Fórum - Téma


W163 - Pohon 4x4


Fórum ML W163 W163 - Pohon 4x4

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2  3  4

Sniper  
Pavel
2016-04-20 21:01:45

Jo to jsou ty samomazné komponenty! Kdyby byla v každém křížku máznička, byl by klid

2016-04-21 18:50:26

sniper: Přiznám se že nevím jestli čidla jsou nebo nejsou ok chtěl jsem právě jen vyčistit to ozubené kolo a proto jsem je vyndaval. nenašel jsem nikde jinou možnost jak je zkontrolovat a vyčistit.

2016-04-21 20:33:34

Nové kardanové kríže už maznice majú.Je to tam vidieť.No neviem,či to vydrží viac.

2016-05-15 11:14:01

čtyřkolka - jak funguje? .. Zdravím, může někdo napsat zkušenosti s využitím pohonu 4 kol u tohoto auta? Párkrát se mi stalo, že jsem se dostal na kluzkou vozovku, při rozjezdu mi podkluzovalo ale pouze jedno kolo. Předpokládal jsem, že je v řízení diferenciálů nějaká malá inteligence, ale to se mi nepotvrdilo. Je možné, že by bylo u mého auta něco nefunkčního? Diagnostika nic neukázala. Nemám ověřeno při zapnutí redukce rychlosti - není možné, že právě pouze při zapnutí redukce rychlosti auto reaguje jako čtyřkolka? Díky za všechny podněty. Teď mám dojem, že náhon 4 kol akorát zvětšuje spotřebu.

Doli  
Libor
2016-05-15 11:34:24

scully: Čtyřkolka je trvalá. Prokluz kol řídí ESP.

Sniper  
Pavel
2016-05-15 14:22:01

scully: Náhon na všechna kola téměř vždy zvyšuje spotřebu, ale také posouvá trakční schopnosti auta úplně někde jinde, je to silný prvek aktivní bezpečnosti, jízdních vlastností atd. Mám bohatou zkušenost s vozy Audi quattro a už bych nechtěl auto s pohonem jedné nápravy. Ale bavím se o tralém pohonu 4x4, šiditka jako Haldex apd mne nezajímají...

K tomu ML-ku, tak si najdi nějakou mez, vem si kámoše ať se dívá z venku a najížděj na mez tak, aby se ti zkřížily nápravy.

Uvidíš sám, co budou dělat prohrabující kola, pak to zopakuj v režimu Low Range. Někdo tvrdil, že v tomhle režimu jede převodovka podle jiného programu, měl by být citlivější k prohrabujícím kolům apd.

Každopádně pokud má trvalý pohon čtyřkolky 3 diferenciály, potřebuješ 3 uzávěrky, aby ti braly 4 kola v extrému. Jinak ti uteče ktouťák vždy jen přes jedno kolo s nejmenší adhezí. ML-ko supluje uzávěrky pomocí přibrždění protáčejícího se kola, takže nikdy nebudou v extrému hrabat současně všechna kola najednou, což je sice škoda, na druhou stranu ML-ko není offroad a na běžné ježdění tento systém dostačuje. Já s ním projedu tam, kde jsem jezdil s Pajerem a to mi stačí.

Ono je to taky hodně o gumách a o řidiči - to se nechci chlubit, jen poukázat na to, že blbec ani na dobrých gumách s dobrým autem v terénu nemusí ujet to, co opačná kombinace

2016-05-15 15:25:06

Díky za odpovědi, zkusím to ještě s redukcí

2016-11-04 14:15:09

Zdravím,zřejmě mám něco špatně...Po nastartování 20 x rychle bliká kontrolka LOW RANGE,pak zhasne.Dám N ,držím tlačítko LOW RANGE/4x zabliká,zhasne.Nezůstává svítit.(Nejde aktivovat) Čím začít?Kontrolou ABS?...Pročetl jsem to zde,ale nikomu to po startu 20x nebliká..Díky za názor.....

Sniper  
Pavel
2016-11-04 16:22:42

Asi začni diagnostikou, ne? Low range je z mechanického hlediska obyčejný mechanický převod s nižším převodovým poměrem než normální a řadí se v přídavné přževodovce tuším elektropneumaticky ( elektrická vývěva ) nebo elektronicky ( servo ) to přesně nevím, ale jeden ze systémů tam určo bude.

No a samozřejmě čidla, která hlídají zařazenou pozici, takže pokud to nepřeřadí, je někde problém, většinou zatuhlý mechanismus. Podle mě s tím ABS nemá nic společného, ovšem schéma z hlavy nevím, tak nechci mlžit. Hodně štěstí.

Doli  
Libor
2016-11-04 16:56:12

Většinou to dělá servomotorek řazení na přídavné převodovce, rozpadá se tam takový plastový doraz, který pak blokuje řazení. Většinou stačí rozebrat, vyčistit a funguje to dál. Diagnostika to nevidí.

2016-11-04 18:40:18

Cenné rady,díky mocZítra jedu na výměnu olejů/převodovka,rozvodovka,diferenciály..tak potom poreferuji

2016-11-07 07:36:52

Tak oleje vyměněny,sundán servomotorek,nikde žádný bordel ani na hřídelkách,ani mezi ozubeným kolem.Uhlíky dlouhé cca.1cm.Když jsem to dával dohromady,tak mi nezaskočily správně uhlíky a jel jsem jen na jedničku...(neřadilo)znova rozebrat,správně sesadit a řadí jak má,ale redukci nesepne.Ví někdo číslo dílu abych nekoupil jinej?(Dám novej)A uvidim Dík

Doli  
Libor
2016-11-07 07:39:42

cucavec: To velké ozubené kolo jsi měl vyndané? To co se rozpadá a způsobuje tu závadu je právě pod ním.

2016-11-07 10:30:30

doli: Neměl...Zítra jedu na výměnu oleje v motoru,tak to zase vyndám...Dík

2016-11-14 15:50:57

Řetěz rozvodovky .. Zdravím ve spolek. Pánové potřebuji poradit kde seženu řetež do rozvodovky

Je to na moje ML W163,1999,320i

Předem díky všem

2016-11-30 20:42:46

Poradí někdo jaké gufero je potřeba na přední difernciál tam kde se vloží poloosa?Děkuji.

Doli  
Libor
2016-11-30 20:46:11

joseph: Přední A 163 997 01 46 a stojí u nás 1250,-Kč a zadní A 163 997 02 46 stojí 1350,-Kč obojí + DPH


Odpovědět

1  2  3  4