Fórum - Téma


W124 - Zástavba motoru 230K


Fórum W124 W124 - Zástavba motoru 230K

Informace o modelu: Mercedes Benz W124


1  2

2015-09-22 22:43:39

Zdravím Páni kolegové , mám pár dotazů ohledně zástavby motoru 2,3 Kompressor M111.973. Abych to nějak upřesnil , sehnal jsem bouraný CLK 230 Kompressor z 98 roku (Předface) s manuální převodovkou, ve voze je zatím vše - což jsou zároveň klady toho co mám v plánu .

Opravovat to nebudu (je zkroucená a shnilá karosérie,vylítaný airbagy,rozmlácený čelní sklo ,atd.. )

A teď moje dotazy , co vše musím vymontovat /přehodit z onoho CLK do svojí w124 , aby motor normálně běžel ? El. svazek motoru a ŘJ motoru je mi jasný. Co jsem prohledával fóra (Anglický/Polský) , tak jsem vyčetl , že nejspíš převodovku, kvůli snímači rychlosti, pak že potřebuje informace i od snímačů ABS , z toho mi vyplívá , že kvůli ASR . S převodovkou dál souvisí i budík tachometru (Elektrický) . A ještě imobilizér (Infra klíč) , ten by teoreticky mohl jít nějak obalamutit .

Je mi jasný , že je jednodušší sehnat motor a namontovat , kterej se do 124ky motoval (300-24 , 320 ) . Ale to se mi nechce Co se týče papírů , atd... Vše jde .

Možná jsem tenhle dotaz měl napsat do jiného zařazení (W202/CLK/SLK)

Tak snad si toho všimne někdo, kdo se v tom vyzná víc, jak já . Je mi jasný , že to bude běh na dlouhou trať , ať časovou nebo finanční . Ale chci to uskutečnit .

Prozatím jsem ve fázi takové , že dárce stojí na parkovišti v práci . Prostor na dvě auta bych měl , i když kvůli tomu budu muset dojíždět 55km .

Jakmile se do toho pustím, budu informovat

2015-09-22 22:47:50

Jde to , na youtube je pár videí viz:

Skyair  
Pavel
2015-09-22 23:00:22

jeremi: Ahoj, souhlasím, že to bude chtít přehodit i řídící jednotku, která je spárovaná nejenom s řízením motoru, ale i s kompresorem, klapkami, váhou vzduchu atd. Pokud vše přehodíš, mělo by to běžet.

M111.973 je použit i v R170 SLK 230K před faceliftem - 142kW

Jen nevím jak se zapsáním do TP.

2015-09-22 23:40:37

skyair: Se zapsáním do papírů to bude složitější , ale neboj , už jsem pročítal zákony o přestavbě silničního vozidla . Čistě teoreticky by to mohlo projít , změním jen typ motoru s jiným výkonem . Emisní norma, počet válců a váha vozidla by měla být stejná , objem to je rozdíl jen pár ccm . Brzdy k tomu výkonu mám v podstatě uzpůsobený , možná ještě přehodím zadní brzdy . Ale to je rozdíl centimetru na průměru kotouče .

Skyair  
Pavel
2015-09-22 23:55:41

jeremi: Koukal jsem po netu a těch zástaveb 230K je tam hodně. Ve W124 CE jich je dost. Držím ti palec, ať se ti to podaří.

Doli  
Libor
2015-09-23 06:38:37

jeremi: Nechci ti brát iluze, ale pokud to budeš řešit oficiálně, tak ti tuhle přestavbu nikdo neschválí - při první technické ti zůstane auto které bude nezpůsobilé provozu na českých komunikacích.

2015-09-23 07:54:48

doli: I to je možný Na druhou stranu viděl jsem spoustu aut , který nejsou tak jak maj být a i přesto jezdí po sinici . Ať už se jedná o technický stav , nebo maj jiný motor . Např. 190e původně s 2,6 benzínem a je v ní OM605.960 . Hold žijeme v kocourkově

2015-09-23 08:40:31

No on má ale kasli z 2.6, papírově to je 2.5TD, což je trochu jinej případ, páč v autě je 2.5TD

Doli  
Libor
2015-09-23 08:42:49

jeremi: No - dřív šli dělat všelijaké lumpárny - dnes už se pod to ale nikdo nepodepíše....

2015-09-24 20:24:09

slonice: To hodně usnadní , ale stále je tam rozdíl v OM 602 co se do 190 montoval a OM 605 co se nemontoval Na druhou stranu, už se nad tím dá přimhouřit oko

Doli: To chápu, že dřív se dalo předělat spousta věcí , dnes je to v podstatě nemožné . A nebo to chce tučné konto

Každopádně i přes legalizační problémy , se do toho chci pustit Třeba potom dostanu rozum

2015-09-24 20:51:07

To už je malej detail a i ten maj kluci pořešenej, tak že to sedí

Známej si u mě bral komplet auto 300turbo naftu 210, postupně to zkoušel a ve finále z tý 210 do 124 přeházel úplně komplet elektriku, aby to fungovalo stejně jako v tý 210. Ale je hodně šikovnej a má na to prostory. čas ho taky netlačil

2015-09-24 21:07:38

slonice: Taky jsem přemýšlel nad tím, že bych přeházel skoro vše, snad kromě elektriky ke světlům a topení . Ale dobrý vědět , děkuju za info

2015-09-24 22:35:00

jeremi: k tem prestavbam, jak je asi reseny VIN a typ motoru... ano, vim, ze to tady "jinak" nejde

Doli  
Libor
2015-09-25 06:47:49

laja22: VIN by se asi pořešit dal, ale typ motoru

2015-09-25 09:04:14

Typově nejbližší motor ,co se do 124 montoval je M111.960 , tedy E 220 (110kw) . Pak už je rozdíl v posledních dvou číslech . Je mi jasný, že to , do čeho se chci pustit , je nelegální ,špatné a hloupé . Tak či tak, to bude moje blbost

2015-09-25 09:54:51

Doli: samozrejme vim, ze se VIN da poresit nekolika zpusoby... snad ten posledni je co2 prestavba

jeremi: nerekl bych "nelegalni" a hloupy... jak jsem psal, tady nemas moc moznosti volby, kdyz se do takovych veci chces pustit...

2015-09-26 19:55:45

jeremi: Pokud si seženeš souhlas importéra, tak Ti to normálně zapíšou, součástí souhlasu jsou i změny hodnot v ZTP nutné k zapsání změny v ORV. Jen ten souhlas sehnat, to asi bude ten největší problém, v okamžiku, kdy ho budeš mít v ruce můžeš stavět.

Mám stejný auto a stejný nápad, zkusím pány z homologačního na Chodově jestli mi něco legálního poradí, u dovozu mi pomohli.

Doli  
Libor
2015-09-26 20:59:43

george1960: To je asi marná snaha...

2015-09-27 12:17:38

george1960: To bude asi problém s Chodovem, by chtělo tam mít někoho známého , kdo by to povolil . Za pokus by to stálo , byť za ANO / NE člověk dá 500,-

2015-09-27 12:50:57

jeremi: Mám své cestičky a známé, za zkoušku nic nedám, natož 500.


Odpovědět

1  2