Fórum - Téma


W163 - Nouzový režim AT


Fórum ML W163 W163 - Nouzový režim AT

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2  3  4  5 ......... 7

2013-03-23 19:10:06

Mám W163 ML 320i a po nastartovani je prevodovka v nouzovem rezimu. Po ujeti nekdy 10 - 15 km to skoci do normalu a radi jak vino. Ale vzdy, kdyz to chcipnu, tak to je opet v nouzovem rezimu. Nekdy to skoci do normalu i pri stani na "P" ci na "N" ale trva to dele - treba patnact minut. Nevim, jak tuto zavadu odstranit, vymenil jsem olej jak v prevodovce tak v menici dal novy filtr, zasuvku jsem dal take novou a koupil jsem i tu celou elektrickou listu co stoji v MB 6000,-. Myslim, ze by mohla byt spinava ta ridici jednotka, ale nevim kde je a jak postupovat. Je pravda, ze pred vymenou zasuvky, byly ty draty od oleje a je mozne, ze by ten olej k ni dosel. Pak jsem tady vycetl, ze by toto auto melo mit jeste jednu zalozni baterku nekde po sedackou, ale nevim jestli by to mohlo byt tim, meril jsem napeti a pri startovani neklesne napeti po 10,5 V. A to uz treba po tretim startu a rychlem vypnuti motoru. Nebo bych potreboval nejakeho rozumneho clovicka, co mi s tim pomuze v okoli Hradce Kralove, popr. Rychnov nad Kneznou. Poradite mi? Dekuji predem za odpoved.

P.S.: Myslim, ze je to nejaka blbost, protoze kdyby bylo neco s prevodovkou, tak by to neradilo vubec a nebo by to nevystoupilo samo z nouzoveho rezimu. Jo a na diagnostice jsem byl v MB a byly tam nasledujici chyby:

97 Chyba testu

116 Součást Y3/6b1 (Snímač teploty oleje do převodovky) nebo součást Y3/6s1(kontakt blokování spouštěče) je dočasně poškozena nebo obě.

120 Otáčky kola vpředu vpravo ze systému trakce jsou občas nehodnověrné

132 CAN-komunikace se systémem motoru je dočasně přerušena nebo je teplota motoru občas nehodnověrná

135 CAN-komunikace se systémem motoru je dočasně přerušena

137 Komunikace CAN s řídící jednotkou N78 (řídící jednotka rozdělovací převodovky) je dočasně přerušena jnebo je nastavení rozvodovky dočasně nehodnověrné

Rekli mi, ze nevedi co to muze delat a ze bych to tam musel nechat, ale ze meni kus za kus.. tzn. automatickou prevodovku celou za novou automatickou prevodovku, ridici jednotku za novou ridici jednotku atd. A to se mi opravdu nechce, bo si muzu jit koupit zrovna noveho medika a myslim, ze to vyjde lacineji..

Doli  
Libor
2013-03-23 19:41:41

Začal bych kontrolou zásuvky převodovky

2013-03-23 20:27:23

zasuvka je součastí té elektrické lišty, co jsem kupoval novou v MB za 6000,-. Zastrcku jsem daval taky novou stala cca 200,-.

2013-03-23 20:45:50

W163 žádný druhý akumulátor nemá - po odmazání závad tam naskáčou znovu tyto? Po netu tento problém dost těžko vyřešíme. ŘJ je v motorovém prostoru vlevo v pojistkovém boxu. Pokud máš zájem zajeď s tím (Pelhřimov) , ale nejspíše to nebude na počkaní - možnost zapůjčení náhradního vozidla.

2013-03-23 21:43:44

Ano, chyby tam naskáčou opět znovu. Je to furt dokola. Prakticky bych s tím musel furt jezdit. Dneska dokonce jsem nechal auto nastartovany asi pul hodiny pred barakem a kdyz jsem prisel uz byla zase převodovka v normálu. Jel jsem asi 20 km vše v poho a před barákem jsem zkoušel tam dát ten Low Range, normálně to cvaklo, rozsvítila se ta oranžová kontrolka Low Range a byl tam, pak jsem ho hned vypnul (celou dobu jsem stál na místě, protože tam je asfalt) tak to zase cvaklo, zhasla ta kontrolka a když jsem zařadil rychlost tak to zase škublo a bylo to v tom nouzáku. Nevím jestli jsem to psal, ale v tom nouzáku když dáš "D" nebo "R" tak to vždycky jakoby škubne s autem. Když je to v normálu, tak to vůbec nedělá a krásně přejde plynule do záběru ve směru v jakým si navolíš.

Myslíš tu ŘJ od převodovky? Neměl bych ji třeba zkusit nějak vyčistit? Dost jsem tady o tom na foru četl, že ten olej může vzlínat a že se dostane až tam. Nevím teda přesně jak ji vyčistit a vůbec jak ji poznám, jestliže jich tam bude třeba víc. Že by třeba nějakým odmašťovákem ve spreji? Díky moc za každou radu. Jsem z toho už zoufalý.

2013-03-23 21:49:52

Kolik by to mohlo stát? To bys přímo dělal Ty? Náhradní auto nepotřebuju, já si myslím, že to nemůže být nic složitýho, že to bude nějaká p...vina. Možná i ta ŘJ, nebo snad kabeláž. A ta ŘJ se dá prý opravit ani to nebylo moc drahý, někde jsem to četl. Cca 2000,-. Ale už to nevím jistě.

matysek, 2013-03-23 21:49:52 napsal:

Kolik by to mohlo stát? To bys přímo dělal Ty? Náhradní auto nepotřebuju, já si myslím, že to nemůže být nic složitýho, že to bude nějaká p...vina. Možná i ta ŘJ, nebo snad kabeláž. A ta ŘJ se dá prý opravit ani to nebylo moc drahý, někde jsem to četl. Cca 2000,-. Ale už to nevím jistě.

2013-03-23 22:10:28

matysek: Jak ti mohu napsat kolik to bude stát, když nevím co s tím je. Když to není nic složitého tak si to udělej - vidím, že všechno víš tak proč si z toho vůbec děláš hlavu.

2013-03-23 22:25:12

mna by spis zajimal obsah vypusteneho oleje z prevodovky a obsah filtru

nez elektronika

Ale ja jsem jen takovej nahodnej kolemjdouci takze jako bych tu nebyl

2013-03-23 22:28:37

Já jsem napsal "myslím" což neznamená, že vím. Kdybych věděl, udělám jak říkáš. Ale není to ani můj obor, ani můj životní cíl. Snažím se tady jen zjistit, na základě zkušeností ostatních majitelů, co s tím autem může být. Myslím, že někdo může mít obdobnou zkušenost, protože je to dost specifická závada. Teda aspoň podle toho, co jsem se dočetl tady na foru. Ono asi není umění odvést auto do servisu a pak koukat jak píp na účet za opravu. Jen jsem se Tě slušně zeptal, kolik si myslíš, že by mohla přibližně stát oprava té závady podle toho jak jsem ji tady popsal. Nenašel jsem ropu, když jsem si okopával zahrádku a proto se ptám na přibližnou částku za opravu. Doufám, že to nebereš zle, vážím si každé Tvé rady, pomoci a kladného názoru, ale neznamená to, že když vlastním "Mercedes" tak že jsem ředitel Čezu. Chci to totiž opravit, ne vyměnit jako v MB.

2013-03-23 22:31:57

enougher:

Olej byl docela kentus, ale hobliny tam nebyly. Vypustil jsem olej i z měniče. Ve filtru se také nic netřpytilo. Raději jsem olej měnil už 3x, aby se to vyčistilo, teď je olej krásně červený, jak víno.

2013-03-23 22:33:58

kolik ma ten tvuj Medved najeto??

pises tady kraviny o CEZu a nenapises rok vyroby a kolik to ma najeto

2013-03-23 22:50:16

enougher: byla to reakce na kolegu. sry. Najeto to ma 207000 a rok vyroby 1999.

2013-03-23 22:53:04

matysek: tiptronic??

2013-03-23 22:56:56

automat. nedají se tam dávat kvalty plus a minus. Jen P, R, N, D, a pak 4, 3, 2, 1.

2013-03-23 23:11:26

Povim ti to takhle

Kolega je jeden z nejlepsich opravaru co znam

Precti si vetu poradne a zamer se a slovo opravar

Za mne je tenhle problem v prevodovce problem budou opotrebovane lamely nabo stipla gumicka na jednicce nebo dvojce tomu nasvedcuje Součást Y3/6b1 (Snímač teploty oleje do převodovky) - plato jsi menil

a opotrebovany Wandler -chyba- součást Y3/6s1

Prevodovka musi ven

Nemusite se mnou souhlasit je mi to jedno, mam to tady za sebou na S65 AMG

722.6 ma bud manualni ovladani tvuj pripad nebo Tiptronic a v nejvyssich modelech Speedtronic

prevodovka je porad automat jen ovladani je jine

2013-03-23 23:38:57

enougher: Já jsem zase přesvědčen že se jedná o chybu v elektroinstalaci dle výpisu a chování tomu vše nasvědčuje. Ale vzhledem k tomu, že nedokáži odhadnout za jak dlouho tu chybu najdu tzn, že nevím kolik to bude stát, tak ji ani hledat nebudu a nechci.

2013-03-23 23:44:09

blueabyss: Ja jsem dle vypisu presvedcen ze jde o mechanickou zavadu

Jenze my se tady muzeme navzajem presvedcovat a stejne je to hazeni hrachu na zed

pripada mi to jako kdyz se dva hadaji o rostenku a nakonec ji prefikne jinej

2013-03-23 23:52:54

enougher: Já se hádat nechci a nebudu jen vím, že tuto chybu ve vztahu k těm dalším, které se tam dle pisatele pokaždé načtou dokáži přesně a neomylně rozlišit.

2013-03-23 23:58:29

Ja se nehadam... jen se bavim protoze to stejne ani jeden z nas resit ve finale nebude

2013-03-24 00:35:25

enougher: Za sebe jsem o tom 100% přesvědčen.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7