Fórum - Téma


W163 - Nouzový režim AT


Fórum ML W163 W163 - Nouzový režim AT

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1 ......... 3  4  5  6  7

matysek, 2013-03-25 10:32:25 napsal:

Doli: Bluebays napsal, že tuto závadu vyřešil za 15 tis. Takže přibližná cena je asi odhadnutá, ale ještě nevím kdo by to byl schopen udělat, protože to bluebays dělat nechce. Stěžuji si jen na vulgarismy a určitou nesdílnost. Je mi jasný, že to asi nebude kvůli prasklé žárovce nebo podhuštěným pneumatikám. Přibližně ten opravář musí vědět, na co se zaměřit. Proto jsem chtěl znát cenu opravy, nevím, co je na tom tak neobvyklého.

2013-03-25 11:45:23

matysek: Já jsem nic takového nenapsal.

LŽEŠ - mám další důvod proč jsem opravu odmítl.

Uvedl jsem jen příklad jedné z oprav, kterou jsem nedávno provedl - nejednalo se o převodovku.Odkaz viz tady:

http://www.mercedesclub.c...select=45029#message45029

Pokud si pozorně přečteš první stranu tohoto topicu, tak již tam po tvé reakci jsem sdělil, že opravu provádět nebudu. Prostě mám špatné zkušenosti s tímto tipem zákazníků a práce mám tolik, že nemám zapotřebí se s nikým handrkovat o tom jestli mu po netu sdělím cenu za opravu vozidla, které jsem neviděl.

Ten odkaz na olej pošli někomu kdo se zabývá vozy Isuzu a GM sem ho prosím nedávej.

2013-03-25 13:32:49

Každopádně dej pak Matysku vědět ,až to budeš mít opraveno co bylo příčinou,"hlavně kolikto vše stálo" a kdo to opravil.Držím palce,Marťas

2013-03-25 14:21:43

matysek: Ten olej co jsi nalil do převodovky - tak jsem nikde nedohledal specifikaci Mercedes naopak jsem našel že ne pro Mercedes - možná se mýlím tak mne prosím případně opravte.

http://www.ils.co.nz/ils/...ads/SKU%20TDS/3371180.pdf

já tam prostě mimo jiné vidím kromě Mercedes, BMW atd. Ono mít vše nejlevněji není úplně to nejlepší.

Svatik  
Svaťa
2013-03-25 14:42:02

blueabyss: Já to právě dopoledne hledal v mazacích plánech a taky mi to psalo, že ten Castrol není pro MB. Ale držel jsem zatím hubu, páč sem si nebyl úplně jistej.

2013-03-25 15:11:17

Svatik: PRODUCT APPLICATION

Castrol ATF Dex III is recommended for many transmissions used in General Motors cars,

Holden, Isuzu, Opel and Hydramatic® transmissions used in a range of vehicles.

It is also suitable many earlier model Japanese vehicles where Dexron® type fluids are

recommended. It is recommended for other transmissions where Dexron® and Dexron® II fluids

are specified except Mercedes-Benz, ZF, BMW, Voith and Renk.

Note: For many modern Asian automatic transmissions Castrol Transmax Multivehicle is our

recommended fluid.

Svatik  
Svaťa
2013-03-25 15:13:00

blueabyss: Už jsem na to koukal. Možná to bude celej ten zakopanej pes. Akorát jsem z toho prvního příspěvku přesně nepochopil, jestli došlo nejdřív k výměně oleje, nebo tomu, že to začalo blbnout.

2013-03-25 15:44:57

Svatik: To asi ne, ale převodovce to zcela jistě dobře nedělá.

Matysek: Tak to máme další proplach - výměnu oleje a filtru

Proveď řádné vyrovnání hladiny oleje - mám takový dojem že 6 lit. bez měniče je moc.

Po té když už to bude na zdviži (abys neřekl že jsme vydřiduši a hajzlové) zkontroluj velice důkladně svazek, který vede od převodovky k řídící jednotce převodovky. Dle mého názoru je svazek někde prodřený nebo poškozen. Zaměř se na místo zástrčky a na místo kde svazek vstupuje do karoserie dále pak vstup do boxu řídících jednotek. Je v motorovém prostoru na straně řidiče.Pokud bude svazek v pořádku a nikde nebude poškozen - prodřený a jsi majitelem multimetru, umíš - li s ním měřit můžeme pokračovat.

2013-03-25 15:51:51

Nemá tam přijít Dextron ll Mi to loni měnili jak najdu fakturu tak na to mrknu,teď mam bohužel nohu v gipsu a do kanclu se nedostanu.Marťas

2013-03-25 16:00:45

marťas: Patří tam olej specifikace MB 236.12 nebo novější což je házení perel sviním, ale já ho tam dávám 236.14 náhrady originálního oleje lze snadno zjistit dle listu bevo.

Pro normu 236.14

Jako ideální považuji MOBIL ATF 134

Mercedes-Benz Automatik-Getriebeöl MB 236.14 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland

MB 236.14 ATF NAG2VSport A 001 989 68 03 Daimler AG, Stuttgart/Deutschland

Aral Getriebeöl ATF M14 Aral Aktiengesellschaft, Hamburg/Deutschland

Fuchs TITAN ATF 4134 Fuchs Petrolub AG, Mannheim/Deutschland

LUKOIL ATF SYNTH M 14 OOO LLK-International, MOSCOW/RUSSIA

Mobil ATF 134 Exxon Mobil Corporation, FAIRFAX, Virginia/USA

OMV ATF M plus OMV Refining & Marketing GmbH, VIENNA/Österreich

Q8 AUTO 25 Kuwait National Petroleum Company, Kuwait/KUWAIT

Shell ATF134 Shell International Petroleum Company, LONDON/UNITED KINGDOM

Shell SPIRAX S6 ATF 134M Shell International Petroleum Company, LONDON/UNITED KINGDOM

TUTELA TRANSMISSION STARFLUID 7S PETRONAS LUBRICANTS INTERNATIONAL, KUALA LAMPUR/MALAYSIA

Valvoline SYNPOWER ATF 134 The Valvoline Company, LEXINGTON, KY/USA

marťas, 2013-03-25 15:51:51 napsal:

Nemá tam přijít Dextron ll Mi to loni měnili jak najdu fakturu tak na to mrknu,teď mam bohužel nohu v gipsu a do kanclu se nedostanu.Marťas

2013-03-25 16:14:44

marťas: Ostravaci si s tim hlavu nerobi

2013-03-25 16:18:55

ja si stim hlavu nedělam pravě proto jsem si to nechal vyměnit s tím ,že odborníci tam dají správný olej a správnou míru.Marťas

2013-03-25 18:18:00

blueabyss: Tak to musím poděkovat panum odborníkům z Kapsu, jsem se jich ptal, na tu normu a bylo mi receno, ze norma 236.9 je norma s vyssimi naroky a ze to vubec neni na skodu. To jsem věděl, že má být norma 236.12, ale věřil jsem odborníkům. Tak to propláchnem ještě jednou

2013-03-25 18:18:32

a děkuji za radu zkusím co jsi napsal a vůbec za postřech.

2013-03-25 18:34:47

matysek: Tak na ten Kaps slyším v poslední době samá negativa, asi se tam něco posralo - to tedy koukám že zrovna oni ti toto řekli.

Svého času to byla solidní firma. S majitelem jsem byl kdysi na školení a nad jeho znalostmi jsme všichni zírali s otevřenou hubou.

Dej tam Mobil ATF 134 a garantuji ti, že jsi dal správně těch pár kaček na víc, tě už nezabije. Předpokládám, že postup výměny proplachu a vyrovnání hladiny oleje znáš o tom jsou zde přímo romány - musíš si vybrat ten správný postup.

Doli  
Libor
2013-03-25 18:50:54

blueabyss: Nepomlouvám, jen konstatuji, že jsem ještě na tuto firmu neslyšel nic pozitivního.

Skyair  
Pavel
2013-03-25 18:57:17

Pár zkušeností s KAPS :

http://www.mercedesclub.c...select=44270#message44270

2013-03-25 19:00:19

Doli: Z jednoho fora mám taky jeden poznatek - jen aby si matysek udělal představu.

Moje zkušenosti s pokaženým tiptronicem a opravou u firmy Kaps Kojetín:

Vše začalo tím, že zpátečka někdy nezaskakovala. To bylo hned poté, co jsem auto koupil, později začala zpátečka i prokluzovat. Nechtěl jsem to dávat někomu do garáže a hledal jsem renomovanou firmu. našel jsem Kaps a za opravu převodovky zaplatil 72000,- Zdálo se to OK, jen tam zůstaly vibrace kolem 2000ot/min, o kterých mi doteď tvrdí, že nejdou z převodovky - hydroměnič tam údajně dávali repasovaný. To byl listopad.

V březnu mi za jízdy, naštěstí v obci, upadla poloosa (asi ji málo dotáhli), povolily se na ní šrouby u unašeče převodovky a prorazila plášť převodovky (vyloženě chyba při jejich opravě). Musel jsem se nechat odtáhnout. Toto jsem reklamoval, vcelku úspěšně, Ve firmě KAPS vyměnili plášť převodovky, dodnes mi neuhradili náklady na zapůjčení náhradního auta, po těch 30 dní, co bylo auto znovu u nich.

Čili dosavadní náklady cca 90000,-

No a pak teprve přišly problémy. Druhý den po převzetí vozidla nešlo řadit, upadl konec lanovodu od řazení. Vyjádření firmy KAPS: Objednejte se a zaplaťte-my lanovod vyměníme, že upadl, za to nemůžeme (den po návratu z reklamace). Zatím je to opraveno provizorně.

Pak se ochladilo a u studeného auta nezaskakuje zpátečka (až minutu nebo i víc) - původní závada kterou to začalo, teď už to dělá i teplé, tam zpátečka zaskočí se zpožděním 1 - 5s a s cuknutím. Když jsem to předvedl, vyjádření KAPS: je to starší vůz, to je normální.

Dál se zvýší otáčky motoru, když to řadí ze 3 na 4, správně by měly jen spadnout, tato závada tam nikdy před reklamací nebyla. Vyjádření KAPS: Nevidíme důvod k reklamaci, zaplaťte si 9000,- za výměnu hydraulického rozvaděče, práci uděláme zadarmo, ale nevíme, jestli se tím závada odstraní.

To už bych byl se všemi náklady pomalu na ceně nové převodovky a možná by stále nefungovala, čili na to jsem nepřistoupil.

Když jsem se ptal na diagnostiku, pan Marvan přinesl notebook, načetl VAGem paměť závad a řekl, že diagnostika je v pořádku

Když jsem mu řekl, že jsme promazali homokineťáky na autě, tak udělal závěr, že došlo k neodbornému zásahu do podvozku!! (navíc až po všech jejich opravách) a tím je to prý celé způsobeno

Souhrn: Během necelého půl roku auto 2 měsíce v opravě, 90000,- v pr... a na převodovce víc závad než na začátku.

2013-03-28 16:42:04

matysek: Tak kdyby jsi to dovezl hned tak jsme zde nepopsali 5 stránek a nehádali se.

Včera mě Matýsek zavolal a sympatický hlas mne po telefonu přesvědčil, že bych měl pomoci. Včera v noci jsem to ještě zkoušel načíst, ale vozidlo se mnou odmítalo komunikovat. Na vozidlo jsem se dostal, až po obědě, ale zde je výsledek krátkého testu.

Teď již musím jen vyloučit nějaké sporadické závady - pojezdit. Až se najím a odpočinu si, tak vám napíši i co s tím všechno bylo - možná ještě částečně je, ale už vím kde. Automobil řadí bezchybně převodovce není vůbec nic to jako kdyby ji chtěl náhodou enhouger kuchat

Teď jen nevím zdali mám účtovat tu předběžnou cenu 15000 nebo opravdu skutečné náklady.

Skyair  
Pavel
2013-03-28 16:46:53

Petře, jsi démon - jasný smajlík: "a přece se točí"

2013-03-28 17:00:56

blueabyss: Smekám před Vámi. Super jednání, upřimný člověk, který VÍ KAM ŠÁHNOUT a nemaluje hned čerta na zeď. Tomu říkám PÁN SERVIS Omlouvám se za mou zbytečnou nedůvěru v předchozích pěti stránkách. Ještě jednou DĚKUJI!!. Jsem zvědavý, co tomu vlastně bylo. Už vím, kde budu sevisovat všechny auta.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7