Fórum - Téma


W163 - Přestavba na LPG


Fórum ML W163 W163 - Přestavba na LPG

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2  3  4  5 ......... 6

2013-12-23 22:39:32

harry28: Přestavbu na LPG u tvého Ečka, neprovaděla nahodou jedna Brněnská společnost?

2014-01-28 14:36:58

michaeltv: Zdravím, mám na tebe skromný dotaz. Píšeš, že ti to v zimě bere tak dva litry benzínu. Sleduji, kdy se mi to v zimě přepne na plyn, teď když trochu přimrzlo, tak až někde po dvou km, než se to krapet zahřeje, ale co mě zaráží je spotřeba benzínu, proti té tvé je to o 1.5 l více . Takže nevím, jestli náhodou není něco špatně.

Díky, jestli se mi rozhodneš odpovědět.

2014-01-28 20:33:50

pupus: sekvenční se přepíná podle teploty motoru, ta se dá nastavit, já mám 30°C, je to minimum, hrozí že nebude pořádně splynované a pujde do vstřikovačů kapalina a to je špatně, proto se dává 35-40°c záleží jak Ti to nastavili v servisu a od kud máš branou vodu na předehřev, já hned od hlavy do topení a jde to prvně do směšovače.

2014-01-28 20:45:46

peteerr:

Bylo to v Praze Běchovicích- jmenovalo se tomyslím: Chiptuning..nějak tak, nevím jestli to ještě funguje.. je pravda že tam byly nějaký moraváci, takže je to možný že to byla brněnská firma..

2014-01-28 20:57:59

michaeltv:

jojo, je to nějak podle teploty - já to mám taky asi 30 možná 30-40 to nevím přesně..

Pak se to dá nastavit i v závislosti na otáčkách, předtim jsem to měl ze začátku právě na 1800 otáček- to mi právě docela vadilo,protože občas jsou situace, např. když člověk nastartuje někde ve městě mezi křižovatkama a popojíždí v koloně, tak jsem jel zbytečně třeba 3minuty furt na benz. než jsem mohl vyvynout těch 1800ot.. je to třeba minimum ale je to zbytečný, přecijen má člověk auto na plyn aby na něj taky co nejvíc jezdil že jo, co si budem povídat Teď už mi to nastavili tak že to mam jen v závislosti na teplotě. Takže já když vyjíždím z domova z garáže ( tam mam asi 6 nad nulou, když je venku 5 pod nulou) tak mě se to přepne na lpg asi po 200metrech. Mě to toho benzínu asi nesežere zas tak moc, jednu chvíli jsem to počítal a vyšlo mi asi 1L/100km spotřeba benzínu, když jezdim spíš kratší trasy, když jedu někam dál tak to je samozřejmě i míň. Ale zase ať dělam co dělam tak já se prostě teď v zimě nedostanu pod 18lpg- takže já taky moc neušetřim

2014-01-28 21:12:56

harry28: Ahoj, myslím že sekvenční "musí" mít minimální teplotu, aby splynovalo a nešel tekutý plyn do vstřikovačů, na Fronteře jsem měl starší systém ten byl podle otáček motoru. Spotřeba 18 to je různý, musíš vědět za kolik jezdíš na benzín a na plyn budeš jezdit s o něco větší spotřebou udávají 10-15% mě to osobně dělá asi 20%, ale je to tím že palivo je levnější takže mám těžší nohu na plynu

Svatik  
Svaťa
2014-01-28 21:33:06

michaeltv: Uvedeme trochu ty výrazy na pravou míru. Reduktor (někdy též nesprávně zplynovač) je ten "budík". Směšovač nemáme v autě vůbec. Ten byl u karburátorových aut. Byl tvaru "brýlí" nebo kolečka, podle počtu komor v karbecu. Ohřátá chladící kapalina jde do reduktoru kvůli tomu, že se reduktor musí ohřívat kvůli správné funkci. Aby se v něm všechno "hýbalo" jak má. LPG totiž zplynuje již při mínusových teplotách, takže v kapalné formě vám ze vstřiků rozhodně nepůjde. Jde o to, že kdyby se reduktor neohříval, během chvíle by zamrzl a doslova se proměnil v ledovou kuli. I v parném létě se to může stát. Existuje i varianta vstřikování kapalné fáze LPG, ale to je úplně jiná liga (i cenově) a je tam všechno úplně jinak. Takže LPG zplynuje i bez ohřívání.

EDIT: Ještě pro představu. Z jednoho litru kapalné fáze LPG vznikne cca 553 litrů plynu. Takže pro systém vstřiku kapalné fáze postačí taková "mikronádrž". Nebo standardní velikost s celoživotní náplní.

2014-01-28 22:46:46

michaeltv:

jojo, udávají 10-15%, mě dokonce tenkrát řikali že u sekvenčního vstřikování ani spotřeba nenaroste vůbec, ale co mam zkušenost, tak u starýho systému- to jsem měl Scorpio 2.0, jezdilo to za 9benzínu- když jsem do toho dal lpg pak za 12,5..

sekvenc už jsem měl taky v několika autech, to ML mi taky přišlo že na benz. to bylo cca 14-15 ( ale měl jsem to na benz jen asi měsíc, takže to neni moc přesně vyzkoušený), jak jsem do toho dal LPG tak 17-20, připadá mi dokonce že se to auto pak prostě rozežere víc i na benzín... ale tak jako tak LPG vychází stejně o dost levněji.

2014-01-29 02:59:00

harry28: No já zase nejsem nějak extra spořivej, ale když jsem tak četl ty vaše příspěvky, jsem to prostě asi od října zkoušel měřit, to bylo ještě docela teplo a nikdy jsem se nedostal pod dva litry benzínu. No a teď , když mrzne , dělá mi to 3.5 litru, což je skoro jednou tolik než se píše tady na fóru. Tak mě jen napadlo, jestli není někde chyba.

Protože jestli najedu na plnou nádrž 280 km a odečtu z toho ty km co jedu na benzín, dostanu se na nějakých 240 km což při nabraných 44 litrech lpg není nic světoborného, spotřeba nějakých 18,5 litru + plus to co najedu na benzín, takže celková suma za 1 km se vyhoupne na nějakých 4 ká - takže nic extra! Kdybych jezdi na benzín za 35.30 za litr, taková je teď u nás cena, vychází mě to prakticky stejně při spotřebě 12 l/100 v benzínu.

2014-01-29 09:06:29

Ona ta spotřeba benzínu při provozu na LPG silně závisí na teplotě, při které se to přepne na LPG To zn. kolik musíme najet km na benzín než se to přepne. A tahle hodnota je programovatelná. Chce to teda vychytat co nejnižší teplotu, ale zase ne moc nízkou, aby to "nezamrzalo"

A co se úspor týče,mně to ML 320 dlouhodobě ( asi 120 000 na LPG) vychází buď 14L benzínu / 100km, nebo 17 LPG + 1,5 benálu / 100km při přepočtu na současné ceny 17,- LPG a 35,-benál vychází přibližně buď 3,5 nebo 4,9 Kč / km, což je skoro 1,5 Kč rozdíl a pri 30-50 tisících km za rok už je to pár piv navíc

2014-01-29 09:22:14

michaeltv: Nechceš si přehodit to nezávislé topení do ML - myslím že tam by mělo docela využití - smontoval bych ho - v tom slk dle mého názoru nebude mít využití a u ML by mohlo mít dosti velký efekt i v tom, že ho používáš přes zimu.

Tvá krásná blondýna s ještě krásnějšími pruty by usedala do vyhřátého vozidla.

2014-01-29 10:37:12

V kazde nadrzi je svatiku skupenstvi kapalne. Takze to cos napsal nechapu. Mozna jeste spim.

Zajimalo by me ale, jestli se muze menit chovani benzinove ECU jak rika harry, protoze mi prijde to same. Pri predelani na plyn to asi nefunguje uplne spravne, aspon se mi to tak zda. Protoze kdyz mi predelavali jedno auto, tak jelo normalne. Pak ale po case ve vysokych otackach ukazovala diagnostika ze jsou vstriky trvale otevreny, coz u systemu lpg nelze. Takze to prestalo jet uspokojive .

Svatik  
Svaťa
2014-01-29 11:05:37

mess: Možná ještě spíš. Netvrdím, že v nádrži není LPG ve skupenství kapalném. Jen říkám, že k jeho "zplynování" není zapotřebí jakkoli ohřívat. Ohřívat je třeba reduktor, aby nezamrzl. Propan zplynuje při -40°C a butan až těsně pod nulou cca -0,5°C. Jejich směs v závislosti na tom, jestli je zimní, nebo letní. Zimní LPG směs (60% P a 40% B); letní LPG směs (40% P a 60% B).

EDIT: http://cs.wikipedia.org/wiki/LPG

2014-01-29 11:07:05

mess: Adaptační hodnoty zcela určitě, ale po nějakých 20-30km by se to mělo zase upravit. Zcela jistě by se však neměli měnit způsobem, že by to významě ovlivnilo chod motoru - tomu už se po té říká chyba.

2014-01-29 17:17:38

Svatik: Nepochopil jsem to o nadrzi. Tak jsem to myslel.

Blueabbyss: No me by zajimalo k cemu tam presne dojde. K necemu ano, prptoze to prestalo po 30ti km jezdit spravne. Nikdo ale nevysvetlil cim to bylo. Vyresili to tak ze se nastavil v 5000ot/min prechod na smes benzinovou. Kde dlouhy interval otevreni vstriku "nevadi". Nevim jestli to nekdo netunil SW benzinove ECU.

2014-01-29 18:13:54

svatik: Ahoj Svaťo, psal jsem to jak se to normálně říká, máš samozřejmě pravdu samozřejmě i o těch teplotách a jak jsi psal o zamrznutí tak to je přesně ono, pokud má reduktor z kapaliny udělat plyn a je zamrzlý tak místo plynu začne reduktorem procházet plyn v kapalným skupenství a tam je ten začínající problém, proto je zapotřebí prvně zahřát a potom redukror začít využívat, snad jsem to teď popsal správně

2014-01-29 19:16:14

mess: Jsem asi přepracovaný já nějak nemohu pobrat o co jde - v čem má být problém - zkus to na mě Svahilsky

2014-01-29 19:53:46

Blueabyss: No, asi už v ničem. Zajímalo by mně třeba, jestli je možné aby standarntní jednotka nastavila pulz pro otevření vstřikovačů tak dlouhý, že by ve výsledku mohly jevit jako trvale otevřené (ve vysokých otáčkách a při vysokém zatížení atd.).

Ono to není moc důležité, pokud by jsi to někde měl dlouho hledat, není to potřeba akorát by mě to zajímalo.

2014-01-29 20:00:04

mess: A čím jsi to měřil?

2014-01-29 21:21:41

Tak nejlip by to mozna slo osciloskopem, ale merili jsme to diagnostikou jednotky plynoveho vstrikovani. Protoze osciloskop mam jen stary a moc bych toho neodecetl


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6