Fórum - Téma


W163 - Nouzový režim motoru


Fórum ML W163 W163 - Nouzový režim motoru

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2  3

2012-06-27 17:41:53

Dotaz na místní praktiky.

Takovej zvláštní problém u ML 320i r.v. 99 najeto 300 táců - jakmile se otáčky motoru dostanou přes 3000, tak auto skočí do "nouzáku" a prostě je to jako 1,2 HTP - jako by nešla jedna strana válců Zkoušel jsem odepínat cívky a nejdou první dva levé válce / ke třetímu jsem se na silnici nedostal/. Po nastartování to zase jede normálně !! Až dokud se nedostanu přes 3000 A tak pořád dokola .

Dělá to jak na benzín, tak na plyn, takže v palivový soustavě to asi nebude . Jinak palivák, čerpadlo, svíčky nové a katiky vyměněné za "kovové".

V MB na diagnostice se zatím tváří, že neví - až bude čas kouknou na to osciloskopem. Až mi to vyjde, chystám se přesně vyzkoušet, které válce nejdou a skusím prohodit cívky z těch co jdou na ty, co nejdou - uvidíme, ale nějak se mi to nezdá.

Nemáte, prosím, někdo nějakou podobnou zkušenost, nebo dobrej nápad ???

Díky moc

2012-06-27 17:59:37

civky kabely...

reil jsem to nedavno na 430....kabely a bylo OK

2012-06-28 07:54:58

No, to mne napadlo první, ale bylo mi divný, že to začalo minimálně u dvou válců najednou - jak píšu, jen co najdu skulinku, začnu to přehazovat a uvidíme.

2012-09-27 11:30:29

Ahoj, mám asi stený problem, někdy když přidám plyn, spíš když hodně přidám plyn tak to pomalu zrychluje,někdy to ve vyšších otáčkách vystřelí jak k ohni, někdy nic, nepodřadí a nepodřadí, sem tem skočí do nouzáku, vypnu motor nastartuju a většinou dobrý, projevovalo se Ti to taky tak? kde jsi koupil kabely. Dík za odpověď Michael Tvarog ML 430 , r.v.: 1999

2012-10-01 09:21:33

Ahoj, nakonec se to vyřešilo vykucháním katíků a přehráním softwaru řídící jednotky.

To, co Ty popisuješ mi takhle "z dálky" spíš připadá, že do nouzáku skáče převodovka

je to dost častá závada - chce to pořádnou diagnostiku ta to odhalí. Kámoška měla stejnej problém

a vyšlo jí to asi na 10 táců - cena tý "řídící desky" v almaře + práce

2012-10-01 12:16:49

Dik za odpověď, byl jsem u Doliho, napichl to říkal že něco na motoru,ventil či co, neměl čas a ja na to spichal, tak to jen vymazal a autíčko jede, nemám to k němu tak daleko tak jak se to objeví znovu tak se tam otočím, svíčky ale asi stejně vyměním doví kdy byly vyměňované, no ty kabely to je teda salva, nevim jestli origo za 6000 nebo bych mohl mít "tesla" za 1800. no uvidím

2012-10-15 15:16:58

Mám stejný problém. V německu mi v Mercedesu řekli, že mám již od provozu na plyn podpálené ventily (koukali do toho nějakou kamerou)a že doporučují výměnu motoru nebo drahou opravu. Dal jsem jiný motor který měl najeto cca 150tis km, nový plyn a cca po dvou měsících se závada projevila znovu. Od výměny a montáže nového LPG jsem najel cca 1500km. Tak nevím motorem to asi nebylo. Starý motor měl na LPG najeto 100 tis. km a dělal úplně to samé byl občas bez výkonu a padal do nouzáku a na diagnostice to psalo, že odpojuje nějaký vález z důvodu možného poškození katu. Katalyzátory mám nové, lambda sondy také a váhu mám novou od mercedesa. Tak nevím kde je problém ? Kdyby jsi na něco přišel tak se poděl Dík Karel120

2012-10-16 06:33:05

Ahoj, proč by to mělo dělat i s jiným motorem to je divný? ale v převodovce je nějaká deska cena asi 6500 ta komunikuje s motorem, možná to? já začal tím nejlevnějším, svíčky 16ks a vzduchový filtr, svíčky dávat obyč ne! na plyn prý je to vyhozeni peněz a stejne si nejdou jak mají, ja jsem zatim bez problému.Michael ML 430 r.v.:1999

2012-11-10 22:28:25

je vidět že je to hodně častá závada.. mě to snad nedělá přesně úplně tohle ale něco podobnýho.

Mě to dělá většinou při startu, dokud je motor studenej tak ze začátku to nemá vůbec výkon a taky to vypadá že nejdou všechny válce. Mám ML320 r.99 lpg, najeto údajně200tis.ale spíš si myslim že to bude možná x2, x3...možná i víc, taky mi to žere olej a furt se to zhoršuje. Někdy to prostě chytne jako na ty 4válce sotva to běží,... pak chcípnu natočim znova a třeba je to najednou dobrý, jak kdy, poslední dobou když to stojí několik dní a když to je venku (jinak to mam furt v garáži) tak to chtne až na několikátej pokus. Pak jak se to zahřeje tak je to ok. Já mam vykuchaný komplet všechny katy, na diagnostice jsem to měl nějaký jen tý obyč, ta ukázala jedinou chybu zadní landasondy- ty zřejmě registrujou to že tam nejsou ty katy. Někdo mi řikal že to je právě tim, že se to ze začátku hádá než si ty landasondy načtou nějaký hodnoty... ale je fakt že to stejně žere i ten olej, tak už jsem taky na 99% rozhodnutý že vyměnim motor.

Pokud to ale pak bude dělat furt,tak tohle auto už hodim ze skály

2012-11-11 10:59:51

Kolik ti to bere oleje, podle MB je spotřeba oleje 1,5 litru na 1000 km dle způsobu jízdy normální. Proto má MB velkou olejovou náplň a kontrolku hladiny oleje.

Jinak do toho nouzáku to padá ať máš katy nový nebo vykuchaný. Jak jsem již psal mám i jiný motor a stále to dělá.

2012-11-11 11:26:55

no bere mi to tak těch1.5l na tisíc. Předtim jsem měl Ečko 4matic ten samej motor a u něj mi od výměny do výměny ubyl za celou dobu (15000km) tak max. litr. Je fakt že v Ml je ten motor taky víc namáhanej tak možná proto

Doli  
Libor
2012-11-11 19:07:04

Spíš už má svoje nejlepší km za sebou

2012-11-11 20:44:40

hm, ještě si musim od kámoše pujčit budíky na měření tlaků a pak uvidim. Kdybych ho nakonec vyměnil tak pak dam schválně vědět jak to dopadlo

karel120, 2012-11-11 10:59:51 napsal:

Kolik ti to bere oleje, podle MB je spotřeba oleje 1,5 litru na 1000 km dle způsobu jízdy normální. Proto má MB velkou olejovou náplň a kontrolku hladiny oleje.

Jinak do toho nouzáku to padá ať máš katy nový nebo vykuchaný. Jak jsem již psal mám i jiný motor a stále to dělá.

2012-11-11 21:45:22

zajimavy nazor...presne timhle smerem uvazavali pri stavbe toho stroje

2012-11-11 21:56:33

ještě mám malou otázečku, to někdo z vás budete určitě vědět.

Kdybych se pustil do výměny toho motoru, nejspíš bych koupil nějaký Ečko, třeba bouraný, to vypadá že se dá koupit s timhle motorem tak nějak nejlevněji.

Slyšel jsem že když se vymění ať už motor nebo automat, tak to pak jede právě v tom nouzáku nebo v čem, že automat neřadí, musí se to pak prý napíchnout a nějak spárovat dohomady nebo co...takže nejspíš do mercedesa..

Dá se to příp. udělat nějak abych nikam nemusel. Jakym způsobem ten automat může zjistit že je tam najednou jinej motor? Co když bych přeházel všechny čidla motoru- když bych tam dal všechny z toho původního.. nebo tak nějak? Příp. pokud bych na ten pc musel, tak jestli mi někoho můžete doporučit.

Díky.

2012-11-11 23:04:10

Pokud motor bude stejný tzn stejný emisní systém necháš původní řídící jednotku se svazkem motoru - snímače se snad přehazovat nebudou muset. Nejsem si však zcela jist, že vše bude sedět a pasovat - domnívám se, že spíše ne.

Jednou jsem to dělal na cdi270 z ML163 do C203 a chtělo to docela kreativní postup. Co si jen pamatuji, tak vana olejové čerpadlo nějaké věci z elektriky byly také jinak.

2012-11-12 05:32:25

JJ tak nějak to bude jak to psal "blueabyss" snad žádný teréňák nemá tak malou olejovou vanu, jak osobák, tam se nepočítá s takovími náklony, s tím je spojené vetšinou i čerpadlo, nebo aspoň sání oleje. ostatní věci bývají stejné, pokud je stejný i výkon motoru, co je stejné určitě je blok, klika, písty, hlava také někdy má jiné otvory na výfuk nebo sání, jde o to postavit ty motory vedle sebe a zvážit co je tam jiného a jestli se do toho pustět.

2012-11-12 08:38:13

hm, jasně, díky. Z Éčka už jsem měl náhradní, samozřejmě jsem ho levně prodal a teď by se mi hodil tak už to bejvá.

přijde mi právě že to je to samý, parohy od vejfuku snad taky ,pak už je to dál jiný (ML4katy, 4landasondy, E2katy 2landasondy) takže to se obávam že to bude mít tu ř.jednotku jinou a hlavně Ečka cca od96 maj čip místo klíčku a Ml maj vystřelovák-takže tam bude určitě rozdíl v imobilizéru, otázka jak to maj ty mercedesy dělaný jestli je imob. v ř.j. motoru-to by tim pádem bylo taky určitě jiný. Jinak výkonově to je vše stejný. Max. snad jiná ta olej vana- a na druhou stranu teď mě napadá, na to bych se mohl i vyprdnout, do žádnýho terénu, nikde po stromech s timhle autem stejně nešplham, občas když jedu sám tak mi to nedá a zajedu s tim tady za vesnicí na takovou louku a kousek do lesa... to už mam ale stejně od manželky zakázaný protože to je pak jako prase, tak bych tam nechal tu menší, pokud by to tam páslo, ale na první pohled mi přijde i ta vana snad stejná. Pak se samozřejmě mrknu až nějaký to ečko seženu a porovnam to než se do toho pustim, jen jsem už tak zjišťoval výhledově předem.

2012-11-12 09:03:18

Pokud budes menit motor, tak nemusis resit imobilizer atd...pokud typ motoru je shodny, je vetsinou shodna i mechanika toho motoru...

Tzn. ze mas zrejme v ML motor 113.942...takze zaklad uspechu je sehnat motor 113.xxx, dle dalsich trech cisel ( xxx ) se ten motor vice ci mene lisi a je uzpusoben tomu danemu modelu vozidla. Az budes mit konkretni typ motoru, ktery bys mohl koupit, tak napis cislo a poradime Ti, v cem se lisi...

2012-11-12 11:39:55

ok, dík


Odpovědět

1  2  3