Fórum - Téma


W163 - Nestartuje


Fórum ML W163 W163 - Nestartuje

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2  3  4  5 ......... 12

2013-03-26 06:52:29

zdravím

mám MB ML270 ročník 10/2002 Automat nafta . Auto v teplém stavu po ujetí cca 15 km. Zastavil jsem jen na dofouknutí pnemuatiky. Poté po vložení klíčku a otočení baterka točí (je nabitá) , ale nenastartovalo ani na 8 pokusů. Dále jsem to netrápil. Po asi hoďce jsem zkusil náhradní klíč a to nastartovalo okamžitě, ale poté co jsem dojel do garáže (asi 2km) a nechal auto asi 20 min v klidu zase nestartovalo a to na oba klíče. Baterie v obou klíčcích OK. Prý je něco rozlomenýho ve spínací skřínce nebo může být chyba v řídící jednotce. Kdo poradí? Děkuju

Karel

2013-03-26 07:04:11

karel1: S největší pravděpodobností nejde o klíče o baterie v nich už vůbec ne ty jsou jen pro dálkové ovládání.

Bez diagnostiky ti asi nikdo na 100% neřekne v čem je problém. Přesně tímto způsobem se ovšem projevuje snímač klikové hřídele, někdy i vačkové. Problém je v tom že snímač kliky se ani nezapíše jako chyba do ŘJ jelikož signál dává, ale je posunutý nebo zkreslený. Oba snímače jsou hall a jejich defektní stav se projevuje změnou teploty.

Další příčinou mohou být vnitřně netěsné vstřikovače.

Já bych však vsázel na snímač kliky.

2013-03-26 07:27:10

blueabyss: děkuji za odpověď, není mi jasný to ...hall.... Je diagnostika schopná tuto závadu specifikovat. A pokud půjde o mechanickou závadu, např něco ve spínací skřínce, tak také?

Doli  
Libor
2013-03-26 07:28:18

blueabyss: Já bych vsadil na ty vstřiky.

2013-03-26 07:36:57

karel1: Hallův snímač http://cs.wikipedia.org/wiki/Hallova_sonda

Jak jsem psal v mnoha případech diagnostika snímač na klice nenanpíše viz výše. Konkrétně mechanické závady diagnostika nerozezná - rozezná jen ty ve vztahu k napětí a napájení členů - pokud se bavíme o diagnostice tak né každá umí Mercedes.

Doli, 2013-03-26 07:28:18 napsal:

blueabyss: Já bych vsadil na ty vstřiky.

2013-03-26 07:38:56

Doli: Já vůbec ne Na 99% je to snímač na klice ten projev je přímo ukázkový

Musíš číst :

Po asi hoďce jsem zkusil náhradní klíč a to nastartovalo okamžitě

2013-03-26 07:50:06

U ML 163 270CDI je k tomu snímači vcelku dobrý přístup - pokud vozidlo nestartuje stačí ho zamrazit - pokud po té startuje, tak vyměnit.

Dá se to samo sebou naměřit, ale než to všechno připojíš tak to mám hotové.

O tom proč to tak dělá jsem zde již psal - je to zde:

http://www.mercedesclub.c...select=34378#message34378

2013-03-26 07:55:49

blueabyss: ještě jsem chtěl dodat takový poznatek na který jsem si vzpomněl, otočil jsem klíčkem startér točil, ale motor ne a ne naskočit, po cca 4sec jsem klíček pustil a startér točil ještě asi 2-3 sec dál bez toho, že bych se dotýkal klíčku?? to mě trochu zarazilo

2013-03-26 08:00:50

karel1: Mě ne Měl motor alespoň malou snahu chytit tzn. jako kdyby chytil a hned zhasnul.

Doli  
Libor
2013-03-26 08:10:53

blueabyss: Já čtu, neboj, s oběma případy jsem se taky několikrát setkal a ve všech bodech s Tebou souhlasím, jen porovnání případů je podle mě tak 50 ku 1 v neprospěch hallova čidla.

Za hodinu to chytlo možná proto, že vychladly vstřikovače.

2013-03-26 08:14:47

Doli: Okamžitě? to většinou startuje blbě i studené. Další nástinou zkouškou může být i prudká akcelerace do kopce - motor většinou vypne jelikož jednotka zaznamená pokles na railu a odepne vstřiky.

2013-03-26 08:21:52

no byl jsem z toho tak vedle, že si to už moc nepamatuju, ale mám pocit, že ani moc snahu neměl aspoň na chvilku naskočit anebo tak jen v 1 z 5 případů, kdy jsem se o to pokoušel, to jak u uvedeného odkazu kolega medvědář popisuje, že mu auto po cca 12 km samo skapalo se u mě neprojevuje

teď půjdu do garáže a zkusím ho nastartovat a pak podám zprávu, mám podezření jak bylo zmíněno, že po vychladnutí by měl naskočit, ale uvidím

zatím

Doli  
Libor
2013-03-26 08:22:16

blueabyss: Psal za hodinu, ne okamžitě. Studené blbě a teplé skoro vůbec... Ta zkouška do kopce - jasně...

Já se s Tebou ale nehádám, jen tvrdím to, že ve většině případů to bývá na railu.

2013-03-26 08:33:58

karel1: Pokud je tam ta snaha tak by to mohl být snímač vačky, ale tam mám zkušenost že ho diagnostika vždy napíše. Vím i proč, ale to je zase na dlouhé psaní.

Ten projev může být různý.

Zrovna včera přijel pán z Prahy na kontrolu vozidla. Říkám mu zajeďte si do dílny - po chvilce přišel a říká: já to nemohu nastartovat. (většinou to bývá naopak dovezou auto na káře a já s ním sjedu)

V paměti závad snímač vačky uložená - říká mi ten jsem minulý týden měnil. Napojil jsem scop a světe div se nový a bez signálu. No name produkt z firmy APM. U snímače vačky má ale většinou motor tendence chytit, ale nechytí - no když ho potrápíš tak i chytí ale točí jen do 3000ot.

2013-03-26 08:40:12

Doli: Já se hádám, přečti si to znovu - psal okamžitě

Po asi hoďce jsem zkusil náhradní klíč a to nastartovalo okamžitě

Ta závada se projevuje většinou sporadicky je to opravdu přímo závislé na teplotě - znám případy kdy to udělá na podzim a po té až zase v létě Prostě jdeš startovat zrovna když to nefunguje. Závady vstřikovačů jsou většinou trvalého rázu.

Doli  
Libor
2013-03-26 08:48:50

blueabyss: Jo, ale po hoďce, mezitím vychladly vstřikovače.

Vypráskaný Hallovo čidlo a jeho signál/nesignál - zima/teplo znám dobře

2013-03-26 09:03:09

Tak uvidíme jestli jsou to vstřikovače tak nic a jestli něco jiného flaška hruškovice ta jak mi vždycky vozíš

Doli  
Libor
2013-03-26 09:05:54

blueabyss: Doufám, že ji spolu taky jednou vypijeme

2013-03-26 09:08:10

Doli: Nějakou další ano, ale tahle bude jen pro mne.

2013-03-26 10:12:23

Zdravím jen pro zvědavost kde ho na motoru najdu?To čidlo. Popřípadě na které straně. díky,Marťas


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 12