Fórum - Téma


W163 - Low Range


Fórum ML W163 W163 - Low Range

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz W163 ML  |  Naše vozidla


1  2  3  4

2016-12-30 19:11:12

ahoj. gratulujem!! zaradis Neutral a musis stat. stlacis low range - par krat zablika a ked zostane svietit, tak je redukcia aktivna. zaradis D alebo R a ides. deaktivacia - zasa zastavit, N a stlacis tlacidlo. ked zhasne kontrolka je deaktivovana.

2016-12-30 20:20:36

dustin: všetko správne až na to zaradenie "D", to je cestný prevod takže logicky v teréne radíš prevody nižšie. Aj samotný nazov Low Range (nizky rozsah) usmerňuje k nižším otáčkam.

Ja osobne som LR použil iba pár krát, keď som riadnym stupákom ťahal vozík so sudmi s pivom a bedňami. Inak , to utiahne aj bez LR

2016-12-30 20:23:25

jasne kamo, na LR davam len 1,2. to D alebo R som napisal z dovodu, ze nic ine hned po N nezaradis (najskor D a potom 1,2...)

2016-12-30 20:32:47

Ja dávam LR bežne, bývam v kopcoch a často ťahám vlek s mikrobusom, ten váži 3.2 tony, v tých prudkých kopcoch jedine LR, inak sa veľmi namáha prevodovka/hydromenič.

A kľudne to na rovinkách nechám radiť 1-2-3-4-5.

Ten chlapec, ktorému auto klepalo bude mať asi zlý silentblok motora alebo prevodovky.

U MLka je to tak, že keď sa guma vekom stlačí, zo silentu vylezie taká skrutka a niekedy sa začne dotýkať karosérie, robí to hrozné zvuky.

2016-12-30 20:45:08

Potom je to OK

2017-01-01 18:05:32

Hoši na to řazení rychlostí v režimu LR a použitelné nízké otáčky motoru jste přišli kde?

LR je normální redukovaný převod a v jeho funkci je běžné využití všech rychlostních stupňu včetně plného rozsahu otáček motoru. Právě proto se redukce používá, aby se motor nemusel trápit s plným plynem na silniční 1-2° když může jet mnohem lehčeji na redukovaný převod s využitím 1-2-3° - uvádím jen jako příklad. Když to bude charakter vozovky a terénu vyžadovat, např. v horách, klidně tam nechte LR zapnutý pořád a jezděte jen v tomto rozsahu, motor bude mít nižší spotřebu a auto bude celkově pružnější. Jen je ho po každém startu znovu aktivovat. Někdo tvrdí, že při LR jede řj automatu v jiném režimu, EDS a ASR reaguje citlivěji. Logiku by to mělo, ale potvrzeno to nemám.

2017-01-01 18:16:56

a kto tvrdi nieco ine? :) cital som v manuali, ze pri zaradenej redukcii sa meni aj rezim riadenia 4x4, takze je to tak. jedine co isto nemas pravdu, ze pri LR budes mat nizsiu spotrebu - urcite nie. samozrejme ze motor je menej namahany, kedze prevod je cca 1:2,6, ibaze si uvedom, ze pri rovnakych otackach ides nizsou rychlostou a prejdes za rovnaky cas mensiu vzdialenost...

dmh
miloš
2017-01-02 16:14:00

Spotrebu nerátaj na km a čas.Jednoducho autu tak netlačíš na plyn.Hovoríme o jazde v extrémnych podmienkach čo sa záťaže týka, kde autu je aj obyčajná jednotka vysoký prevodový stupeň.

2017-01-02 18:13:12

kolko jazdis v terene? mam dalsie 2 offroady, ML je viacmenej civilne auto... spotreba na 4x4L je vyssia ako na 4x4H...

dmh
miloš
2017-01-02 19:54:36

dustin: Skús aj traktor v lese pri ťažbe dreva a potom pochopíš čo to je redukovaná rýchlosť,jej opodstatnenie a praktické využitie.

2017-01-02 20:15:06

na 7245-ke som jazdil ked som mal 9 rokov. ked som mal 12, cuval som 16145-ku (1,2,R x 4 rychlosti) s lamanym ojom...

dmh
miloš
2017-01-02 20:31:17

Tak načo tu strácame čas nezmyselnýmí úvahami.Korytnačka a zajac sú jasné.

2017-01-02 20:50:31

tomu ver

2017-01-03 09:12:39

dustin: S tou spotřebou jsem to myslel tak, že v terénu budeš mít ve stejných podmínkách menší spotřebu se zapnutým LR jako bez něj. Samozřejmě v takové úrovni terénu a jízdního režimu, kde to LR má smysl, to je snad jasné Když jde motor lehce za plynem,je vždy spotřeba nižší, než když po něm vyžaduješ maximální výkon a roztáčí se ztěžka. Vyzkoušeno X krát na různých strojích a utech...

dmh
miloš
2017-01-19 20:15:56

sniper: do väčšieho snehu sa s tým nedá

už ma ťahal von traktor

2017-01-20 09:30:55

Čím více je auto terénní, tím dále pro něj musí traktor jet každopádně hodně záleží na gumach a řidiči. Kolikrát jsem s Audi Quattrem dojel dál,jak mnozí s offroadem.Nemyslim samozřejmě těžký terén. Co se ML ka týče, mít 3 uzávěrky, posunulo by ho to dál v terénu, ale i takhle zvládne moc. Osobně na zimu obouvam Nokiany 235 a neměl já em dosud problém, to jezdím v horách i po lese. široké bačkory, ty jsou dobré akorát na machrovani na parkovišti

2017-02-09 10:33:53

No to je k posrání pane kolego Mně by asi ruplo v kouli, vypnul bych eletroniku, sešláp na půl plynu a počkal, až se to propálí ven Kupodivu to dost často ( ikdyž NE vždy ) funguje. Jinak pravda je, že zahrabat jde vše - i BVP Prostě jak říká klasik - když není síla v rovnováze s rozumem !! Ale to by bylo na hooodně dlouhý vaprávění s čím vším jsem zapadl

2017-02-09 10:46:46

Zdravím taky vím že zapadnout se dá i se čtyřkolkou.Když jsem před léty ( když jsem ještě neměl 4x4)V obchodě poslouchal pána , který chtěl řetězy na Pajero v duchu jsem si říkal na co chce "kety" když má 4x4.Od té doby mám již čtvrtou čtyřkolku a pamatuji na první chvíle když jsem zapad a neměl nic na vykopání.Ruce po lokty zmrzlé a odřené jak jsem vyhrabával sních s pod auta.Od te doby se na hory a v zimě nevydám bez řetězů,hliníkové lopaty,rukavic a kyblem se štětkem.Chybama se člověk hold učí. Marťas

2017-02-09 15:37:01

dustin: Já na nich jezdím a plná spokojenost Nokian WR SUV 3 a už nebudu na zimu měnit. Na léto 255/60-17 celoroční dezén M+S.

Jinak já se toho už něco natahal včetně dodávek, mě zatím netahali nikdy Lopatu si vozím běžně. Foto z minulé návštěvy přečerpávací nádrže Dlouhé Stráně, cestou jsme prorazili 8 mohutných závějí, na poslední úplně nahoře jsem zůstal viset asi ve 3/4 její délky. 10 min práce s lopatou a nebylo co řešit. Po zpáteční cestě nebylo poznat, že jsem tama jel, výška sněhu na vozovce cca 20-40 cm.


Audi 200 Turbo quattro fertig, ende :-)  |  Více info

Audi 200 Turbo quattro fertig, ende

2017-02-09 15:44:13

Sniper: Ty pneu 255/60x17 maš na té audině nebo na Ml-ku? Marťas


Odpovědět

1  2  3  4