Fórum - Téma


W124 - Chlazení motoru


Fórum W124 W124 - Chlazení motoru

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mercedes Benz W124  |  Naše vozidla



2013-09-01 19:53:34

Zdravim potřeboval bych poradit všechno fungovalo normálně, poté následovala demontáž motoru a kompletní přetěsnění a potom to přišlo při nastartování motoru ukazatel teploty chladící kapaliny začne kolísat a pak uplně spadne na tak 50 stupnu. Pojistky ok voda tam je co stím ????? děkuji za příspěvky

2013-09-22 11:43:11

chybny kontakt na čidle teploty ,alebo vadne samotne čidlo, vymeňho to nestoji majland?

2017-08-18 13:16:09

Dobry den, mam problem s chladenim mam chladenie na zaklade jednoduchej vyskospojky s bimetalom, chcem sa spytat ked ma motor uz okolo 100 stupnov viskospojka sa nezopne a chladi to len tak na volno vrtulu dokazem zastavit palickou alebo hocicim, chcem sa spytat neviete co moze byt chyba ? viskopsjku som uz vymenil nie za novy kus ale za kus ktory mal byt uplne v poriadku. prosim poradte zufala situacia

2017-08-18 14:38:20

lici: Zkontroluj si průchodnost chladiče, může mít voštiny ucpané bordelem a neprochází jím teplý vzduch na viskospojku, ta se neohřívá a tím pádem nemůže bimetal reagovat na zvýšenou teplotu a sepnout, pokud tam tedy tento úplně jednoduchý systém máš, v každým případě při 100 stupních už to zastavit nesmíš, protože ta spojka musí být při této teplotě plně sepnutá.Viskospojku si můžeš vyzkoušet ve vařící vodě, ponoříš a po vytažení se to nesmí protáčet, nebo to opatrně nahřej horkovzdušnou pistolí. Možná, že ta co jsi vyndal je taky v pohodě.

2017-08-19 10:00:57

george1960: dakujem za radu, ale chladic je kompletne cely rozohriaty a viskospojka je predsa na motore na vodnej pume nie na chladici... tak nerozumiem logiku vies este nejaku moznost ? Nechcem zbytocne kupovat dalsiu visko

2017-08-19 10:29:52

lici: Logika je taková, že pokud ten proud vzduchu neprojde skrz chladič až na čelo té viskospojky tak ji nemá co ohřát a tím pádem se nesepne, možná, že v neprůchodnosti chladiče pro vzduch je i příčina přehřívání, ale co takhle začít blbým termostatem?Zkus ten chladič zepředu prostříkat Wapkou, ale pozor kolmo k voštinám, aby sis je tím tlakem vody nezavřel.Budou tam mouchy, bláto a spousta jiného bordelu, hrozí však, že po promytí začne téct, potože ty nánosy špíny ho mohou dočasně těsnit. Já mám na autě chladič nový a vrtuli jsem ještě běžet neslyšel a teplotu mám stabilní bez výkyvů, jediný případ, kdy visko sepnula byla jízda v koloně do kopce při 30 stupních tepla.

2017-08-19 11:29:38

george1960: no mne ide hore voda ked stojim na volnobehu, chladic som ocistil tak ze som ho nastriekal odmastovacom jarou a potom vystriekal hadicou,... naco vyberat termostat ked citim ze hadice su horuce aj cely chladic ze voda je vo velkom okruhu ? Nerozumiem celkom tomu, moze byt aj ze je chladic na vymenu ? Netecie z neho ani nestracam vodu. Dakujem ti za rady popripade ak by sme sa mohli osobne skontaktovat lebo ma dost trapi tento problem

2017-08-19 13:41:08

lici: Taky neříkám vyndat termostat, jenom zkontrolovat jestli je v pořádku. nejde mi do hlavy ta viskospojka. Pokud je mi známo, měla by tam být elektromagnetická a ta je ovládaná tepelným spínačem, ale to je dané typem motoru. Já jenom abychom si správně rozuměli, ten chladič je potřeba pročistit z venčí, ne uvnitř a věř, že hadice na to nestačí. Potom už jedině že ta visko taky není v pořádku.nejjednodušší kontrola je dát za chladič ze strany ventilátoru baterku, nebo jiné světlo a podívat se zepředu, jestli je to průhledné. pokud ne, je to ta chyba co o ní píšu od začátku.

Jar není vhodný prostředek na čištění čehokoliv na autě. Tedy kromě oken.

Ještě podle typu motoru se podívej na pojistku č.7, jenom u motorů 200 a 230E, benzínové a 200D nafta.

2017-08-19 15:29:20

george1960: viskospojku neries, ja mam prerabku na 250D , ja myslim ze som ho teda uz dostatocne precistil z vonku samozrejme, naco teda nestaci hadica, ved ak sa mi nahreje chladic aj hadice okolo tak to znamena ze voda ide cez velky okruh. Nie?. Dalsia vec stale mi mejde do hlavy co ma spolocne vzduch pred chladicom s viskospojkou ved viskospojka je na vodnej pumpe, potom je este ventilator a tak chladic. Co ma spolocne ci prejde vzduch z vonku cez chladic na viskospojku aby ju zopol ? Tomuto principu nerozumiem...

Poistki mam samozrejme z 200d a naco sluzi tato konkretne ?

2017-08-19 18:26:46

Dostal si kvalitní a vyčerpávající odpověď. Pokud stále nechápeš, o co tady jde, udělej prostě to, co ti george1960 radí - vypláchni lamely chladiče vodu tak, aby skrz ně bylo vidět. Pokud máš klimatizaci, musíš chladiče od sebe oddělit, jinak je nepropláchneš. Chladič je výměník tepla mezi kapalinou a vzduchem, místo do vzduchu předáváš teplo z chladící kapaliny do much a jemného prachu slepeného vodou nikoliv do vzduchu, takže zde máš problém č.1. Viskozní spojka na vrtuli chladiče se rozbíhá pod plným výkonem prostým ohřevem střední části viskozní spojky. K ohřevu dochází horkým vzduchem, který prochází skrz lamely chladiče. Protože máš ucpané lamely chladiče, nemůže skrz ně proudit vzduch na viskospojku, tady máš související problém č.2. Perfektní rozpuštění a vyplavení ucpaných lamel chladiče může trvat i hodinu proplachování. Osobně proplachuji proti směru jízdy, protože některé smetí v lamelách uvízne a může jedině zpět, kudy přišlo.

2017-08-19 19:05:03

robertw124: dakujem robert chapem a skusim to, no pravdepodobne sa popozeram po novom chladici. Len otazka cisto teoreticky ked george pisal ze mu viskospojka zopla az raz, je teda pravdepoodbne ze motor by sa na volnobehu nemal prehriat teda dosiahnut vyssiu hodnotu ako 100stupnov ? Mne sa na stovku na volnobehu z 80stupnov zohreje asi tak do 15tich minut ... tak ci tam este nieje aj nejaky iny problem

2017-08-19 19:15:09

Máš mezi chladičem a vrtulí oplastování, která zajištuje, aby vrtule skrz chladič protahovala maximum vzduchu?

2017-08-19 19:25:28

robertw124: myslis saharu, to nemam...

2017-08-19 19:51:53

Tak už víš, proč ti to nechladí

2017-08-19 20:05:25

robertw124:

2017-08-19 20:23:58

Až se ti to zase začne hřát, zkus pustit větrák a topení naplno. Pokud půjde teplota motoru dolů, chce to zvýšit učinnost chlazení, jak jsme již radili

2017-08-20 00:56:54

robertw124: dakujem vam chalani za rady aj za vsetko, ale vazne si myslite ze sahara dokaze urobit az taketo rozdiely ? ja som bol doteraz v tom ze to je len doplnok ktory moze pomoct ale nieje nutny....

2017-08-20 09:24:36

lici: Promiň, ale výrobce tam nic bezúčelně nedává, není sociální ústav, aby tam dával něco co tam nemusí být, navíc sahara je hodně podstatná věc pro správnou funkci chladícího systému v případě, že je vrtule za chladičem na motoru.Pokud je tam elektrická přímo na chladiči je to jiná píseň a i tak je to pro dobrou funkci zakrytované.

2017-08-20 17:47:24

lici: PRAVIDLO -1-Zkus řešit problém hezky od začátku a krok za krokem. Bod jedna :PŘÍKLAD-Jestli pojedeš po rovné silnici rychlostí 80km/h při teplotě ovzduší 25C,tak není rozhodující ani sahara,ani ventilátor,etc ! MOTOR SE NESMÍ PŘEHŘÍVAT ..ne více jak 95 !chladí se náporem vzduchu bez potřeb doplňků ! Jestli se přehřívá,tak je něco špatně,tedy kontrola -termostat,odvzdušnění systému,průchodnost chladícího systému,etc.PAK TEPRVE bod dvě !


Odpovědět