Fórum - Téma


W163 - Přestavba na LPG


Fórum ML W163 W163 - Přestavba na LPG

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2  3  4  5 ......... 6

2013-11-26 16:53:46

W163 - Přestavba na LPG .. Zdravim , rozhodl sem se nechat předělat moje ML na LPG . Mám to auto rád tak se ho nechci zbavovat ale protože jezdim hlavně po praze tak mne začíná spotřeba 15 - 16 L benzinu docela vadit . Vím že už se tu LPG probíralo ale konkrétních zkušeností od majitelů ML tu moc neni.

Tak se ptám , jak jste spokojeni s LPG v Mlokách ? Jaká je spotřeba a jak to funguje ? Nejsou s tím nějaké potíže ( ventily , hlavy apod ?). Případně máte tip na někoho šikovného kdo LPG montuje ? Díky za rady a tipy .

2013-11-26 18:43:50

djmartyn: Ahoj moje spotřeba je tady http://www.mercedesclub.c...w163-1523/spotreba-paliva mám ale ML430 r.v.1999, rozdíl ve výkonu je spíš nepoznatelný, spotřebu bych zhrnul asi kolem 15-16 l/100 plus v létě asi litr benzínu a v zimě dva litry/100. Ty velké rozdíly ve spotřebě jsou jízdou s karavanem nebo velkým vlekem asi 20l a jízda v terenu asi kolem 18l. Na benzín jsem jezdil chvilku a měl jsem asi 12-14l. Přepíná to automaticky asi při 30-35 stupních teploty motoru, takže v létě při velkém teple to přeplo na plyn i pár sekund po startu. Potíže nemám žádné, zařízení mám polské a bez problému, nádrž pod autem, místo dojezdové rezervy, tu mám teď v kufru, je to lepší řešení než nádrž v autě, měl jsem ji ve Fronteře na dlouho, ale i tak zavazela, dělá se i stojatý toroid, ale určitě má menší objem než válec, někdo z našich řad to má v autě místo rezervy, myslím v kombiku tam je rezerva v kufru na stojato. Já mám 60l natankuju do plna,stačí to jen šikovně uvnitř přihnout, ale neměl by být problém tam dát i 70l vycházelo by to na knop, ale vlezla by tam. Jsem z moravy takže mojeho šikovného mechanika asi nemá smysl doporučovat. Ptej se, rád zodpovím co budu vědět.

2013-11-26 21:26:24

michaeltv: ja by som kontakt na toho sikovneho mechanika privital.

2013-11-27 05:11:21

copy: tady jsme to trošku řešili, nechci dělat někomu reklamu, už jsem to tady psal v příspěvku ode mne, http://www.mercedesclub.c...-a-vse-kolem-11796?kols=2 dělá vše, ale hlavně velké motory,čekací doba asi měsíc, dobrá cena, nic nezamrzá, nic mi nezkur... , domluví se s Tebou co kam chceš a hlavně když řekne 29tis. tak 29 a ne jak si pro auto dojedeš, ještě jsem musel to a to a to.Mmyslim že profesionálně udělany www.autonalpg.cz

2013-11-27 08:12:12

S LPG v mlokovi naprostá spokojenost - nalítáno s plynem přes 200 táců a motor v pohodě. Spotřeba jak psáno výše mezi 15-17 L plynu a 1-2 L benzínu podle jízdy a ročního období . V podstatě žádné problémy - díly na LPG jsem měnil jen díky opotřebovanosti vzhledem k nájezdu / vstřiky / a jednou odešlo čidlo teploty v reduktoru. Jedenkrát ročně "doštelování/ při revizi. Pokud bys hledal nějakého dobrého plynaře v okolí Tábora, mohu dát kontakt.

Jinak z dlouholeté zkušenosti / a nejen mé / není ani tak moc důležité jaký systém tam namontuješ - pokud to nebude nějaká "slevová" skládačka, ale KDO to bude montovat.

2013-11-27 11:09:50

u mě je to to samý. Já mám nalítáno zatim na ML 60tis. a LPG naprosto bez problémů, nedávno jsem si na tom akorád vyměnil filtry ( 200kč) protože by se správně měly po 30tis. měnit, ale byly úplně čistý, že to snad ani nebylo potřeba..

Mě to montoval chlápek v Praze na Jižní spojce, jmenuje se to: Tomegas. Stálo mě to nějak myslím 29500kč, s tim že v tom bylo za 2000kč přimazávání- ale příště bych už to ani nedával, ze začátku asi 30tis.km jsem to tam dolejval- takový speciální olej na přimazávání, teď dalších 30tis. už na to kašlu a je to naprosto ok. ( u některých aut to prý potřeba je, u některých ne..co jsem se takhle dočetl)

Předtim jsem měl Ečko s timhle samym motorem 320- nalítal jsem s nim na LPG 100tis.km, tam jsem přimazávání taky neměl a naprosto ok. Akorád na tom Ečku, tam mi to monoval nějakej kretén, nějaká tuningová firma, když jsem tam jezdil jako blbec kvuli reklamaci že mi to na LPG nejede, tak tam hodně jezdili lidi s Oktávkama, že jim tam dělali nějaký načipování a pak že jim auto vůbec nejede, nestartuje, atd..vždycky jsem tam přijel, oni mi tam něco předělali- pak jsem ujel zas 5km- zas to na LPG nejelo.. a furt takhle dokola.. s reklamací jsem neměl šanci, jedině jsem se tenkrát měl zkusit obrátit na čoi, ale to už je jedno, prostě to jsem nalítnul. Naštěstí něco semtak si dokážu opravit sám, tak jsem si nakonec ten plyn předělal sám a pak to bylo celých těch 100tis.km ok bez problému.

Doopravdy záleží na tom kdo to montuje.. např. u toho Ečka když jsem to přivezl domů z toho LPG servisu, tak přívodní trubička která vede pod celym autem, tak tam byly příchytky po sobě asi po metru a když se toho člověk dotknul tak to upadlo, tak tam ta trtubička jen tak vysela....prostě hrůza.

Tady z toho Tomegas, to tam je všechno přichycený doopravdy poctivě každých 20cm jedna příchytka a i to doopravdy drží

všechno jsem si tam musel ze začátku nakonec dodělat sám aby mi to vůbec fungovalo, abych mohl na LPG jezdit.. ale to bylo hned ze začátku.

Dopravdy záleží na tom kdo to montuje.

Jinak mě vychází spotřeba taky tak 15-17lpg/100km při ježdění se samotnym autem ( když jedu třeba na dovču nebo na hory), jinak s tim skoro furt taham auta, s plaťákem když něco vezu tak 19-20/100.

Měl jsem předtim nějaký problémy- motor bral olej, předtim jsem vykuchal katalyzátory- to mi to žralo kolem20-22/100... viz jiný témata, to už je teď vyřešený a co se týče plynu tak každopádně ok.

Kejzy  
Jaroslav
2013-11-28 19:29:36

djmartyn: Zdravím,W163,LPG,system MAGIC 2,válcová nádrž 90 l za sedačkama. Můžeš vidět na mém profilu jak to vypadá v autě.Montáž v K.Varech ,po domluvě ráno přistaveno,druhý den v poledne hotovo! Precizní práce,spolehlivý a komunikativní přístup. Cena 29 000.- .

Vím že teď rozpoutám diskuzy o pravdivosti spotřeby ale při dodržování vyhlášky o povolených rychlostech spotřeba 12,8-13,4 ,když jsou erupce na slunci a nekoukám na tachometr tak kolem 15-16l lpg.Tahám přívěs 1 300 kg,tak tam se dostanu ke 20 l. Nádrž pod auto jsem nechtěl,protože při větší spotřebě je 60 l nádrž na nic.Jezdíš jen tankovat. Držím palce ať si vybereš a jdi do toho! Řeči jako "když nemáš na benzín,kup si jiný auto",neřeš!Každej si umí spočítat cenu LPG a benzínu.

2013-11-28 21:23:14

Dík za rady kluci , až lpg nechám namontovat tak napíšu svoje postřehy , dik.

2013-11-28 22:45:55

kejzy:

jojo, kvuli tý bombě to je jediný co mi na tom docela vadí, je to sice velká výhoda že mam volnej kufr, já mám toroid 55litrovou a každých 200km musím tankovat, protože se ani nemůžu spolehnout na to kolik na ní najedu, mam tam asi blbě přihlej ten plovák nebo co, někdy se nic nenacpe do rezervy ( takže tam dam max cca 48litrů) a někdy zas jo. Normálně bych i při spotřebě těch 19,20 když jedu s vlekem, tak logicky 55litrů- to bych najel přes 250km, ale někdy mi to dojde i při 220km,.. takže radši tankuju vždy max. kolem 200... naštěstí je těch čerpaček hodně, ale kamkoliv jedu, tak si hned předem musim naplánovat kde vůbec budu tankovat ( když nechci brát zrovna LPG za 18kč).

  • - jenže dávat válcovku do kufru to mam od manželky zakázaný, navíc čekáme teď druhej přírůstek- takže kočárek, velký nákupy,...
  • --

všechno má prostě svý pro i proti.. to samý jako s tim benzínem, asi určitě když by do toho ten plyn člověk necpal, tak by to tomu motoru prospělo víc, i co se týká spotřeby, věřim že na samotnej benzín se s tim dá jet za 13/100.. vždycky když jsem do nějakýho auta dal LPG tak se spotřeba zvýšila o 1-2litry ( přestože tvrděj že se sekvenčim LPG to žere a jede stejně jako na benz..ale neni to pravda) no jo ale kdo na to dneska má

2013-11-29 04:15:21

tady jsou fotky mojí nádrže 60l, je tam místo i na větší průměr i délku, já jezdím do lesa tak ten průměr mám menší, aby nebyla moc nízko a delší zrovna nebyly skladem tak mám 60l a jde mi natankovat vždy do plna, nepamatuji si to uplně přesně, ale myslim že by tam vlezla nádrž délky 789mm tj.70l nebo průměr 400mm délka 847mm tj. 90l, muselo by se to nejdřív změřit je to hodně naknop ja měl tu smulu že skladem zrovna nebyly

2013-11-29 14:38:14

michaeltv: nacpat tam takhle pod auto 90 to by bylo supr.

Já mám právě toroid a větší než 55 tam nešla, já jí mám ještě víc utopenou, mě neni vidět pod nárazníkem skoro vůbec, jenže do délky, kvuli nápravnici nebo diferáku a do strany kvuli výfuku už tam nešla, jedině by musela mít ty samý rozměry co mam a vyšší ( aby čouhala akorád trochu víc pod auto) jenže takovou taky neměly a válcovku prý taky zrvona neměli žádnou takovouhle co by tam šla.

Každopádně jak tak koukam tak bych volil určitě příště válcovku.

2013-11-29 16:45:50

harry28: na první a druhé fotce, jak je tam ta deska to je rovina s nápravnicí a ještě je tam 7cm rezerva, normálně nádrž vidět taky není, je to foceno na zvedáku víc ze spodu, do boků je to asi 7cm na každé straně, ale mám tam tažné tj.asi 1cm pásovina a 1cm hlava šroubu, takže rezerva 10cm, možná s jiným tažným víc, bez tažného 14cm, výfuk mi nezavazí mám ho z druhé strany rámu, je tak origo

2013-11-29 19:29:19

michaeltv: jojo, s tim prknem to jsem pochopil, já to mam právě možná ještě o trošku vějš ( já bych tam měl možná rezervu k tomu prknu 10-15cm) ale právě by to klidně mohlo být níž.. a už vidim na tý fotce jak máš ten diferák, já to tam mám právě těsně k tomu diferáku, takže právě toroid se tam větší nevejde, nebo apoň určitě ne s většim průměrem. Ta válcovka je určitě lepší. Od tažnýho tam ty jekly+ šrouby mam taky tak..právě na levý straně to mam taky skoro nadoraz k nim.

Někdy časem tam možná zkusim nějakou válcovku nacpat.

Kejzy  
Jaroslav
2013-11-29 21:16:06

harry28:

taky bych raději nádrž pod auto,ale já ten velkej kufr vlastně ani moc nepotřebuji.Koupil jsem SUV protože jsem potřeboval auto pro tahání karavanu.Nenašel jsem lepší značku

2013-12-06 20:35:28

musim se pochlubit jak mám vyřešené místo v kufru, když jsem měl tu rezervu jen tak položenou na placku, tak mě to štvalo, že byla přes celej kufr, bylo to takový nepraktický. Vyřešil jsem to takhle, ale když s origo roletou to nešlo- ta mi přijde taky docela nepraktická, nedoléhá k sedačkám a je zbytečně moc dole- nepraktická.. mam tam držáky rolety z Forda Escorta, a roleta je z Mondea ( mk1,2 nejstarší typ) Roleta z toho Mondea se dá sehnat cca 300-400kč, já jí měl zadarmo, určitě by tam šla i z něčeho jinýho aby měla podobný rozměry. Tu orig. ML jsem ještě za 1500 prodal. Samozřejmě jsem to musel trošku upravit.

michaeltv: Ještě mi prosimtě prozraď kde máš ten multiventil ( budík od tý bomby), většinou na těch válcovejch je ten kryt plastovej a plexisklo přes to, nebo prostě nějakej takovej plast. Já to mam vlastně taky ale aspoň je to menší, mam to přikrytý ještě přes to omotaný igelitem, přecijen to mam dost schovaný. Ty válcovky maj většinou ten multiventil přecejen větší, tak jsem si myslel, možná přes to vymyslet nějakej plechovej kryt..

2013-12-07 03:08:19

harry28: Válcová nádrž má ten ventil otočenej asi 60stupnů do vrchu, mám tam jen kohout, přetlakový ventil, a solenoid na automatické otevírání, žádný budík s ukazatelem, jak jsem to míval dřív, stejně by nebyl vidět, je to otočený do předu a kupodivu je to čistý a není to nijak chráněný, spíš jsem uvažoval, protože jezdím často po lese, dát tam pořádnej kus plechu, kdybych někde trochu víc škrtl, ale dokud se nic nestane asi to nestihnu

2013-12-07 13:04:31

michaeltv: jojo, já jsem se právě bál nejvíc toho budíku, do něj kdyby pořádně majznul nějakej šutr tak by to možná mohlo něco provéct, nevim, možná taky ne...já jsem měl vždyky na válcovce budík, dokonce na tomhle toroidu je tak budík- samozřejmě je tam úplně k ničemu..tak už to asi dělaj i bez toho. takhle je to asi v pohodě. Co jsem koukal ale po novejch těhlech bombách tak to jsou rakety, to vyjde stejně tak min. na 5000 včetně toho multiventilu atd.. to se mi zas nechce dávat, jedině možná jestli seženu příležitostně nějakou jetou na inzerát.

2013-12-08 10:55:41

harry28: Ještě pár fotek, jak jsem vyřešil rezervu. Plast 1cm tloušťka vyříznutý na míru prvně z kartonu a potom na hotovo, nožičky plast asi o 1cm vyšší než rezerva, takže ji můžu kdykoli vytáhnout i když je plný kufr, navíc mám vedle místo na další věci, když sklopím sedadla tak je to skoro v rovině takže jsem spokojený

2013-12-09 20:22:54

Zdravím všechny Mlokaře co jezdí na LPG. Když pročítám Vaše příspěvky, rozhodl jsem se rovněž přispět svou troškou do mlýna. Před časem jsem si taky pořídil ML 320, rok 98, dovoz Itálie, fakt dobrá kondice, na LPG předěláno tady. Zatím ještě stále sbírám zkušenosti, měl jsem před tím BMW, ale to jezdilo na Cng, což byl docela problém jak s tankováním, tak s údržbou, protože před čyřmi roky tady CNG moc nejezdilo. Provoz celkem v pohodě, km vycházel na 80 halířů, což byla úplná nádhera proti benzínu. To fakt žralo bafo i trávu kolem cesty. Systém CNG byl Tartarini a vlastně jen stačilo vytočit to do vyšších otáček a hned to přeplo. No a tady se vlastně dostávám k tomu co jsem chtěl napsat. Ml má trochu jiný systém -polský - Stag a ten se vlastně přepne na plyn až když se auto trochu zahřeje, většinou je to do ujetí dvou km. Takže vlastně je třeba ještě připočítat náklady na benzín. Je fakt , že jsem auto kupoval až v říjnu, takže v létě možná bude spotřeba benzínu nižší, ale teď mi to vychází na téměř 3 l na 100 km..

Nádrž mám toroidní, pod autem místo rezervy. Má být na 55l, ale víc než 48 se mi tam nepodařilo nikdy narvat.

Spotřeba není tak úplně nejhorší, když už je motor zahřátý dá se s tím jezdit i za 13 l , ovšem mimo město, takže jestli někdo píše o spotřebě po městě 12-13l, je to kec. Zkoušel jsem to několikrát a s bídou jsem se vlezl do 14.5 l a nebyla to jízda , ale spíše utrpení. Takže když jezdím tak, jak jsem zvyklý -celkem normálně, žádné extrémy, jezdím po městě za těch 15,5 - 17 l. Což je taky dost dobrý. Na plno nádrž se mi daří ujet v průměru tak 280 - 300km. Což by mi vycházelo v průměru něco kolem 14 l. Jenže když si od toho odečtu ty km, co mi auto jede na benzín, tak se dostávám téměř k 17l. Ale i tak se to ještě vyplatí. Akorát , že cena plynu leze pořád nahoru. U nás -Karvinsko - je litr za 18,50 což je hnus proti cenám, které byly před půl rokem -o dvě koruny níž.

Problémy zatím nejsou žádné, chystám se vyměnit svíčky za ty přizpůsobené LPG. Vlastně jeden problém by tu byl - občas se mi stane , že nastartuju a hned to zdechne, ovšem napodruhé už v pohodě. Ale teď když se ochladilo na těch mínus 6, jsem nastartoval třeba až napotřetí. No oteplilo se a už zase v pohodě, ale to nevím, jestli to je kvůli plynu. Takže asi tolik ode mne, rád si zase přečtu Vaše názory a příspěvky.

2013-12-09 21:20:55

pupus: Ahoj, k té spotřebě, ono velké šetření je u tohoto auta kontraproduktivní, na posledním srazu jsem diskutoval o jízdě s mojím autem, zjistil jsem, že takový ten prokluz je do asi 2,5-3tis otáček v pořádku, je to tak nastavené, při nižších otáčkách to dělá asi toto: přidám plyn otáčky motoru se zvednou z 1800 na 2100 držím plyn ve stejné poloze a auto začne zrychovat z 70 asi na 85 km/h otáčky motoru se nemění jen auto zrychluje je to tak v pořádku, když jedu např. 2800 otáček a přidám plyn, tak jdou otáčky motoru i rychlost navrch, hydroměnič je plně uzavřený jak když se pustí spojka na manuálu, bylo mi řečeno že je to tak v pořádku a je to tak vymyšlené. Tak je potřeba se naučit jezdit s převodovkou, tak jak byla vyrobená a naprogramovaná. Snad by to mělo jít naprogramovat i jinak, ale výrobce ví proč to tak naprogramoval. Také jsem provedl vymazání starých adaptačních dat a potom jsem si najel nové adaptační data klidnou jízdou tak jak bych chtěl jezdit. Můžu říct že lehce sportovní jízda asi do 130 na okreskách mi zvedla spotřebu asi tak o 1l , samozřejmě když tomu šlápnu, tak se radši na spotřebu nedívám, ale cestáři už nemají práci se sečením trávy . Jestli jsem něco popsal špatně tak mě klidně opravte. Prostě spotřeba závisí hodně na tom kdo sedí za volantem


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6