Fórum - Téma


W163 - Katalyzátory


Fórum ML W163 W163 - Katalyzátory

Informace o modelu: Mercedes Benz W163 ML


1  2

2010-09-02 01:43:20

Mam problem! Po zohriati motora/vyfuku mi na volnobeh zacne rezonovat katalyzator s pod auta. Chcem sa Vas opytat ci je mozne ten katalyzator odstranit a ci to potom nebude hlucnejsie, alebo to nebude viacej dymit. Dakujem za odpovede.

2010-09-02 08:40:34

Vykuchat pripadne nahradit nahradnim "katalyzatorem".

Nahradni katalyzator vlasnte neni katalyzator jen tlusta roura s dratenkou....

Bude vic kourit lip pojede

vyjmutim katalyzatoru se nic nestane protoze nemas lambda sondy ato pojede malinko lepe...

staci

2010-09-02 09:23:10

Dakujem za radu. Viem , ze bez katu tomu neuskodim, len ci to "koureni" nebude moc velke....

2010-09-02 10:12:30

Jelikoz mas 2 katy tak to zase tak hrozny nebude...

a kdyz to nahradis nahradnim tak ten taky neco sebere...

2010-09-25 22:39:31

Tak katalyzator som vyhodil a auto jede o kusok lepsie, a dymivost zostala rovnaka, ako predtym...

A problem rezonovania je odstraneny. ..

2010-09-25 22:43:19

co si s tim starym katem udelal???

2010-09-26 20:39:40

Preco sa pytas?

2011-10-26 23:46:48

Ahoj. Chtěl bych poradit, jestli někdo nemáte s tímto nějakou zkušenost. Mám ML320 w163 r.99, začal se mi zřejmě přicpávat nějaký katalyzátor, auto mi občas přestávalo jet- dusilo se, pořád se to stupňovalo až to skoro nejelo vůbec,začlo to i smrdět jako když se vypaluje katalyzátor.

Takže jsem je vykuchal, všechny4 (na každé straně jsou dva) a pomohlo to, najednou to jelo jenže..! teď mi připadá,že to žere o dost víc, předtím jsem měl prům.spořebu 16-17/100 a teď jsem na nějakých 20-22/100 což je fakt katastrofa

Co by se dalo s tim udělat a ne zrovna kupovat nové katalyzátory za několik desítek 1000kč?

2011-10-27 02:31:21

cena jednoho toho katalyzatoru co jsi vykuchal je 3500 ve vykupu...

kdyby jsi je vyriznul a prodal tak za ziskane penize tam navaris nahradni katy..

dneska uz je to vseechno keramika.. takze pomerne dobre auto oblafnou

2011-10-27 22:21:58

jj, do výkupu je dam určitě, 3,5 to se mi zadá krásný, ale i kdyby to bylo o něco míň,protože většina lidí co je vykupujou chtěj aby byly v celku- já už je mam nasypaný v igelitce... takhle nějak to asi dopadne, že tam dam ty náhrady.. ale vypadá to že na tom autě bude ještě stejně nějaký jiný problém, dneska se mi stalo znovu to co před tim kucháním, začlo se to najednou dusit, úplně jak když to blbě pálí, nebo něco takovýho, pak když jsem to chcípnul nechal chvilku odpočinout, tak už je to zas ok- tedy jakž takž, stejně mi přijde že to má celkově menší výkon. Ty katalyzátory v háji určitě byly,nebo aspoň nějakej z nich, už podle toho smradu, ale možná že jak to blbě pálilo, proto to odpálilo ten kat. To je právě asi to že to tak žere, do vejfuku jde zřejmě hodně nespálenýho beznínu nebo plynu (mam lpg), když to někdy do kopce trochu víc osolim, tak to taky pěkně zakouří. Zítra jdu zkoušet prohazovat z jinýho motoru co tu mam svíčky, kabely a možná cívky... dam vědět jak to dopadlo.jinak nevim

2011-10-27 22:27:04

Spis lambda sondy

mas tam 4

Svatik  
Svaťa
2011-10-28 08:38:53

Taky bych zkusil pohledat něco jinýho. Já mám odstraněný katy už cca dva roky a žádný problémy. A spotřeba? Viz moje blogy o LPG.

http://www.mercedesclub.c...tail.php?id=2228&tab=blog

2011-10-28 16:07:56

že by ty pitomý lamda sondy dělaly takovej bordel? no, mam tu dvě z Ečka taky z 320 tak je zkusim za nějaký dvě prohodit.

Jo ještě prosím vás někdo malá otázečka.. od tý doby jak jsem je vykuchal, tak mi postupně začla problikávat jedna žlutá kontrolka, takovej kroužek-u Ečka byl takovej smybol na brzdový obložení, tak je to náhoda že se zrovna od té doby jen ojely destičky? (samozřejmě na kontrolku já nikdy nehraju- čekam až to začne jít na železo,pak je čas na výměnu), nebo neni možný že by tahle kontrolka u ML byla i na chybu motoru? protože hodně co vim od lidí když vykuchaly katy,tak jina začla svítit kontrolka chyby motoru.

tak jsem vyměnil ty dvě landa sondy, zatím ty zadní (k nim je lepší přístup), jedna byla uvnitř (část co je ve výfuku) bílá a na druhý straně černá - nevíte někdo jestli se to takhle nepozná, jestli nějaká nebyla v háji?jakou barvu by měla mít? při tom jsem rovnou prohodil z toho jinýho motoru komplet svíčky kabely a cívky. Chtěl jsem sice zatim vyměnit jen svíčky, jenže hlavně k těm na straně před řidičem je tak blbej přístup, že bylo jednodušší vyndat nejdřív ty cíky s kabelama, abych se k nim vůbec dostl kvuli tý debilní pojistkovnici.. takže už jsem to rvnou prohodil všechno.. no zatím se zdá žádná změna, uvidím na spotřebě.. 22litrů už nechci

2012-01-18 22:37:14

tak jak dopadlo tvoje ML ? mně dneska na diagnostice řekly že vynechává 4 a 5 válec potom že je špatná lambda sonda a vypálenej katalyzátor tak nevim co mám dělat

2012-01-19 11:40:40

no nevim, jak jsem předtim vyměnil komplet: kabely,svíčky,cívky, tak mi to pak udělalo stejně párkrát znova, ty další dvě lamdasondy jsem taky prohodil a taky furt žádná změna...

Prostě shrnutě, od té doby co jsem ty katy vykuchal, tak je to každopádně stejně lepší, asi tim jak to má menší odpor.

Dost často se mi stává, když na to víc šlápnu na rozjezd někde třeba na křižovatce, tak se to jako zadusí, ale pak se to chytne a už je to ok.

A občas se stane to,.to se stane fakt jednou za čas, třeba jednou za měsíc, že když jedu tak se to začně dusit a ať jedu jakkoliv dlouho,tak se to furt dusí... a pak zastavim, chcípnu to, nechám malinko odpočinout,třeba jen než napočítam do 10,pak nastartuju a je to zas ok.

Vysvětluju si to tak,že to padne asi do nějakýho nouzovýho režinu a jak to znovu nastartuju tak je to zas ok.

Zatím to nijak neřeším, nikde mě to zatím nenechalo, jen mi připadá,že když se to dusení zrovna stane, tak mi pak hned vyleze průměr. spotřeba třeba na 22-23.

a stejně mi to pořád celkově připadá že to nejede úplně jak by mělo.. hlavně když to srovnam s tim Éčkem jak jsem měl předtim W210E3204matic kombi s timhle samym motorem,to oproti tomuhle úplně letělo a jezdil jsem furt max. na třetinu plynu,.. s timhle jsem se často přistihl, že mam ten plyn fakt úplně na podlaze

a to bylo to ečko jen o 100kg lehčí, to mi nepřijde že by to mělo mít zas takovej vliv u tohodle motoru..

2012-01-19 14:32:20

No mám teď doma jak W210 320i, tak W163 320i - jak píšeš, tak 210 jede jak drak a na ML je ten motor tak akorát aby to jelo . Ale nevím, kde jsi přišel na to, že je 210 jen o 100 kg lehčí ???? Provozní hmotnost W210 je 1585 Kg a W163 je 2055 Kg - z toho mi vychází 470 Kg Navíc to je stálá 4x4, takže odpor tří diferáků, jinak zpřevodované poměry / almara, dify / a větší odpor vzduchu díky tomu, že je to "krabice" a pak se nelze divit, že to nepomaže jako masařka!!

2012-01-19 16:46:07

Má pravdu ten chlapec

2012-01-19 19:02:44

je fakt že se mi to taky nějak moc nezdálo, jenom ten rám u ML musí bejt těžkej jako kráva..

ale koukal jsem teď do techničáku a já mam u ML provozní rovný2000kg (a to se vždycky zvyšuje tim plynem, mylsim že předtim než jsem tam dával ten plyn to bylo nějakejch asi1940 nebo něco takovýho).

a u toho Éčka, jednak to byl kombík takže S210 ještě4x4 a ještě taky s plynem a s tim plynem právě myslim že to bylo 1810 (bez něj cca1720, v něm jsem měl 100litrovou bombu,tak proto o něco větší nárůst hmotnosti.

Možná bych kecal ale myslim že to bylo takhle

2012-01-19 19:09:54

každopádně jsem rád,za tu výstižnou větu, že u Ml je ten motor,tak akorád aby to jelo. ..tak je to asi normální.

Pak jsem si všiml ještě jednoho drobnýho rozdílu, že to Éčko mělo 165kW a tohle 160kW. Příště když bych měl volit ML tak asi 420 (nebo430 teď si nejsem jistej..)a nebo amg, ale tam už to bude asi trochu horší s tou spotřebou..

No, mě už teď po několikátý vyšlo 18/100...

2012-01-20 09:55:54

Ahoj,

pokud to byla S210 a ještě 4x4 tak to zase tak moc neupaluje - ono to 4x4 taky "sežere" dost výkonu - "testovali jsme to s tou mojí masařicí s kámošem s jeho 4x4 a rozdíl docela patrnej.

V OTP mám původně váhu 2055 kg a po plynu 2135 kg - ale ono kolikrát závisí na tom, jak se slečna u přepážky vyspala a kolik čísel vidí

Jinak měl jsem možnost jet ve 270 naftě a musím přiznat, že spodek to má slušnej, ale jinak je to na ML hoodně slabý a spotřeba hoodně přes 10 L / ikdyž vím, že jsou lidé, kteří dokážou jezdit daleko spořivěji než já - třeba moje přítelkyně /. A na benzím s 320 jezdím tak okolo 14 L .Osobně se teď chystám do 55 AMG - to je asi do ML to nejlepší. A 55 je i velmi povedený motor jak spolehlivostí, tak spotřebou. Ono taky co jiného do ML ?? Ty nové motory jsou díky zvoraným rozvodům nesmysl a finanční sebevražda, a co se nafty týče, tak zlatá éra nezničitelných nafťáků zkončila u atmosferickejch, maximálně s klasickým turbem. Dnes je to už jen elektronickej nesmysl navíc doplněnej dalšími ekologickými nesmysly. Tak koupit novej a do dvou let a tak 200 táců km bych tomu ještě věřil, ale vojetina je risk jako "kráva".

Těch 18/100 máš plynu u 320i ? Mně to jezdí tak kolem 16 L


Odpovědět

1  2