Fórum - Téma


W163 - Katalyzátory


Fórum ML W163 W163 - Katalyzátory

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2

2012-01-20 10:23:11

jojo, je fakt že já jezdim hodně s vlekem a taham s tim skoro pořád auta, když jsem jel teď nedávno třeba do Berlína,tak jak jsem bral lpg poprvý mi vyšlo15 ( s prázdnym vlekem) po druhý 15,5 (pak už i s naloženym autem) a po třetí nějakejch šílenejch23 ale to se právě nějakejch 10-20km dusilo.jel jsem s nohou na podlaze a do kopců max70,80... ale to je právě nějakym tim problémem, jak už jsem psal předtim, stane se to jednou za čas, tak zatim na to kašlu. Řekl bych že mi to žere průměr bez vleku16-17 a s vlekem17-18.

Kolik myslíš že si vezme to 55AMG? jeden známej to má taky v plynu a prý lehčí nohou tak stejně jak tohle cca17 a když se to přišlápne tak těch22...

2012-01-20 13:33:27

A to jak se Ti to dusí dělá na plyn ? Nebo ikdyž jedeš na benzín ?? Nemyslím, když se to začne dusit a pak to přepneš na benzín - to stejně zůstane v nouzáku, ale když jedeš jen na benzín ? Já bych být Tebou nechal vyčistit, seštelovat, případně vyměnit vstřiky na plyn / ani ta výměna není zase tak finančně náročná/. Ony se prostě časem přicpou a dělá to tohle. Kolik máš na těch vstřikách najeto ? Jinak když se to začne dusit, prostě zastav, vypni motor a nastartuj - mělo by to přestat. Taky se u plynaře zeptej, jestli tam je povolený přsvstřikování benzínu - to je když to někde přišlápneš, a plyn nestíhá, aby to tam pustilo i benzín. Když to není, občas to v tomto okamžiku taky skočí do nouzáku.

Jinak známej co má 55 v plynu tak jezdí mezi 17-18 L a to má stejně "těžkou nohu" jako já . Ono to s tím výkonem a krouťákem není potřeba tak honit. Pokud jezdí dálky tak i pod 17. A jak říkáš, když mu prdne v kouli a závodí, tak těch 20 není problém.

2012-01-20 20:50:34

myslíte že je možnost k někomu z vás přijet a kouknout na to moje ML ? Nechci aby mně v servisu vyměnily půl motoru i když to nebude třeba

2012-01-20 20:57:17

nene, dělá to na obojí, respektive, když se stane ten problém, tak se to přepne na bez.,i když jsem to zkoušel znovu nahodit na plyn tak to nejde, jede to jen na benz. a dusí se, pak zastavim, chcípnu to, znovu nastartuju a je to zas ok jak kdyby se nic nestalo..

ale teď se mi to už docela dlouho nestalo..jestli se to bude ještě opakovat tak asi taky zkusim tu diagnostiku.

To by se mi to amg taky líbilo ..možná časem no.

2012-02-09 20:34:52

Zdravim ta ak by si mal zaujem mam obidve strany vyfuku s katalyzatormi aj s lambda sondami,mam diely z Mercedesu ML 430i ale toto maju rovnake..

2013-05-08 00:09:21

tak opět po delší době píšu na toto téma (katalyzátory).

Teď už mi auto na LPG jede furt dobře, takže jsem to neřešil, ale za studena na benz. je problém, jede to jak traktor.. ale jen za studena, strašně to smrdí, hltí se to, pak jak se to ohřeje už je to lepší, ale na benz. pořád nicmoc.

Byl jsem na diagnostice (prý to měla být údajně dobrá diagnostika která toho prý ukáže hodně)- tam to ukázalo že nejde 5válec- jen při benzínu (na LPG ok), ten dotyčný řikal že to prý bude zřejmě vstřik- vyměnil jsem komplet všechny vstřiky a furt stejný.

kabely, svíčky, cívky- to jsem vše měnil už předtim.

hlavně tim že to dělá jen na benz. a hlavně za studena, tak co si myslim, buď lamda sondy- jenže neni to tim že prostě ty dvě zadní (jsou tam dvě před a dvě za katama) prostě poznaj že tam ty katalyzátory nejsou a proto to takhle zlobí? tenhle názor jsem už taky slyšel od několika lidí, ale nevim co na tom bude.

Tak se chci zeptat, je tu někdo z vás kdo má ML 320 6v (zřejmě to bude stejné i u 8v) a nemá tam vůbec klatalyzátory jako já a jde mu to normálně? Začínam se obávat že to tomuhle autu prostě vadí, že to ty zadní lamda sondy poznaj že to tam neni a proto to takhle hapruje na benzín.

Plno lidí tvrdí že když se vykuchaj katy tak že se sníží spotřeba ale zas taky někdo, že se naopak zvýší... jak to teda je? (konkrétně u těchto motorů)

Už to mám v plánu tam ty katy zase dát- jen dva, z Éčka- to tu mam jedno teď na díly 240 6v (vzhledově je to úplně ten samej motor) akorád že Éčka maj jen dva katy, tak tim líp že je to aspoň jednoduší... jenže přecijen u toho ML je to dost složitá operace s tim výfukem co si budem povídat.. a bojim se trochu toho aby ten problém nebyl někde jinde, budu se s těma katama dva dny a snížim tim ještě výkon a bude to ještě horší

2013-05-09 10:16:54

No nejsem si až tak jist, že pokud to dělá na benzín a na plyn ne, bude problém v katalyzátorem - lambdy jsou shodné pro oba systémy / ona jednotka na plyn je stejně "řízená" tou motorovou / Jinak katy u W163 - 320i mám vykuchané všechny , místo předních jsem tam vevařil univerzály /http://www.evyfuk.cz/dopl...ro-2/kovove-katalyzatory/ - ale spíš aby to neřvalo. Ještě jsem pro jistotu vyměnil přední lambdy - ty zadní většinou !!?! problém nedělají - a od té doby v pohodě a spotřeba dlouhodobě mírně / tak 0,5-1 L plynu / klesla.

Jinak u W210 se stejným motorem jsem měl katy vykuchané - jen vevařené trubky / nevýhoda - moc to řvalo/ a jinak jsem s tím nedělal nic a auto normálně jezdilo i při mé svižné jízdě tak mezi 10-11 benzínu / Chorvatsko a zpět 8,5 l /

2013-05-09 22:15:26

m.kelly:

Ahoj.

No jo vždyť já vím, to jsi říkal, že tam máš ty univerzály.

No, já teď udělám asi jednu věc, mám taky v plánu tam dát dva- z Ěčka, mam tu teď na díly Éčko sice 240 6v ale já myslim že by mohly bejt stejný nebo určitě podobný a Ěčko má taky dvě Landa sondy takže je dam dopředu ještě pro jistotu místo těch co tam mam, zadní teda řešit nebudu.. ale nedělam si z toho stejně moc naději že se tohle tim vyřeší, probíral jsem to s hodně lidma a většina lidí tvrdí tohle samý, že ty katy by na to takovej vliv mít neměly, navíc mě to trošku takhle zlobilo i předtim než jsem je vykuchal..ty katy tam chci dát spíš taky aby to tolik nedrnčelo.

Zatím mám největší podezření že to bude ten pitomej benz. filtr, asi ho vyměnim, moc se na to netěšim, protože to bude určitě hrozná práce nejsem si teď jistej jestli musí nádrž dolů- pokud jo, tak to bude katastrofa, tu jsem vyndaval tady u toho černýho MLa jak jsem tu měl na díly a byla to příšerná práce.

2013-05-09 22:23:20

Nádrž dolů nemusí

2013-05-09 22:35:53

blueabyss:

tak to je dobře, to jsem si oddych, já jsem se na to předtim díval ale už si to přesně nepamatuju.

2013-05-10 07:57:05

Ahoj,

pokud si dobře pamatuju, podle mne Ti tam katy z E nepůjdou. Jsou větší / jsou jen dva a jsou dole pod autem/ u ML jsou katy menší, proto jsou rozdělený na 2+2 na každé straně. Přední jsou mezi lambdama v tunelu až u fremy a pak ty zbylé dva jsou pod autem u rámu. A když už tam ten kat budeš cpát, tak určitě místo prvního, mezi lambdy, ne místo toho druhého. Bacha - není tam moc místa a dlouho mi trvalo než jsem sehnal nějaké "krátké" univerzály, aby se tam vešly - je to práce na hov... !! moc věcí se tam plete - a nakonec jsem musel i o kousek posunout dopředu i šroubení / vytočit si matku a přivařit jí tam / na přední lambdu. Napřed si to raději změř.

A navíc - kolik má to E najeto - abys tam nedal jen další neprůchodné roury !!

Filtr - odšroubovat L zadní dvojsedák, zvednout koberec a pod ním je / většinou přilepené / víčko a pod ním čerpadlo i filtr. On je filtr přístupnej i z LZ podběhu, ale jde o to, jaký tam máš. Ten, co byl u starých typů má náhradu - dávaj tam novej a musíš k tomu za slušnej ranec koupit i takovou "redukční" hadičku s koncovkama a pak se potřebuješ dostat i k tomu čerpadlu / tedy k jeho vývodům/. No uvidíš, třeba to zmákneš jen z toho podběhu. Napřed to okoukni.

Doli  
Libor
2013-05-10 08:24:53

m.kelly: Jde to normálně z podběhu a pokud koupí filtr který tam patří a ne čínskou mrdku za 500,- tak tam bude normálně pasovat bez dokupování dalších redukcí atd.

2013-05-10 09:30:24

Kupoval jsem filtr v MB Chodov a do určitého čísla kastle se tam dával "starý", který se již nevyrábí a pokud tam chce člověk dát nový, je nutno dokoupit jednu redukční hadičku - jen jsem si myslel, že stála víc - / ceny jsou +- pár procent/ - Jo a možná se tam dokonce redukoval i jinej průměr koncovek oproti starému filtru, ale to si už 100% nepamatuju.

Trubka k čerpadlu opravná sada A 163 470 3764 za 764,-

Palivový filtr A 163 477 0701 za 2 025,-

Stejnej problém jsem řešil u chladiče klimy - taky starej nedělají, nutno koupit novej a jednu novou trubku / asi za 2 tácy - tuhle cenu jsem si pamatoval a myslel jsem že to bylo u toho filtru/ . Je to problém těch "prvních" modelů a jelikož Hary má r.v. 1999, tak si myslím, že se ho to týká.

On ten novej filtr je jinak velkej a jak je z obrázku vidět, tak ta hadička "8" je tam na korekci té délky. Asi by to šlo i bez ní, ale pak tam nebudou přesně déklou sedět ty ostatní hadičky a jelikož je to vše plastové, tak bych to moc nešponoval

Doli  
Libor
2013-05-10 10:04:08

m.kelly: Jj. Ty přípojky bývají časem ztvrdlý a rády se lámou. V náhradě se dá koupit filtr který tam pasuje bez dalšího. Myslel jsem jen, aby nekupoval za každou cenu to nejlevnější.

2013-05-10 10:19:10

Jo, jasný, ono když je něco dneska levný, tak za co to asi tak může stát !! že ?

2015-02-16 21:57:20

Vplyv katalyzatorov na volnobeh a ranne starty. .. Vplyv katalyzatorov na volnobeh a ranne starty. .. Zdravím, nemáte skúsenosť s tým ked je jeden katalyzátor nefunkčný prípadne neako poškodený? Rok do zadu som kúpil v autotechne baranek nové náhrady za katalyzátory dva kusy do 2000ccm po 60 eur kus a mám pocit že jeden je už pokazený, počujem drnčavý zvuk spod auta ako ked som mal staré katalyzatory bez vnútra, uz rozpilene a prazdne. Môj motor začal asi dva týždne do zadu po štarte dvíhať otáčky na 2000/min a zrazu zletia dole na 500/min a opakuje sa to cca 5 krat pripadne aj vypne motor, teda zdochne.

Voľnobeh mam aj po zahriatí nerovnomerný, celým autom trasie, chyba motora nesvieti. Oneskorená reakcia na plynový pedál ked sa má rozbiehať od cca 1000otacok/min, po dvoch sekundách s ním trhne a ide. Spotreba sa nezmenila, stale 18L a viac ak sú krátke jazdy.

Len tak náhodou či ste niekdo neriešili niečo podobne, vidím to zase tak že skúsim po niektorom poklepať, ten ktorý drnčí dám odpíliť a kúpim další za 60 e nech mám na rok pokoj

pozdravujem Vás páni a veľa šťastných km bez servisu želám

2015-02-26 22:21:09

Zdravim, chcel by som sa aktualne podelit o skusenost s katmi. Po mojom laickom zaznamenani ze jeden katalyzator je zly sa motor dostaval vo volnobehu do nenormalneho trasenia, stat na krizovatke ked som mal zaradene D bola katastrofa.

Jeden kamarat poradil vytiahnut konektor od zadnych lambda sond, ze by sa to mohlo ukludnit. Jazdil som cely den mesto, viac krat startoval, ziadna zmena, vecer som urobil jednorazovo dialnicnych 50km a ked som zastavil s tym ze to bude zase cele drglovat, motor bezi vyvazene. Jedine ze mi vyhodil chybu motora, ktora do odpojenia lambda sond nesvietila.

Rok do zadu som menil katalyzator na obidvoch stranach za novy kupene v Autotechna Baranek, vydrz 30tis km, uz je jeden pokazeny.

vela stastnych km zelam vsetkym

Sniper  
Pavel
2016-07-18 21:51:23

nemcokpeter: A vyřešil jsi to třepání nějak nakonec? Podobné projevy mám i já, ale na emisích byly katy v pohodě, všechny 4 lambdy taky...tak nevím.


Odpovědět

1  2