinky

Takže: 25000lpg (zbytečně), 4500 svíčky, 3500 kabely.. a nakonec to bylo z toho to nejlevnější : 3200 reduktor.

Což o to, stálo to dost peněz, zas tak toho nelituji, svíčky, kabely- teď bych řekl že to žere tak o 1-2litry méně než předtím, u toho plynu aspoň je pravda že tam byly dost staré vstřiky-takže taky by byla otázka času než by odešly, takže to vyhozené peníze úplně nebyly, ale co mě trochu štve- ten přístup. Někdo s tímhle třeba měl zkušenost, někdo ne- proto na to nepřišel.. v pořádku, ale tenhle poslední plynař mi právě řekl, to že na to přišel takhle hned, protože mě doopravdy vyslechl- měl jsem to přesně vyzkoušené, co to dělá, jak to dělá a kdy to dělá atd..zatím co ten co mi to montoval za 25000, tak jako plno dalších- i když jsem mu to třeba popisoval tak mě ve skutečnosti ani nevyslechne a rovnou už v tom má jasno ( taky na co by mi prodával a montoval reduktor s prací třeba do 5000kč) když mi může prodat a vyměnit něco za 25000.

Ještě že na to tento poslední plynař přišel, protože už jsem měl v úmyslu přivézt z Německa nějakou masařku w210 430( což se dá koupit relativně levně na díly na rozdíl od ML) a prohodit celý komplet motor ( už jsem to měl vyzkoušené u320 a šlo to dobře) ale stejně, byly by to 2-3dny práce a vlastně by se nic v tomto případě nevyřešilo- to bych se pak šel asi odstřelit- to už bych pak udělal asi jedinou věc, jak už tu někdo psal, polít benzínem a zapálit.

2017-06-10 06:42:32

harry28: Tak hlavně, že se dílo podařilo

2017-06-17 22:45:13

Tak to jsi si to užil pěkně, jak ti to jezdí v těch to vedrech? Mě po ránu jede krásně, podřadí si hezky když to rychleji sešlápnu, ale jak jedu odpolko když je vedro přijde mi to kuwa liný. Sešlápnu a kolikrát to ani nepodřadí, nebo podřadí třeba o jeden ale hlemýžď :(

Díky

2017-06-18 00:39:20

alacris: To je normání.

2017-06-21 14:47:39

alacris: ja jsem tedy zadny rozdil nikdy nepocitil jestli jedu rano nebo pres den. Me to jede slusne porad,kdyz to jede (kdyz zrovna nemam nejaky problem,jako jsem mel tenhle)

2017-06-21 17:23:14

harry28: Nejede to stejně, jen jsi si toho nevšiml. Ono to ani nemůže jet stejně, protože fyzika platí.

2017-06-22 19:59:08

alacris: no a mne to ide presne opacne :D rano mam problemy, takmer zakazdym musim po par metroch zastavit a restartnut motor alebo startovat s vypnutym LPG, po 1-2 km uz ide normalne ale cestou do prace mam kopec a ten ma problem vyslapat ! Cestujem cca 4 km. Poobede v tych horucavach nastartujem, necakam, zaradim a pokial neslapem silno na plyn ale idem normalne a plynule to hlavne, auto ide OK .... co sa tyka servisu, nove vstreky na plyn, nove filtre aj novy reduktor (membrana) Dokopy suma ani nie 100 €. Na benzine, nove sviecky, nove kable, a 2 nove cievky. Diagnostika v pohode, chybu nenaslo ani raz. v SERVISE BOLO AUTO SKORO 3 TYZDNE, DOST CASU NA TESTOVANIE ! Je to rodinny servis, menene len co bolo treba, dokonca este nemam vystavenu Fa, a uz su 2 mesiace odvtedy.

2017-06-22 21:09:01

Ty jo, já si toho minulých rok taky nevšiml, teda takového rozdílu. Ještě mě napadlo, zítra zkusím přepnout na benzin když to nepojede a uvidím jak se to bude chovat.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6