Fórum - Téma


W163 - Pohon 4x4


Fórum ML W163 W163 - Pohon 4x4

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2  3  4

2016-04-09 17:20:15

Ahoj lidičky může mi tady někdo poradit co může byt na mém ML320 špatně dnes jsem totiž trošku testoval 4x4 a zjistil jsem že předek vůbec nezabírá a jsem s toho trošku vykolejenej

potřebuju každou radu kde hledat problém.

2016-04-11 08:02:09

No možná je to tím, že předek připnout NEJDE !! je to stálá 4x4 .

Sniper  
Pavel
2016-04-11 20:54:40

dominator206: Napiš průběh svého testování, co přesně jsi dělal a jak jsi zjistil, že ti předek nehrabe.

2016-04-12 04:29:30

dominator206: nevím co přesně myslíš tím "předek nejde"? Já mám vyzkoušené, že ve všech sračkách jako je sníh a bláto, jezdím tak jak po silnici, t.j. na normální automat bez redukční převodovky, přidám plyn a elektronika chvili přibržďuje to a chvíli jiné kolo a asi po jednom metru hrabání se auto rozjede jako tank, redukce používám jen na tvrdém povrchu, kde potřebuji jet pomalu, abych si nevymlátil zuby.

2016-04-12 22:03:53

sniper: tak nejprve jsem najel přední nápravou do velkého svahu a zadní náprava zůstala pod svahem a když jsem šlápl na plyn tak hrabal pouze zadek. Dále jsem najel postupně do svahu jen jedním kolem tak že zadní kolo které bylo úhlopříčně ke kolu na svahu bylo mírně ve vzduchu a taky nic ani v jednom případě se žádné kolo přední nápravy nehlo. Je pravda že jsem nikdy 4x4 netestoval v blátě jelikož mám trochu strach abych nemusel shánět traktor na vytažení jelikož mi nejde zapnout LOW RANGE po stisknutí tlačítka jen zabliká a nic.

2016-04-13 08:20:22

dominator206: tlačítko LOW RANGE držíš asi tři vteřiny, při tomto úkonu bliká a potom zůstane svítit, pokud se Ti to kolo co je ve vzduchu automaticky nepřibrzdí tak je neco špatně, ale ne v pohonu 4x4 ale v brzdách, zkus aby jsi měl ve vzduch přední kolo, pokud je 4x4 v pořádku, tak se bude protáčet přední kolo a zadek bude stát, jinak je to stálá čtyřkolka a brzdy si přibržďují to kolo která se začne protáčet, bere signál z ABS snímačů, takže pokud nenpřibrzdí kolo ve vzduchu tak je něco s ABS eventuelně řídící jednotkou, která toto hlídá, myslím že jsem to napsal co nejjednodušeji na pochopení, samozřejmě ne odbornýma termýnama, takhle to ale funguje

Sniper  
Pavel
2016-04-13 19:41:20

Dominator206: Jak už napsal kolega. Je to permanentní čtyřkolka se třemi diferáky, kde uzávěrky diferenciálů suplují brzdy.

Pokud je tedy adhezní rozdíl veliký, logicky kolo s nejmenší adhezí musí proklouznout, následně pak zasahuje ETS, který se prostřednictvím brzd stará o to, aby kola s menší adhezí neprokluzovala a neutíkal přes ně kroutící moment, tím pak trakci přenáší kola s větší adhezí. Takže budeš mít někde na tomto systému problém, ale měla by tě o něm varovat příslušná kontrolka. Vyzkoušej to zkřížení náprav opačně, jestli ti prohrábne předek, ML-ko je dobře vyvážená a dá se s ním pěkně houpat.

Já projížděl terén, kde jsem skřížil kola tak, že ta ve vzduchu byla cca 1m nad zemí. Najížděl jsem plynule v režimu low range a auto ani necouvlo, jen se krátce protočila kola, která ztratila adhezi, ale byl to okamžik.

Je to složitý systém elektroniky, osobně jsem zvyklý mít ke každému diferáku páku mechanické uzávěrky, nebo šnekový samosvor Torsen, který funguje 30 let mechanicky dokonale

Jinak já low range zapínám jen krátkým stiskem tlačítka a funguje mi to. Zastavím, vyřadím, povolím brzdu aby byly převody volné a stisknu tlačítko, kontrolka se rozbliká, uslyším cvakknutí převodu a kontrolka svítí...

2016-04-13 21:13:30

michaeltv: moc děkuji za vysvětlení a už asi teda vím kde je problém bude to v ABS nechal jsem to načíst a hle do řídící jednotky ABS se nejde dostat budu muset prej prohledat kabeláž ale s časem který trávím doma to asi budu muset nechat na servis jelikož ten čas na to bohužel nemám.

sniper: děkuji vyzkouším ale ten LOW RANGE mi teda nefunguje a ano máš pravdu kontrolky již upozornuji že je problém na ABS a ETS jenže jsem to netušil jelikož ten borec co mi to před rokem prodal to asi věděl a vyndal žárovky

Sniper  
Pavel
2016-04-13 21:34:59

Zase taková hrůza to být nemusí, 4 snímače v kolech, lze proměřit, jestli jsou v pohodě, konektor řj, jestli není oxidace atd.

Zkušení eletrikáři, nebo místní fachmani ti jistě poradí.

Pak je otázkou, jestli i tyhle informace běhají po sběrnici can-bus, která dle mého názoru žije svým vlastním životem...

Tož hodně štěští s tym pertinaxem

2016-04-13 21:41:03

sniper: Tak jelikož jsem o Velikonocích místo chození s pomlázkou dělal zadní brzdy na svém MLku a vyděl jsem jak jsou ty čidla zarostlé tak si myslím že je asi rovnou koupím nové děkuju za info a až budu chytřejší tak vám sem písnu kde byl problém pokud ho objevím

Sniper  
Pavel
2016-04-14 21:17:32

Zarostlé čidla? Spíše ty perforované plechy, ne? Ze kterých čidla snímají otáčky. Čidlo je obyč. indukční snímač, který buď fachčí, nebo ne, nic mezi tím, ale zarostlé plechy znemožní čidlu "vidět" pohyb kola a tím pádem dochází k potížím, i když elektronika je v pořádku a nevidí závadu.

2016-04-15 10:34:32

jen takový dodatek že musíš být neutrál při spuštění low range ale to se asi ví

2016-04-15 21:12:12

Až tak trvale 4x4 to není.Demontoval som zadný kardan a nehne sa ani po vypnutí Esp,ani ak zapnem Low range.

Doli  
Libor
2016-04-15 21:21:37

nezmar127: Trvalé 4 x 4 to samozřejmě je, pokud z toho někdo něco neodmontuje - třeba kardan

Sniper  
Pavel
2016-04-16 12:46:08

nezmar127: Pokud máš 3 diferenciály, přičemž jeden je mezinápravový a odmontuješ kardan, tak snad nepočítáš s tím, že se někam hneš?! To nemůžeš myslet vážně. To bys musel mít mechanickou uzávěrku mezinápravového diferenciálu, protože tohle by ani samosvor nezvládl ( velký rozdíl svorností )

A když si zjistíš, jak funguje ETS, tak zjistíš, že on potřebuje protáčející se kola, aby se ta, ktará stojí, mohla hnout...

2016-04-17 12:44:56

Jasné,čakal som ostré reakcie.☺Obrázok objasní čo som stváral.

Sniper  
Pavel
2016-04-18 09:31:52

Taky mě to čeká...

2016-04-18 22:18:52

sniper: nevím jak u tvého ale u toho mého MLka jsou čidla kolem dokola totálně zarezlá ted už tedy jen na jedné straně vzadu. Přední šli krásně vyndat a zase po vyčištění zandat ale zadní ty byly pravej opak a i když jsem se snažil a opatrně čistil tak ani tak se ani nepohly a musela přijít bohužel na řadu vrtačka a čidlo odvrtat další mě čeká příště až přijedu z EU

Sniper  
Pavel
2016-04-19 20:58:21

Myslíš čidla ABS? A ony byly špatné, žes je musel vyndávat? Ony musí být akorát čisté a co nejblíž perforovanému kroužku na poloose, který dává čidlu signál. Nevím, jestli je tam kroužek, nebo ozubené kolo, to je fuk, ale s čidlem se většinou nehýbe...

Často se čistí drážky zarezlých ozubených nálitků ( nalisovanýk kroužků ) které dávají čidlu signál, že se kolo otáčí.

Mě to zatím všechno funguje, ale neboj, to přijde

2016-04-20 07:26:26

Postupujem ďalej.


Odpovědět

1  2  3  4